Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΚωσταντίνος ΦούρκαςΝομάρχης ΛακωνίαςΛακωνία: Παράδεισος επενδυτικών ευκαιριών

Κωσταντίνος ΦούρκαςΝομάρχης ΛακωνίαςΛακωνία: Παράδεισος επενδυτικών ευκαιριών

Κωσταντίνος Φούρκας
Νομάρχης Λακωνίας
Λακωνία: Παράδεισος επενδυτικών ευκαιριών

Για το τουριστικό προϊόν της Λακωνίας,
καθώς και για τα προβλήματα και τις προοπτικές ανάπτυξης της μιλάει στο TravelDailyNews ο Νομάρχης Λακωνίας κ. Κωσταντίνος Φούρκας.

TravelDailyNews:Κύριε Νομάρχη, σε τι επίπεδο βρίσκεται ο τουρισμός στην περιοχή σας;

Κωσταντίνος Φούρκας: Σε σχέση με την Ιστορία της Λακωνίας, Αρχαίας και Βυζαντινής και δεδομένης της Φυσικής Ομορφιάς του τόπου μας, θα έλεγα ότι βρισκόμαστε στα αρχικά ακόμη στάδια της αξιοποίησης των τουριστικών μας προϊόντων. Η Μονεμβασία, η Ελαφόνησος, τα σπήλαια του Διρού και ο Μυστράς είναι, σας διαβεβαιώ, η κορυφή ενός τεράστιου αποθεματικού Ιστορίας και Ομορφιάς που βρίσκεται αναξιοποίητο.

TDN:Ποιο είναι το τουριστικό προϊόν που προωθεί η Λακωνία;

Κ.Φ: Είναι φυσικό τον πρώτο λόγο να έχουν τα Ιστορικά της μνημεία και το θαυμάσιο φυσικό της περιβάλλον.

  • Σπάρτη, Μυστράς, Γύθειο, Μάνη, Σπήλαια Διρού, Βάθεια
  • Κυπαρίσσι, Γέρακας, Μονεμβασία, Νεάπολις, Ελαφόνησος, Πλύτρα, Ελιά, Αρχάγγελος, Σκουτάρι, Κότρωνας, και Γερολιμένας
  • Πάρνωνας και Ταΰγετος

Είναι μερικά μόνον από τα τοπωνύμια της Ιστορίας και της ομορφιάς της Λακωνίας.

Ο θαλάσσιος και Συνεδριακός Τουρισμός αποτελούν τον δεύτερο στόχο μας. Η Λακωνία πρέπει να κατασκευάσει επιτέλους τις Μαρίνες της Μονεμβασίας, της Νεαπόλεως και του Γυθείου που μαζί με τις υπάρχουσες ήδη Μαρίνες της Μεσσηνίας θα αποτελέσουν το δίκτυο σύνδεσης του θαλάσσιου τουρισμού του Αιγαίου με το Ιόνιο. Τα συνεδριακά κέντρα του Μεγάρου Μουσικής Σπάρτης, της Μάνης και η περιοχή της Μονεμβασίας, όταν ολοκληρωθούν, θα αποτελέσουν, πιστεύω, την εκκίνηση της συνεδριακής μας παρουσίας στον Ελλαδικό χώρο.

TDN:Μπορείτε να μας αναλύσετε την γενική υποδομή του νομού και πως αυτή επηρεάζει τον τουρισμό;

Κ.Φ: Είναι οι Υποδομές αυτές που καθυστέρησαν και καθυστερούν την ανάπτυξη της Λακωνίας. Είναι η ανυπαρξία σύγχρονου Οδικού δικτύου, λιμένων, μαρίνων, αεροδρομίου και βιολογικών καθαρισμών. Ευτυχώς, τα τελευταία χρόνια, μέσα από το 3ο Κ.Π.Σ. και εν μέρει από το 2ο, έχουν δρομολογηθεί σημαντικές παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο που οδηγεί στον Ν. Λακωνίας(Εθνική Οδός: Κόρινθος-Τρίπολη-Σπάρτη) αλλά και εντός του Νομού με νέες χαράξεις επαρχιακού δικτύου, με παρακάμψεις αστικών περιοχών και διαπλατύνσεις. Αναμένουμε με αγωνία την λειτουργία του Αεροδρομίου της Τρίπολης καθώς και την ένταξη στο 3ο Κ.Π.Σ. του λιμένος του Γυθείου και άλλων σημαντικών έργων.

TDN:Ποια είναι τα σχέδια σας για την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Λακωνίας;

Κ.Φ: Η Τουριστική Επιτροπή της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης έχει αναλάβει το κύριο βάρος του σχεδιασμού της προβολής του τόπου μας.

