Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΤο Θέμα της ΕπικαιρότηταςΟμιλία του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλου Γερουλάνου στο Forum για τον Θαλάσσιο Τουρισμό – Ποσειδώνια 2011

Ομιλία του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλου Γερουλάνου στο Forum για τον Θαλάσσιο Τουρισμό – Ποσειδώνια 2011

Ομιλία του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλου Γερουλάνου στο Forum για τον Θαλάσσιο Τουρισμό – Ποσειδώνια 2011

Κυρίες και κύριοι

Πριν σας ξεδιπλώσω ένα όραμα για το θαλάσσιο τουρισμό της Ελλάδας θα ήθελα να σταθώ σε μερικές θεμελιώδεις εξελίξεις που έλαβαν χώρα στην τουριστική βιομηχανία τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.

Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι η Ελλάδα θα βγει πιο δυνατή από την κρίση και μερικοί από τους ανθρώπους που θα συμβάλλουν σε αυτό βρίσκονται σε τούτη την αίθουσα.

Η τουριστική βιομηχανία ήταν η πρώτη που είδε την κρίση να πλησιάζει. Αυτό που είναι ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι ήταν και η πρώτη που ανασκουμπώθηκε, δημιούργησε ένα σχέδιο εξόδου και ξεκίνησε να το εφαρμόζει με σθένος.

Ως αποτέλεσμα, έχουμε μπροστά μας μια περίοδο που θα ναι πολύ καλύτερη από την προηγούμενη, παρά την κρίση. Πως συνέβη αυτό; Το κράτος, η βιομηχανία, τα συνδικάτα και οι ΜΚΟ, ήρθαν κοντά, κάτω από μια συνεκτική στρατηγική για να ανατρέψουν άμεσα την κατάσταση και να θέσουν τα θεμέλια για το μέλλον. Δεν κάναμε τα πάντα, αλλά κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε και αυτό έφερε αποτελέσματα.

Μεταξύ άλλων

  • Μείωση στο ΦΠΑ με την προτροπή αυτό να περάσει στον τελικό πελάτη (η βιομηχανία εδώ έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο)
  • Επιθετική εκστρατεία ώστε οι θεωρήσεις VISAS να εκδίδονται γρήγορα και εύκολα από τις ελληνικές πρεσβείες.
  • Επικοινωνιακή εκστρατεία που έδινε βάρος στα μέρη τα οποία είχε ανάγκη η βιομηχανία να προβάλει.
  • Δρομολόγηση για βελτίωση των υπηρεσιών προς τους επισκέπτες στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία
  • Σημαντικότατες μειώσεις στα τέλη αεροδρομίων
  • Συμφωνία με τα συνδικάτα για μείωση του αριθμού των ανασφάλιστων εργαζομένων

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά: Ό,τι χάσαμε από την Αγγλία (εξ αιτίας της κρίσης) και τη Γερμανία (λόγω κακών δημοσιευμάτων), αναπληρώσαμε με

– 180% αύξηση από την Τουρκία

– 120% αύξηση από το Ισραήλ

– 85% αύξηση από τη Ρωσία

– Και τους νεοεισερχόμενους από Σερβία και Κίνα

Η νέα δυναμική του 2010 ξεχείλισε στον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο του 2011. Και το λέω αυτό για να σημειώσω ότι οι αριθμοί μας ήταν ήδη ψηλά πριν η κρίση χτυπήσει τη Βόρεια Αφρική. Οι αυξήσεις από κρουαζιερόπλοια είναι πάνω κατά 10% και οι επισκέπτες τους κατά 20%. Αυτή είναι μια βιομηχανία που εξαρτάται αποκλειστικά από την ικανότητα να αρπάζεις τις ευκαιρίες και να τις μετατρέπεις σε αποτελέσματα. Ο τουρισμός στην Ελλάδα είναι μια βιομηχανία στην οποία πραγματικά αξίζει να επενδύσεις.

Κι ενώ όλα αυτά συνέβαιναν, κάναμε αδιάκοπα δουλειά στο παρασκήνιο

  • Ξεκινήσαμε συνεργασία με την Τουρκία και κατόπιν με το Ισραήλ. Είμαστε έτοιμοι να κάνουμε το ίδιο με την Αίγυπτο και την Ιταλία
  • Σηκώσαμε το νόμο του καμποτάζ που εμπόδιζε ξένα κρουαζιερόπλοια να χρησιμοποιούν ελληνικά λιμάνια ως βάση.
  • Ετοιμάσαμε το νόμο για την τουριστική κατοικία που επιτρέπει στα ξενοδοχεία να πουλήσουν ακίνητά τους σε τουρίστες που επιθυμούν να αγοράσουν ένα σπίτι στην Ελλάδα.
  • Ξεκινήσαμε μια έρευνα για να εντοπίσουμε τις πηγές της ανάπτυξης για το μέλλον μας. Οι άξονες του σχεδίου και το όραμα που θα συζητήσουμε τους ερχόμενους μήνες προέρχεται από αυτή την έρευνα σε μεγάλο ποσοστό.

Όσοι από εσάς ταξιδεύετε στη Μεσόγειο γνωρίζετε ότι η Ιταλία χωρίζει τη θάλασσα στα δυο: την πλούσια Δύση και τη φτωχή Ανατολή.

