Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΤο Θέμα της ΕπικαιρότηταςΌ. Κεφαλογιάννη: Βάσεις για έναν τουρισμό που θα απευθύνεται στον επιλεκτικό τουρίστα

Ό. Κεφαλογιάννη: Βάσεις για έναν τουρισμό που θα απευθύνεται στον επιλεκτικό τουρίστα

Ομιλία της υπ. Τουρισμού κας Όλγας Κεφαλογιάννη στην παρουσιάση του νέου brand της Περιφέρειας Πελοποννήσου, 'Μυθική Πελοπόννησος', στο Μέγαρο Μουσικής, 25 Φβερουαρίου 2013.

Κυρίες και κύριοι,

Είναι μεγάλη η χαρά που μου δίνει η σημερινή εκδήλωση.

Αφορμή, η παρουσίαση του νέου brand της Περιφέρειας Πελοποννήσου ‘Μυθική Πελοπόννησος’, αλλά και το νέο της site με mobile applications, καθώς και όλη την ανανεωμένη ταυτότητα του.

Ο ελληνικός τουρισμός, βρίσκεται σήμερα σε μια φάση ριζικής αναδιοργάνωσης. Το τουριστικό προϊόν της χώρας αλλάζει, προκειμένου να ενισχυθεί η ζήτηση και να διαμορφωθούν καλύτερες συνθήκες ανταγωνισμού σε διεθνές περιβάλλον.

Αναπτύσσουμε δραστηριότητες, που στόχο έχουν τον εμπλουτισμό και τη βελτίωση του επιπέδου των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ εργάζονται συστηματικά προκειμένου να επανατοποθετηθεί η Ελλάδα στους ανταγωνιστικούς τουριστικούς προορισμούς.

Στο πλαίσιο αυτό η Περιφέρεια Πελοποννήσου με το σχεδιασμό του προγράμματος της, αλλά και την επιλογή να επενδύσει στις νέες τεχνολογίες κινείται στη σωστή κατεύθυνση.

Κυρίες και Κύριοι,

Η Πελοπόννησος αποτελεί έναν σημαντικό, ανερχόμενο, δυναμικό προορισμό. Διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα που αποτελούν ολοκληρωμένες εμπειρίες για τον επισκέπτη. Οι εμπειρίες αυτές μπορούν να αναπτυχθούν και να προωθηθούν στην διεθνή τουριστική αγορά, να μεταμορφωθούν σε νέα προϊόντα, και νέες υπηρεσίες.

Να αποφέρουν σημαντικά οφέλη ως αμιγείς εισροές από τουριστικές υπηρεσίες. Να στηρίξουν σημαντικά την παραγωγή τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών.

Όλοι γνωρίζουμε ότι η Πελοπόννησος διαθέτει μοναδικούς τουριστικούς πόρους. Το φυσικό της περιβάλλον και τα οικοσυστήματα που πρέπει να προστατεύονται και να αναδεικνύονται. Το πολιτιστικό της απόθεμα σε αρχαιολογικούς χώρους, μοναστήρια, μουσεία, ιστορία, κλασικά και ρωμαϊκά μνημεία. Η τοπική της παράδοση, η καθημερινή ζωή και η γνήσια φιλοξενία των κατοίκων της. Τα τοπικά της προϊόντα που στηρίζουν την πελοποννησιακή διατροφή και προάγουν το ενδιαφέρον της διεθνούς Κοινότητας μέσω του κέντρου γαστρονομίας στη Βυτίνα.

Για να πετύχει όμως η ανάπτυξη και προβολή των φυσικών και πολιτισμικών πόρων, είναι απαραίτητο να αναπτυχθούν συνέργειες. Πρέπει να συνδυάσουν τις δυνάμεις τους το Υπουργείο Τουρισμού, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού και η Περιφέρεια, για να δημιουργηθεί το κατάλληλο περιβάλλον για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Και αυτό βέβαια δεν ισχύει μόνο για την Περιφέρεια Πελλοπονήσου. Είναι κάτι που αφορά όλες τις περιφέρειες της χώρας. Τίποτα δεν μπορεί να γίνει αποτελεσματικά αν δεν υπάρχει καλός συντονισμός και μια κεντρική ομπρέλα στρατηγικής. Μόνο μέσα από συνδιασμένες δράσεις και ουσιαστική συνεργασία είναι δυνατό να επιτύχουμε τους φιλόδοξους στόχους που θέτουμε. Μόνο έτσι μπορούμε να επαναπροσδιορίσουμε και να αναβαθμίσουμε ποιοτικά την τουριστική μας προσφορά, να επανατοποθετήσουμε το ελληνικό τουριστικό προϊόν στις αγορές με ανταγωνιστικούς όρους.

