Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΤο Θέμα της ΕπικαιρότηταςΟ. Κεφαλογιάννη: Ο τουρισμός οφείλει να είναι το πεδίο που ενώνει τις πολιτικές δυνάμεις

Ο. Κεφαλογιάννη: Ο τουρισμός οφείλει να είναι το πεδίο που ενώνει τις πολιτικές δυνάμεις

Χαιρετισμός της υπουργού Τουρισμού κας Όλγας Κεφαλογιάννη στην 8η Έκθεση HORECA, Metropolian Expo, Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2013.

Με μεγάλη χαρά βρίσκομαι σήμερα μαζί σας, για να μιλήσω στα εγκαίνια της έκθεσης. Η HORECA αποτελεί πλέον ένα σημαντικό εμπορικό γεγονός για τη χώρα μας. Με τις προτάσεις της προσφέρει ευκαιρίες στους επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου, να σταθούν όρθιοι στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει ο τόπος.

Όλοι γνωρίζετε, πολύ καλά, ότι το 2012 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την Ελλάδα, τους πολίτες της χώρας, αλλά και για ολόκληρο τον επιχειρηματικό κλάδο. Ωστόσο, η χώρα έδωσε σκληρή μάχη, παρέμεινε στην ευρωζώνη  έκανε και κάνει αιματηρές θυσίες και προχωρά μπροστά, αφήνοντας πίσω της το φάντασμα της χρεοκοπίας. Η οικονομία σταθεροποιείται και οι προοπτικές αρχίζουν και εμφανίζονται.

Ο τουρισμός είναι ένας δυναμικός κλάδος που έχει τις όλες δυνατότητες και τα εργαλεία, για να συμβάλει αποφασιστικά στην έξοδο της χώρας από την κρίση. Ο τουρισμός διαθέτει το υπόβαθρο για να οδηγήσει τη χώρα στην ανάπτυξη και γι αυτό αποτελεί εθνική υπόθεση. Ο τουρισμός μπορεί να φέρει στη πατρίδα μας άμεσα επενδύσεις, έσοδα και όπως γνωρίζετε επενδύσεις σημαίνει ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας, μείωση της ανεργίας, που είναι αυτή τη στιγμή η μεγάλη προτεραιότητα της Κυβέρνησης μας.

Προς αυτή τη κατεύθυνση, το Υπουργείο Τουρισμού με συντονισμένες ενέργειες προωθεί έντεκα τουριστικές επενδύσεις, έξι νέες και επτά υφιστάμενες, στην Κέα, την Μήλο, την Ίο, την Κω, την Χαλκιδική, το Λασίθι, τη Φθιώτιδα, την Καβάλα και την Μεσσηνία. Βασική μας επιδίωξη είναι να κάνουμε την Ελλάδα παγκόσμια τουριστική δύναμη και να αυξήσουμε το τουριστικό εισόδημα.

Δυο στόχοι ρεαλιστικοί, αν αναλογιστούμε, τη διαχρονικότητα και τη δύναμη του brand name “Ελλάδα”.

Είμαι απόλυτα πεπεισμένη, ότι οι δυσμενείς συνθήκες και γενικότερα η ύφεση που επικρατεί στην χώρα, αποτελεί τη μεγάλη ευκαιρία για να αλλάξουμε όλα τα κακώς κείμενα του παρελθόντος στον τουριστικό κλάδο. Να επενδύσουμε στην εξωστρέφεια της χώρας. Να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για μια νέα αρχή.

Το εθνικό σχέδιο για την ανασυγκρότηση του ελληνικού τουρισμού που εφαρμόζουμε στηρίζεται σε 4 βασικούς άξονες:

  • Πρώτον στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας με τη μεγαλύτερη δυνατή διευκόλυνση των επενδύσεων.
  • Δεύτερον, στην ανάπτυξη ενός σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για τον τουρισμό και τις ειδικές μορφές του.
  • Τρίτον, στη διασφάλιση της ποιότητας στις υποδομές και στις υπηρεσίες του τουρισμού.
  • Τέταρτον, στην επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό του.

Αυτές τις τέσσερεις βασικές αρχές υπηρετεί πιστά και το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού, που πριν από λίγες ημέρες δώσαμε στη δημοσιότητα. Ένα σχέδιο νόμου που στοχεύει στην αναμόρφωση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου, με κατάληξη την ανάπτυξη ενός φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος στον τουριστικό τομέα. Ένα σχέδιο νόμου που αφορά σε μεγάλο βαθμό όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που διαμορφώνουν την τουριστική αγορά της χώρας.

Φιλοσοφία του νέου νομοσχεδίου είναι η απλούστευση των διαδικασιών για την ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας. Κάτι, που αποτελεί χρόνιο αίτημα του τουριστικού κλάδου.

Με το προωθούμενο νομοσχέδιο επιχειρείται η πλήρη αναδιοργάνωση του ΕΟΤ, με σκοπό τη δημιουργία ενός σύγχρονου, βιώσιμου και αποτελεσματικού οργανισμού που υπηρετεί τη βασική του αποστολή, την προώθηση και την προβολή του τουριστικού μας προϊόντος.

