Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΜελέτες και ΈρευνεςΜελέτη Εξωτερικού Περιβάλλοντος της Μυκόνου

Μελέτη Εξωτερικού Περιβάλλοντος της Μυκόνου

Σύμφωνα με τα πορίσματα Μελέτης Εξωτερικού Περιβάλλοντος για τη Μύκονο ως τουριστικού προορισμού, η Μύκονος εμφανίζεται ανθεκτική στις μεταβολές των τιμών και διαθέτει τη δύναμη για τη συντήρηση του μεριδίου. Ωστόσο, το θέμα του ανταγωνισμού δεν πρέπει να υποτιμάται.

Σημαντικά ευρήματα και κατευθυντήριες γραμμές περιλαμβάνει η Μελέτη Εξωτερικού Περιβάλλοντος για τη Μύκονο ως τουριστικού προορισμού. Εκπονήθηκε από την επιστημονική ομάδα της εταιρείας Συμβούλων MTC Group, με επικεφαλής τον γενικό διευθυντή κ. Μάκη Μπίτζιο, στο πλαίσιο του διαγωνισμού που αναλήφθηκε από την “Κοινοπραξία V+O – MTC GROUP για το έργο του Συμβούλου Τουρισμού του Δήμου Μυκόνου 2012”.

Μεταξύ των συμπερασμάτων και των επισημάνσεων περιλαμβάνονται τα ακόλουθα:

