Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Σπύρος Ροκαδάκης: Το γκολφ αποτελεί δωδεκάμηνη διέξοδο για τον ελληνικό τουρισμό

27 November 2012, 10:46

Ο κ. Σπύρος Ροκαδάκης, γενικός γραμματέας του Γκολφ Γλυφάδας, μιλά για την πρόσφατη επίσκεψη του κορυφαίου παίκτη του γκολφ, Sir Nick Faldo, στην Ελλάδα και το τοπίο του golf tourism στη χώρα μας.

TDN: Μια καταξιωμένη παρουσία στο χώρο του γκολφ, όπως αυτή του Sir Nick Faldo, στην Ελλάδα, πόσο ενισχύει την εικόνα της χώρας ως προορισμού golf tourism;

Σπύρος Ροκαδάκης: Ο Sir Nick Faldo είναι αυτή τη στιγμή το πιο γνωστό όνομα στο χώρο του γκολφ, αντίστοιχο με αυτό του David Beckam για το ποδόσφαιρο. Φτάνει να πούμε ότι έχει κερδίσει 6 παγκόσμια πρωταθλήματα και ήταν Νο1 στη διεθνή κατάταξη για 98 συνεχόμενες εβδομάδες. Ακόμη, από το 2006 είναι ο κορυφαίος golf analyst για το CBS Sports και πέρυσι ξεκίνησε συνεργασία και με το BBC Sport. Οπότε η έλευσή του στην Ελλάδα αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς αναλόγου βεληνεκούς ονόματα του γκολφ ούτε είχαν έρθει έως τώρα -ούτε νομίζω και θα ξαναέρθουν- στη χώρα μας. Αυτό που του έκανε όμως τεράστια εντύπωση και που δείχνει το πόσο λίγο εκμεταλλευόμαστε τις καλές καιρικές συνθήκες της Ελλάδας, είναι ότι με τέτοια ηλιοφάνεια ακόμα και τώρα, κρατάμε τα γήπεδά μας κλειστά, τη στιγμή που στη γειτονική Τουρκία (π.χ. στην Αττάλεια), τα λειτουργούν ακόμη και τη νύχτα. Κάτι άλλο που επίσης θεώρησε αδιανόητο είναι η νομοθεσία που επικρατεί και βάζει περιορισμούς στην κατασκευή γηπέδων γκολφ, θεωρώντας εκτάσεις “δασικές περιοχές”. “Μα, πού αλλού θα φτιάξετε τα γήπεδα γκολφ αν όχι στην ύπαιθρο; Στην Ακρόπολη;”, είπε χαρακτηριστικά.


Ο Sir Nick Faldo

Πρέπει να πούμε ότι ο Nick Faldo έχει δημιουργήσει το Faldo Foundation και τον διαγωνισμό Faldo Series, για νεαρούς παίκτες 12-21 ετών που διοργανώνεται 27 χώρες σε Ευρώπη, Ασία και νότια Αμερική, ενώ πολλοί νικητές του διαγωνισμού εξελίχθηκαν σε επιτυχημένους επαγγελματίες παίκτες του PGA (Professional Golfers’ Association).

Ακόμη, έχει δημιουργήσει το Faldo Design, brand το οποίο δίνεται σε επιλεγμένα γήπεδα γκολφ ανά τον κόσμο, τα οποία τηρούν αυστηρές προδιαγραφές και σίγουρα θα αποτελούσε ένα πλεονέκτημα και για όσα γήπεδα στην Ελλάδα το αποκτούσαν. Στην Ευρώπη, στο “δίκτυο” Faldo Design ανήκουν τα Amendoeira - Faldo Course (Πορτογαλία), Ballyliffin - Old Links (Ιρλανδία), Chart Hills (Ην. Βασίλειο),Cornelia Golf Club (Τουρκία), Eléa Golf Club (Κύπρος), Ledreborg Palace (Δανία), Lough Erne Resort (Β. Ιρλανδία), Sporting Club Berlin - Faldo Course (Γερμανία).


