Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςFocus σε ένα ΘέμαΤα ελληνικά ξενοδοχεία είναι επάξια των ευρωπαϊκών, ενταγμένων στο Hotelstars Union

Τα ελληνικά ξενοδοχεία είναι επάξια των ευρωπαϊκών, ενταγμένων στο Hotelstars Union

Ομιλία της υπουργού Τουρισμού κας Όλγας Κεφαλογιάννη στο ΞΕΕ, για το νέο σύστημα αξιολόγησης των ελληνικών ξενοδοχείων, Hotel Stars Union.

Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, αποβλέποντας: (α) στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ξενοδοχίας, (β) στον εξορθολογισμό της διαδικασίας αξιολόγησης των ξενοδοχειακών προσφερόμενων υπηρεσιών και (γ) στην καλυτέρευση της αναγνωρισιμότητας του ξενοδοχειακού προϊόντος από περισσότερους επισκέπτες – καταναλωτές, προχώρησε στη διερεύνηση της εφαρμογής του ευρωπαϊκού συστήματος κατάταξης ξενοδοχείων “Hotel Stars Union” στην ελληνική ξενοδοχία.

Το σύστημα “Hotel Stars Union” εφαρμόζεται σε 13 χώρες και αφορά πάνω από 180 εκατ. Ευρωπαίους πολίτες, πολλοί εκ των οποίων προέρχονται από σημαντικές χώρες – αποστολής τουριστών για την Ελλάδα (Γερμανία, Ελβετία, Σουηδία, Ολλανδία, κ.λπ.). Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι συζητήσεις για την ένταξη στο σύστημα, της Ισπανίας, Γαλλίας και Κύπρου, ώστε σύντομα στην εφαρμογή του και με την ένταξη βεβαίως της χώρας μας, το Hotel Stars Union θα αφορά  300 εκατ. καταναλωτές και πλέον των 100.000 ξενοδοχειακών επιχειρήσεων σε όλη την Ευρώπη.

Κατά την παρουσίαση του νέου συστήματος, η υπουργός Τουρισμού, κα Όλγα Κεφαλογιάννη, τόνισε ότι υπάρχει μια διαρκής συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο να διατηρηθούν τα υψηλά στάνταρ ποιότητας που θα μας κρατήσουν στις πρώτες θέσεις της τουριστικής ανταγωνιστικότητας.

Ακολουθεί η ομιλία της:

“Ξεκινάω δίνοντας συγχαρητήρια στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος για το δυναμισμό του και τις πολύπλευρες πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει. Με το ΞΕΕ συνεργαζόμαστε στενά σε ό,τι αφορά στην τουριστική εκπαίδευση και κατάρτιση, τον ιατρικό τουρισμό, τη σύνδεση με τον πρωτογενή τομέα (έχοντας ως οδηγό την πολύ αξιόλογη μελέτη για το ελληνικό πρωινό), την αναζήτηση τρόπων επέκτασης της τουριστικής περιόδου και βέβαια σε θέματα όπως η παραπλανητική διαφήμιση στο διαδίκτυο για την οποία επικροτούμε την πρωτοβουλία για αυτορρύθμιση.

Ο τουρισµός είναι σήµερα ο δυναµικότερος τοµέας της ελληνικής οικονοµίας, καθώς καταγράφει ικανοποιητικές αποδόσεις, παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία. Η συνεχιζόμενη ύφεση όμως έχει αφήσει τα ίχνη της και στον τουριστικό κλάδο, γεγονός που γνωρίζει καλύτερα το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας.

Σε πολλές περιπτώσεις όμως κοινή είναι η διαπίστωση ότι υπάρχουν και άλλα αίτια, εκτός της κρίσης. Αίτια που έχουν τις ρίζες τους σε διαρθρωτικά προβλήματα του κλάδου, όπως το σύστημα αξιολόγησης των ξενοδοχειακών μονάδων με αστέρια.

Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας γνωρίζει το πρόβλημα και προσπαθεί να βρει μια λύση, ακολουθώντας ευρωπαϊκά πρότυπα πιστοποίησης.

Από την πλευρά του Yπουργείου Τουρισμού εκείνο που θέλω να τονίσω είναι ότι πρέπει να υπάρχει μια διαρκής συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο να διατηρηθούν τα υψηλά στάνταρ ποιότητας που θα μας κρατήσουν στις πρώτες θέσεις της τουριστικής ανταγωνιστικότητας.

