Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Νικόλας Κελαϊδίτης (ΗΑΤΤΑ): Χρέος μας να τοποθετήσουμε την Αθήνα ψηλά στην ιεράρχηση των τουριστικών προορισμών

26 March 2014, 11:16

Ο κ. Νικόλας Κελαϊδίτης, διευθύνων σύμβουλος της Passepartout tours – cruises και μέλος ΔΣ, ταμίας/τέως γενικός έφοροςτου HATTA, μιλά στο traveldailynews για τα θέματα που απασχολούν τον τουριστικό πράκτορα στο σύγχρονο περιβάλλον, όπως οι ασφαλιστικές εισφορές, η ρευστότητα των τουτιστικών γραφείων και η διαφημιστική προβολής και προώθηση.


TravelDailyNews: Κε Κελαϊδίτη, πριν από λίγο καιρό, έγινε μια αλλαγή προέδρου στον ΗΑΤΤΑ, ακολουθώντας και μια επιστολή από τον τέως πρόεδρο, κ. Τελώνη, που ανέφερε παθογένειες που ταλανίζουν τον σύνδεσμο. Πως το σχολιάζετε;

Νικόλας Κελαϊδίτης: Ειλικρινά, δε βρίσκω κανένα λόγο να σχολιάσω μια αλλαγή στο προεδρείο και όχι μόνο του προέδρου, διότι υπήρξαν και κάποιες άλλες μικρές αλλαγές, οι οποίες κινήθηκαν εντος των καταστατικών πλαισίων του συνδέσμου. Παράλληλα, δε σχολιάζω γενικές τοποθετήσεις, που δεν αναφέρουν συγκεκριμένα θέματα, στοχεύοντας μόνο στην δημιουργία αιρούμενων αρνητικών εντυπώσεων. Εντυπώσεις που δεν κατανοώ, τι και ποιους εξυπηρετούν.

TDN: Πώς κρίνετε την πορεία του ΗΑΤΤΑ μέχρι τώρα και ποια πιστεύετε να είναι, μετά τις εκλογές της 2ας Απριλίου;

Ν.Κ: Ο ΗΑΤΤΑ, διαχρονικά, αποτελούσε τη φωνή του τουριστικού πράκτορα, για ότι θέμα απασχολούσε το επάγγελμα αυτό. Εκτιμώ ότι στο πρόσφατο παρελθόν, άλλαξε λίγο η πολιτική αυτή, που εκτιμώ ότι δεν ενέσκηπταν στο σύνολο των ανησυχιών και προβληματισμών του τουριστικού πράκτορα, αλλά επεδίωξε να σχηματιστεί σε κάτι διαφορετικό από αυτό που όλοι θεωρούσαμε και στηρίζαμε. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, η πορεία αυτή είχε χαραχτεί με λανθασμένη κατεύθυνση. Πιστεύω, ότι η νέα πορεία, θα δώσει πάλι έμφαση στη προστασία του Έλληνα τουριστικού πράκτορα και θα οδηγήσει ξανά τον σύνδεσμο και τα μέλη του, σε πρωταγωνιστικό ρόλο, στα τουριστικά δρώμενα. Οι συνάδελφοί μου καταλαβαίνουν απόλυτα αυτά που αναφέρω και θεωρώ, ότι θα στηρίξουν ξανά τέτοιες προσπάθειες.

TDN: Ποια πιστεύετε ότι είναι τα θέματα που απασχολούν τον τουριστικό πράκτορα στο σύγχρονο περιβάλλον;

Ν.Κ: Πολλά και ποικίλα. Αλλά βασικότερη εστίαση, λόγω συνθηκών, οφείλουμε να δώσουμε σε:

  • Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών από 14 μηνιαίες καταβολές σε 12, για να υπάρχει εξομοίωση και με τους άλλους κλάδους επαγγελματιών, μιας και δεν έχουμε αυτοτελές ασφαλιστικό φορέα.
  • Ρευστότητα σε συνεργασία με τραπεζικά ιδρύματα για ευνοϊκότερους όρους από αυτούς που απαιτούνται μέχρι ώρας. Σε αυτό, θα ήθελα να σημειώσω, ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις μας, θα μπορούσαν να θεωρηθούν ότι κατέχουν το μικρότερο ρίσκο, λογω της ιδιαιτερότητας εισπράξεων, με άμεση ή βραχυχρόνια εισροής τους στην αποπληρωμή από τους πελάτες μας. Επίσης το τουριστικό γραφείο είναι αρκετά μακρύτερα στην επικινδυνότητα, επειδή οι επενδύσεις του κυρίως έχουν αμεσότερη απόδοση, από άλλες τουριστικές επιχειρήσεις.
  • Ενιαία ασφαλιστική κάλυψη, με ενιαίο κόστος ως βάση, που θα μειώνεται ανάλογα την κίνηση. Η ασφαλιστική αυτή κάλυψη δύναται να γίνει από ένα φορέα ή κοινοπραξία εταιρειών, με συγκεκριμένες απαιτήσεις από εμάς και θα λειτουργούν με οικονομία κλίμακας. Έτσι θα δίνεται η ευκαιρία και σε μια μικρομεσαία επιχείρηση, να μπορέσει να ανταγωνιστεί με ισότιμους Όρους.
  • Συγχρηματοδότηση διαφημιστικής προβολής και προώθησης των δικών μας τουριστικών προϊόντων, σχεδιασμένων και εκτελουμένων από εμάς, τους Έλληνες οργανωτές τουριστικών πακέτων, με κρατικούς και αυτοδιοικητικους φορείς. Βρίσκω απόλυτα λογικό να απαιτείται αυτό από τους Έλληνες συναδέλφους έναντι της πεπατημένης μέχρι ώρας συνδιαφημισης του Ελληνικού κράτους με ξένους οργανωτές ταξιδιών. Αυτή η μεταστροφή, γνωρίζω ότι θα πάρει καιρό, αλλά κάποτε πρέπει να γίνει η αρχή.

Είναι απόλυτα θεμιτό, ελληνικά τουριστικά γραφεία να προωθούν την Ελλάδα στο εξωτερικό, από την πρακτική της προώθησης από ξένους tour operators, που έχουν τη δυνατότητα, μέσα στο γενικότερο επιχειρηματικό τους πλάνο, να μην προωθήσουν την Ελλάδα, ως προορισμό τους, μελλοντικά.

Σε γενικές γραμμές, αυτές πιστεύω ότι πρέπει να είναι οι προτεραιότητες, ακολουθημένες από την αναγόρευση του ΗΑΤΤΑ ως βασικού εταίρου για τον τουρισμό στην Ελλάδα. Εξάλλου, οφείλουμε να θυμηθούμε, ότι τα ελληνικά γραφεία, ξεκίνησαν τον εισερχόμενο τουρισμό της χώρας μας, με πολύ κόπο και με μεγάλο όραμα. Οφείλουμε λοιπόν, να τιμήσουμε την προσπάθεια αυτών των συναδέλφων μας.

TDN: Τέλος, θα ήθελα να σας ρωτήσω για τις σκέψεις σας για τον τουρισμό στην Αθήνα

Ν.Κ.: Δε θα ήθελα να χαρακτηριστώ ως σωβινιστής Αθηναίος. Αλλά σε ποιο σώμα, σε ποια οντότητα, υλική ή άυλη, η καρδιά δεν πρέπει να λειτουργεί εύρυθμα; Έτσι και για την Αθήνα μας, έχω την πεποίθηση, ότι είναι χρέος μας να την τοποθετήσουμε ψηλά στην ιεράρχηση των τουριστικών προορισμών, θέτοντας την ως προορισμό city breaks διακοπών, συνεδρίων και γιατί όχι, μαζί με τον Πειραιά που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του αθηναϊκού τουρισμού, εκμεταλλευομένη τη στρατηγική θέση για την κρουαζιέρα στην Μεσόγειο. Ή ακόμα καλύτερα, του αττικού τουρισμού, που παρουσιάζει μια ιδιαιτερότητα, διεθνώς, ποικιλίας τοπίων, πανίδας και χλωρίδας, κουλτούρας και πολιτισμού.


Ο κ. Νικόλας Κελαϊδίτης είναι διευθύνων σύμβουλος της Passepartout tours – cruises, μέλος ΔΣ και ταμίας/τέως γενικός έφοροςτου HATTA, ενώ είναι και υποψήφιος στις επερχόμενες εκλογές του Συνδέσμου. Ακόμη, είναι Επίτροπος της ΗΑΤΤΑ στην ECTAA για Αεροπορικά θέματα, Μέλος ΔΣ της Skal Club Athens (ταμίας) και μέλος οργανωτικής επιτροπής του East Med Yacht Show 2013 (Πόρος).

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top