Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΚωνσταντίνος Μπρεντάνος, Πρόεδρος Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε.: Ήρθε η ώρα των αλλαγών και στον χώρο των ξενοδοχειακών καταλυμάτων

Κωνσταντίνος Μπρεντάνος, Πρόεδρος Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε.: Ήρθε η ώρα των αλλαγών και στον χώρο των ξενοδοχειακών καταλυμάτων

Σε μία συνέντευξη χείμαρρο, που είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει ποικίλες συζητήσεις και αντιδράσεις, ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Επιχειρηματιών Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων, Κωνσταντίνος Μπρεντάνος, λύνει τη σιωπή του και μιλά για όλους και για όλα.

Σε μία συνέντευξη χείμαρρο, που είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει ποικίλες συζητήσεις και αντιδράσεις, ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Επιχειρηματιών Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων, Κωνσταντίνος Μπρεντάνος, λύνει τη σιωπή του και μιλά για όλους και για όλα.

TravelDailyNews: Στο αποκορύφωμα της τουριστικής περιόδου, σε ποια επίπεδα διαμορφώνεται η τουριστική κίνηση στις επιχειρήσεις ενοικιαζομένων – επιπλωμένων δωματίων και διαμερισμάτων; Πως εκτιμάτε ότι θα ολοκληρωθεί η φετινή σεζόν για τον κλάδο, σε σχέση με πέρυσι;

Κωνσταντίνος Μπρεντάνος: Η φετινή τουριστική περίοδος παρουσιάζει το εξής παράδοξο και ασυνήθιστο έως σήμερα φαινόμενο. Ενώ τα στοιχεία δείχνουν αύξηση των αφίξεων στη χώρα μας σε ποσοστό 9%, εντούτοις ο κλάδος μας παρουσιάζει μειωμένη πληρότητα σε ποσοστό μεγαλύτερο του 25%, σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο.
Η όλη εικόνα παρουσιάζει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον αν συνυπολογίσει κανείς το γεγονός ότι και άλλοι παρεμφερείς επαγγελματικοί κλάδοι, όπως αυτός της εστίασης, τα εμπορικά καταστήματα, κ.ά. καταγράφουν έως σήμερα αρνητικό πρόσημο στα έσοδά τους.
Κατά τα φαινόμενα λοιπόν, επ’ ουδενί η αύξηση των τουριστών στη χώρα μας δεν μπορεί να μεταφραστεί και σε αντίστοιχη αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό.

TDN: Ποια είναι τα πρώτα μηνύματα που έχετε για την επόμενη τουριστική περίοδο;

K.M.: Είναι γνωστό σε όλους μας ότι η τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζει κάθε χώρα, ιδιαίτερα στον ευαίσθητο τομέα του τουρισμού, είναι ο βασικός παράγοντας που επηρεάζει την ανταγωνιστικότητά της έναντι των άλλων αγορών. Θεωρώ, λοιπόν, βέβαιο ότι η επόμενη τουριστική περίοδος θα κριθεί ουσιαστικά από την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει ή όχι σε αύξηση του Φ.Π.Α. στον τομέα της εστίασης από το 13% στο 23%.
Αν συμβεί αυτό είμαι βέβαιος ότι ο ελληνικός τουρισμός θα χάσει την ανταγωνιστικότητά του, ενώ οι επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία θα είναι άμεσες και τραγικές και ειδικότερα στις τουριστικές επιχειρήσεις. Επιπλέον, θα μειώσει ακόμη περισσότερο την οικονομική δυνατότητα του Έλληνα να κάνει διακοπές.   

TDN: Ποιες είναι οι επιπτώσεις στη λειτουργία των επιχειρήσεων του κλάδου σας από την απεργία των ταξί και των επεισοδίων στο κέντρο της Αθήνας και σε ποιο βαθμό πιστεύετε ότι θα πληγεί ο ελληνικός τουρισμός εξαιτίας των γεγονότων αυτών;

K.M.: Όλα αυτά τα έκτροπα που είδαμε να διαδραματίζονται σε όλη τη χώρα εις βάρος των τουριστών, είχαν σαν αποτέλεσμα να πληγεί, για μία ακόμη φορά, η εικόνα της Ελλάδας ως τουριστικός προορισμός. Μην ξεχνάμε ότι, η μεγαλύτερη δυσφήμιση για τη χώρα είναι ο δυσαρεστημένος και απογοητευμένος επισκέπτης, ο άνθρωπος εκείνος ο οποίος επέλεξε να περάσει τις διακοπές του στην χώρα μας, να αφήσει τα χρήματά του και ο οποίος δε έτυχε ανάλογου σεβασμού, με όλα όσα αυτό συνεπάγεται.

