Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΤο Θέμα της ΕπικαιρότηταςΟι άγνωστες και πολλά υποσχόμενες αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας

Οι άγνωστες και πολλά υποσχόμενες αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας

Ομιλία της κας Βίκυς Καραντζαβέλου, ιδρύτρια και γενική διευθύντρια της Travel Media Applications, στην ημερίδα του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Μακεδονίας-Θράκης, Θεσσαλονίκη, 22/11/2013.

Όταν αναφερόμαστε στη Ν.Α. Ασία μιλάμε για 10 χώρες, οι οποίες στο τέλος του 2015 θα δημιουργήσουν την ένωση την κρατών της Νοτιοανατολικής Ασίας ASEAN, έχουν τον δικό τους τουριστικό οργανισμό ASEANTA και την σημαία που τους εκπροσωπεί.

Τα μέλη της ASEAN είναι οι: Μπρουνέι, Καμπότζη, Ινδονησία, Λάο, Μαλαισία, Μυανμάρ, Φιλιππίνες, Σιγκαπούρη, Ταϊλάνδη και ΒιετνάμΠρόκειται για μία γεωγραφική περιοχή που συγκεντρώνει το 8,8% του παγκόσμιου πληθυσμού με 608 εκατ. κατοίκους που αυξάνονται διαρκώς. Αν η περιοχή αυτή ήταν μία χώρα θα ήταν η 9η μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο και η 3η στην Ασία.

Η αγοραστική δύναμη της μεσαίας τάξης των πολιτών της ASEAN αυξάνεται, καθώς το κατά κεφαλή ΑΕΠ στις χώρες της ASEAN πλησιάζει το ανώτατο όριο παγκοσμίως και φτάνει στα 3.618 δολ. Ενώ, από το 24% του πληθυσμού που ήταν το 2010 η μεσαία τάξη θα φτάσει στο 65% μέχρι το 2030. Σε απόλυτους αριθμούς η μεσαία τάξη στην περιοχή της Ασίας αναμένεται να πενταπλασιαστεί στα επόμενα 20 χρόνια, φθάνοντας τα 3,4 δισ.

Ήδη η ASEAN έχει υπογράψει εμπορικές και οικονομικές συμφωνίες με την Κίνα, την Νότιο Κορέα, την Ιαπωνία, την Αυστραλία, την Νέα Ζηλανδία και την Ινδία, διευρύνοντας έτσι το μέγεθος της αγοράς και πολλαπλασιάζοντας την οικονομική της δύναμη για το εμπόριο, τη βιομηχανία και τον τουρισμό.

Η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού, σχηματικά, είναι η μόνη που θα παρουσιάσει τόσο συγκλονιστική αύξηση της μεσαίας τάξης από το 2009 μέχρι το 2030 ενώ στην Ευρώπη αναμένεται να παραμείνει στάσιμη. Αυτή η αύξηση θα έχει ως αποτέλεσμα και την αύξηση των ταξιδιών από και προς την Ασία και σύμφωνα με τα στοιχεία της Airbus μόνο για τις ανάγκες των αερομεταφορών στην περιοχή της APAC θα χρειαστούν 2.687 νέα αεροσκάφη έως το 2025!

Αν και η Ευρώπη θα παραμείνει η πρώτη ταξιδιωτική δύναμη, η Ασία παρουσιάζει την μεγαλύτερη αύξηση διεθνών ταξιδιών μέχρι το 2030.

Παράλληλα, η Ταϊλάνδη στην οποία έχουμε αποφασίσει να χρησιμοποιούμε ως ορμητήριο για την ΝΑ Ασία, είναι η 2η μεγαλύτερη οικονομία στην περιοχή μετά την Ινδονησία και σημαντικός κόμβος τόσο επιχειρηματικός όσο και τουριστικός.

Αν και δεν υπάρχει σήμερα απευθείας αεροπορική σύνδεση της Ελλάδας με τις χώρες της ASEAN η χώρα μας εξυπηρετείται χωρίς προβλήματα από την Turkish Airlines και την Qatar ενώ για την περίοδο Ιουνίου – Οκτωβρίου του 2014 ξεκινάει ξανά και η Singapore Airlines με 2 πτήσεις την εβδομάδα.

Μέχρι σήμερα το Βιετνάμ παρουσιάζει τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης του εξερχόμενου τουρισμού, με 22% το χρόνο, με την Ταϊλάνδη να ακολουθεί με 11% και την Ινδονησία, τη Μαλαισία και τη Σιγκαπούρη να βρίσκονται στην τρίτη θέση με 6-8%.

Παράλληλα, η δομή των ασιατικών κοινωνιών αλλάζει και ο ασιάτης καταναλωτής γίνεται πιο σύγχρονος, και θέλει να “κατακτήσει” τον κόσμο. Είναι πιο εξοικειωμένος με την τεχνολογία και ειδικά τη χρήση κινητών τηλεφώνων ακόμα και για να αναζητήσει πληροφορίες για τα ταξίδια του σε ποσοστό 42%, ενώ το 50% των ταξιδιωτών χρησιμοποιεί ταξιδιωτικά sites για τον ίδιο λόγω με τις γυναίκες εδώ να ξεπερνούν το 57%. Παράλληλα, οι ταξιδιώτες γίνονται πιο ανεξάρτητοι και παρουσιάζουν μία αυξημένη προτίμηση στα μεμονωμένα ταξίδια με πρωτοπόρους τους Σιγκαπουριανούς, Ινδονήσιους, Μαλαίσιους, Ταϊλανδούς, Βιετναμέζους και Φιλιπινέζους.  

