Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςFocus σε ένα ΘέμαΓ. Ρέτσος: Οργάνωση, εξειδίκευση και στόχευση του Marketing το 2013

Γ. Ρέτσος: Οργάνωση, εξειδίκευση και στόχευση του Marketing το 2013

Ομιλία του Α' αντιπροέδρου του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννη Ρέτσου στην εκδήλωση του Υπουργείου Τουρισμού/ΕΟΤ 'RE Thinking Greece – Ελληνικός Τουρισμός 2013'.

Κυρία Υπουργέ,
Κυρίες και Κύριοι,

Είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό αυτήν την τόσο δύσκολη περίοδο που διανύουμε, να διαπιστώνουμε ότι υπάρχει σχέδιο και γίνεται προγραμματισμός από πλευράς πολιτικής ηγεσίας για τα τρέχοντα αλλά και τα μελλούμενα ζητήματα του ελληνικού τουρισμού. Πιστεύουμε και προσδοκούμε στην επιτάχυνση των θεσμικών παρεμβάσεων και από την κεντρική κυβέρνηση και την όσο το δυνατόν ταχύτερη προώθηση των μεταρρυθμίσεων που απαιτούνται για την επανεκκίνηση της οικονομίας και παροχής οξυγόνου σε μία αγορά που ασφυκτιά.

Την τρέχουσα περίοδο, έτσι όπως εξελίχθηκαν τα βασικά μεγέθη του τουρισμού, ο τομέας μας απέδειξε δύο πράγματα.

Πρώτον, ότι έχει ισχυρές αντοχές που πηγάζουν από το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η Ελλάδα παραμένει ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός, διεθνώς. Το να υποδέχεται μία χώρα 16 εκατ. τουρίστες και να εισπράττει άμεσα 10 δισ. ευρώ, υπό τις πρωτοφανείς συνθήκες που επικρατούν τα τελευταία χρόνια, είναι μία πολύ σημαντική παράμετρος που πρέπει πάντα να προτάσσουμε στις σκέψεις και στα σχέδιά μας.

Δεύτερον, ότι αν στο κεφάλαιο οργάνωση και προώθηση του προορισμού Ελλάδα, είχαν καλυφθεί τα κενά και οι αδυναμίες των προηγούμενων δεκαετιών, τότε η κατάσταση σήμερα θα ήταν ακόμα καλύτερη.

Έχουμε μία μοναδική ευκαιρία να απαλλαγούμε άπαξ και δια παντός από ακριβώς αυτές  τις “παιδικές ασθένειες” και τις χρόνιες αδυναμίες του ελληνικού τουρισμού. Και να δούμε  να υλοποιείται μία εθνική στρατηγική για τον τουρισμό, συνολικά και συλλογικά από μία κυβέρνηση, που θα περιλαμβάνει όλους τους βασικούς άξονες, από τις μεταφορές, τα επενδυτικά πλαίσια και την αξιοποίηση των Κοινοτικών Προγραμμάτων, μέχρι την περαιτέρω βελτίωση των υπηρεσιών και την καλύτερη οργάνωση της αγοράς.

Σε κάθε περίπτωση ο τουρισμός συγκράτησε τις δυνάμεις του. Και υπό το πρίσμα του γενικότερου οικονομικού κλίματος και της κατάστασης των κλάδων της ελληνικής οικονομίας, με την ύφεση να αγγίζει φέτος το 7%, η σταθερή συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ, έχει μεγαλύτερη βαρύτητα και σημασία.

Τη φετινή περίοδο καταφέραμε, όλοι μαζί, να περιορίσουμε τις απώλεις που είχαν φθάσει σε ανησυχητικό επίπεδο το πρώτο εξάμηνο. Αρχικά, με κύριο εφόδιο τις χαμηλές τιμές -τα ελληνικά ξενοδοχεία εφάρμοσαν μία εξαιρετικά ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική- και στη συνέχεια, με τον σχηματισμό της κυβέρνησης συνεργασίας και τη σύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, περνώντας μηνύματα τα οποία  έκαμψαν την κρίση εμπιστοσύνης προς τη χώρα μας, που είχε εκδηλωθεί σε πολλές αγορές ενδιαφέροντος.

Και μας έδωσαν, έτσι, μία καθοριστική “πίστωση χρόνου”.