TDN: Ποιες προβλέπετε να είναι οι επιπτώσεις στη λειτουργία των επιχειρήσεων του κλάδου σας από την αναμενόμενη αύξηση του Φ.Π.Α. στην εστίαση;

K.M.: Οι επιχειρήσεις του κλάδου μας θα υποστούν τις επιπτώσεις της αυξημένης αγοραστικής αξίας των προϊόντων, μετακυλώντας την αύξηση στα προϊόντα που θα προσφέρουμε στους πελάτες μας και εκτιμώ ότι αυτή η αύξηση θα αποτρέψει μεγάλο αριθμό τουριστών να επισκεφθούν την Ελλάδα με ότι αυτό σημαίνει και για εμάς τους μικρούς επιχειρηματίες, αλλά και για την ελληνική κοινωνία γενικότερα τούτες τις δύσκολες ώρες που περνάμε ως έθνος.

TDN: Σε πρόσφατη επιστολή του προς το ΥΠΠΟΤ, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο κατηγορεί τις επιχειρήσεις ενοικιαζομένων δωματίων και διαμερισμάτων για συστηματική χρήση του όρου hotel, υπογραμμίζοντας ότι αυτό οδηγεί τελικώς στην παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού και ασκεί αθέμιτο ανταγωνισμό στις νομίμως λειτουργούσες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Τι απαντάτε;

K.M.: Αυτό είναι ένα θέμα που χρειάζεται πολλή συζήτηση αλλά θα είμαι σύντομος στην απάντησή μου.
Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να κατανοήσει και η Διοίκηση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου ότι οι χαρακτηρισμοί δεν επιβεβαιώνουν,  ούτε, φυσικά, αναιρούν την ποιότητα των επιχειρήσεων, παρά μόνο οι υποδομές και η ποιότητα των υπηρεσιών.
Με αυτό θέλω να πω ότι τον τουρίστα δεν τον ενδιαφέρει το μέγεθος της επιχείρησης αλλά οι προσφερόμενες υπηρεσίες και η ποιότητά τους. Χιλιάδες μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις του κλάδου των ενοικιαζομένων δωματίων και διαμερισμάτων διαθέτουν τέτοιες υποδομές, που τους επιτρέπουν να προσφέρουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.
Για παράδειγμα, όταν μια μικρή επιχείρηση διαθέτει χώρο υποδοχής, αίθουσα εστίασης, μαγειρείο, καθιστικό, πισίνα, στελεχώνεται με το ανάλογο προσωπικό γιατί να μην ονομάζεται ξενοδοχείο, τη στιγμή που ονομάζονται άλλα, των οποίων οι υποδομές και οι παρεχόμενες υπηρεσίες τους δεν αντιστοιχούν παρά μόνο στα χαρτιά, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις δεν υπάρχουν ούτε σε αυτά. Το Ξ.Ε.Ε. γνωρίζει και ανέχεται αυτή την κατάσταση επί χρόνια και σιωπά!
Νομίζω ότι ήρθε η ώρα και στον χώρο των ξενοδοχειακών καταλυμάτων να γίνει μια μεγάλη ριζοσπαστική αλλαγή, ώστε μέσα από πραγματικά  κριτήρια να κατατάσσονται οι επιχειρήσεις στις αντίστοιχες κατηγορίες  και όχι να κρίνονται από το μέγεθός τους και μια σειρά από γραφειοκρατικά κριτήρια που τις διαχωρίζουν σε κύρια και μη κύρια καταλύματα, κάτι που οι καταναλωτές το έχουν ήδη ξεπεράσει.
Τον πελάτη τον ενδιαφέρει να περάσει καλά, να φύγει ευχαριστημένος για να ξανάρθει και πάλι στη χώρα μας. Αυτά οφείλει να εξετάσει η κυβέρνηση και πιστεύω ότι ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού,  κ. Νικητιάδης, σκέπτεται σοβαρά και ορθά προς αυτήν την κατεύθυνση.
 