Κυρίες και Κύριοι

Τα προβλήματα που υπάρχουν στον ελληνικό τουρισμό είναι γνωστά σε όλους. Το πρότυπο ανάπτυξης που είχαμε για τον τουρισμό έχει εξαντλήσει τα περιθώριά του. Είχε βασιστεί στον μαζικό τουρισμό και στα βοηθητικά καταλύματα, που απευθνονταν σε τουρίστες κυρίως χαμηλού εισοδηματικού επιπέδου. Σήμερα, στην εποχή της εξειδίκευσης, οφείλουμε να θέσουμε τις βάσεις για έναν ποιοτικότερο τουρισμό, που θα απευθύνεται στον σύγχρονο και επιλεκτικό τουρίστα, ο οποίος έχει περισσότερες αξιώσεις, και θέλει καλύτερες υπηρεσίες για τα χρήματα που δαπανά στις διακοπές του.

Είναι πια επιβεβλημένο όλοι οι εμπλεκόμενοι στον τουρισμό να θέσουν από κοινού στόχους μέσα από σύγχρονη και στοχευμένη στρατηγική τουριστικής επικοινωνίας. Να αναπτύξουν έννοιες όπως ο σχεδιασμός, το branding και το marketing. Να χρησιμοποιήσουν τα βασικά αυτά εργαλεία για την διαχείριση της εικόνας των επιμέρους ελληνικών τουριστικών προορισμών.

Γιατί η Ελλάδα δεν αποτελεί έναν και μόνο προορισμό, αλλά δεκάδες, που οι τουρίστες καλούνται να γνωρίσουν.

Στην πορεία αυτής της συστηματικής προσπάθειας η Πελοπόννησος κάνει ένα σημαντικό βήμα.

Είναι κρίσιμο να εξασφαλιστεί η προβολή των επιμέρους προορισμών με βάση τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του καθενός. Με βάση το είδος  και το επίπεδο της συνολικής τουριστικής τους προσφοράς.

Χρειάζεται ή άμεση διαμόρφωση ολοκληρωμένων, εξειδικευμένων προϊόντων, που θα μπορούν να προβληθούν ως “επώνυμα” προϊόντα, καθώς και η δημιουργία ‘τουριστικών διαδρομών’ στα σημαντικά ιστορικά της μνημεία.

Ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για την ανάδειξη της Πελοποννήσου ως τουριστικού προορισμού, αποτελεί ένα ουσιαστικό βήμα στο πλαίσιο του ευρύτερου εθνικού σχεδίου για τον ελληνικό τουρισμό.

Κυρίες και Κύριοι,

Η Πελοπόννησος, διαθέτει έναν μεγάλο πλούτο φυσικών και πολιτιστικών στοιχείων, αλλά και σύγχρονες υποδομές σε περιοχές που ήδη έχουν διαμορφώσει ένα ισχυρό brand name στον τουρισμό.

Παράλληλα όμως και αυτό είναι ιδιαίτερα για το μέλλον, διαθέτει ακόμα ανεκμετάλλευτες πηγές, που αν αξιοποιηθούν καταλλήλως, θα διαμορφώσουν ένα νέο και ισχυρό τουριστικό προϊόν.

Προιόν που θα προσφέρει σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης στον κλάδο και την εθνική οικονομία γενικότερα.

Με σχέδιο και οργάνωση, στοιχεία που με την πρωτοβουλία σας πιστοποιείτε ότι διαθέτετε, μπορείτε να επιτύχετε σημαντικά αποτελέσματα.

Στις προσπάθειες σας, θα βρείτε το υπουργείο Τουρισμού συμπαραστάτη και αρωγό.
Είμαι πεπεισμένη ότι η συνεργασία μας μπορεί να αποδώσει τα καλύτερα αποτελέσματα για τον ελληνικό τουρισμό.

Κλείνω με κάτι που επαναλαμβάνω σε κάθε περίπτωση με έμφαση.

Ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού σημαίνει ανάκαμψη της οικονομίας. Σημαίνει νέες θέσεις εργασίας, εισροή κεφαλαίων, αναθέρμανση της αγοράς, ευκαιρίες επιχειρηματικότητας, προοπτικές επενδύσεων.

Για αυτό είμαστε εδώ με σκοπό να ενώσουμε δυνάμεις. Ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων. Των Περιφερειών, των Δήμων, των επιχειρηματιών, των εργαζομένων του κλάδου, των φορέων του Τουρισμού, όλων των Ελλήνων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Αυτό σημαίνει ότι όλοι έχουμε να συνεισφέρουμε σε αυτή την εθνική υπόθεση. Να μην περιμένουμε μόνο από το κράτος και την κυβέρνηση να κάνει κάτι. Να μην ζητάμε μόνο, αλλά να προσπαθούμε στο βαθμό που μπορούμε, ίσως κάνοντας ο καθένας και τη δική του υπέρβαση, σε αυτή την κοινή προσπάθεια και τον εθνικό στόχο.

Μαζί, ενώνοντας δυνάμεις, μπορούμε να φτάσουμε πιο γρήγορα στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Την ανάκαμψη του τουρισμού, την ανάκαμψη της οικονομίας μας. Ο τουρισμός μπορεί να γίνει το χαμόγελο της ελπίδας και αισιοδοξίας. Το όχημα της ανάπτυξης της νέας Ελλάδας.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024