Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Γ. Ζαφείρης, Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας: Όχι πολιτική με τον τουρισμό, πολιτική για τον τουρισμό

14 October 2013, 11:47

Ο νέος πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, κ. Γεώργιος Ζαφείρης, υπογραμμίζει σε συνέντευξή του στο traveldailynews.gr, ότι 'συνεχίζουμε να αγνοούμε τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού (μη ύπαρξη νομοθετικού πλαισίου, μη στοχευμένη προώθηση των εκατοντάδων μορφών τουρισμού που έχει η Ελλάδα, εγκατάλειψη στο 'έλεος του θεού' όσων πασχίζουν να αναπτύξουν τέτοιου είδους δραστηριότητες), με αποτέλεσμα να φθάνει στα ύψη η παραξενοδοχία'.

TravelDailyNews: Κε Ζαφείρη, πρόσφατα εκλεγήκατε πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, τι διαφορετικό σκοπεύετε να κάνετε για την επόμενη τουριστική περίοδο; Ποιο είναι το βασικό marketing plan σας;

Γεώργιος Ζαφείρης: Η εκλογή μου στη θέση του προέδρου, διαδεχόμενος μια αληθινή μορφή του τουρισμού, τον Κωνσταντίνο Δημ. Λεβέντη, πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Μαγνησίας επί 21 χρόνια και αντιπρόεδρο σε Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, είναι τιμητική  και με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να ευχαριστήσω το Δ.Σ. για την εμπιστοσύνη με την οποία με περιέβαλε, αλλά παράλληλα έρχεται σε μια περίοδο γεμάτη με προβλήματα, γεμάτη με αγώνες όχι μόνο για την στήριξη των συναδέλφων αλλά για να αποδείξουμε το αυτονόητο:

α) το ότι ο τουρισμός δεν είναι η βαριά βιομηχανία του τουρισμού, είναι η μοναδική διέξοδος της χώρας μας, αλλά συνεχίζουμε  να τον αφήνουμε στην ουσία  “αναξιοποίητο” και εξηγώ αμέσως. Συνεχίζουμε να αγνοούμε τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού (μη ύπαρξη νομοθετικού πλαισίου, μη στοχευμένη προώθηση των εκατοντάδων μορφών τουρισμού που έχει η  Ελλάδα, εγκατάλειψη στο “έλεος του θεού” όσων πασχίζουν να αναπτύξουν τέτοιου είδους δραστηριότητες, αδιαφορία για τους χιλιάδες ξένους που δραστηριοποιούνται παράνομα, χωρίς Ειδικό Σήμα Λειτουργίας τουριστικού καταλύματος του ΕΟΤ), με αποτέλεσμα να φθάνει στα ύψη η παραξενοδοχία. Η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Μαγνησίας τόσο το καλοκαίρι του 2012 όσο και το καλοκαίρι του 2013, μέσα από συντονισμένες προσπάθειες σε συνεργασία με την ΠΥΤ Θεσσαλίας, την Τουριστική Αστυνομία και την ΣΔΟΕ, κατάφερε να βάλει τη λίθο για την καταπολέμηση της παραξενοδοχίας στη Μαγνησία, έχοντας βέβαια ακόμη πολύ δρόμο μπροστά της. Τα παραδείγματα είναι αναρίθμητα… Και να τονίσω ότι αυτές οι εναλλακτικές μορφές αφορούν όχι μόνον την περιοχή της Μαγνησίας, όπου θα μπορούσαν να αναπτυχτούν δεκάδες μορφές αλλά και ολόκληρη τη χώρα
β) διαφημίζουμε μόνο κάποια είδη τουρισμού, προσπαθώντας να ξεφύγουμε από το μοντέλο “sea and sun” - ποτέ δεν κατάλαβα γιατί θέλουμε να ξεφύγουμε αντί να το εμπλουτίσουμε - καταλήγοντας πάλι εκεί, μιας και δεν προωθούμε - σε κεντρικό εννοώ επίπεδο - δεκάδες άλλα είδη και τόπους για τα οποία υπάρχουν εκατομμύρια πελάτες,
γ) αφήνουμε τον επιχειρηματία να πελαγοδρομεί ανάμεσα σε εκατοντάδες εγκυκλίους και νόμους σε οριζόντιες ρυθμίσεις αγνοώντας τις ιδιαιτερότητες κάθε προορισμού – άρα καταλήγουμε εμμέσως και πάλι να μην αφήνουμε να αναπτυχθούν άλλες μορφές – όσο δε για τον νέο επενδύτη… ας μην συζητάμε καθόλου.
δ) στα θέματα αποδοχών και προσλήψεων, ειδικά στα θέματα απασχόλησης,  ξεχνάμε τις ειδικές περιπτώσεις…
π.χ. δε θα έφτανε όλη η συνέντευξη να σας διηγηθώ τι χρειάζεται να κάνει ένα ξενοδοχείο (πολύ περισσότερο αν είναι μικρό) για να απασχολήσει ένα-δυο άτομα σε μια ξαφνική ζήτηση
ε) δεν αφήνουμε να συμπράξουν δυο-τρεις μονάδες για να μπορούν να μετακινήσουν τους πελάτες τους στην παραλία ή στο βουνό
στ) στα θέματα πολιτικής αεροδρομίων, ειδικά το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, που καλύπτει όλη την Κεντρική Ελλάδα, είναι μείζονος σημασίας να “φύγει” από την απραξία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και να “έρθει” στα χέρια των ιδιωτών προκειμένου να αναπτυχθεί. Η ανησυχία της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Μαγνησίας είναι έκδηλη, καθώς το συγκεκριμένο αεροδρόμιο έδωσε μια νέα τουριστική πνοή στην περιοχή, εξυπηρετώντας επιβάτες τόσο στη Θεσσαλία και στη Στερεά Ελλάδα όσο ακόμη και στην Αθήνα, καθώς πολλοί επισκέπτες αποβιβάζονται στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου μέσω πτήσεων της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair, και κατόπιν επιβιβάζονται στο υπεραστικό ΚΤΕΛ για Αθήνα.

