Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΑφιέρωμαVIP TransfersΗ μεταφορά διακεκριμένων προσώπων κρίσιμο στοιχείο για την παροχή ποιοτικών τουριστικών υπηρεσιών

VIP TransfersΗ μεταφορά διακεκριμένων προσώπων κρίσιμο στοιχείο για την παροχή ποιοτικών τουριστικών υπηρεσιών

VIP Transfers

Αν η πρώτη εντύπωση ενός τουρίστα δημιουργείται στο αεροδρόμιο τότε η δεύτερη σίγουρα δημιουργείται από την μεταφορά του από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο του, δηλαδή από το ‘transfer’ του.

Όμως, σε μία περίοδο όπου αναζητάμε τον τρόπο προσέλκυσης του ποιοτικού τουρισμού φαίνεται να κωλυσιεργούμε στην ανάπτυξη ανάλογων ποιοτικών υπηρεσιών. Ένας σημαντικός κρίκος στην αλυσίδα αυτή είναι η οδική μεταφορά διακεκριμένων προσώπων με αυτοκίνητα ανάλογης ποιότητας και ‘εικόνας’. Η δυνατότητα παροχής τέτοιων υπηρεσιών ειδικά κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 είναι επιτακτικά επιβεβλημένη, όπως επισημαίνει το σύνολο των τουριστικών επιχειρηματιών.

Ο χώρος του VIP Transfer αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα εξυπηρετείται κυρίως από τα TAXI και τα αυτοκίνητα λιμουζίνες ενώ ιδιαίτερα σημαντική είναι η έλλειψη μικρών πούλμαν 7, 9 και 12 θέσεων.

Στην έλλειψη αυτή δίνει μεγάλη βαρύτητα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού κ. Μάριος Τριβυζάς ο οποίος αναφέρει ότι μπορεί μεν ορισμένα από τα 50άρια πούλμαν που διαθέτουν οι ελληνικές εταιρίες να είναι ισάξια σε πολυτέλεια των ευρωπαϊκών, εν τούτοις όμως δεν είναι κατάλληλα για μεταφορά σημαντικών προσώπων λόγω του μεγέθους τους. Από την άλλη, τα πούλμαν των 9 θέσεων δεν κυκλοφορούν στην Ελλάδα γιατί δεν τα εγκρίνει το υπουργείο Συγκοινωνιών. Το παράδοξο είναι ότι ενώ το υπουργείο Ανάπτυξης δίνει άδεια σε αυτά τα αυτοκίνητα ως τουριστικά λεωφορεία, το υπουργείο Συγκοινωνιών δεν δίνει άδεια ως προς τον τύπο του αυτοκινήτου, χωρίς την άδεια του οποίου δεν είναι δυνατό να κυκλοφορήσουν.

Έτσι λοιπόν, σύμφωνα με τον κ. Τριβυζά έχει δημιουργηθεί πρόβλημα στα αυτοκίνητα των 7, 9 και 12 θέσεων που θα έπρεπε να κυκλοφορούν στη Ελλάδα ώστε να εξυπηρετούνται οι άνθρωποι που θέλουν να πληρώσουν περισσότερα χρήματα αρκεί να απολαύσουν μια πολύ ποιοτική μεταφορά. Τα αυτοκίνητα αυτά είναι εργοστασιακού τύπου έχουν ύψος μόνο 1,45 εκ. και το κόστος τους δεν είναι όσο υψηλό είναι το κόστος των πούλμαν 16 θέσεων που πρέπει να έχει όλες τις προδιαγραφές των 50 θέσεων, δηλαδή ειδικές πόρτες και ύψος 1,80, στοιχεία που ανεβάζουν το κόστος κατασκευής πολύ.

Η εκτίμηση του κ. Τριβυζά είναι ότι σε λίγο καιρό θα υπάρξει πρόβλημα από τα τουριστικά λεωφορεία του εξωτερικού που θα έρθουν να καλύψουν αυτές τις ανάγκες και στη χώρα μας, η οποία διαθέτει ήδη 5.500 τουριστικά λεωφορεία. Βέβαια υπάρχουν διάφοροι ανασταλτικοί παράγοντες για αυτό το γεγονός όπως η υψηλές αμοιβές των οδηγών του εξωτερικού, η μεγάλη φορολογία, και η γραφειοκρατία που σε αυτή την περίπτωση μας σώζει!!!

Στα TAXI ή στα τουριστικά γραφεία οι άδειες;

Η ΠΟΕΤ έχει κάνει συγκεκριμένη πρόταση στο υπουργείο να δοθεί άδεια στα τουριστικά γραφεία για να μπορούν να κυκλοφορήσουν αυτοκίνητα 9-11 θέσεων. Στην πρόταση αναφέρεται η δυνατότητα να δοθούν 9άρια αυτοκίνητα για κάθε τουριστικό γραφείο και για τα γραφεία που έχουν θυγατρικές και παραρτήματα να δοθεί από ένα αυτοκίνητο για κάθε παράρτημα. Όμως εδώ το πρόβλημα είναι ότι το υπουργείο Μεταφορών και Συγκοινωνιών έχει υποσχεθεί αυτή την διαδικασία στα ΤΑΧΙ, με τον όρο ότι ανά 2 ΤΑΧΙ που κόβονται να δίνεται άδεια για ένα μικρό λεωφορείο.

