Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΑφιέρωμα ΕξοπλισμούΕπένδυση στην ασφάλεια: είναι απαραίτητη; έχει ανταποδοτικό οικονομικό όφελος για το ξενοδοχείο;

Επένδυση στην ασφάλεια: είναι απαραίτητη; έχει ανταποδοτικό οικονομικό όφελος για το ξενοδοχείο;

Επένδυση στην ασφάλεια:
είναι απαραίτητη; έχει ανταποδοτικό οικονομικό όφελος για το ξενοδοχείο;

Μετά την 11η Σεπτεμβρίου το θέμα της ασφάλειας έγινε πιο επίκαιρο και στον τουριστικό και ξενοδοχειακό κλάδο. Οι ξενοδόχοι άρχισαν να ενδιαφέρονται και για εξειδικευμένο εξοπλισμό ασφαλείας πέρα από τον κλασικό, όπως οι κλειδαριές ασφαλείας και η πυρασφάλεια, ακολουθώντας τις τάσεις στη σχετική ζήτηση. Όπως τονίζει η διευθύντρια του Ερευνητικού Τμήματος για τον κλάδο της Φιλοξενίας του Πανεπιστημίου του Cornell της Νέας Υόρκης, Cathy Enz «τα θέματα της ασφάλειας βρίσκονται στην πρώτη θέση της σκέψης και στους διευθυντές των ξενοδοχείων αλλά και στους πελάτες τους».

Κύρια αιτία, βέβαια, για την αύξηση του ενδιαφέροντος αποτελεί η πίεση που δέχονται οι ξενοδόχοι από τους πελάτες τους για περισσότερη ασφάλεια. Όπως αναφέρουν στοιχεία από επικοινωνία με στελέχη αμερικάνικων επιχειρήσεων που ταξιδεύουν συχνά από το Fortune 1000 business executives σχετικά με τις προτιμήσεις τους για θέματα ασφάλειας, περίπου τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα ήθελαν να υπάρχει κάμερα έξω από την πόρτα του δωματίου τους, ώστε να βλέπουν ποιος είναι απέξω και ένα ‘κουμπί πανικού’ μέσα από τη πόρτα που θα συνδέεται με την υποδοχή. Επίσης, πολλοί από αυτούς ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για το δωμάτιο αρκεί να ήταν βέβαιοι ότι υπάρχει μεγάλη ασφάλεια.

Εκείνοι που ενδιαφέρονται περισσότερο για την ασφάλεια είναι αυτοί που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους και περισσότερο οι γυναίκες. Περίπου, το 60% προτιμά ξενοδοχεία ορατά και με καλή πρόσβαση στον δρόμο, και το 66% νοιώθει πιο ασφαλές όταν το πάρκινγκ των αυτοκινήτων είναι δίπλα στο ξενοδοχείο και όχι στο υπόγειο.

Ακόμα και εάν λάβουμε υπόψη μας ότι τα στοιχεία αυτά προέρχονται από αμερικανική έρευνα, αφορούν σε μεγάλο βαθμό τα περισσότερα υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους αν θεωρήσουμε ότι αφορούν σε μικρότερο βαθμό την ελληνική πραγματικότητα, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τη μεγάλη σημασία τους για τα ξενοδοχεία πόλης, υψηλών κατηγοριών, που δέχονται business travelers – αλλά και τα παραθεριστικά ξενοδοχεία – καθώς και ότι στην πραγματικότητα σκιαγραφούν τις γενικότερες νέες τάσεις.

Εξοπλισμός και προσωπικό: Τα απαραίτητα στοιχεία διασφάλισης της ασφάλειας

Ο κατάλληλος εξοπλισμός και το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό αποτελούν βασικά συστατικά που χρειάζονται για την αποτελεσματική προστασία ενός ξενοδοχειακού χώρου. Στον εξοπλισμό συγκαταλέγεται μία πληθώρα ηλεκτρονικών και μηχανικών μέσων, όπως τα χρηματοκιβώτια και οι θυρίδες, οι συναγερμοί, οι κλειδαριές, οι θωρακισμένες πόρτες, τα φώτα και τα κρύσταλλα ασφαλείας, καθώς και οι κάμερες παρακολούθησης των κοινόχρηστων χώρων.