Με ρωτάτε λοιπόν τι διαφορετικό σκέφτομαι να κάνω….

Καταρχάς να χρησιμοποιήσω το ανέκδοτο που κυκλοφορεί μεταξύ των ανθρώπων του τουρισμού, σε όλη την Ελλάδα – να αλλάξω ημερομηνία στα αιτήματα και να τα ξαναστείλω. Ας επανέλθουμε όμως, και μπορούμε να το πετύχουμε εφαρμόζοντας.

Πρόθεσή μου είναι να απευθυνθούμε στις αγορές που μας αφορούν περισσότερο από ποτέ στοχευμένα, όχι μόνον λόγω ελλείψεως κονδυλίων, αλλά γιατί πιστεύω ακράδαντα ότι δεν μπορούμε όλοι να “κυνηγάμε” όλους, μπορούμε δε να το πετύχουμε εφαρμόζοντας ενιαία πολιτική προβολής, καταρχάς της περιοχής μας, και κατά δεύτερο λόγο εκεί που χρειάζεται να εφαρμόσουμε πολιτική προβολής εξειδικευμένη για τις διάφορες κατηγορίες ξενοδοχείων της περιοχής μας (συνέδρια, αθλητικές δραστηριότητες κ.ά.) σεβόμενοι τις διαφορετικές ανάγκες μικρών και μεγάλων μονάδων, όπου αυτές υπάρχουν, με γνώμονα πάντοτε το ότι ο προορισμός είναι ένας. Συνέδρια, εναλλακτικός τουρισμός, αθλητικός, πολιτιστικός, οργανωμένες εκδρομές, κοινωνικός τουρισμός, μαζικός τουρισμός (μην ξεχνάμε ότι στην περιοχή μας υπάρχουν και αρκετές μεγάλες μονάδες), αλλά και πάρα πολλά μικρά οικογενειακά ξενοδοχεία τα οποία προσφέρουν παραδοσιακή φιλοξενία π.χ. boutique hotels όπως τα λέμε τώρα, όπου η επαφή ιδιοκτήτη-πελάτη είναι στενή καθώς και η προσφορά ελληνικού πρωινού, κάτι το οποίο εφαρμόζεται χρόνια τώρα στη Μαγνησία από τις γυναίκες ξενοδόχους με ολη τη σημασία της λέξης. Nα προσπαθήσουμε να σταματήσουμε τη διασπορά των κονδυλίων δημιουργώντας επιτέλους στην περιοχή μας έναν ενιαίο φορέα, να δημιουργήσουμε ένα σύμφωνο ποιότητας, να ανοίξουμε νέες αγορές μέσω μιας μακροχρόνιας προσπάθειας και επαγγελματισμού.

Με τη σημαντική βοήθεια του απερχόμενου προέδρου, κ. Λεβέντη, να προωθήσουμε και επιλύσουμε  θεσμικά θέματα κ.λπ. Το σημαντικότερο… να έρθουμε πιο κοντά και να ενεργοποιηθούμε  όχι μόνον οι ξενοδόχοι, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι επιχειρηματίες που εμπλέκονται στην τουριστική δραστηριότητα (εστιάτορες, προμηθευτές κ.λπ.), μιας και πιστεύω ότι ο τουρισμός μας αφορά όλους.

Η “ισχύς εν τη ενώσει” ναι, αλλά και με τον απαράβατο κανόνα ότι η γνώση είναι δύναμη, να εφαρμόσουμε προγράμματα συνεχούς εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των συναδέλφων με σκοπό την παροχή ολοένα και καλύτερων υπηρεσιών. Έτσι να δείξουμε τη δύναμή μας βασικά στις υπηρεσίες τις οποίες μπορούμε να προσφέρουμε, αλλά και τη συνδικαλιστική μας δύναμη στους αγώνες.