Στο σημείο αυτό ο κ Γιώργος Θειάσπρας υπεύθυνος κίνησης της Plotin Travel αναφέρει ότι στην ουσία αυτή η διαδικασία είναι αντιοικονομική για τους οδηγούς TAXI με το ισχύον καθεστώς του υπουργείου Μεταφορών και Συγκοινωνιών. Τι θα γίνει με το κόστος στάθμευσης στο αεροδρόμιο, τι θα γίνει με το κόστος αναμονής για να γεμίσουν οι θέσεις ενός 7θέσιου ή 9θέσιου TAXI, τι θα γίνει με τις διπλομισθώσεις σε περίπτωση που δεν είναι όλες οι θέσεις ενός τέτοιου TAXI κατειλημμένες από άτομα του ίδιου γκρουπ που πηγαίνουν στον ίδιο προορισμό, τι γίνεται με το κόστος διατήρησης και συντήρησης των οχημάτων αυτής της μορφής τις περιόδους εκτός τουριστικής αιχμής; Αυτά είναι ορισμένα από τα ερωτήματα που θέτονται κατά τη γνώμη του κ. Θειάσπρα και τα οποία αν δεν λυθούν δεν πρόκειται να είναι συμφέρουσα οικονομικά πρόταση του υπουργείου.

Επίσης, για το 2004, η ΠΟΕΤ έχει κάνει την πρόταση να διατεθούν από τα μέλη της λεωφορεία κατάλληλα διαμορφωμένα για την μεταφορά των ΑμΕΑ. Κάθε ένα ΑμΕΑ χρειάζεται ένα λεωφορείο για την μεταφορά του, των οποίων το κόστος κατασκευής και μετατροπής αναλαμβάνουν τα μέλη της ΠΟΕΤ. Μετά θα μπορούν να τα ανακατασκευάσουν ώστε να γίνουν αυτοκίνητα μεταφοράς σημαντικών προσώπων.

Εν τω μεταξύ, η λύση των TAXI κατά τον κ. Τριβυζά δεν είναι πάντα η καλύτερη γιατί κατά τη μεταφορά του πελάτη από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο του ή σε κάποιο άλλο χώρο συνήθως συνοδεύεται από την hostess η οποία του εξηγεί τι βλέπει, του μιλά για την χώρα μας και λύνει τις απορίες του. Αυτή η εξυπηρέτηση που είναι ακόμα πιο αναγκαία στα σημαντικά πρόσωπα δεν μπορεί να γίνει μέσα στο TAXI. Σε αντίθεση, τα μικρά πουλμανάκια των 7-9 θέσεων καλύπτουν αυτή την ανάγκη θαυμάσια και μπορούν να μεταφέρουν μια παρέα ή μια οικογένεια στον ίδιο χώρο.

Ο κ. Τσιούνης Ντίνος από το Amphitrion στο θέμα της διακίνησης των πελατών με πουλμανάκια 7-9 θέσεων που θα είναι ιδιοκτησίας ΤΑΧΙ, μας ανέφερε ότι αυτή η λύση στερεί από τα τουριστικά γραφεία τη δυνατότητα να προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες στους πελάτες τους, και ανεβάζει σε απαγορευτικά επίπεδα το κόστος της μεταφοράς. ‘Πρέπει τα τουριστικά γραφεία να έχουν τη δυνατότητα της πλήρους εξυπηρέτησης των πελατών τους’, τόνισε.

Όσο για τις λιμουζίνες, μια άλλη εναλλακτική λύση πολυτελούς μεταφοράς, ο κ. Τριβυζάς πιστεύει ότι έχουν πολύ παλαιώσει, είναι πανάκριβες και για να είναι 7θέσιες κατεβαίνουν πλαϊνά καθισματάκια! Πολλές φορές τα σημαντικά πρόσωπα ταξιδεύουν σε μικρές ομάδες των 5-6 ή 7 ατόμων. Το πρόβλημα με τους ξεναγούς είναι σοβαρό. ¶λλωστε θέλουν και οι πελάτες να είναι όλοι μαζί, για να κάνουν την παρέα τους. Και μάλιστα είναι τελείως διαφορετικό ο οδηγός να έχει συνηθίσει την επικοινωνία με τους τουρίστες. Ακόμα και τα χρώματα του αυτοκινήτου πρέπει να είναι διαφορετικά από το κίτρινο των ταξί.

