Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΛεωνίδας Μπαμπάνης, CEO North Events: Η εξωστρέφεια είναι η λέξη-κλειδί στη Σουηδία

Λεωνίδας Μπαμπάνης, CEO North Events: Η εξωστρέφεια είναι η λέξη-κλειδί στη Σουηδία

Ο κ. Λεωνίδας Μπαμπάνης, CEO της North Events, τονίζει σε συνένετυξή του στο traveldailynews.gr ότι, 'για να αξιοποιήσουμε περισσότερο τον τουρισμό μας πρέπει να τον αναπτύξουμε και επικοινωνήσουμε σε θεματικό και εξειδικευμένο τουρισμό'.

TravelDailyNews: Κε Μπαμπάνη, πόσο σημαντική είναι η σουηδική αγορά για την Ελλάδα στο χώρο του τουρισμού αλλά και γενικά για τα ελληνικά προϊόντα, και τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει ώστε να την αξιοποιήσουμε στο έπακρο;

Λεωνίδας Μπαμπάνης: Είναι πάρα πολύ σημαντική, σχεδόν μισό εκατομμύριο Σουηδοί ταξιδεύουν στην Ελλάδα. Όσον αφορά και για τα προϊόντα δεν υπάρχει supermarket που να μην έχει 30-40 κωδικούς ελληνικών προϊόντων.

Για να αξιοποιήσουμε περισσότερο τον τουρισμό μας πρέπει να τον αναπτύξουμε και επικοινωνήσουμε σε θεματικό και εξειδικευμένο τουρισμό. Π.χ. τουρισμός 3ης ηλικίας, εναλλακτικός και ιατρικός τουρισμός. Πρέπει οι επιχειρηματίες να πάνε στην Σουηδία – να καλλιεργήσουν μόνοι τους την παρουσία τους, να διοργανώσουν επισκέψεις δημοσιογράφων και να αναδείξουν το specialist αυτό κομμάτι.

Ένα ποσοστό 30% είναι individual travelers και μπορούμε να τους αξιοποιήσουμε. Όσον αφορά τον γενικό τουρισμό και εδώ υπάρχουν δυνατότητες βελτίωσης. Οι ξενοδόχοι πρέπει να προσέξουν ώστε τα καταλύματά τους να ακολουθούν την τοπική ελληνική αρχιτεκτονική και διακόσμηση, όπως και στο φαγητό – πρωϊνό. Αυτό είναι που επιζητά ο Σουηδός επισκέπτης στην Ελλάδα, την ελληνική φιλοξενία και το ελληνικό ξεχωριστό “χρώμα”. Όσον αφορά τα προϊόντα σε συνεργασία με τον ΟΠΕ όπως και με τα επιμελητήρια μπορούμε να διοργανώσουμε διάφορα roadshows για να αναδείξουμε την εξωστρέφειά μας. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Σουηδία δεν έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στο παρελθόν μία αξιόλογη έκθεση ελληνικών προϊόντων ούτε κάποια δυναμική παρουσίαση έως σήμερα. Τα τελευταία χρόνια γίνεται μία προσπάθεια με εισαγωγείς ελληνικών τροφίμων και γευστικές δοκιμές σε διάφορα travel shows. Η σημαντικότερη όμως δραστηριότητα είναι από την εταιρεία FONTANA, η οποία είναι και η μεγαλύτερη εταιρία εισαγωγής και εμπορίας ελληνικών προϊόντων στην σουηδική αγορά. Φυσικά για όλους τους παραπάνω τομείς η εταιρεία μας με την διοργάνωση της 1ης έκθεσης για την Ελλάδα στοχεύει να καλύψει τις παραπάνω ανάγκες και να προβάλει δυναμικά την χώρα μας.



