Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςFocus σε ένα ΘέμαΗ Ελλάδα στην έβδομη θέση των πιο δημοφιλών προορισμών για τους Ρώσους

Η Ελλάδα στην έβδομη θέση των πιο δημοφιλών προορισμών για τους Ρώσους

Oμιλία του προέδρου ΞΕΕ κ. Γιώργου Α. Τσακίρη στο Ελληνορωσικό Forum, Μουσείο Ακρόπολης, Αθήνα 10 Φεβρουαρίου 2013.

Κύριε Δήμαρχε της Αθήνας
Κυρία Υπουργέ Τουρισμού
Κύριοι Υφυπουργοί
Αξιότιμοι προσκεκλημένοι από την Ρωσία
Κυρίες και κύριοι,

Μέσα σε αυτή την αίθουσα βρισκόμαστε κάποιοι από τους πιο δυναμικούς Ρώσους τουρ οπερέιτορς, με ανώτατο εκπρόσωπο του οργανισμού τουρισμού της ομοσπονδίας της Ρωσίας, ο δήμαρχος της πόλης της Αθήνας, η πολιτική ηγεσία του ελληνικού τουρισμού, του Υπουργείου  εξωτερικών και ο υφυπουργός επικρατείας καθώς και σημαντικοί Έλληνες επιχειρηματίες του τουρισμού και εκπρόσωποι τουριστικών φορέων. Είναι λοιπόν μια εξαιρετική ευκαιρία να συζητήσουμε και να χαράξουμε από κοινού την στρατηγική ενίσχυσης της ζήτησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος από τη Ρωσία.

Η σημερινή συνάντηση είναι μια πρωτοβουλία της υπουργού Τουρισμού και του Ξενοδοχειακού επιμελητηρίου της Ελλάδος.

Δε θα αναφερθώ στην σημαντική αύξηση του εξερχόμενου ρωσικού τουρισμού και τις προοπτικές του. Είναι νομίζω κοινός πλέον τόπος πως ο παγκόσμιος χάρτης αλλάζει με το κέντρο βάρους της οικονομικής ανάπτυξης να μετατοπίζεται ανατολικά και με φυγόκεντρες διαθέσεις. Και, φυσικά, την οικονομική ανάπτυξη ακολουθεί πάντα ο τουρισμός με  ρυθμούς ανάπτυξης συνήθως υψηλότερους από αυτούς της αύξησης των εισοδημάτων. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και από τα χθεσινά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το 2012, που επισκέφθηκαν την χώρα μας 875.000 Ρώσοι επισκέπτες, οι οποίοι πραγματοποίησαν 9,6 εκατ. διανυκτερεύσεις, δηλαδή είχαν Μ.Ο. παραμονής 11 νύκτες και μέσω όρο ημερήσιας δαπάνης 98 ευρώ. Ενώ ο μέσος όρος της δαπάνης κάθε επισκέπτη ανά ταξίδι ήταν 1085 ευρώ . Αυτή η οικονομική ανάπτυξη και η συνεπακόλουθη επιθυμία για ταξίδια και διακοπές, αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περαιτέρω και ελπίζουμε ότι η Ελλάδα και η Αθήνα θα μπορέσουν να διεκδικήσουν.

Άρα δεν προξενεί έκπληξη σε κανέναν ότι τώρα όλοι στρέφονται στη Ρωσία και τις υπόλοιπες τουριστικά αναπτυσσόμενες περιοχές.

Το ερώτημα είναι ο τρόπος που το κάνει ο καθένας και αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημα μας για τις εργασίες αυτού του φόρουμ.

Ελλάδα και Ρωσία γνωριζόμαστε από πολύ παλιά με πολλά και μόνο καλά πράγματα να μας ενώνουν, ιστορικά, θρησκευτικά και οικονομικά. Όμως η τωρινή τουριστική μας σχέση είναι κάτι νέο, δεν είναι μια ώριμη σχέση, δεν είναι μια παγιωμένη σχέση, είναι όμως μια σχέση με ορμή. Η αύξηση των Ρώσων επισκεπτών στη χώρα μας το αποδεικνύει.

