Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςFocus σε ένα ΘέμαΓ. Τσακίρης: Στα 76 χρόνια του ΞΕΕ, είναι η πρώτη φορά που ο αριθμός των ελληνικών ξενοδοχείων μειώνεται

Γ. Τσακίρης: Στα 76 χρόνια του ΞΕΕ, είναι η πρώτη φορά που ο αριθμός των ελληνικών ξενοδοχείων μειώνεται

Ομιλία του Γιώργου Τσακίρη, προέδρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κατά την 1η Γενική Συνέλευση των μελών του ΞΕΕ

Αγαπητοί συνάδελφοι, κυρίες και κύριοι,

Σας καλωσορίζω στην 1η Γενική Συνέλευση των μελών του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος

Με ιδιαίτερη τιμή και χαρά υποδεχόμαστε στην σημερινή συνέλευσή μας τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγό της Αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Αντώνη Σαμαρά, τον υπουργό Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, τον υφυπουργό Πολιτισμού –Τουρισμού κ. Γιώργο Νικητιάδη, τον υφυπουργό Πολιτισμού –τουρισμού κ. Πέτρο Αλεβιζάτο, τη βουλευτή Ρεθύμνου και τομεάρχη Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας κα Όλγα Κεφαλογιάννη, τη βουλευτή ΠΑΣΟΚ κα Βάσω Αλεξανδράτου, εκπροσώπους των κομμάτων και της τοπικής αυτοδιοίκησης, προέδρους φορέων.

Κυρίες και κύριοι,

Θέλω να αναφερθώ πολύ γρήγορα στο σκεπτικό που μας οδήγησε στην διοργάνωση της σημερινής εκδήλωσης, γιατί έχει σημασία. Παραδοσιακά, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος διοργάνωνε κάθε αρχή του χρόνου μια δεξίωση, σε ξενοδοχείο της Αθήνας, για την  κοπή της πίτας, που είχε χαρακτήρα κοινωνικής εκδήλωσης. Οι καιροί και οι απαιτήσεις  όμως άλλαξαν. Είδαμε ότι περισσότερο από δημόσιες σχέσεις έχουμε ανάγκη να βρεθούμε μεταξύ μας, να συζητήσουμε, να αναδείξουμε τα προβλήματα μας και συντεταγμένα να διεκδικήσουμε λύσεις. Για το λόγο αυτό αποφασίσαμε την διοργάνωση της σημερινής  1ης Γενικής Συνέλευσης του ΞΕΕ.

Δε σας κρύβω ότι όποιος άκουγε την ιδέα της σημερινής διοργάνωσης του άρεσε! Όλοι όμως μας λέγανε ότι οι «ξενοδόχοι δεν κινητοποιούνται» ή ότι ποτέ δεν έχουν μαζευτεί σε μια αίθουσα πάνω από 150-200 ξενοδόχοι.

Πέρυσι ξεκινήσαμε την διοργάνωση των περιφερειακών μας συναντήσεων. Τον Νοέμβριο στην Θεσσαλονίκη είχαμε συγκεντρωθεί πάνω από 270 ξενοδόχοι. Στο Ηράκλειο τον Φεβρουάριο μαζευτήκαμε πάνω από 300 ξενοδόχοι.

Έτσι, εσείς οι ίδιοι με την παρουσίας σας μας δώσατε το σύνθημα να προχωρήσουμε στην μεγάλη συγκέντρωση που είναι η σημερινή 1η Γενική Συνέλευση του ΞΕΕ.

Δεν μπορούμε παρά να αισθανόμαστε δικαιωμένοι, γιατί σήμερα βρισκόμαστε εδώ σε αυτήν τη μεγάλη αίθουσα, εκπροσωπώντας συγχρόνως όλες τις περιοχές της χώρας και όλες της κατηγορίες ξενοδοχείων και camping.

Αγαπητοί συνάδελφοι θέλω να σας ευχαριστήσω όλους για αυτή την μαζική προσέλευση σας. Η παρουσία όλων σας σε αυτή την αίθουσα μας δίνει τη δύναμη και την αναγκαία νομιμοποίηση για να διεκδικήσουμε περισσότερα για τον ελληνικό τουρισμό. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι για πρώτη φορά βρίσκονται μαζί ξενοδόχοι από την Φολέγανδρο με άλλους, από τη Δράμα και την Κέρκυρα.

Χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί πέρα από την παρουσία του υπουργού Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας και την αυτονόητη παρουσία των υφυπουργών Πολιτισμού -Τουρισμού και η αξιωματική αντιπολίτευση εκπροσωπείται στο ανώτατο επίπεδο της με τον πρόεδρο της, κ. Αντώνη Σαμαρά.

Θέλω να πιστεύω ότι η παρουσία του είναι απόδειξη ότι αντιλαμβάνεται και ενστερνίζεται την σημασία του τουρισμού και της ξενοδοχίας για την ελληνική οικονομία και κοινωνία, γιατί παραδοσιακά όλες οι κυβερνήσεις εξαντλούνταν σε ρητορείες ότι ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία, αλλά όταν καλούνταν να νομοθετήσουν ή να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα , ξεχνούσαν ότι ο τουρισμός συνεισφέρει το 18% του ΑΕΠ και το 20% των θέσεων εργασίας.

Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος: Θεωρούμασταν η “βαριά βιομηχανία” μέχρι τη στιγμή που η Πολιτεία αποφάσισε να προχωρήσει στην θέσπιση του τέλους Ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων. Ενώ εξαίρεσε από την καταβολή του τέλους, τη βιομηχανία και τη βιοτεχνία ως εξαγωγικούς τομείς, ο τουρισμός έπαψε να είναι βαριά και εξαγωγική βιομηχανία και παρέμεινε το γνωστό υποζύγιο, το οποίο συνεχίζουμε να φορτώνουμε χωρίς να αναλογιζόμαστε ότι η επιβάρυνση του κόστους σε ένα δύσκολο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον μας κάνει μη ανταγωνιστικούς και τελικά μας βγάζει εκτός αγοράς.

H κυβέρνηση δείχνει να έχει ξεχάσει μια βασική αρχή της κτηνοτροφίας ότι, από την ίδια αγελάδα δεν μπορούμε να παίρνουμε συγχρόνως και κρέας και γάλα.

Δεν γίνεται 1.500 μικρά οικογενειακά ξενοδοχεία, με δυναμικότητα κάτω των 10 δωματίων να καλούνται να καταβάλλουν εισφορές στον ΟΑΕΕ την στιγμή 30.000 μονάδες ενοικιαζομένων δωματίων, ίδιας δυναμικότητας, εξαιρούνται.

Ο υπουργός Εργασίας κ. Κουτρουμάνης επανειλημμένα αναγνώρισε την άδικη αντιμετώπιση σε βάρος των ξενοδόχων, αλλά ενώ είχε πολλές νομοθετικές ευκαιρίες να την επανορθώσει τελικά δεν έκανε τίποτε.

Ακατανόητη είναι και η συνεχιζόμενη αδιαφορία της Πολιτείας στο φαινόμενο υποβάθμισης και γκετοποίησης του κέντρου της Αθήνας, που αποτελεί πλήγμα στην εικόνα του τουρισμού μας όχι μόνο της Αθήνας, αλλά και ολόκληρης της χώρας. Απόδειξη ο πρόσφατος αποκλεισμός της χώρας μας ως συνεδριακού προορισμού από την Ευρωπαϊκή Ένωση Καρδιολογίας από όλα τα συνέδριά της έως το 2014.

Ακόμα και πρόσφατα, στις αρχές του μήνα, το ΥΠΕΚΑ  με νόμο που διεκπεραιώθηκε αυθημερόν και σε χρόνο ρεκόρ, νομοθέτησε για τις υδατοκαλλιέργειες. Όχι μόνο παρακάμφθηκε η διαδικασία του Συμβουλίου Χωροταξίας, αλλά αγνοήθηκαν οι προτάσεις όλων των αντιτιθεμένων φορέων συμπεριλαμβανομένων και αυτών του ΞΕΕ και κατ επέκταση του τουρισμού.

Κυρίες και κύριοι, δε θέλω να επεκταθώ σε πολλά θέματα και προβλήματα στην εισαγωγή μου, κάτι που θα κάνω στην συνέχεια διεξοδικά, αλλά δεν μπορώ να μην επισημάνω ότι στα 76 χρόνια που λειτουργεί το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, είναι η πρώτη φορά που ο αριθμός των ελληνικών ξενοδοχείων μειώνεται. Πέρυσι 100 ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα έβαλαν λουκέτο.

Είναι καιρός πλέον να επανεξετάσουμε την στρατηγική μας. Με δεδομένο το υψηλό κόστος παραγωγής του προϊόντος μας, τόσο εργατικό, όσο και το ασφαλιστικό και χρηματοοικονομικό δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να ανταγωνιζόμαστε τις χώρες- προορισμούς χαμηλού κόστους. Η εμμονή μας στο ίδιο μοντέλο τουριστικής λειτουργίας συνιστά απόλυτη συνταγή αποτυχίας. Εφόσον αδυνατούμε να μειώσουμε το κόστος μας οφείλουμε να σχεδιάσουμε την αναβάθμιση του προϊόντος μας. Η εξειδίκευση και ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος μας, η προσήλωση σε μια μακροχρόνια στρατηγική προβολής και διάθεσης του, η εξεύρεση στοιχειωδών κονδυλίων για την προβολή, αποτελούν προϋποθέσεις ανάκαμψης για τον ελληνικό τουρισμό. Μεγάλο βάρος αυτής της προσπάθειας θα πρέπει να αναλάβει η Πολιτεία γιατί σύμφωνα με όλες τις έρευνες ικανοποίησης των πελατών μας , οι πελάτες μας βαθμολογούν με καλό βαθμό τις υπηρεσίες του ιδιωτικού τομέα. Υστερούμε στις δημόσιες υποδομές και εκεί πρέπει να πέσει το βάρος της προσπάθειας μας.