TDN: Τελευταία έχει «ανοίξει» νέο μέτωπο με το Ξ.Ε.Ε. εξαιτίας των συζητήσεων της Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε. με το ΥΠΠΟΤ για τη μετατροπή των ενοικιαζομένων δωματίων και διαμερισμάτων σε boutique hotels. Καταρχάς, σε τι επίπεδο βρίσκονται οι συζητήσεις με το αρμόδιο υπουργείο και τι απαντάτε στο Επιμελητήριο, το οποίο σε σχετική επιστολή του χαρακτηρίζει ως «περίεργο ότι μπορεί να  συζητείται από το υπουργείο, ακόμη και ως υπόθεση εργασίας, η χρηματοοικονομική ενίσχυση των βοηθητικών καταλυμάτων, τα οποία ως γνωστόν ελάχιστα στηρίζουν την απασχόληση και τις θέσεις εργασίας στην περιφέρεια»;

K.M.: Το Ξ.Ε.Ε. με την πολιτική που ακολούθησε τις τελευταίες τέσσερις  δεκαετίες ευθύνεται για την τραγική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι ξενοδοχειακές μονάδες στη χώρα μας και τούτο διότι έμεναν και συνεχίζουν και σήμερα να παραμένουν στις λεπτομέρειες και δεν ασχολούνται με την ουσία, την οποία λαμβάνουν υπόψη τους οι πελάτες και βάσει αυτής μας κρίνουν και μας αξιολογούν.
Τα boutique hotels μπορούν να αποτελέσουν μια κορυφαία, ποιοτική κατηγορία των μικρών τουριστικών καταλυμάτων του χώρου μας, που θα ξεχωρίζουν μέσα από υψηλού επιπέδου υποδομές και υπηρεσίες, που είναι το ζητούμενο για τον ελληνικό τουρισμό.
Το Ξ.Ε.Ε. πρέπει να κατανοήσει ότι οι καιροί άλλαξαν και οι καταναλωτές μπορούν και ενημερώνονται άμεσα για τις υπηρεσίες διαμονής και να τις  επιλέγουν στο λεπτό, χωρίς την καθοδήγηση μεσαζόντων ή άλλων  συντεχνιακών-επιχειρηματικών συμφερόντων. Ο όρος ξενοδοχείο σημαίνει δωμάτιο για διαμονή ενός ξένου και δεν σχετίζεται  υποχρεωτικά με τις επιπλέον υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει η κάθε επιχείρηση. Επομένως, οι συνεχιζόμενες αντιρρήσεις του Ξ.Ε.Ε. είναι ξεπερασμένες, ατεκμηρίωτες και δεν αντέχουν στο σήμερα, γι’ αυτό όσο πιο σύντομα επανεξετάσει την πολιτική του και την προσαρμόσει στις πραγματικές ανάγκες και απαιτήσεις των καταναλωτών, τόσο καλύτερα θα είναι για όλους όσους ασχολούμαστε με την παροχή διαμονής,  ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησης.

TDN: Σε επίπεδο αναπτυξιακών προγραμμάτων, ποιες είναι οι εξελίξεις για τον κλάδο σας; Για παράδειγμα, μόλις πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ανακοίνωσε ότι, από τον Σεπτέμβριο 20.000 επιχειρήσεις θα έχουν πρόσβαση σε ένα νέο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για την κάλυψη μισθολογικών δαπανών και την άμεση ενίσχυση της απασχόλησης, με επιδοτήσεις έως 10.000 ευρώ.

K.M.: Σε τούτη την κρίσιμη οικονομικά περίοδο για την χώρα μας αυτά τα προγράμματα θα αποδειχτούν σωτήρια για πολλές επιχειρήσεις και οφείλει η κυβέρνηση να μη χάνει λεπτό για την εφαρμογή τους.
Οι δε επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες, πρέπει να τα αξιοποιήσουν για τη στήριξη της απασχόλησης, που συμβάλλει στην προσφορά  ποιοτικότερων υπηρεσιών, τις οποίες έχει ανάγκη ο τουρισμός μας.
Όσον αφορά τον κλάδο μας αναμένουμε, όπως μας έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση, το άνοιγμα των προγραμμάτων αναβάθμισης μέσω ΕΣΠΑ, τα οποία θεωρούμε σημαντικά, καθώς η στήριξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας σε επενδύσεις που σκοπό έχουν τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των υφιστάμενων τουριστικών καταλυμάτων, θα λειτουργήσει θετικά όχι μόνο στην τόνωση του τουριστικού μας προϊόντος, αλλά και στην τόνωση της περιφερειακής οικονομίας!

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024