Οι τουριστικές αφίξεις στην Ελλάδα, από τη Ρωσική ομοσπονδία, το 2012 έφθασαν το 1 εκατ. επισκέπτες, κατατάσσοντας την Ελλάδα στην έβδομη θέση των πιο δημοφιλών προορισμών για τους Ρώσους τουρίστες.

Είναι μια νέα σχέση σε ανάπτυξη. Και επειδή κάθε σχέση, αν θέλουμε να κρατήσει πολλά χρόνια, πρέπει να φροντίσουμε να μπουν οι σωστές βάσεις και στην συνέχεια  θέλει διαχείριση, επένδυση και καλλιέργεια.

Ίσως στην αρχή αυτής της σχέσης μας να χρειασθεί να παραβλέψουμε κάποια οικονομικά οφέλη και να προσπαθήσουμε να δώσουμε κάτι παραπάνω, ώστε να ικανοποιήσουμε τους συνεργάτες μας προκειμένου να  ενδυναμώσουμε  την σχέση μας. Αυτή είναι μια συμπεριφορά που χτίζει την σχέση απέναντι στην απλή δοσοληψία. Relationship versus transaction.

Πρέπει να αντιληφθούμε όλοι, Έλληνες και Ρώσοι, αεροπορικές εταιρείες, tour operators, ξενοδόχοι και λοιποί φορείς και πάροχοι τουριστικών υπηρεσιών, πως είμαστε όλοι μαζί και το προϊόν κοινό. Μαζί πρέπει να φροντίσουμε ότι η υπόσχεση, η προσδοκία και πραγματική εμπειρία του πελάτη μας δεν θα αποκλίνουν.

Η Ελλάδα είναι η φυσική διέξοδος της Ρωσίας στη πιο όμορφη και θελκτική θάλασσα του κόσμου, τη Μεσόγειο. Ταιριάζουμε σε πολλά χαρακτηριστικά μας σαν λαοί. Στην Ελλάδα λέμε συχνά ότι “ο φίλος φαίνεται στα δύσκολα”. Η αλματώδης αύξηση των Ρώσων τουριστών τα τελευταία δύο χρόνια, ήρθε τη στιγμή που Ελλάδα την χρειαζόταν περισσότερο. Αυτό, εμείς οι Έλληνες, υποσχόμαστε ότι δε θα το ξεχάσουμε.

Δε θα μπω σε λεπτομέρειες σε αυτή την εναρκτήρια ομιλία μου. Στην συζήτηση που θα ακολουθήσει έχουμε πολλούς ειδικούς οι οποίοι βοηθήσουν ώστε να αναδειχθούν τα θέματα και οι προϋποθέσεις που θα συντελέσουν στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού μεταξύ των χωρών μας.

Θέλω όμως να θέσω το σκηνικό, για τις συζητήσεις που θα ακολουθήσουν, περιγράφοντας το κομβικό σημείο στο οποίο βρίσκεται ο ελληνικός τουρισμός.

Στην Ελλάδα αντιμετωπίζουμε μια πρωτόγνωρη οικονομική κρίση. Όμως οι δυσκολίες συχνά σε αναγκάζουν να δεις τα πράγματα πιο καθαρά προκειμένου να τις αντιμετωπίσεις πιο ρεαλιστικά. Η εξαιρετικά δύσκολη οικονομική κατάσταση σταδιακά οδηγεί στο να αντιληφθούν όλοι ότι ο τουρισμός είναι η πιο ρεαλιστική διέξοδος μας για ανάπτυξη και έξοδο από την κρίση.

Αυτή η προοπτική και δυνατότητα έχει οδηγήσει σε μια αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού στην πολιτική, οικονομική και κοινωνική agenda και του έχει δώσει μεγαλύτερη δυνατότητα παρέμβασης, προκειμένου να μπορέσει να αναπτυχθεί με βάση τις πραγματικές του δυνατότητες.

Οι προσπάθειες που γίνονται για να βελτιωθεί το θέμα της βίζα Σένγκεν είναι ενδεικτικές και ελπίζω πως σύντομα θα βρεθεί η φόρμουλα για ακόμα καλύτερες επιδόσεις από την Ελληνική πλευρά στον τομέα αυτόν έως  την οριστική επίλυση του.  