Ταυτόχρονα, το κατάλληλα εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό είτε αυτό αφορά στο σύνολο του προσωπικού ενός ξενοδοχείου στο οποίο έχει αναλυθεί η σημασία του θέματος της ασφάλειας στο ξενοδοχείο και έχει επισημανθεί η δυνατότητα συνεισφοράς όλων σε αυτή, είτε αφορά εταιρίες security οι οποίες αναλαμβάνουν τη φύλαξη χώρων ή προσώπων, είτε σε υπαλλήλους του ξενοδοχείου (θυρωρούς, νυχτοφύλακες κ.λπ.) επιφορτισμένους με ανάλογα καθήκοντα, είναι ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας.

Τα συστήματα συναγερμού έχουν ως σκοπό να ανιχνεύουν και να κοινοποιούν άμεσα πυρκαγιές, πλημμύρες, διαρρήξεις κ.λπ. Αυτά τα συστήματα λειτουργούν με αισθητήρια που τοποθετούνται σε όλους τους χώρους της μονάδας και συλλαμβάνουν τα μηνύματα που τα αφορούν (παραβίαση πόρτας ή παραθύρου, σπάσιμο τζαμιού, προσωπική απειλή, εκδήλωση φωτιάς, ανάγκη ιατρικής βοήθειας).

Η τεχνολογική πρόοδος έχει αντικαταστήσει τις κλασικές κλειδαριές με τη χρήση ηλεκτρονικών κλειδαριών που χρησιμοποιούν προσωπική μαγνητική κάρτα αντί κλειδιού. Οι ηλεκτρονικές κλειδαριές, που διαδίδονται με ταχείς ρυθμούς, καθιστούν το κλείδωμα ασφαλέστερο και ευκολότερο. Η μαγνητική κάρτα μπορεί να προσφέρει, εκτός από ένα υψηλότερο βαθμό ασφάλειας, μια σειρά από άλλες δυνατότητες όπως τη δυνατότητα ελέγχου της πρόσβασης σε διάφορους χώρους του ξενοδοχείου, τη δυνατότητα αυτόματης χρέωσης ορισμένων προσβάσεων σε υπηρεσίες και προϊόντα κ.λπ.. Μέσω της κάρτας ο πελάτης «επικοινωνεί» με κεντρικό υπολογιστή του ξενοδοχείου, ο οποίος μπορεί να είναι προγραμματισμένος έτσι ώστε να προσφέρει μια σειρά από ποικίλες δυνατότητες.

Τα μικρά χρηματοκιβώτια δωματίου, αποτελούν εξοπλισμό που τείνει να γίνει αναγκαίος σε μια ευρύτατη κλίμακα κατηγοριών καταλυμάτων. Τα μικρά χρηματοκιβώτια δωματίου λειτουργούν συνήθως με ηλεκτρονικούς μηχανισμούς ασφαλείας και παρέχουν στο πελάτη την δυνατότητα να τα διαχειρίζεται μόνος του. Βασικά υπάρχουν δύο τύποι κλειδαριάς χρηματοκιβωτίου, ο μηχανικός και ο ηλεκτρονικός, όπως και ο συνδυασμός τους.

Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα αφ’ ενός με το μέγεθός του και αφ’ ετέρου με το είδος των ανθρώπων που φιλοξενεί (πλούσιοι, διάσημοι, πολιτικά πρόσωπα, αθλητές κ.λπ.), κάθε ξενοδοχείο έχει διαφορετικές ανάγκες ως προς τη δόμηση του κατά περίπτωση απαραίτητου κλοιού προστασίας. Πάντως, όπως και να έχουν τα πράγματα, ένας στοιχειώδης αλλά επαρκής μηχανισμός ασφαλείας, συντεθειμένος από πρόσωπα και αντικείμενα, είναι αναγκαίος σε κάθε περίπτωση, χωρίς εξαιρέσεις.

Πώς να επιλέξετε τον κατάλληλο εξοπλισμό

Η επιλογή εξοπλισμού από τους επαγγελματίες του ξενοδοχειακού χώρου που θέλουν να εξασφαλίσουν αξιόπιστες, λειτουργικές και οικονομικές συνθήκες ασφαλείας στη μονάδα τους δεν είναι απλή υπόθεση.

Σε κάθε περίπτωση συνιστάται να προτιμούνται τεχνολογικά εξελιγμένα, δοκιμασμένα και επώνυμα, προϊόντα με επαρκή εχέγγυα (μακροχρόνια εγγύηση κ.λπ.), ικανά να εξασφαλίζουν ικανοποιητικό επίπεδο ασφαλείας στους πελάτες της μονάδας.

Αναζητήστε νέα προϊόντα και ερευνήστε τις δυνατότητες που προσφέρουν. Καταγράψτε τις ανάγκες σας με όσο μεγαλύτερη ακρίβεια είναι δυνατόν.

Τέλος ζητήστε την γνώμη των ειδικών.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024