Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΤο Θέμα της ΕπικαιρότηταςΕλλάδα – Ρωσία: Μια νέα τουριστική σχέση σε στάδιο διάπλασης και ανάπτυξης.

Ελλάδα – Ρωσία: Μια νέα τουριστική σχέση σε στάδιο διάπλασης και ανάπτυξης.

Ομιλία του προέδρου ΞΕΕ κ. Γιώργου Α. Τσακίρη στο ΕλληνοΡωσικό Τουριστικό Φόρουμ: "Χαρτογραφώντας το Μέλλον στις σχέσεις Ελλάδας–Ρωσίας", Λιμένας Χερσονήσου, 3-4 Σεπτεμβρίου 2012

Κύριε πρόεδρε του ΕλληνοΡωσικού Εμπορικού Επιμελητηρίου,

σας ευχαριστώ τόσο για την πρόσκλησή σας και το λόγο που μου δίνετε, κυρίως όμως ευχαριστώ εσάς και ολόκληρο το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕλληνοΡωσικού Εμπορικού Επιμελητηρίου για τη πρωτοβουλία να διοργανώσετε αυτό το συνέδριο σε μία εξαιρετικά καίρια στιγμή για τον ελληνικό τουρισμό και συγκεκριμένα για τον εισερχόμενο από την Ρωσία τουρισμό.

Εξοχότατε κύριε πρέσβη της Ρωσικής Ομοσπονδίας,
Σεβάσμιε Μητροπολίτη
Κύριε Περιφερειάρχη της Κρήτης
Κύριε αντιπρόεδρε Τουρισμού της Ρωσικής ομοσπονδίας
Κύριε Γενικέ γραμματέα του Υπουργείου Τουρισμού,
Κύριε Δήμαρχε Χερσονήσου
Κύριε Ευρωβουλευτά

Εκλεκτοί προσκεκλημένοι και συνεργάτες από την Ρωσική Ομοσπονδία,

Φίλες και φίλοι καλημέρα σας,

Μέσα σε αυτή την αίθουσα βρισκόμαστε κάποιοι από τους πιο δυναμικούς Ρώσους tour operators, Έλληνες επιχειρηματίες του τουρισμού και εκπρόσωποι τουριστικών φορέων. Είναι εξαιρετική λοιπόν ευκαιρία να συζητήσουμε και να χαράξουμε από κοινού την στρατηγική ενίσχυσης της ζήτησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος από τη Ρωσία.

Δε θα επεκταθώ στην αλματώδη αύξηση του εξερχόμενου ρωσικού τουρισμού και τις προοπτικές του καθόσον αναφέρθηκαν εκτενώς σε αυτό οι προηγούμενοι ομιλητές. Είναι νομίζω κοινός πλέον τόπος πως ο παγκόσμιος χάρτης αλλάζει με το κέντρο βάρους της οικονομικής ανάπτυξης να μετατοπίζεται ανατολικά και με φυγόκεντρες διαθέσεις. Και, φυσικά, την οικονομική ανάπτυξη ακολουθεί πάντα ο τουρισμός, με πολλαπλάσιους ρυθμούς από αυτόν του ρυθμού αύξησης των εισοδημάτων.

Ενδεικτικά θα αναφέρω μόνο, ότι ήδη από το 2005 το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων που είναι ο μελετητικός βραχίονας του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος είχε διαβλέψει τη δυναμική του ρωσικού τουρισμού και είχε εκπονήσει μελέτη και εκδώσει βιβλίο με τίτλο “Ρωσικός Εξερχόμενος Τουρισμός”, όπου αναφερόταν, μεταξύ άλλων, στις τότε εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού που προέβλεπαν 19,2 εκατ. διεθνείς αναχωρήσεις από τη Ρωσία το 2010 και 28,8 εκατ. το 2020. Μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2012, σύμφωνα με τη Rosstat (Ρωσική Στατιστική Υπηρεσία), οι αναχωρήσεις έφτασαν τα 19,8 εκατ. με 6,47εκατ. από αυτούς να είναι τουρίστες. Αυτή η οικονομική ανάπτυξη και συνεπακόλουθη επιθυμία για ταξίδια και διακοπές αναμένεται μόνο να αυξηθεί ακόμη περαιτέρω.

Άρα δεν προξενεί έκπληξη σε κανένα ότι τώρα όλοι στρέφονται στη Ρωσία και τις υπόλοιπες αναπτυσσόμενες τουριστικά περιοχές. Το ερώτημα είναι ο τρόπος που το κάνει ο καθένας και αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημά μας μέσα από τις εργασίες αυτού του φόρουμ.