TDN: Κατά γενική ομολογία η φετινή χρονιά ήταν μια καλή τουριστική χρονιά. Πώς πήγε για τα ξενοδοχεία της Μαγνησίας; Από τι αγορές υπήρξε φέτος αύξηση; Σε ποιες αγορές στρέφετε το ενδιαφέρον σας;

Γ.Ζ.: Η σεζόν μπορεί να έκλεισε με θετικό πρόσημο τόσο στη χερσαία όσο και στη νησιωτική Μαγνησία όσον αφορά τις αφίξεις και κρατήσεις σε ξενοδοχειακά καταλύματα, ωστόσο το ποσοστό της αύξησης δεν άγγιξε τις υψηλές προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί, ειδικά όταν πρόκειται για τζίρους που κατρακύλησαν στο -25%. Με βάση τα δεδομένα μέχρι τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου, η τουριστική κίνηση έκλεισε με θετικό πρόσημο για τους παραθαλάσσιους προορισμούς του νομού. Ο εξωτερικός τουρισμός αυξήθηκε φέτος κατά 10%. Αφορά σε τουρίστες κυρίως από την περιοχή των Βαλκανίων (Σκόπια, Ρουμανία, Βουλγαρία) και από τη Ρωσία, αγορές στις οποίες “ανεβαίνει” σταδιακά η Μαγνησία. Σταθερά κυμάνθηκαν οι αφίξεις Γερμανών, αλλά και Άγγλων τουριστών, που τίμησαν και φέτος το Πήλιο. Αντιθέτως οι Έλληνες τουρίστες περιορίστηκαν σε διήμερα και τριήμερα και ο απολογισμός έκλεισε με μείωση του εσωτερικού τουρισμού σε ποσοστό 15%. Οι ξενοδόχοι μείωσαν τις τιμές τους σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, πετυχαίνοντας μικρότερους τζίρους. Αναφορικά με τις αγορές που στρέφουμε το ενδιαφέρον μας, καταρχάς είναι οι τέως ανατολικές χώρες με τις οποίες υπάρχει δυνατότητα οδικής πρόσβασης, οι ήδη παραδοσιακές μας αγορές, καθώς και η Ρωσία. Σε κάθε περίπτωση το τελικό πρόγραμμα θα “βγει”, αφού ακούσουμε όλους τους ξενοδόχους.

TDN: Θα θέλαμε να μας σχολιάσετε την τουριστική πολιτική του Υπουργείου Τουρισμού, πού πιστεύετε ότι βοηθά την περιοχή της Μαγνησίας, και αν πιστεύετε ότι η αύξηση στις φετινές αφίξεις ήταν αποτέλεσμα κινήσεων του υπουργείου.

Γ.Ζ.: Για την πολιτική του Υπουργείου Τουρισμού που με ρωτάτε, νομίζω ότι αναφέρθηκα παραπάνω... αλλά πιο συγκεκριμένα μπορώ να σας απαντήσω με ένα δυνατό όχι.

Δε βοήθησε σε καμία περίπτωση την περιοχή μας η αύξηση στις φετινές αφίξεις. Ήταν αποτέλεσμα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας... Κι αυτό μπορεί να αποδειχθεί με κάποια απλά παραδείγματα. Η φετινή άφιξη Ρώσων τουριστών στην περιοχή μας οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στο τουριστικό γραφείο του κ. Λεβέντη, ο οποίος εδώ και δυο χρόνια, σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων, και με κάποια βοήθεια της Περιφέρειας Θεσσαλίας, κατάφερε να φέρει μέσω διαφόρων fam trips, Ρώσους δημοσιογράφους και τουριστικούς πράκτορες στην περιοχή προκειμένου να προβληθούν οι ομορφιές της Μαγνησίας, αλλά και της Θεσσαλίας γενικότερα. Τα διάφορα fam trips Αυστριακών, Ιαπώνων και άλλων, έγιναν χάριν της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και πάλι. Είμαι φυσικά της άποψης ότι οι επιχειρηματίες πρέπει να πάρουν τα πράγματα στα χέρια τους και με μεγάλη χαρά βλέπω την ίδρυση της Marketing Greece, αλλά να μη θεωρήσουν οι κρατούντες ότι θα τους χαριστούμε όταν δε συμμετέχουν στις υποχρεώσεις τους. Θέματα υποδομών, αλλά και κανονισμών, εγκυκλίων κ.λπ. πρέπει να δρομολογηθούν και να επιλυθούν άμεσα.

Η κάλυψη του υπουργείου πίσω μόνον από την διαδικτυακή μορφή επικοινωνίας (η οποία είναι σαφώς φθηνότερη) δε φτάνει και σε καμία περίπτωση δε θα είναι αποτελεσματική αν δε συμπληρωθεί από direct ενέργειες μάρκετινγκ και διαφήμισης.

Τελειώνω με το σύνθημα το οποίο έχει υιοθετήσει εδώ και πολύ καιρό η Ένωσή μας: Όχι πολιτική με τον τουρισμό, πολιτική για τον τουρισμό.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top