  • Ο ανταγωνισμός ενισχύεται με την προσθήκη νέων προορισμών και τη διαφοροποίηση των υπαρχόντων ανταγωνιστών.
  • Το εύρος διασποράς στις αγορές ενδιαφέροντος από το εξωτερικό, προσδίδει ευελιξία στη Μύκονο ειδικότερα, με αποτέλεσμα να αμβλύνεται η εξάρτηση από τις αγορές του εξωτερικού.
  • Η Μύκονος εμφανίζεται ανθεκτική στις μεταβολές των τιμών και διαθέτει τη δύναμη για τη συντήρηση του μεριδίου. Ωστόσο, το θέμα του ανταγωνισμού δεν πρέπει να υποτιμάται.
  • Οι υφιστάμενες αγορές δεν είναι και δεν πρέπει να θεωρούνται καθιερωμένες για πάντα. Σε πολλές περιπτώσεις η συντήρηση μεριδίων αποδεικνύεται δυσκολότερη από την αρχική διείσδυση στην αγορά. Από την άλλη πλευρά, νέες αγορές θεωρούνται τόσο οι γεωγραφικές όσο και οι προϊοντικές ή δημογραφικές. Οι προϊοντικές είναι αποτέλεσμα της τμηματοποίησης της αγοράς και συνήθως αποτελούν τμήμα των καθιερωμένων γεωγραφικών αγορών.
  • Ιδιαίτερο στοιχείο του τουριστικού προϊόντος του νησιού είναι οι επισκέπτες που την επισκέπτονται. Σε ορισμένες  περιπτώσεις όπως των gay travelers και των house music enthusiasts το κίνητρο των επισκεπτών είναι να συναναστραφούν με τουρίστες που μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα. Με άλλα λόγια η ζήτηση γίνεται κομμάτι της προσφοράς του, του τουριστικού προϊόντος και της φήμης.
  • Η στρατηγική προβολής δεν είναι ούτε πανάκεια ούτε στατική διαδικασία. Προτείνεται ο συνδυασμός διαφορετικών τακτικών, ανάλογα με τις συγκυρίες και τις ιδιαιτερότητες της κάθε αγοράς.
  • Οι τουρίστες που προέρχονται από τις ΗΠΑ θεωρούν την ιστορία και τον πολιτισμό ως το επίκεντρο του ταξιδιού τους. Επίσης, οι τουρίστες που προέρχονται από την Αυστραλία, εκδηλώνουν ισχυρή προτίμηση στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική,  από τη Βραζιλία, δίνουν προτεραιότητα στις εμπορικές δραστηριότητες του προορισμού (shopping), από τον Καναδά, προτιμούν την νυχτερινή ζωή σε συνδυασμό με τις εμπορικές δραστηριότητες του προορισμού (shopping), από την Κίνα, εστιάζουν στη φήμη του προορισμού με στόχο την επίδειξη της προτίμησης τους για διακοπές στο κοινωνικό περιβάλλον και τέλος από την Ρωσία, θεωρούν προτεραιότητα την επίσκεψη σε μουσεία και εκκλησίες.
  • Η πλειοψηφία των τουριστών προτιμούν τη Μύκονο κατά σειρά προτεραιότητας για τους ακόλουθους λόγους:
    – Φήμη
    – Απαράμιλλη φυσική ομορφιά
    – Ξεκούραση – Χαλάρωση
    – Διασκέδαση
  • Όπως διαφαίνεται από τα αντίστοιχα προφίλ των κινήτρων των διαθέσιμων αγορών και των τουριστών της Μυκόνου, η ανάγκη είναι εμφανής για περαιτέρω αξιοποίηση της φήμης και των δυνατών σημείων του νησιού ως συστατικό στοιχείο της εικόνας του προορισμού.
  • Η ζήτηση για εξειδικευμένα τουριστικά προϊόντα που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των αγορών αιχμής, ολοένα και θα ενισχύεται στο μέλλον. Ο ναυτικός και πολιτιστικός τουρισμός αποτελούν καθιερωμένες τάσεις της εποχής που ενδεχόμενα να ταιριάζουν κατάλληλα στο τουριστικό προϊόν της Μυκόνου. Παράλληλα, ειδικά τμήματα της αγοράς που προσελκύει η Μύκονος, όπως η ομάδα- στόχος των gay ταξιδιωτών θεωρούνται καθιερωμένες δυνάμεις με προοπτικές.
  • Σε όρους τουριστικής προσφοράς, η ανάδειξη του πολιτισμού περιλαμβάνει δραστηριότητες που συνδέονται με την ιστορία, την αρχιτεκτονική, τη γαστρονομία, τα αρχαιολογικά μνημεία, τις σύγχρονες τέχνες και τις δημιουργικές βιομηχανίες όπως η μόδα και ο κινηματογράφος. Η αρχαία Δήλος, το νησί δίπλα στη Μύκονο αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς, προστατευόμενο από το διεθνή οργανισμό UNESCO. Επιπλέον, οι ανεμόμυλοι της Μυκόνου θεωρούνται δημοφιλές δείγμα παραδοσιακής αρχιτεκτονικής σε εθνικό επίπεδο. Το “κλειδί” στη επιτυχία της διείσδυσης στην συγκεκριμένη ομάδα-στόχο είναι η ανάδειξη των διαφορετικών πτυχών του πολιτισμού.
  • Σχετικά με τις υπηρεσίες γιότινγκ και κρυαζιέρας φαίνεται πως η Ελλάδα και ειδικότερα, οι Κυκλάδες και η Μύκονος, διαθέτουν χαρακτηριστικά που αξιολογούνται ως ιδιαίτερα σημαντικά από τους φίλους του ναυτικού τουρισμού, όπως:
    – Εκτενείς ακτογραμμές
    – Ήπιο κλίμα και παρατεταμένη καλοκαιριά και ηλιοφάνεια
    – Ποικιλία νησιών
    – Γαστρονομία
    – Φιλοξενία
  • Το διαδίκτυο και οι φίλοι ή συγγενείς έχουν το σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της άποψης του τουρίστα για τη Μύκονο με ποσοστά 46,3% και 44,1%, αντίστοιχα. Το τουριστικό γραφείο ξεχωρίζει από τις εναπομείνασες κατηγορίες με ποσοστό 25,2%.
  • Το κλίμα και οι φυσικές ομορφιές (51,5%), η διασκέδαση και η ψυχαγωγία (40%), η ξεκούραση και η χαλάρωση (47%), καθώς και η φήμη του νησιού (47,8%) θεωρούνται οι σημαντικότεροι λόγοι επιλογής και επίσκεψης του προορισμού για το σύνολο των τουριστών. Ωστόσο οι απόψεις φαίνεται να διαφοροποιούνται ανά εθνικότητα και κυρίως ανάμεσα σε Έλληνες και αλλοδαπούς τουρίστες. Βασική διαφορά η τάση για προτίμηση του νησιού ως τόπος διασκέδασης για τους Έλληνες και ως τόπος χαλάρωσης για τους αλλοδαπούς.