TDN: Ποιες περιοχές της χώρας μας αγαπούν οι Σουηδοί, πιστεύετε ότι θα μπορούσαν και άλλες περιοχές να προσεγγίσουν Σουηδούς τουρίστες; Και αν ναι ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχουν αυτές οι περιοχές και τι πρέπει να κάνουν από πλευράς marketing;

Λ. Μ: Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Κω, Σαντορίνη, Πάρο – Νάξο, Ζάκυνθο, Σκιάθο, Χαλκιδική κα. Άλλες περιοχές που θα μπορούσαν να προσεγγίσουν Σουηδούς επισκέπτες είναι η  Σκύρος, η Λήμνος, η Λέσβος, η Εύβοια, η Χίος, Ιωάννινα, Καβάλα και γενικά όπου υπάρχει αεροδρόμιο. Βασικά χαρακτηριστικά είναι φυσικά οι υποδομές που πρέπει να έχουν οι περιοχές αυτές, και δεν αναφερόμαστε μόνο στα αεροδρόμια. Οι περιοχές πρέπει να είναι family oriented, αλλά και για τους νέους να υπάρχει το κομμάτι του adventure tourism. Ο Σουηδός ψάχνει το αυθεντικό, όσο πιο αυθεντικός είναι ένας προορισμός τόσο πιο ελκυστικός για τον Σουηδό. Από πλευράς marketing πάλι αναφέρουμε ότι οι προορισμοί, ιδιώτες και φορείς πρέπει να βγουν έξω – η εξωστρέφεια είναι η λεξη κλειδί εδώ. Να διοργανώσουν και να συμμετάσχουν σε roadshows, εκθέσεις, κ.ά. Μπορούν οι ιδιώτες με ένα σχήμα τύπου cluster να αυτό-διοργανωθούν και να καταφέρουν σημαντικά βήματα. Όλα όμως πρέπει να είναι σε ένα τριετές τουλάχιστον πλάνο. Η επένδυση στη σκανδιναβική αγορά, και ειδικά στν σουηδική απαιτεί συνέπεια, και συνέχεια. Μεμονωμένες ενέργειες δεν συνιστούν σε απτά αποτελέσματα. Δεν ξεχνάμε όμως και τα social media, τα οποία ασπάζονται πολύ οι Σουηδοί, όπως το Facebook – και γενικά θα αναφέρουμε την νέα τεχνολογία και το Internet πόσο σημαντικά εργαλεία είναι για τον επιχειρηματία και τον προορισμό.

TDN: Πως είναι δομημένη η αγορά της Σουηδίας από την πλευρά των Tour Operators; Είναι λίγοι και μεγάλοι που ελέγχουν την αγορά, ή υπάρχουν πολλοί και μικροί, και πως πρέπει να προσεγγισθούν από τους ξενοδόχους και από τις ελληνικές περιοχές;



Λ. Μ:
Είναι λίγοι και μεγάλοι, αλλά υπάρχει και μεγάλη διασπορά σε μικρά γραφεία που είναι εξειδικευμένα. Ο ξενοδόχος πρέπει να επιλέξει σε ποιον εντάσσεται, και πάλι να βγουν έξω – εξωστρέφεια κ.λπ…

TDN: Από ποιο είδος διαφήμισης και προβολής επηρεάζονται περισσότερο οι Σουηδοί; Τι ρόλο παίζει η ηλεκτρονική διαφήμιση;

Λ. Μ: Όπου μπορεί να υπάρχει πρωτοβουλία πολιτισμού, κουλτούρας, social media, και ένα mix marketing με όλα τα παραπάνω. Στόχος είναι με λίγα σχετικά χρήματα να να φαίνεσαι όλο το χρόνο – με διάφορες δράσεις και ενέργειες – για να έχει διάρκεια η παρουσία σου.

Λειτουργούν φυσικά και με το word of mouth, και αυτό είναι ένα στοιχείο που μπορούμε να εκμεταλλευτούμε από τους χιλιάδες Σουηδούς που περνούν όμορφα τις διακοπές τους κάθε χρόνο στην Ελλάδα. Το ίδιο ισχύει και από celebrities ή VIPs που αγαπούν την Ελλάδα και μπορούν να το διαμηνύσουν… Σε γενικά πλαίσια ο Σουηδός δε λειτουργεί, δεν ανταποκρίνεται σε επιθετικά διαφημιστικά μηνύματα.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024