Όμως σημαντική πηγή έμπνευσης για τα ταξίδια τους εξακολουθεί να είναι οι “Συγγενείς και οι Φίλοι” μπροστά από τα ταξιδιωτικά websites.

Τη σημασία που έχει η αγορά της ΝΑ Ασίας για την Ευρώπη την ανέδειξε η πρόσφατη αποστολή 40 επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Βιετνάμ, το Μυανμάρ και την Ταϊλάνδη η οποία συνοδεύθηκε από τον αντιπρόεδρο της Ε.Ε., κ. Antonio Tajani.

Ένας από τους τρεις άξονες προτεραιότητας για την EE στην αποστολή αυτή ήταν και ο Τουρισμός για τον οποίο υπογράφηκαν μεταξύ της EU και των 3 χωρών Μνημόνια Συνεργασίας. Στις συναντήσεις του με τους υπουργούς Τουρισμού των 3 χωρών ο Αντιπρόεδρος της ΕΕ έδινε ιδιαίτερη έμφαση στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την ΕΕ και τη διευκόλυνση έως και κατάργηση της βίζας προς τις χώρες της Ε.Ε., η οποία σκοπεύει να αλλάξει την πολιτική της για την βίζα Shengen για να διευκολύνει τα ταξίδια των ασιατών.

Το άνοιγμα των αγορών της Ασίας για την Ελλάδα χρειάζεται χρόνο και μεθοδικότητα και εμείς από την μεριά μας μέσα από τις υπηρεσίες που προσφέρουμε έχουμε ήδη διοργανώσει παρουσιάσεις της Ελλάδας σε τουριστικά γραφεία εξερχόμενου τουρισμού αρχικά στις αγορές του Βιετνάμ και της Ταϊλάνδης, εκπαιδευτικό σεμινάριο στην Αθήνα για το πώς μπορούν οι τουριστικές επιχειρήσεις να δραστηριοποιηθούν σε αυτές τις αγορές, ενώ πριν 2 περίπου εβδομάδες διοργανώσαμε και το πρώτο Fam Trip τουριστικών γραφείων από το Βιετνάμ σε σημαντικούς ελληνικούς προορισμούς.

Για να ισχυροποιήσουμε τις δράσεις μας και να πετύχουμε πιο μακροχρόνια και σταθερά αποτελέσματα έχουμε υπογράψει στρατηγικές συνεργασίες με τον VISTA, τον σύνδεσμο τουριστικών γραφείων του Βιετνάμ, οι οποίοι διοργανώνουν και την έκθεση εξερχόμενου τουρισμού VITM τον Απρίλιο για την οποία έχουμε τις διεθνείς πωλήσεις με τον οργανισμό τουρισμού των χωρών της περιοχής του Mekong που περιλαμβάνει 6 χώρες (Ταϊλάνδη, Βιετνάμ, Καμπότζη, Λάος, Μυανμάρ και Κίνα) για τον οποίο έχουμε αναλάβει να ετοιμάσουμε εκπαιδευτικό υλικό για τουριστικά γραφεία και να παρουσιάσουμε το τουριστικό προϊόν του Mekong στη διεθνή αγορά, καθώς και με το δίκτυο TTCU που αποτελείται από 120 τουριστικά γραφεία και επιχειρήσεις της Ταϊλάνδης.

 

Η Travel Media Applications, από το 1999 παρέχει υπηρεσίες μάρκετινγκ, πωλήσεων και επικοινωνίας στην τουριστική βιομηχανία και εκδίδει τα ειδησεογραφικά portals του δικτύου TravelDailyNews Media Network, όπου εκτός από την ελληνική και τη διεθνή έκδοση ήδη από τον Ιούνιο του 2012 προστέθηκε στο δίκτυο και η έκδοση για την Ασία και τον Ειρηνικό.

Έτσι, από τον Ιούνιο του 2012 μέσω των γραφείων της εταιρείας στην Μπανγκόκ προσφέρει υπηρεσίες αντιπροσώπευσης πωλήσεων και μάρκετινγκ σε τουριστικές επιχειρήσεις και προορισμούς, με στόχευση την Ασία και τον Ειρηνικό, αλλά με ιδιαίτερη έμφαση στη Νοτιοανατολική Ασία με προτεραιότητα την Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ και στη συνέχεια και άλλες αγορές.

Ήδη η Travel Media Applications συνεργάζεται με σημαντικές εταιρείες από την Ελλάδα και την Γερμανία, όπως το Argo Travel Group, η NetSemantics και η Converve και τα στελέχη της έχουν την ευκαιρία να ερευνούν και να μαθαίνουν καθημερινά την τουριστική βιομηχανία των χωρών αυτών. Ειδικά μέσω της δουλειάς γίνεται για το Argo Travel για την αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα μαθαίνουν καθημερινά τις απαιτήσεις και τις ανάγκες των τουριστικών γραφείων εξερχόμενου τουρισμού με τα οποία βρίσκονται σε προσωπική επαφή.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024