Στην Ελλάδα παραδοσιακά δίναμε έμφαση σε τεχνικές (κτιριοδομικές) προδιαγραφές, ενώ με την θέσπιση του Π.Δ. 43/2002 έγινε εισαγωγή και στις λειτουργικές προδιαγραφές, ώστε να καθίσταται “αναγνωρίσιμη” από πλευράς καταναλωτή η ταξινομημένη ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Παράλληλα, στην Ευρώπη είχαμε την ανάπτυξη του συστήματος “Hotelstars Union”. Η σχέση των δυο συστημάτων κατάταξης ξενοδοχείων όπως είδαμε προσδιορίζεται στα εξής σημεία:

  • Σύστημα Hotelstars Union: Η πιστοποίηση της “αστεροποίησης” αφορά παραμέτρους που σχετίζονται με τις ανέσεις, τις εγκαταστάσεις και τις υπηρεσίες που προσφέρει ένα ξενοδοχείο στους πελάτες του.
  • Ελληνικό Σύστημα: Η πιστοποίηση της «αστεροποίησης» είναι ταυτόχρονα και η νομιμοποίηση όχι μόνο των παραμέτρων που σχετίζονται με τις ανέσεις, τις εγκαταστάσεις και τις υπηρεσίες που προσφέρει ένα ξενοδοχείο στους πελάτες του, αλλά και με όλους τους όρους νόμιμης κτιριολογικής, περιβαλλοντικής και λοιπής λειτουργίας ενός ξενοδοχείου.

Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, αποβλέποντας στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ξενοδοχίας και στον εξορθολογισμό της διαδικασίας αξιολόγησης των ξενοδοχειακών προσφερόμενων υπηρεσιών, προχώρησε στη διερεύνηση του ευρωπαϊκού συστήματος “Hotelstars Union” και την συμβατότητα του με τις δομές της Ελληνικής Ξενοδοχίας.

Πραγματοποιήθηκε και μια πιλοτική εφαρμογή του συστήματος “Hotelstars Union” σε ξενοδοχειακές μονάδες της χώρας, ώστε να δοκιμαστούν τα κριτήρια σε πραγματικές συνθήκες και να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα. Και τα πρώτα αποτελέσματα όπως ενημερωνόμαστε είναι ενθαρρυντικά.

Καταγράφηκε ότι οι ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες του δείγματος μπορούσαν να συγκριθούν επάξια με τις ευρωπαϊκές ξενοδοχειακές μονάδες που είναι ήδη ενταγμένες στο σύστημα Hotelstars Union. Ειδικότερα, διαπιστώθηκε υψηλό ποσοστό συμβατότητας των Ελαχίστων Υποχρεωτικών Κριτηρίων του συστήματος Hotelstars Union με τις προσφερόμενες υπηρεσίες, ανέσεις και εξυπηρετήσεις των ξενοδοχειακών μονάδων του δείγματος.

Το ποσοστό συμβατότητας ανά κατηγορία αστέρων κυμαίνεται από 78% έως 86%, με τις ξενοδοχειακές μονάδες 2* να εμφανίζουν την μεγαλύτερη κάλυψη των κριτηρίων του συστήματος.

Επιπλέον, εντοπίζεται ότι το σύστημα “Hotelstars Union” είναι αυστηρότερο με την πιστοποίηση των ξενοδοχειακών υπηρεσιών των υψηλών κατηγοριών (5* και 4*αστέρων) και γίνεται πιο ευέλικτο με την πιστοποίηση των παρεχόμενων ξενοδοχειακών εξυπηρετήσεων και ανέσεων των μεσαίων και ιδίως των χαμηλών κατηγοριών (3*, 2* και 1* αντίστοιχα).

Το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι είναι αναγκαίο να διαμορφωθεί ένα σύστημα πιστοποίησης των παρεχόμενων ανέσεων και εξυπηρετήσεων των ξενοδοχειακών καταλυμάτων της χώρας που θα λειτουργεί προς όφελος του καταναλωτή.

Και θα μπορεί να εξελιχθεί σε ένα αξιόπιστο μέσο πληροφόρησης και καθοδήγησης. Ένα σύστημα πιστοποίησης των παρεχόμενων ξενοδοχειακών υπηρεσιών αναγνωρίσιμο από τον μέσο ευρωπαίο τουρίστα, ανταγωνιστικό με τις ευρωπαϊκές ξενοδοχειακές μονάδες και φιλικό για τον Έλληνα ξενοδόχο.

Το Υπουργείο Τουρισμού έχει αναγνωρίσει ήδη την ανάγκη αναθεώρησης του υφισταμένου συστήματος κατηγοριοποίησης στη χώρα προς πιο ευέλικτα λειτουργικά συστήματα και ήδη έχει συσταθεί επιτροπή που επεξεργάζεται το νέο σύστημα. Γι’αυτό κάθε σχετική πρωτοβουλία είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη και χρήσιμη ειδικά όταν προέρχεται από το ΞΕΕ που θα μπορούσε δυνητικά να αναλάβει πιο ενεργό ρόλο στην προσπάθειά μας.

Άλλωστε, όπως είπα και στην αρχή, το ΞΕΕ αποτελεί για το υπουργείο μας σημαντικό σύμμαχο στις δράσεις μας για την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού και την απογείωση του σε έναν ισχυρό παγκόσμιο πρωταγωνιστή”.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024