Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Γιατί έχουμε τουρίστες φέτος

Πέτρος Μαύρος - 11 Ιούλιος 2011, 12:04

Παρακολουθώντας στενά τα τουριστικά δρώμενα της Κύπρου και ακούγοντας τις θριαμβολογίες των επισήμων τουριστικών στομάτων κάποιος νομίζει ότι φέτος ξεπεράσαμε την τουριστική κρίση.

Αν κάποιος όμως ψάξει και δει τους λόγους της ανάκαμψης του τουριστικού ρεύματος θα καταλάβει ότι είναι όλοι συγκυριακοί, και άκρως «επικίνδυνοι».

Η αύξηση του τουριστικού ρεύματος τον Απρίλιο σε σχέση με τον Απρίλιο του 2010 ήταν αισθητά αυξημένη αφού το 2010 είχαμε την ηφαιστειακή κρίση από την Ισλανδία και την ακύρωση πολλών πτήσεων προς τον Νότο, όπως επίσης και την ακύρωση κρατήσεων λόγω της ίδιας κρίσης. Επίσης, φέτος συνέπεσαν οι γιορτές του Πάσχα των Καθολικών, των Προτεσταντών και των Ορθόδοξων έτσι είχαμε και σχολικές διακοπές στην Ευρώπη κατά τον μήνα Απρίλιο.

Τώρα, μιλώντας με τουριστικούς πράκτορες και ξενοδόχους για το 2011 όπου παρατηρείται μια αύξηση κρατήσεων για τους πρώτους μήνες της καλοκαιρινής περιόδου διαπιστώνουμε ότι οι τουρίστες που διακινούνται αυτές τις μέρες στην Κύπρο και ειδικά στην Πάφο έχουν έρθει υπό συνθήκες All Inclusive. Συνθήκες, οι οποίες είναι καταστροφικές για τα παρεμφερή τουριστικά επαγγέλματα αρχής γενομένης των εστιατορίων, τα οποία στην περιοχή της Πάφου ειδικά περνούν πολύ δύσκολες μέρες. Οι συνθήκες All Inclusive ήταν οι συνθήκες οι οποίες είχαν οι τουριστικοί πράκτορες κρατήσει στην Αίγυπτο και στην Τυνησία τις περασμένες τουριστικές χρονιές.

Οι τουρίστες που περιφέρονται σήμερα στην Κύπρο έκαναν τις κρατήσεις τους προς την Τυνησία και την Αίγυπτο λίγο πριν να ξεσπάσουν οι ταραχές στις δύο αυτές χώρες. Οι τουριστικοί πράκτορες για να μην επιστρέψουν τα λεφτά στους πελάτες τους πρότειναν άλλους προορισμούς, όπως η Κύπρος, η Τουρκία, οι Κανάριοι Νήσοι και η Μαγιόρκα. Δηλαδή, με τις ίδιες σχεδόν τιμές που θα πήγαιναν στην Τυνησία και την Αίγυπτο τους προσφέρθηκαν προορισμοί που παρέχουν ασφάλεια, και για αυτό τα ξενοδοχεία που παρέχουν τις συνθήκες All Inclusive έχουν ψηλές πληρότητες. Σύμφωνα με στοιχεία των ίδιων των ξενοδόχων οι μήνες Μάιο και Ιούνιο είναι πιο χαμηλές οι πληρότητες από πέρσι και η ροή κρατήσεων για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο είναι ελαφρώς χαμηλότερη από το 2010. Αυτό αποδεικνύει ότι η γρήγορη ανάκαμψη των παραθεριστικών περιοχών της Τυνησίας και της Αιγύπτου, μαζί με τα κίνητρα που δίνουν αυτές οι χώρες για επανάκτηση του τουριστικού τους ρεύματος έφεραν καλά αποτελέσματα για αυτούς.

Διερωτώμαι κατά πόσο οι θριαμβολογίες του Υπουργείου Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού όπως επίσης τα εύσημα που αυτοκόλλησαν σε τηλεοπτικές παρουσιάσεις τους οι τουριστικοί ηγέτες θα έχουν την τόλμη να τα ξεκολλήσουν.

Η διαπίστωση που έκανε ο πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ κ. Χάρης Λοιζίδης ότι ο Απρίλης είχε αύξηση τουριστικού ρεύματος συγκυριακά είναι πολύ σωστή και βασισμένη σε πραγματικά στοιχεία αντικρούοντας τους πανηγυρισμούς του Προέδρου του ΚΟΤ σε τηλεοπτική εκπομπή στις 16/5/11 στο ΡΙΚ. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι είμαστε πολύ βιαστικοί στο να δημοσιοποιήσουμε στατιστικά στοιχεία για να δημιουργήσουμε εντυπώσεις οι οποίες σκοπό έχουν την «τύφλωση» του κόσμου.

Η τουριστική κρίση συνεχίζεται και αυτή τη στιγμή ο ξενοδοχειακός κόσμος, αλλά και οι άλλοι τουριστικοί επιχειρηματίες δίνουν αγώνα επιβίωσης των επιχειρήσεων τους, ενώ τα επίσημα χείλη αυτοκολλούν εύσημα και εφησυχάζονται γιατί δήθεν έκαναν καλά την δουλειά τους.

Σοβαρός τουριστικός επιχειρηματίας στην Πάφο μας διαβεβαίωσε ότι γίνεται τεράστιος πόλεμος τιμών για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο και αυτό είναι εμφανές με ένα απλό διαδικτυακό περίπατο. Ο πόλεμος τιμών υποχρεώνει την τουριστική βιομηχανία να συρρικνωθεί και να ψάξει πως να χαμηλώσει τα κόστη της έτσι ώστε να επιβιώσει. Το μεγαλύτερο κόστος μιας τουριστικής επιχείρησης είναι ο ανθρώπινος παράγοντας και αυτός ο πόλεμος σε συνδυασμό με τον κρατικό εφησυχασμό είναι το καλύτερο περιβάλλον καλλιέργειας και ανάπτυξης της ανεργίας.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top