Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΤο Θέμα της ΕπικαιρότηταςΑ. Μεταξάς (ΞΕΕ): Ο ελληνικός τουρισμός είναι χαρακτηριστική περίπτωση επανασύστασης του τουριστικού προϊόντος ενός προορισμού

Α. Μεταξάς (ΞΕΕ): Ο ελληνικός τουρισμός είναι χαρακτηριστική περίπτωση επανασύστασης του τουριστικού προϊόντος ενός προορισμού

Ομιλία του αvτιπροέδρου του ΞΕΕ κ. Α. Μεταξά στη συγκέντρωση διευθυντών και ιδιοκτητών ξενοδοχείων Κρήτης.

Αγαπητοί συνάδελφοι, Κυρίες και κύριοι,

Αναμφίβολα ο τουρισμός αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα για την Ελλάδα. Κατά την άποψή μου βέβαια αποτελεί και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, του πως μια σωστή ή μια λανθασμένη αξιοποίηση ενός συγκριτικού πλεονεκτήματος, μπορεί αντιστοίχως να το μεγιστοποιήσει ή αν το ακυρώσει.

Πράγματι τα τελευταία χρόνια ο τουρισμός έχει επιδείξει αξιοθαύμαστη αντοχή στην κρίση και έχει αναδειχθεί σε βασικό τροφοδότη της εθνικής οικονομίας.

Στην Ελλάδα ο τουρισμός την υπερδεκαετία του 2000 μέχρι και το 2012, έδειχνε ότι πιάσει το μέγιστο των άμεσων τουριστικών εσόδων, δηλαδή τα 10 δισ. ευρώ. Από το 2013 βλέπουμε ότι αυτή η παγιωμένη επίδοση αυξάνεται, και φθάνει κοντά στα 12 δισ. Οι προσδοκίες μας για το 2014 είναι ακόμα υψηλότερες. Εκ του αποτελέσματος δικαιωνόμαστε όλοι εμείς που επί σειρά ετών υποστηρίζαμε την απαραίτητη  αναβάθμιση του τουρισμού τόσο σε επίπεδο κυβερνητικών προτεραιοτήτων όσο και στο επίπεδο κοινωνικής αποδοχής του τουρισμού ως της σημαντικότερης οικονομικής δραστηριότητας της χώρας μας.

Είναι πλέον αποδεκτό από όλους, ότι ο τουρισμός θα αποτελέσει το κινητήριο μοχλό της ανάπτυξης που έχει ανάγκη, τόσο  η χώρα και η οικονομία της, όσο και οι πολίτες της  ειδικά μετά από 5 χρόνια, οικονομικής και κοινωνικής  οπισθοδρόμησης.

Την ίδια στιγμή, ο ελληνικός τουρισμός εξακολουθεί να έχει τεράστιες αναξιοποίητες δυνάμεις που αναζητούν διέξοδο και υπόσχονται ακόμα καλύτερες μέρες. Το μοντέλο ανάπτυξης που ακολουθήσαμε επί σειρά ετών δείχνει ότι ξεπερνιέται. Είναι πρόδηλη η ανάγκη για νέα τουριστικά προϊόντα, νέες πρακτικές και κυρίως στρατηγική για την άμβλυνση της υψηλής εποχικότητας.  

Αναφέρομαι στην στρατηγική  και για ένα δεύτερο λόγο, διότι ως επιχειρηματίας θεωρώ την φάση του σχεδιασμού και της στρατηγικής ως την πλέον ενδιαφέρουσα και συναρπαστική στο “επιχειρείν”, όταν δηλαδή καλούμαστε να προβλέψουμε και να τιθασεύσουμε τους κινδύνους και να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες και μάλιστα μέσα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο και ασταθές περιβάλλον. Ο ελληνικός τουρισμός μετά το πλήγμα που υπέστη την τριετία 2009-2012, αποτελεί μια χαρακτηριστική περίπτωση αναδιάταξης και επανασύστασης του τουριστικού προϊόντος ενός προορισμού και μάλιστα σε ένα περιβάλλον τουλάχιστο επιβαρημένο και δύσκολο. Οι εταιρείες που εκπροσωπούν οι συνάδελφοι αυτού του πάνελ είναι οι εταιρείες που στήριξαν σημαντικά τον τουρισμό τις δύσκολες μέρες αλλά και οι εταιρείες στις οποίες σε σημαντικό βαθμό βασιζόμαστε για την ολική επαναφορά του ελληνικού τουρισμού και την επίτευξη των σημαντικών στόχων που έχουμε θέσει όλοι οι φορείς και το Υπουργείο Τουρισμού που συνίστανται, στην αύξηση των επισκεπτών και των εσόδων με την καλύτερη κατανομή της ζήτησης στην χρονιά , στον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος μας και βεβαίως την αύξηση της ικανοποίησης των επισκεπτών μας.

Στη σημερινή χρονική και οικονομική συγκυρία, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος δε θα μπορούσε να μείνει απαθές και αδιάφορο εμπρός στις κοσμογονικές αλλαγές που κυοφορούνται στο διεθνές τουριστικό περιβάλλον και ανταγωνισμό. Οι συνέπειες από τη διαφαινόμενη  γιγάντωση του φαινομένου της “sharing economy “ή κατά το ελληνικότερο “ανταλλακτικής οικονομίας”, αλλάζουν το περιβάλλον που τα επόμενα χρόνια θα κληθούμε ως ξενοδόχοι να επιχειρήσουμε.

Το ΞΕΕ αναδιατάσσεται. Με τον πρόσφατο τουριστικό νόμο αναλαμβάνει από 1/1/205 την κατάταξη των ελληνικών καταλυμάτων, ξενοδοχείων και ενοικιαζομένων. Γίνεται μέλος της αλυσίδας του ΓΕΜΗ και με δεδομένο την πολύ σύντομα προβλεπόμενη αλλαγή της διαδικασίας υποβολής των δικαιολογητικών, από φυσικά έγγραφα σε ηλεκτρονικά, θα μπορεί να εξυπηρετήσει το σύνολο τον ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως χωροθέτησης τους. Συγχρόνως γίνεται θεματοφύλακας των διακριτικών τίτλων του συνόλου των Ελληνικών καταλυμάτων.

Αγαπητοί συνάδελφοι, είμαι πεπεισμένος, ότι το ΞΕΕ θα μπορέσει όχι μόνο να ανταποκριθεί στον νέο θεσμικό του ρόλο, αλλά θα αναλάβει και πρωτοβουλίες για τη θωράκιση τόσο του επαγγέλματος του ξενοδόχου όσο και του τουριστικού προϊόντος, με στόχο τη συνολική αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024