Τώρα, όμως, έχουμε μπροστά μας δύο ανάγκες. Η μία είναι η βραχυπρόθεσμη. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι πωλήσεις για την επόμενη περίοδο, αυτήν του 2013. Και αν θέλουμε να επενδύσουμε στη δυναμική που είδαμε από τον Ιούλιο και μετά, πρέπει να κινηθούμε τάχιστα, με εξειδικευμένα και συγκροτημένα πλάνα, με στοχευμένες και ουσιαστικές δράσεις.

Δεν έχουμε περιθώρια χρόνου και η γενικότερη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας αλλά και του τομέα τουρισμού ειδικότερα, ειδικά ως προς τους πόρους, περιορίζει την ευελιξία και δυσχεραίνει κάθε νέα μας κίνηση.

Η άλλη ανάγκη είναι η μακροπρόθεσμη στρατηγική. Η ανάγκη να καταρτίσουμε ένα επιχειρησιακό σχέδιο μεγάλου χρονικού ορίζοντα, να καταλήξουμε στο τι θέλουμε για τον ελληνικό τουρισμό και πως θα το πετύχουμε. Να θέσουμε συγκεκριμένους στόχους και να προσδιορίσουμε τα εργαλεία και τα εφόδια με τα οποία θα κινηθούμε.

Γίνεται πολύς λόγος τελευταία για re-branding της Ελλάδας, για την ανάγκη επανατοποθέτησης της χώρας στη διεθνή κοινότητα. Για αποκατάσταση της καλής φήμης και της αξιοπιστίας μας. Για αντιστροφή των αρνητικών εντυπώσεων που έχουν εμποτίσει την κοινή γνώμη πολλών χωρών, ύστερα από τρία χρόνια συνεχούς αρνητικής δημοσιότητας, για να μην πούμε και διασυρμού, σε ορισμένες περιπτώσεις.

Ως προς τον τουρισμό, αποδεικνύεται ότι η εικόνα της Ελλάδας έχει μεν πληγεί, αλλά εξακολουθεί να διατηρεί μία αξιόλογη δυναμική. Υπό αυτό το πρίσμα, συμφωνούμε με την πεμπτουσία της επικοινωνιακής πρότασης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου και του ΕΟΤ, που κάνει λόγο για “φρεσκάρισμα” και για ανασυγκρότηση της επικοινωνιακής στρατηγικής, για το 2013.

Από την πλευρά μας, στη στρατηγική, στο φρεσκάρισμα και στην επανατοποθέτηση, προσθέτουμε οργάνωση, εξειδίκευση και στόχευση. Marketing. Η πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ, με τη δύναμη και ισχυρή βούληση και των 14 φορέων που εκπροσωπεί, για τη σύσταση της “Marketing Greece”, είναι αυτή τη στιγμή η απάντηση του ιδιωτικού τομέα στην ανάγκη να καλυφθούν όλα τα πεδία δράσεων, εκείνα όπου η Πολιτεία δεν έχει τη δυνατότητα και τα μέσα να παρέμβει.

Το αμέσως επόμενο διάστημα θα έχουμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε σε πλήρη ανάπτυξη, πανελλαδικά, όλες τις πτυχές της “Marketing Greece” και του τρόπου που πρόκειται να λειτουργήσει.

Η προσεκτική οργάνωση και συντονισμένη προώθηση του ελληνικού τουριστικού προιόντος, με όλες τις θεματικές και περιφερειακές ενότητες που το συνθέτουν, στις αγορές και στα ειδικά κοινά που μας ενδιαφέρουν, είναι ένα τιτάνιο έργο και κατά την άποψή μας, τώρα πια, είναι και μονόδρομος.

Μόνον με αυτόν τον τρόπο, με σοβαρή, μελετημένη δουλειά και στενή συνεργασία θα μπορέσουμε να μεγιστοποιήσουμε τη δύναμη του ελληνικού τουρισμού και να αυξήσουμε τα οφέλη του. Για όλους. Σε αυτήν την προσπάθεια δε θα υπάρχουν κερδισμένοι και χαμένοι. Ή όλοι μαζί θα επιτύχουμε ή όλοι μαζί θα χάσουμε.

Κλείνοντας, θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι η συνεργασία μας με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, μέχρι σήμερα, είναι καλή και εποικοδομητική, κινείται στη σωστή κατεύθυνση σε όλα τα επίπεδα και να μεταφέρω την πεποίθηση του Συνδέσμου ότι, από κοινού μπορούμε να συμβάλλουμε στο να έρθουν καλύτερες μέρες και για τον ελληνικό τουρισμό και για την οικονομία μας και για τη χώρα.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024