Ελλάδα και Ρωσία γνωριζόμαστε από πολύ παλιά με πολλά και μόνο καλά πράγματα να μας ενώνουν. Όμως αυτή η τουριστική μας σχέση είναι κάτι νέο, δεν είναι μια ώριμη σχέση, δεν είναι μια παγιωμένη σχέση, αντίθετα έχει ορμή. Τα νούμερα και η αλματώδης αύξησή τους το αποδεικνύουν.

Οι τουριστικές αφίξεις στην Ελλάδα από 135.000 που ήταν το 2002, φέτος αναμένεται να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν το 1 εκατ., κατατάσσοντας την Ελλάδα στην έβδομη θέση των πιο δημοφιλών προορισμών για τους Ρώσους τουρίστες.

Είναι μια νέα σχέση σε στάδιο διάπλασης και ανάπτυξης.

Και όπως σε κάθε σχέση, αν θέλουμε να κρατήσει πολλά χρόνια, πρέπει να μπουν οι σωστές βάσεις και θέλει διαχείριση, επένδυση και καλλιέργεια που δεν θα δικαιολογούσες σε κάτι εφήμερο.

Μπορεί να πρέπει να αφήσεις στο τραπέζι κάποια ευρώ, που θα μπορούσες βάση της διαπραγματευτικής σου ισχύος της δεδομένης στιγμής να διεκδικήσεις για εσένα, ή να προσφέρεις κάποιες υπηρεσίες που δεν είσαι υποχρεωμένος από τη σύμβαση που έχεις υπογράψει ή να επωμισθείς μια αστοχία του εμπορικού σου συνεργάτη και μαζί να δουλέψετε από κοινού ώστε να μην επαναληφθεί. Αυτές οι συμπεριφορές οδηγούν στη δημιουργία μιας “σχέσης” και όχι σε απλή δοσοληψία. “Relationship versus transaction”.

Πρέπει να αντιληφθούμε όλοι, ‘Έλληνες και Ρώσοι, αεροπορικές εταιρείες, tour operators, ξενοδόχοι και λοιποί φορείς και πάροχοι τουριστικών υπηρεσιών, πως είμαστε όλοι μαζί και το προϊόν κοινό και ενιαίο. Μαζί πρέπει να φροντίσουμε ότι η υπόσχεση, η προσδοκία και πραγματική εμπειρία του πελάτη μας δεν αποκλίνουν.

Η Ελλάδα είναι η φυσική διέξοδος της Ρωσίας στη πιο όμορφη και θελκτική θάλασσα του κόσμου, τη Μεσόγειο. Ταιριάζουμε σαν λαοί και αν ισχύει αυτό που λένε ότι ο φίλος φαίνεται στα δύσκολα, αυτή η αλματώδης αύξηση των Ρώσων τουριστών ήρθε τη στιγμή της μεγαλύτερης μας ανάγκης και εκ μέρους της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας θέλω να σας διαβεβαιώσω δεν θα το ξεχάσουμε. Σας ευχαριστούμε.

Δε θα μπω σε λεπτομέρειες σε αυτή την εναρκτήρια ομιλία μου, έχουμε αρκετά εξειδικευμένα panels στη συνέχεια.

Θέλω όμως να θέσω το σκηνικό, για τις συζητήσεις που θα ακολουθήσουν, περιγράφοντας το κομβικό σημείο στο οποίο βρίσκεται ο ελληνικός τουρισμός

Στην Ελλάδα αντιμετωπίζουμε μια πρωτόγνωρη οικονομική κρίση.

Όμως οι δυσκολίες συχνά σε αναγκάζουν να δεις τα πράγματα πιο καθαρά προκειμένου να τις αντιμετωπίσεις πιο ρεαλιστικά. Η εξαιρετικά δύσκολη οικονομική κατάσταση σταδιακά οδηγεί στο να αντιληφθούν όλοι ότι ο Τουρισμός είναι η πιο ρεαλιστική διέξοδος μας για ανάπτυξη και έξοδο από την κρίση.

Γιατί ο ελληνικός τουρισμός δεν επηρεάζεται από την εσωτερική δυσμενή οικονομική συγκυρία και μπορεί να πολλαπλασιάσει την συμμετοχή του στο ΑΕΠ, να εγγυηθεί υφιστάμενες θέσεις εργασίας και να δημιουργήσει νέες.

Αυτή η προοπτική και δυνατότητα έχει οδηγήσει σε μια αναβάθμιση του Ελληνικού Τουρισμού στην πολιτική, οικονομική και κοινωνική agenda και του έχει δώσει μεγαλύτερη δυνατότητα παρέμβασης προκειμένου να μπορέσει να αναπτυχθεί με βάση τις πραγματικές του δυνατότητες.

Οι προσπάθειες που γίνονται για να βελτιωθεί το θέμα της βίζα Σένγκεν είναι ενδεικτικές και ελπίζω πως σύντομα θα βρεθεί η φόρμουλα για ακόμα καλύτερες επιδόσεις από την ελληνική πλευρά στον τομέα αυτόν την οριστική επίλυση του.

