Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΜείωση 25% σε ελλιμενισμούς σκαφών και έσοδα το 2011 για τις ελληνικές μαρίνες

Μείωση 25% σε ελλιμενισμούς σκαφών και έσοδα το 2011 για τις ελληνικές μαρίνες

Συνέντευξη του Σταύρου Κατσικάδη, προέδρου της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας και διευθύνοντος συμβούλου της LAMDA Flisvos Marina

– Κε Κατσικάδη, ποιο είναι το Νο1 ζήτημα αυτήν τη στιγμή στο χώρο των μαρινών, για το οποίο πιστεύετε ότι απαιτείται άμεση λύση;
 
Σίγουρα, το σημαντικότερο θέμα η απλοποίηση του φορολογικού πλαισίου και ο υψηλός ΦΠΑ στο 23%, τη στιγμή που η Τουρκία έχει μηδενικό ΦΠΑ. Το θετικό είναι ότι μέσα στο 2012 έγινε τροποποίηση του Ν.2160/93 “Ρυθμίσεις για τον Τουρισμό και άλλες διατάξεις”, που αφορά και στις μαρίνες (σ.σ. συγκεκριμένα έγινε αντικατάσταση του άρθρου 31 του σχετικού νόμου). Ακόμη, ζήτημα αποτελούν και τα υψηλά τεκμήρια για τα σκάφη αναψυχής.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η Ένωση Μαρίνων Ελλάδας από τις 22 μαρίνες-μέλη της, η μείωση ελλιμενισμού μονίμων σκαφών (ελληνικών και διεθνών) στη χώρα φτάνει το 25% για το 2011. Φέτος, καθώς η κατάσταση δεν έχει βελτιωθεί με όσα -δυσφημιστικά για τον τουρισμό- γεγονότα έλαβαν χώρα το α΄ εξάμηνο του 2012, η μείωση αναμένεται να κυμανθεί στο ίδιο ή και σε υψηλότερο ποσοστό.

– Τί θεωρείτε ότι χρειάζεται ώστε να αναβαθμιστεί το επίπεδο των προσφερομένων υπηρεσιών στις ελληνικές μαρίνες, σε σχέση με τον ανταγωνισμό;

Όσον αφορά στις ιδιωτικές μαρίνες δεν τίθεται θέμα προσφερόμενων υπηρεσιών. Γενικότερα μιλώντας, απαιτείται σταθερότητα στα κόστη των ελληνικών μαρινών, ενώ απατείται και ενιαία τιμολογιακή πολιτική τόσο στις ιδιωτικές μαρίνες όσο και σε εκείνες τις οποίες διαχειρίζονται το Λιμενικό Ταμείο ή οι διάφοροι δήμοι της χώρας. Υπάρχει μεγάλος αριθμός σκαφών που είτε ακύρωσαν είτε δεν παρέμειναν καν στη χώρα, επιλέγοντας για λιμάνια ελλιμενισμού τους προορισμούς στο Μαυροβούνιο ή την Τουρκία. Και αυτό όχι μόνο λόγω της πρόσφατης “κακής εικόνας” της Ελλάδας, αλλά και επειδή τα κόστη αλλάζουν κάθε χρόνο και πάντα με αυξητικές τάσεις, εν αντιθέσει με τους ανταγωνιστές μας.

– Τι ενέργειες έχουν γίνει από την Ένωση για την προώθηση των ελληνικών μαρινών σε διεθνές επίπεδο;

Πρέπει όλοι στην αγορά του θαλάσσιου τουρισμού, από τα πιο μικρά σκάφη αναψυχής έως τα κρουζιερόπλοια, να δώσουμε μέγιστη σημασία στο homeporting. Εμείς ως Ένωση, έχουμε παρουσία στην ICOMIA (International Council of Marine Industry Associations). Αλλά όσες ενέργειες και αν γίνουν, εάν δε γίνουμε εμείς ως χώρα και ως κράτος ανταγωνιστικοί και εάν δεν επιδείξουμε διάθεση για βελτίωση, δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024