Ή τουλάχιστον αυτό φαίνεται από μακριά:

– Δύση είναι εκεί όπου πηγαίνουν τα μεγάλα γιότ

– Δύση είναι εκεί που βρίσκονται οι ανεπτυγμένες μαρίνες

– Δύση είναι εκεί που είναι εύκολη η επένδυση

– Δύση ήταν εκεί που βρίσκονταν τα χρήματα

Παρόλα αυτά, η Ανατολή είναι εκεί που βρίσκεται ο πραγματικός πλούτος

– Η καλύτερη ιστιοπλοϊκή εμπειρία

– Οι καλύτερες παραλίες

– Το πλέον ποικιλόμορφο περιβάλλον

– Ο Πολιτισμός και η Ιστορία είναι εξ ίσου ή και σε κάποιες περιπτώσεις, πιο ενδιαφέροντα εδώ

– Μερικές από τις πλέον παραδοσιακές και γραφικές πόλεις βρίσκονται εδώ

– Η Ελλάδα έχει μια ακτογραμμή όση και η υπόλοιπη Ευρώπη, αφαιρώντας τα φιόρδ

– Ο αριθμός των νησιών μόνο στην Ελλάδα ξεπερνά τα 1.000.

Οι επενδύσεις στην περιοχή γίνονται πιο εύκολες από ποτέ. Η περιοχή από τη Βενετία ως τη Βηρυτό, αποτελεί τον καλύτερο «παιδότοπο» για ιστιοπλοΐα, κρουαζιέρα και γιότινγκ, σε ολόκληρο τον κόσμο. Και απέχει παρασάγγας από την πλήρη δυνατότητα αξιοποίησης. Και να αναφέρω ότι τα περισσότερα πολυτελή σκάφη που βλέπει κανείς στη νότια Γαλλία, ανήκουν σε ανθρώπους που μένουν στη δική μας μεριά της Μεσογείου.

Ας γίνουμε λοιπόν πρακτικοί. Τι είναι αυτό που λείπει; Εκτός από μια επιθετική καμπάνια για να κάνουμε πάλι την Ανατολή μόδα, υπάρχουν αρκετά κενά στις υποδομές που δεν συνηγορούν υπέρ της Ανατολής. Με την Κροατία και την Τουρκία να κάνουν βήματα στο θέμα των υποδομών, η Ελλάδα φαινόταν να μένει πίσω.

– Έχουμε τις μισές μαρίνες από όσες θα μπορούσαμε.

– Οι υποδομές πρόσδεσης κι εφοδιασμού είναι ελλιπείς

– Οι υπηρεσίες στα λιμάνια μας είναι ακόμα ελλιπείς

– Υπάρχουν ελάχιστες ιστιοπλοϊκές διαδρομές και αγώνες με δυνατό brand name

Τα Ποσειδώνια αποτελούν μια λαμπρή εξαίρεση σε αυτό.

Αυτά όλα θέλουμε να τα αλλάξουμε και όσα έχουμε καταφέρει ως σήμερα μπορούν να σας πείσουν ότι το εννοούμε. Όπως είπα, στο κομμάτι της βιομηχανίας έχουμε το σχέδιο για τις μελλοντικές αναπτυξιακές υποδομές, και θα πάρει συγκεκριμένη μορφή τους επόμενους μήνες. Ξεκινήσαμε τη συνεργασία με την Τουρκία και το Ισραήλ, καταργήσαμε το καμποτάζ και ψηφίζουμε το νόμο για την τουριστική κατοικία αυτό το μήνα. Παράλληλα μειώνουμε το κόστος επένδυσης κατά 50% σε νέους επενδυτές και κατά 75% σε όσους ανανεώνουν τις άδειές τους.

Αλλά το σημαντικότερο είναι ότι έχουμε την πολιτική βούληση να αναπτυχθεί η Ελλάδα τόσο επιθετικά όσο και βιώσιμα, για την επόμενη δεκαετία. Υπογραμμίζω τη λέξη «βιώσιμα» διότι έτσι θα μπορέσουμε να αποφύγουμε όλα εκείνα τα λάθη που κατέστησαν τη Δύση κορεσμένη σε θέματα τόσο πληθυσμιακά, όσο και αναπτυξιακά αλλά και σε επίπεδο μάρκετινγκ. Είμαστε απόλυτα αφοσιωμένοι για να προσθέσουμε αξία στην αλυσίδα που σας περιέγραψα. Θέλουμε να μείνει η Ελλάδα με χρώμα ελληνικό. Θέλουμε να επιβάλουμε το μέτρο σε ό,τι και αν κάνουμε. Θέλουμε να προωθήσουμε το αυθεντικό για την Ελλάδα. Αυτή είναι η μόνη βιώσιμη συνταγή για τη μελλοντική μας ανάπτυξη. Και μπορούμε να το κάνουμε πράξη διότι είμαστε αφοσιωμένοι στα να βγάλουμε την Ελλάδα από την κρίση, πιο δυνατή από πριν. Αναλογιστείτε τις δυνατότητες.

Σας ευχαριστώ που ήρθατε φέτος στην Αθήνα.

Ελπίζω να χαρείτε την εμπειρία σας εδώ. Και παρακαλώ πείτε μας πως νομίζετε ότι μπορούμε να κάνουμε τα πράγματα ακόμα καλύτερα.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024