Παράλληλα και μέσα στο ελληνικό πεδίο, για να μπορέσει ο Ελληνικός Τουρισμός να παίξει αυτό τον πρωταγωνιστικό ρόλο, στην ανάπτυξη της οικονομίας και της χώρας, έχουμε επεξεργαστεί και συμφωνήσει στη σταδιακή υιοθέτηση ενός νέου τουριστικού μοντέλου και εδώ ακριβώς δημιουργούνται οι ευκαιρίες για νέες επενδύσεις και δραστηριοποίηση στην Ελληνική τουριστική αγορά.

Γιατί από τη μία πλευρά έχουμε:

  • ένα παγκόσμιο brand που διαχρονικά βρίσκεται μέσα στους υποψήφιους προορισμούς όσων ταξιδεύουν για αναψυχή,
  • ένα μαγευτικό τοπίο,
  • σε ιδανικό σημείο στην Ευρώπη,
  • με ήδη ανεπτυγμένη τουριστική υποδομή,
  • και έμπειρο τουριστικό προσωπικό.

Από την άλλη υπάρχουν πέντε άξονες στους οποίους θα κινηθούμε και οι οποίοι είναι σχετικά ανεκμετάλλευτοι και δημιουργούν το χώρο για νέες επενδύσεις και ανάπτυξη.

1. Θα διαμορφώσουμε ένα τουριστικό πακέτο για ολόκληρο τον χρόνο σε σχέση με το τωρινό που δημιουργεί μια υπερ-συγκέντρωση τους τρεις μήνες του καλοκαιριού. Το μεσογειακό κλίμα και η τοποθεσία της χώρας μας το επιτρέπουν εφόσον αναπτυχθούν νέες δραστηριότητες και μορφές τουρισμού που θα έχουν ενδιαφέρον για τον επισκέπτη.
2. Θα αναβαθμίσουμε την τουριστική μας πρόταση εμπλουτίζοντας το βασικό τουριστικό μας προϊόν, του ήλιου και τις θάλασσας και δευτερευόντως πολιτισμικού, με επεκτάσεις όπως θρησκευτικός, ιατρικός, καταδυτικός τουρισμός, κρουαζιέρες, yachting, γκολφ, τουριστική κατοικία, θεματικά πάρκα κ.ά.
3. Θα μειώσουμε την εξάρτηση μας από δύο μόνο αγορές (Αγγλία και Γερμανία) αναπτύσσοντας νέες με προοπτική.
4. Θα βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο τη σύσταση της ξενοδοχειακής μας υποδομής. Στοχεύουμε σε πιο ισόρροπο μείγμα και ως προς το μέγεθος, που θα επιτρέπει μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακας για την επιχείρηση και συγχρόνως βελτιώσεις και ως προς την ποιότητα.
5. Θα ενισχύσουμε την ανάπτυξη του τουρισμού πόλης, City-Break, εμπλουτίζοντας το τουριστικό προϊόν των επιλεγμένων πόλεων με μόνιμες δραστηριότητες και εκθέματα αλλά και περιοδικές εκθέσεις και φεστιβάλ και καλλιτεχνικά δρώμενα. Με όλη αυτή την αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τη Ρωσία είναι χαρακτηριστική ίσως και εντυπωσιακή η απουσία της Αθήνας που, μαζί με την ευρύτερη περιφέρεια, προσφέρει όλα όσα αναζητά ό επισκέπτης μας. Χρειάζεται να Κάνουμε πολλά περισσότερα πάνω σε αυτό.

Και όλα αυτά θα γίνουν με φόντο την περαιτέρω βελτίωση:

  • των υποδομών και αξιοθέατων της χώρας είτε πρόκειται για αρχαιολογικούς χώρους είτε για δρόμους, λιμάνια και αεροδρόμια,
  • της ευκολίας πρόσβασης στην Ελλάδα, με απλοποίηση των διαδικασιών έκδοσης βίζας για τις νέες αγορές υψηλού ενδιαφέροντος όπως η Ρωσία,
  • και φυσικά, με την διευκόλυνση των επενδύσεων απλουστεύοντας τις διαδικασίες αδειοδότησης των επιχειρήσεων και τα νέα επενδυτικά κίνητρα που είναι προσαρμοσμένα σε αυτούς ακριβώς τους άξονες που προανέφερα.

Φίλες και φίλοι,

Έχουμε μπει σε μια νέα συναρπαστική εποχή για τον Ελληνικό Τουρισμό, και σε αυτή την εποχή πιστεύω ότι θα συμπορευτούμε με τη Ρωσία. Είναι στο χέρι μας, από σήμερα κιόλας, να διαμορφώσουμε τις συνθήκες εκείνες που θα μας επιτρέψουν να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες που μας δίνονται.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024