Παράλληλα, μέσα στο ελληνικό πεδίο, επιλέξαμε την Αθήνα ως τόπου διεξαγωγής του σημερινού forum, για να μπορέσουμε να δώσουμε στους φίλους και συνεργάτες μας από τη Ρωσική Ομοσπονδία, τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά την πρωτεύουσα μας, όσοι τουλάχιστον δεν την γνώριζαν, και να την ξαναθυμηθούν όσοι την ξέχασαν όλα αυτά τα χρόνια με όλα τα προβλήματα και τις κακές εικόνας που εκπέμψαμε ως χώρα και προορισμός.

Η στρατηγικής μας για την νέα εποχή του ελληνικού τουρισμού επικεντρώνεται στους εξής άξονες:
1. Θα διαμορφώσουμε ένα τουριστικό πακέτο για ολόκληρο το χρόνο σε σχέση με το τωρινό που δημιουργεί μια υπερ-συγκέντρωση τους τρεις μήνες του καλοκαιριού. Το μεσογειακό κλίμα και η τοποθεσία της χώρας μας το επιτρέπουν εφόσον αναπτυχθούν νέες δραστηριότητες και μορφές τουρισμού που θα έχουν ενδιαφέρον για τον επισκέπτη.
2. Θα αναβαθμίσουμε την τουριστική μας πρόταση εμπλουτίζοντας το βασικό τουριστικό μας προϊόν, του ήλιου και τις θάλασσας και δευτερευόντως πολιτισμικού, με επεκτάσεις όπως θρησκευτικός, ιατρικός, καταδυτικός τουρισμός, κρουαζιέρες, yachting, γκολφ, τουριστική κατοικία, θεματικά πάρκα κ.ά.
3. Θα μειώσουμε την εξάρτησή μας από δύο μόνο αγορές (Αγγλία και Γερμανία), αναπτύσσοντας νέες με προοπτική, όπως η Ρωσία.
4. Θα βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο τη σύσταση της ξενοδοχειακής μας υποδομής. Στοχεύουμε σε πιο ισόρροπο μείγμα και ως προς το μέγεθος, που θα επιτρέπει μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακας για την επιχείρηση, και ως προς την ποιότητα.
5. Θα ενισχύσουμε την ανάπτυξη του τουρισμού πόλης, City-Break, εμπλουτίζοντας το τουριστικό προϊόν των επιλεγμένων πόλεων με μόνιμες δραστηριότητες και εκθέματα, αλλά και περιοδικές εκθέσεις και φεστιβάλ και καλλιτεχνικά δρώμενα. Με όλη αυτήν την αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τη Ρωσία είναι εντυπωσιακή η απουσία της Αθήνας που, μαζί με την ευρύτερη περιφέρεια, προσφέρει όλα όσα αναζητά ό επισκέπτης μας. Χρειάζεται να Κάνουμε πολλά περισσότερα πάνω σε αυτό.

Και όλα αυτά θα γίνουν με φόντο την περαιτέρω βελτίωση:

  • των υποδομών και αξιοθέατων της χώρας είτε πρόκειται για αρχαιολογικούς χώρους είτε για δρόμους, λιμάνια και αεροδρόμια,
  • της ευκολίας πρόσβασης στην Ελλάδα, με απλοποίηση των διαδικασιών έκδοσης βίζας για τις νέες αγορές υψηλού ενδιαφέροντος, όπως η Ρωσία,
  • και φυσικά, με τη διευκόλυνση των επενδύσεων απλουστεύοντας τις διαδικασίες αδειοδότησης των επιχειρήσεων και τα νέα επενδυτικά κίνητρα που είναι προσαρμοσμένα σε αυτούς ακριβώς τους άξονες που προανέφερα.

Φίλες και φίλοι
Εκλεκτοί προσκεκλημένοι,

Έχουμε μπει σε μια νέα συναρπαστική εποχή για τον ελληνικό τουρισμό, και σε αυτή την εποχή πιστεύω ότι θα συμπορευτούμε με τη Ρωσία. Είναι στο χέρι μας, από σήμερα κιόλας, να διαμορφώσουμε τις συνθήκες εκείνες που θα μας επιτρέψουν να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες που μας δίνονται.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024