Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςTourism LobbyΙσπανία: Ανασύνταξη δυνάμεων και νέα… 'κόλπα' λόγω κρίσης

Ισπανία: Ανασύνταξη δυνάμεων και νέα… 'κόλπα' λόγω κρίσης

Δεν ανακαλύπτουν την πυρίτιδα. Ούτε έχουν και το αλάθητο. Απλά, οι Ισπανοί κινούνται με σχέδιο, οργανωμένα και ό,τι κάνουν, βασίζεται σε έρευνες αγοράς και μελέτες. Με το που έπληξε την Ισπανία η κρίση, άρχισε και η προσαρμογή της τουριστικής τους πολιτικής και της παρουσίας τους στο εξωτερικό. "Υποκλέψαμε" κάποια από τα στοιχεία της στρατηγικής και σας τα παρουσιάζουμε.

Οι Ισπανοί, δικαίως ή αδίκως, είναι από τους leaders διεθνώς στα τουριστικά μεγέθη αλλά και στον τουριστικό marketing και γενικώς στη διαχείριση του προορισμού και του τουριστικού προιόντος τους. Η κρίση που πλήττει την Ισπανία, οδήγησε φυσικά σε περικοπές και εκτεταμένη αναδιοργάνωση του μηχανισμού της και της παρουσίας της χώρας στο εξωτερικό, σε αγορές ενδιαφέροντος και στις μεγάλες πελατειακές ομάδες.

Τα πρώτα αποτελέσματα της αναδιοργάνωσης και αναδίπλωσης αυτής είναι εμφανή φέτος, με την παρουσία της Ισπανίας σε αρκετές εκθέσεις να είναι σημαντικά περιορισμένη ή να μην υπάρχει καθόλου.

Αυτή, όμως, είναι η μία πλευρά. Η άλλη είναι ότι ο TurEspana, μέρος των κονδυλίων που εξοικονομεί από τις περικοπές σε εκθέσεις, το διοχετεύει σε άλλες μεθόδους προσέγγισης των συγκεκριμένων αγορών, με έμφαση σε άλλες ενέργειες προώθησης και δημοσίων σχέσεων, με μικρότερο κόστος αλλά αντίστοιχη ή και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Σε οριζόντιο επίπεδο, η Ισπανία φέτος προχωρεί σε λίγες πλην εντυπωσιακές κινήσεις, όπως π.χ. μία συμφωνία προώθησης και προβολής με την Coca-Cola! Περισσότερες λεπτομέρειες δεν έγιναν γνωστές, αλλά είναι σαφές ότι θα είναι μία συμφωνία που θα συζητηθεί δεόντως…

Αυτή τη στιγμή, η παρουσία της Ισπανίας στις διεθνείς αγορές έχει αναδιοργανωθεί σε επτά “στρατηγεία” με περιφερειακή ευθύνη όλων των αγορών που τους ενδιαφέρουν.

Κατ’αρχάς, η αναδιοργάνωση αυτή καθώς και ο σχεδιασμός του προγράμματος προβολής για την επόμενη διετία έγινε βάσει εκτεταμένης έρευνας αγοράς και ολοκληρωμένης μελέτης της. Η έρευνα διενεργήθηκε σε 17 χώρες-αγορές προέλευσης, σε επαγγελματίες και κοινό και συνολικά συγκεντρώθηκαν 19.000 ερωτηματολόγια.

Την περασμένη εβδομάδα στη FITUR, οι επτά υπεύθυνοι των περιφερειακών “στρατηγείων” – Παρίσι με ευθύνη Ν. Ευρώπη και Μέση Ανατολή, Μαϊάμι με ευθύνη τη Λατινική Αμερική, Ν. Υόρκη με ευθύνη τη Β. Αμερική, Λονδίνο με ευθύνη Β. Ευρώπη, Βερολίνο με ευθύνη Κ. Ευρώπη, Μόσχα με ευθύνη Α. Ευρώπη και Μουμπάι με ευθύνη Ασία και Ωκεανία – παρουσίασαν τα πλάνα τους και τα στοιχεία των αγορών τους.

Ειδική βαρύτητα, βεβαίως, οι Ισπανοί δίνουν στις αγορές της Λατινικής Αμερικής, ένα θέμαπου θα έπρεπε να μας απασχολεί και εμάς πολύ και θα έπρεπε, επίσης, να βλέπουμε την Ισπανία ως “κατώφλι” ή “πύλη” για τις αγορές αυτές.

Η Ισπανία δέχεται πάνω από 1,2-1,5 εκατ. επισκέπτες ετησίως από τις αγορές αυτές και κυρίως από Μεξικό, Βραζιλία και Αργεντινή.

Οι επισκέπτες από αυτές τις αγορές, έχουν μέση δαπάνη ανά ταξίδι περίπου 2.400 ευρώ, διαμένουν από 9 έως και 14 μέρες ανά ταξίδι και επιλέγουν να ταξιδεύουν μεμονωμένα σε ποσοστό 75%(!), επειδή τους αρέσει να ταξιδεύουν σε πολλούς προορισμούς και να φτιάχνουν μέρος του πρόγραμματός τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Τους ενδιαφέρει κυρίως, τουρισμός πόλεων, πολιτιστικός, γαστρονομικός, οι αγορές και η νυχτερινή ζωή/διασκέδαση.

Από όσα ακούσαμε στις παρουσιάσεις, ξεχωρίζουμε κάποια στοιχεία για την Τουρκία. Σύμφωνα με τον αρμόδιο της TurEspana, η Ισπανία δέχθηκε πέρυσι 113.000 επισκέπτες από τη γείτονά μας.

Αυτό που μας έκανε μεγάλη εντύπωση, ωστόσο, είναι ότι σύμφωνα με την έρευνα των Ισπανών, οι Τούρκοι που έχουν δυνατότητα και οικονομική ευχέρεια να ταξιδεύουν στο εξωτερικό για τουρισμό προσδιορίζονται σε 6,9 εκατομμύρια!!!

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024