Στις απόψεις του κυρίου Τριβυζά, ανταπαντά η κυρία Ιωάννα Δαλίτσικα εκ μέρους της εταιρίας Limousine Service. Ο ρόλος του συνδέσμου και οι υπηρεσίες που προσφέρει είναι καθοριστικές όσον αφορά την μεταφορά VIP προσώπων. Η κυρία Δαλίτσικα υποστηρίζει ότι το κράτος στηρίζει τον σύνδεσμο εφόσον αυτό τον ίδρυσε, και κρατά άμεση επαφή μαζί του. Οι εκπρόσωποι του συνδέσμου κατέχουν θέσεις κλειδιά και επηρεάζουν διάφορες καταστάσεις και θέματα που σχετίζονται με την μεταφορά. Επίσης, υποστηρίζει ότι όλες οι λιμουζίνες είναι καινούριες (μοντέλα του ’98 και μετέπειτα), και βέβαια υπάρχουν λιμουζίνες “αντίκες”, οι οποίες διατηρούν το παλαιό αμάξωμα, παρολαυτά είναι ελεγχόμενες, ασφαλισμένες και θεωρούνται οχήματα δημοσίας χρήσεως.

Στο ερώτημα που της τέθηκε για το εάν επαρκούν ή όχι οι λιμουζίνες για την κάλυψη των αναγκών της Ελληνικής αγοράς απάντησε τα εξής: “Σαφέστατα οι ανάγκες και η ζήτηση είναι υψηλή. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν μόνον 31 άδειες σε όλη την Ελλάδα, οι λιμουζίνες επαρκούν και όλη η ζήτηση εξυπηρετείται γιατί το κύκλωμα των ιδιοκτητών λιμουζινών είναι κλειστό, ελεγχόμενο και διέπεται από επαγγελματισμό. Όσον αφορά τους οδηγούς είναι πάντοτε προσεγμένοι, άψογοι, ντυμένοι με κοστούμι. Όλοι είναι έμπειροι, μιλούν 3 γλώσσες και διαθέτουν την γνώση και την πείρα που απαιτείται για την παροχή υπηρεσιών σε VIP πρόσωπα. Οι λιμουζίνες είναι 4θέσιες και 7θέσιες. Οι τελευταίες έχουν την δυνατότητα της αφαίρεσης 2 καθισμάτων τα οποία είναι ανακλεινόμενα. Όλα τα αυτοκίνητα εισάγονται από την Γερμανία. Επιπλέον αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος για μια μεταφορά από το αεροδρόμιο σε ξενοδοχείο της Αθήνας είναι 80€ , βάση τιμοκαταλόγου ΕΟΤ”.

Ο κ. Τσιούνης μας ανέφερε ότι προς το παρών δεν υπάρχει έλλειψη στις λιμουζίνες αλλά κατά την γνώμη του ο κλάδος αυτός δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση που θα υπάρξει το 2004. Επίσης, παρόλο που οι εταιρίες που προσφέρουν μεταφορά με λιμουζίνες είναι καλά οργανωμένες και οι υπηρεσίες τους σε καλό επίπεδο, για το 2004 τα αυτοκίνητα θα πρέπει να ανανεωθούν.

Οι μεταφορές στους Ολυμπιακούς του 2004

Όσον αφορά το 2004 υπάρχει η δυνατότητα να έρθουν από το εξωτερικό ακόμα και μεγάλα λεωφορεία. Αυτή την στιγμή η χώρα μας διαθέτει τουλάχιστον 1.500 τουριστικά λεωφορεία υψηλών προδιαγραφών και περίπου 1.200 λεωφορεία από τα ΚΤΕΛ. Η χρήση των αυτοκινήτων των ΚΤΕΛ αποτελεί και κίνητρο αλλαγής και ανακαίνισης των λεωφορείων, γιατί με την προκαταβολή από το 2004 θα πληρωθεί μέρος του κόστους των καινούργιων, επίσης θα βοηθήσει και η μέθοδος του leasing. Όμως αυτή την στιγμή τα ΚΤΕΛ δεν μπορούν να καλύψουν αυτή την ζήτηση θα πρέπει να γίνουν Ανώνυμες Εταιρίες για να υπάρχει ανταγωνισμός, γιατί τώρα υπάρχει κατακερματισμός στα ΚΤΕΛ και στους ιδιοκτήτες τους.

Από τον Οκτώβριο του 2002 θα ξεκινήσει η Αθήνα 2004 να επιθεωρεί τα λεωφορεία, όσα έχουν προεπιλεγεί, και θα δίνει εντολές για αλλαγές και ανακαινίσεις. Στα λεωφορεία υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, όλο βγαίνουν καινούργια αυτοκίνητα και μοντέλα και ακόμα και αυτά του ενός έτους θεωρούνται ξεπερασμένα, όπως τα Traveco. Πάντως στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλη έλλειψη mini bus, θα χρειαστούν 300-400 mini bus για τους Ολυμπιακούς μόνο για τους επισήμους.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024