Όσον αφορά στην ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας, στο νομοσχέδιο υπάρχουν συγκεκριμένες παρεμβάσεις με στόχο τη δημιουργία ευέλικτου, φιλικού και σύγχρονου περιβάλλοντος για επιχειρήσεις και επενδυτές στο χώρο του τουρισμού.

Όλα όσα ανέφερα προηγουμένως είναι η φιλοσοφία του νομοσχεδίου, που δόθηκε σε ανοικτή διαβούλευση. Έγιναν επισημάνεις και παραδόθηκαν πολύ ουσιαστικές προτάσεις που θα λάβουμε σοβαρά υπόψη μας κατά τη συζήτηση στη Βουλή.

Είπαμε και πιστεύουμε ακράδαντα ότι ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων και όχι μόνο του Υπουργείου Τουρισμού. Θέλουμε τις προτάσεις σας, τις ιδέες σας, το δυναμισμό σας. Τίποτα δεν μπορεί να γίνει σωστά ερήμην της αγοράς. Ερήμην των ανθρώπων του κλάδου. Το υπουργείο Τουρισμού ενισχύει τον επιτελικό και συντονιστικό του ρόλο, αλλά επιδιώκει τη μέγιστη δυνατή συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα.

To Υπουργείο Τουρισμού στηρίζει κάθε πρωτοβουλία για τουριστικές επενδύσεις.
Αυτές θα έχουν άμεσες θετικές επιδράσεις στην απασχόληση, στην αύξηση των εσόδων, στην καταπολέμηση της ύφεσης.

Δίνουμε μια σκληρή μάχη για να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των επενδυτών. Όλες οι πρωτοβουλίες που πήραμε το τελευταίο διάστημα τείνουν προ αυτή την κατεύθυνση. Αναγνωρίζουμε τη συμβολή σας στην ανάπτυξη της χώρας και οφείλουμε να είμαστε δίπλα σας.

Σε όλα τα μικρά ή μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τον ελληνικό τουρισμό.
Στις θεσμικές μεγάλες αλλαγές που χρειάζεται να γίνουν,
Στην ρητή ανανέωση του τουριστικού μας προϊόντος,
Στην οριστική αποκατάσταση της εικόνας της Αθήνας που τα τελευταία χρόνια έχει τραυματιστεί λόγω των συχνών διαδηλώσεων, των επεισοδίων στο κέντρο της πόλης και της εκτεταμένης παραβατικότητας.

Το υπουργείο Τουρισμού με συγκεκριμένες και καλά σχεδιασμένες κινήσεις επιδιώκει να αυξήσει τις αφίξεις από τις παραδοσιακές μας αγορές, και να ανοίξει νέες αγορές, όπως είναι η Κίνα, η Ινδία, η Ρωσία και η Ουκρανία. Όλες αυτές οι στοχευόμενες ενέργειες υπηρετούν ένα σκοπό: Να αυξήσουμε το τουριστικό ρεύμα προς την χώρα μας. Και είμαι σίγουρη ότι θα τα καταφέρουμε. Αρκεί να καταλάβουν όλοι ότι ο τουρισμός είναι το ασφαλές μονοπάτι για την έξοδο της πατρίδας μας από τον λαβύρινθο της κρίσης. Ο τουρισμός οφείλει να είναι το πεδίο που ενώνει τις πολιτικές δυνάμεις. Αυτό πρέπει να είναι το ηχηρό μας μήνυμα ενόψει και της φετινής κρίσιμης χρονιάς.

Φίλες και Φίλοι,
Μαζί μπορούμε να βγούμε από την κρίση. Μαζί μπορούμε να αλλάξουμε την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό. Το υπουργείο για να πετύχει στην δύσκολη αποστολή του εφαρμόζει εθνική στρατηγική, εθνικό σχέδιο ανάκαμψης, όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες που επενδύουν στην τουριστική βιομηχανία τους.

Είμαι εδώ για να υπηρετήσω αυτή τη στρατηγική. Είμαι εδώ για να διαμορφώσουμε ένα πλάνο εξωστρέφειας, που θα αναδείξει την αυθεντικότητα της χώρας στο εξωτερικό και τις διαχρονικές της άξιες, που έκαναν την χώρα μας γνωστή σε όλο τον κόσμο.

Κλείνω αυτή την σύντομη παρέμβασή μου, με κάτι που λέει συχνά ο
μεγάλος Έλληνας σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη.
“εκείνο που δεν πρέπει να πιστεύει κάποιος είναι, ότι επειδή είμαστε μικρή χώρα δεν μπορούμε να κάνουμε μεγάλα πράγματα”.

Μπορούμε να πετύχουμε πολλά.
Μπορούμε να κάνουμε μεγάλα πράγματα.
Μπορούμε να γίνουμε παγκόσμιοι πρωταγωνιστές.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024