Το Amendoeira - Faldo Course, στην Πορτογαλία.


TDN: Εκτός από τις γνωστές περιοχές της χώρας με γήπεδα γκολφ (Γλυφάδα, Κέρκυρα, Ρόδο, Χαλκιδική, Χερσόνησο και Ελούντα Κρήτης, Μεσσηνία κ.λπ.), ποιες θεωρείτε ιδανικές περιοχές για την ανάπτυξη γηπέδων γκολφ;

Σ.Ρ.: Καταρχάς και οι περιοχές που αναφέρατε δεν μπορούν να θεωρηθούν ότι διαθέτουν αξιόλογα γήπεδα γκολφ. Στη Γλυφάδα δεν πατάει κανείς, το γήπεδο στη Ρόδο είναι χωράφι, αυτό της Κέρκυρας, επειδή δε διαθέτει ποτιστικό σύστημα και εξαρτάται από τις καιρικές συνθήκες, είναι βούρκος το χειμώνα… Ακόμη και στην Κρήτη από την οποία κατάγομαι, οι ξενοδόχοι έφτιαξαν αγωνιστικά γήπεδα γκολφ, μη φιλικά για τον ερασιτέχνη παίκτη (δηλαδή τον τουρίστα) ή γήπεδα τα οποία ρημάζουν εκτός σεζόν, που κλείνουν οι ξενοδοχειακές μονάδες. Υπάρχουν όμως και ελπιδοφόρες προσπάθειες, όπως στην Κρήτη και τη Μεσσηνία, με το Costa Navarino. Η βόρεια Ελλάδα, λόγω της ανάγλυφού της, δεν προσφέρεται για δημιουργία γηπέδων, αλλά στη Πελοπόννησο για παράδειγμα θα μπορούσαν να λειτουργούν 15 γήπεδα. Αν υπολογίσουμε 300 παίκτες σε καθημερινή βάση, έχουμε αμέσως 4.500 τουρίστες καθημερινά -χωρίς να υπολογίσουμε την οικογένεια ή την παρέα τους, που θα τους ακολουθούσε στο ταξίδι.

TDN: Η αλήθεια είναι όμως ότι το γκολφ ως άθλημα στην Ελλάδα δεν είναι διαδεδομένο… Πόσο μάλλον να θεωρηθεί ως “πηγή” έλευσης τουριστών...

Σ.Ρ.: Στην Ελλάδα υπάρχει ακόμη η ευρεία αντίληψη ότι το γκολφ είναι σπορ για γέρους και πλούσιους, κάτι που σας διαβεβαιώνω δεν ισχύει. Μια τέτοια αντίληψη δε βοηθά και τις όποιες προσπάθειες προσέλκυσης τουριστών-παικτών γκολφ (πάντα σε ιδιωτική βάση, όπως αυτή του Π. Βασιλάκη της Aegean, με το Aegean ProAM tournament). Την ίδια στιγμή, στην περιοχή Αττάλειας υπάρχουν 24 γήπεδα γκολφ, στη μέση του πουθενά, στα οποία φέρνουν τους τουρίστες απευθείας με charter και μάλιστα, επειδή είναι υπερπλήρη, βάζουν τους παίκτες στα γήπεδα ακόμη και στις 5 το πρωί! Η Τουρκία έχει επιλέξει το μοντέλο του μαζικού τουρισμού στο θέμα αυτό. Αυτό δε σημαίνει βεβαια ότι πρέπει να το ακολουθήσουμε και εμείς, από τη στιγμή που μπορούμε να προσφέρουμε ποιότητα και από τη στιγμή που σε κοντινή απόσταση από ένα ελληνικό γήπεδο γκολφ έχουμε έναν κορυφαίο τουριστικό προορισμό, όπως π.χ. η αρχαία Ολυμπία.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top