Συνοπτικά, το πλαίσιο δράσης διαμορφώνεται ως εξής:

  • Ομάδες ενδιαφέροντος: Προτείνεται η συντήρηση της ευρείας σύνθεσης των επισκεπτών με κριτήρια την εθνικότητα (οι επισκέπτες της Μυκόνου προέρχονται από διαφορετικές 50 χώρες) και τις προσωπικές προτιμήσεις στη ψυχαγωγία, χαλάρωση και τη φήμη.
  • Το “προϊόν” ή η υπηρεσία: Έμφαση στα στοιχεία που αξιολογούνται ως σημαντικά από τον καταναλωτή όπως οι παραλίες, το φυσικό κάλλος και οι υπηρεσίες αναψυχής. Παράλληλα, προτείνεται ο εμπλουτισμός με τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που παραπέμπουν σε θαλάσσιες δραστηριότητες, την παράδοση, την κουλτούρα και τη γαστρονομία.
  • Βάσει των προτιμήσεων των Ελλήνων επισκεπτών, η φήμη, που φαίνεται να αντιγράφεται ή υποκαθίσταται πιο δύσκολα, είναι ο πρωταρχικός λόγος επίσκεψης. Στους ξένους επισκέπτες η φυσική ομορφιά είναι ο πρωταρχικός λόγος, ο οποίος και θεωρείται το λιγότερο σπάνιο και το πλέον απτό στοιχείο που μπορεί να υποκατασταθεί πιο εύκολα. Ωστόσο η φήμη κατέχει και σε αυτή τη περίπτωση, σημαντικό μερίδιο. Η στρατηγική προβολής προβλέπει δύο κατηγορίες κινήσεων.
    α. Την προσπάθεια για μεγαλύτερη ανάδειξη του στοιχείου.
    β. Τον εμπλουτισμό του στοιχείου με άλλα στοιχεία, όπως θρύλοι , παραδόσεις, κουλτούρα, κ.λπ.
  • Με δεδομένα τα υψηλά ποσοστά ικανοποίησης των επισκεπτών της Μυκόνου, την σημασία της φήμης για το νησί και πως τα σύγχρονα μέσα πληροφόρησης ευνοούν τη διαφήμιση “στόμα με στόμα”, οι εμπειρίες του ταξιδιώτη στη Μύκονο μπορεί να λειτουργήσουν ως το “όχημα” για την πλέον αποτελεσματική προβολή του προορισμού. Το αναγνωρίσιμο brandname του προορισμού μπορεί να ευνοήσει και την αξιοποίηση του φαινόμενου του thirdspace και mediaspace, βάσει του οποίου ακόμη και όσοι δεν έχουν επισκεφτεί το νησί να γίνουν κοινωνοί του και να διαδώσουν θετικά μηνύματα για αυτό.
  • Με στόχο τη διευκόλυνση της αγοραστικής δύναμης και τη διασφάλιση  προσωποποιημένων υπηρεσιών, προτείνεται ο επαναπροσδιορισμός της στρατηγικής προβολής και η ώθηση των διαδικτυακών μέσων ως εξής:
    – Αύξηση της χρήση του διαδικτύου
    – Εντατικοποίηση της χρήσης ηλεκτρονικών εφαρμογών στη κινητή τηλεφωνία
    – Ενθάρρυνση της τάσης για διάδραση των χρηστών του διαδικτύου στο πλαίσιο της κοινωνικής δικτύωσης.

Σχετικά με τους ‘Έλληνες επισκέπτες:

  • Με στόχο την επέκταση σε νέες ομάδες στόχων, προτείνεται η εκπαίδευση των Ελλήνων επισκεπτών σε λιγότερο δημοφιλείς δραστηριότητες, η ανάδειξη του πολιτισμού, της Δήλου και των δυνατοτήτων για χαλάρωση και εκτός της θερινής σεζόν. Ο συνδυασμός της διαφήμισης με ενέργειες δημοσίων σχέσεων θεωρείται το κατάλληλο μείγμα.
  • Με στόχο την συντήρηση του μεριδίου, προτείνεται η συντήρηση των κυριάρχων στοιχείων της φήμης και της διασκέδασης μέσω Δημοσίων Σχέσεων.

Σχετικά με τους αλλοδαπούς επισκέπτες:

  • Πρόγραμμα προβολής με δημόσιες σχέσεις και διαφήμιση που πληροφορεί σχετικά με τη φήμη/ ιστορία/ πολιτισμό / κουλτούρα και το σύνολο του προϊόντος.
  • Υπερτονισμός των δυνατοτήτων χαλάρωσης σε συνδυασμό με το φυσικό κάλλος και τις παραλίες σε κάθε ενέργεια.
  • Η αγορά θεωρείται μεγάλη ώστε να γίνεται λόγος για διαφοροποίηση του στόχου σε συντήρηση ή αύξηση του μεριδίου. Επιθυμητός στόχος είναι η αύξηση του μεριδίου, όμως προτεραιότητα είναι η συντήρηση καθώς οι αγορές του εξωτερικού διακρίνονται από ισχυρό ανταγωνισμό.
Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024