Σημαντικό θέμα που πλέον πρέπει να μας απασχολήσει είναι και διαχρονικότητα της όποιας στρατηγικής επιλέξουμε  να ακολουθήσουμε, γεγονός όμως που προϋποθέτει μια διακομματική συναίνεση στις κυριότερες αποφάσεις μας.

Οι καιροί αλλάζουν και μαζί τους αλλάζουμε και εμείς στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος. Προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες της εποχής και διεκδικούμε.

Μερικές φορές οι δυσκολίες σε κάνουν να βλέπεις τα πράγματα πιο καθαρά και ρεαλιστικά. Οι ιδεοληψίες του παρελθόντος περί κινδύνου δήθεν να γίνουμε τα γκαρσόνια της Ευρώπης παραμερίστηκαν και όλοι πλέον αναγνωρίζουν την σημαντικότητα του τουρισμού, με αποτέλεσμα ο Τουρισμός και η ξενοδοχεία σταδιακά να κερδίζουν θέσεις, με βάση της συνεισφοράς τους , στην  οικονομική, πολιτική και κοινωνική ατζέντα της χώρας.

Το γεγονός αυτό όμως αυξάνει παράλληλα και τις ευθύνες όλων μας και είναι σημαντικό , ότι για πρώτη φορά, οι βασικοί φορείς εκπροσώπησης της τουριστικής παραγωγής της χώρας μας, το ΞΕΕ, ο ΣΕΤΕ και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων συνεργαζόμαστε στα βασικότερα προβλήματα του κλάδου.

Εμείς στο ΞΕΕ πέρα από τον θεσμικό ρόλο μας ως συμβούλου της πολιτείας, αποφασίσαμε να επαναπροσδιορίσουμε τις δράσεις μας προς τρείς κατευθύνσεις:

Πρώτον. Να έλθουμε πιο κοντά στα μέλη μας, ενδυναμώνοντας την μεταξύ μας επικοινωνία, διοργανώνοντας περιφερειακές συναντήσεις, ιδρύοντας πέντε παραρτήματα του ΞΕΕ στις μεγαλύτερες τουριστικές περιφέρειες της χώρας, οργανώνοντας θεματικές εκδηλώσεις οι οποίες και μεταδίδονται ζωντανά από το διαδίκτυο ώστε να μπορούν να τις παρακολουθούν όλοι οι συνάδελφοι, ξεκινήσαμε τις διαδικασίες για να συνδεθούμε με το ΓΕΜΗ το Γενικό Μητρώο, και προσαρμοζόμαστε ώστε να μπορούμε να εντάξουμε το ΞΕΕ στις διαδικασίες του ΟΝΕ STOP SHOP.

Δεύτερον αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την άμβλυνση χρόνιων προβλημάτων που ταλαιπωρούν τους ξενοδόχους, όπως το μεγάλο θέμα των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων, όπου το ΞΕΕ συνήψε συμφωνίες με τους δικαιούχους συγγενικών δικαιωμάτων, καθόσον η Πολιτεία καίτοι γνωρίζει το πρόβλημα επιλέγει να αποφύγει να πάρει θέση, αφήνοντας τους ξενοδόχους να εμπλέκονται σε μακροχρόνιες δικαστικές διενέξεις με υπερβολικές απαιτήσεις.

Και εδώ θέλω να σας ανακοινώσω ότι την περασμένη εβδομάδα υπογράψαμε συμφωνία με τους εκπροσώπους των οργανισμών συγγενικών δικαιωμάτων μια συμφωνία για μειωμένες αμοιβές και αμνηστία για τα προηγούμενα χρόνια.

Πριν την παρένθεση για τα πνευματικά δικαιώματα είχα αναφερθεί στο τι άλλαξε στην στρατηγική του ΞΕΕ απέναντι στα μέλη μας και επανέρχομαι στον τρίτο τομέα.

Υιοθετήσαμε μια πιο εξωστρεφή στρατηγική απευθυνόμενοι απευθείας στην κοινωνία . Παραδείγματα αυτής της εξωστρέφειας μας είναι η καμπάνια στον κυριακάτικο Τύπο, πέρυσι το καλοκαίρι, για τον ΦΠΑ της διαμονής με το τίτλο “Μένουμε Ελλάδα… μόνοι μας;”.

Φέτος το καλοκαίρι τρέξαμε μια ραδιοφωνική και τηλεοπτική καμπάνια, μεσούσης της κρίσης και των απεργιών των ιδιοκτητών ΤΑΧΙ, για την “συνεισφορά του τουρισμού στην εθνική οικονομία”.

Και θέλω να σας διαβεβαιώσω, τόσο εγώ όσο και οι συνάδελφοί μου στο ΔΣ του ΞΕΕ, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια για την ανάδειξη της σημαντικότητας του ελληνικού τουρισμού για την ελληνική οικονομία και κοινωνία παράλληλα με όλες τις άλλες προσπάθειές μας για την στήριξη του επαγγέλματος του ξενοδόχου και την διαμόρφωση ενός καλύτερου περιβάλλοντος για το τουριστικό επιχειρείν.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024