  • Συμμετοχή σε εκθέσεις του εσωτερικού (π.χ. 8ο Τουριστικό Πανόραμα 2003 στον Πειραιά, Filoxenia στην Θεσσαλονίκη κ.α) αλλά και του εξωτερικού (π.χ. στην Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ΒΙΤ στο Μιλάνο, στην ΙΤΒ στο Βερολίνο κ.α.)
  • Προβολή ολοκληρωμένων Τουριστικών προτάσεων
  • Εκτύπωση φυλλαδίων και συμμετοχή σε Τουριστικούς Οδηγούς
  • Καλλιέργεια Τουριστικής συνείδησης και αντιρρυπαντικής συμπεριφοράς στους Λάκωνες
  • Δημιουργία Ιστοσελίδας της Νομαρχίας Λακωνίας και σύνδεση της με «κόμβους» τουριστικού ενδιαφέροντος

TDN:Η απορρόφηση των κοινοτικών προγραμμάτων είναι σε ικανοποιητικό βαθμό;

Κ.Φ: Δεν υπήρχε μέχρι πρότινος, οργανωμένος τρόπος ενημέρωσης και πληροφόρησης για τα κοινοτικά προγράμματα καθώς και η δυνατότητα πρόσβασης στον αναπτυξιακό, επενδυτικό σχεδιασμό. Μεμονωμένες, διάσπαρτες στο Νομό προσπάθειες υπήρχαν βέβαια, αλλά, η οργάνωση και λειτουργία Γραφείου Ενημέρωσης και Πληροφοριών για Επενδυτές, στην Αναπτυξιακή Εταιρεία της Νομαρχίας που άρχισε να λειτουργεί, πιστεύω ότι θεαματικά θα συμβάλλει στην αύξηση της απορρόφησης, μια και η Λακωνία είναι Παράδεισος επενδυτικών ευκαιριών.

TDN:Η ξενοδοχειακή υποδομή του νομού είναι επαρκής; αριθμητικά και ποιοτικά.

Κ.Φ: Υπάρχει μια αργή, αλλά συνεχής ανοδική πορεία, τόσον στον αριθμό των προσφερομένων κλινών, όσον και στην ποιότητα των προσφερομένων υπηρεσιών. Το πρόβλημα της Λακωνίας δεν είναι η έλλειψη κλινών αλλά η μικρή τουριστική περίοδος που μπορεί να φτάσει σε περιόδους οικονομικής στασιμότητας, ακόμη και σε ένα μήνα κατά την διάρκεια του καλοκαιριού, που θα μπορούσε να είναι σε ετήσια βάση. Είναι πάντως γεγονός πως λείπουν οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, που από μόνες τους μπορούν να δημιουργούν ζήτηση. Πιστεύουμε βέβαια ότι όλα αυτά θα αλλάξουν με την δημιουργία του Μεγάρου Μουσικής το οποίο θα λειτουργεί και ως Συνεδριακό Κέντρο με προοπτική να αναπτυχθεί και ο Συνεδριακός Τουρισμός.

Ήδη έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα ξενοδοχειακών επενδύσεων όπως είναι αυτή της κ. Μαμιδάκη στο Μυστρά.

TDN:Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα για την τουριστική ανάπτυξη του νομού σας και τι, κατά τη γνώμη σας, πρέπει να γίνει;

Κ.Φ: Αναφέρθηκα ήδη στις υποδομές. Μερικές έχουν ήδη δρομολογηθεί, άλλες βρίσκονται στο στάδιο της μελέτης ενώ για άλλες καθημερινώς «πιέζουμε» και αναμένουμε. Παράλληλα αγωνιζόμαστε για την ανάδειξη της Ιστορικής μας κληρονομιάς. Η αναστύλωση των «Παλατιών των Παλαιολόγων» στο Μυστρά, η κατασκευή του νέου Μουσείου της Σπάρτης, η προσπέλαση όλων των Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Κάστρων και Ακροπόλεων του τόπου μας καθώς και η προβολή της Μάνης, ενός τόπου ξεχωριστού και ιδιαίτερου, πιστεύω ότι θα δημιουργήσουν το περιβάλλον για την αλματώδη ανάπτυξη ενός ξεχωριστού επιπέδου ενδιαφέροντος.

TDN:Μπορείτε να μας αναλύσετε τον ρόλο του ΟΠΑΝΑΛ;

Κ.Φ: Ο Οργανισμός Πολιτιστικής Ανάπτυξης Ν.Α. Λακωνίας, Ο.Π.Α.Ν.Α.Λ., είναι ένα Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου που ιδρύθηκε το 1999. Στόχοι του Ο.Π.Α.Ν.Α.Λ. είναι η ανάδειξη και διάδοση της πολιτιστικής και αθλητικής ταυτότητας και κληρονομιάς του Λακωνικού χώρου, η δημιουργία, η ανάπτυξη και προώθηση κάθε μορφής πνευματικής, πολιτιστικής και αθλητικής δραστηριότητας που στοχεύει στην πνευματική, ψυχική και σωματική αγωγή των κατοίκων και ιδιαιτέρως της νεολαίας καθώς επίσης και η ενεργητική θέση απέναντι στα προβλήματα των κατοίκων της περιοχής.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024