Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Γ. Δρακόπουλος: Ενιαία τουριστική πολιτική για την Ευρώπη

12 Μάρτιος 2014, 14:25

Στην εισήγησή του στη συνάντηση υψηλού επιπέδου για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Άτυπης Συνόδου Υπουργών Τουρισμού ΕΕ στις 10 και 11 Μαρτίου, ο κ. Γιώργος Δρακόπουλος, ειδικός σύμβουλος του γενικού γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO) αναφέρθηκε -μεταξύ άλλων- στη διαδικασία διευκόλυνσης της visa Schengen, στο θέμα του ΦΠΑ, αλλά και στο branding υπερεθνικών προϊόντων.

Στην εισήγησή του στη συνάντηση υψηλού επιπέδου για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Άτυπης Συνόδου Υπουργών Τουρισμού ΕΕ στις 10 και 11 Μαρτίου, ο κ. Γιώργος Δρακόπουλος, ειδικός σύμβουλος του γενικού γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO) αναφέρθηκε -μεταξύ άλλων- στη διαδικασία διευκόλυνσης της visa Schengen, στο θέμα του ΦΠΑ, αλλά και στο branding υπερεθνικών προϊόντων.

Κύρια σημεία της εισήγησης του κ. Δρακόπουλου ήταν:

  • Η Ευρώπη δεν πρέπει να τοποθετείται μόνο ως τουριστικός προορισμός υψηλού επιπέδου, αλλά και -κυρίως- ως προορισμός “value for money”
  • Η τουριστική δραστηριότητα στον ευρωπαϊκό νότο ευνοεί και τις οικονομίες της κεντρικής και βόρειας Eυρώπης, αφού δημιουργεί ζήτηση για κεφαλαιουχικά αγαθά, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των τουριστών
  • Oι όποιες βελτιώσεις στη διαδικασία διευκόλυνσης της visa Schengen ανακοινωθούν στις 19 Μαρτίου 2014 από την ΕΕ, δε θα πρέπει να αναβάλλουν την προσπάθεια για εισαγωγή - καθιέρωση της ηλεκτρονικής visa
  • Στο θέμα του ΦΠΑ, αντί για διαφορετικούς συντελεστές σε επίπεδο κρατών-μελών να εξεταστεί η καθιέρωση ΦΠΑ ανά προϊόν/υπηρεσία, κοινό για όλα τα κράτη-μέλη
  • Τα μνημεία με το σήμα της Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Κληρονομιάς να έχουν “skeleton staff” και να εξασφαλίζουν απρόσκοπτα την πρόσβαση στους επισκέπτες
  • Οι προσπάθειες σε επίπεδο μάρκετιγνκ για άμβλυση της εποχικότητας δεν πρόκειται να φέρουν ουσιαστικό αποτέλεσμα, αφού το 60% των Ευρωπαίων πολιτών είναι σχεδόν υποχρεωμένοι να παίρνουν τις ετήσιες διακοπές τους μεταξύ 15 Ιουλίου και 31 Αυγούστου. Η ΕΕ πρέπει να επιβάλλει την κατανομή των αδειών ομοιόμορφα μέσα στο έτος (π.χ. 10 μέρες στο 1ο τετράμηνο, 10 μέρες στο 2ο κ.λπ.)
  • Το branding να επικεντρωθεί σε υπερεθνικά προϊόντα, όπως πχ το  Silk Road Program  του Παγκόσμιου Οργανσιμού Τουρισμού (25 χώρες, 1 προϊόν, 1 λογότυπο)
  • Να προστεθεί η κατάληξη “eu” σε όλες τις διαδυκτιακές διευθύνσεις (π.χ. visitgreece.gr-eu)
  • Η κατάρτιση με τα κονδύλια της ΕΕ να εξασφαλίζει ότι πρώτα θα εκπαιδεύονται οι ιδιοκτήτες - διευθυντές
  • Να μειωθούν οι μεσάζοντες μεταξύ κονδυλίων ΕΕ και επιχειρήσεων
  • Να ομαδοποιηθούν τα υπάρχοντα πολλά προγράμματα και πρωτοβουλίες της ΕΕ για τον τουρισμό και να ενταθεί η προσπάθεια ενημέρωσης των επιχειρήσεων.

ΕΙΣΗΓΗΣΗ Γ. ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top