Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Travelport: Η σημασία των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους

18 Αύγουστος 2014, 10:43

Η σημασία, τα μερίδια αγοράς, και τα μεγέθη των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους στις μέρες μας συνεχώς αυξάνεται.


Πριν από περίπου 15 χρόνια άρχισε να απασχολεί την αεροπορική βιομηχανία της Ελλάδας ο όρος ‘αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους” με την προσγείωση του αεροπλάνου της easyJet στο Ελληνικό. Σήμερα, οι λεγόμενες Low Cost Carriers, LCC, έχουν φτάσει να εξυπηρετούν περισσότερο από το ένα τέταρτο της παγκόσμιας αεροπορικής κίνησης σύμφωνα με του OAG, Official Airline Guide, και τα στοιχεία που παρουσίασε πρόσφατα ο κ. Damiano Sebatino, Vice President and Marketing Director για τη Δυτική Ευρώπη της Travelport.

Globally LCCs account for more than 1 in 4 seats


Υπενθυμίζεται ότι οι online LCC που είναι διαθέσιμες μέσω του Uapi είναι η Air Canada, η easyJet, η Jet2, η Norwegian, η Transavia και η Transavia France, ενώ εκείνες που είναι μέσω του Galileo είναι η LS Jet2, η U2 easyJet, η ΗV Transavia, TO Transavia, η TR Tiger Airways, η DL Delta Airways, η FR Ryanair και η AK AirAsia. Μέχρι το τέλος Αυγούστου οι παραπάνω αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους θα είναι διαθέσιμες και μέσω του Worldspan.

Στην Ευρώπη, κυρίαρχη θέση έχει η Ryanair, αφού κατέχει τη νούμερο ένα θέση στην Ισπανία, την Ιταλία, το Βέλγιο, την Ιρλανδία, τη Πολωνία, και την Πορτογαλία, τη δεύτερη θέση στη Βρετανία μετά την easyJet, στη Γερμανία την τρίτη θέση μετά τη Lufthansa και την Air Berlin, όπως και στη Γαλλία μετά την AF-KLM και την easyJet, που κατέχει τη δεύτερη θέση.



Πολύ ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία που βασίζονται στις παραγγελίες αεροπλάνων των αεροπορικών εταιρειών σε παγκόσμιο επίπεδο την επόμενη 10ετια.

  • Lion Air  557 αεροσκάφη
  • American Airlines: 453
  • Air Asia: 327
  • Southwest: 301
  • Norweign AS: 258
  • United Airlines: 256
  • Skywest: 234
  • Emirates: 222
  • Etihad: 216
  • Lufthansa: 192
  • Indigo: 186
  • Ryanair: 180
  • Qatar Airways: 166
  • Delta: 152

Από τον παρακάτω πίνακα βλέπουμε ότι στις πέντε πρώτες θέσεις, οι τέσσερις αεροπορικές εταιρείες είναι LCC, εκτός την American Airlines. Αν αναλύσουμε τα στοιχεία ανά γεωγραφική περιοχή θα δούμε ότι η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού βρίσκεται στην πρώτη θέση με 1.479 παραγγελίες αεροπλάνων, την ακολουθεί η Ευρώπη με περίπου τα μισά και 783 αεροπλάνα, ενώ η Βόρεια Αμερική θα παραγγείλει 749 αεροπλάνα τα επόμενα 10 χρόνια. Τα στοιχεία αυτά αντικατοπτρίζουν την αύξηση της επιβατικής κίνησης σε αυτές τις περιοχές.



Πώς όμως οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους LCC κάνουν κέρδη αφού πωλούν σε πολύ χαμηλές τιμές;

Οι εταιρείες αυτές, όπως γνωρίζουμε, πωλούν τα εισιτήρια χωρίς καμία επιπλέον υπηρεσία, ενώ ο επιβάτης διαλέγει τι υπηρεσίες θέλει και τις αγοράζει ξεχωριστά. Αυτό το έσοδο το ονομάζουμε ancillary revenue ή βοηθητικό έσοδο. Στις μέρες μας αυτό το έσοδο είναι άκρως απαραίτητο για να πετύχουν κέδρος οι εταιρείες χαμηλού κόστους.




Αναλύοντας τον πίνακα βλέπουμε ότι κατά μέσο όρο το έσοδο από αυτές τις επιπλέον υπηρεσίες είναι 13,93 δολ., ενώ το καθαρό κέρδος τους μόνο 5,65 δολ. Επομένως, εύκολα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι αυτό το έσοδο είναι καθοριστικό για τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους.

Ενώ τα τελευταία χρόνια τα έσοδα από την πώληση εισιτηρίων παραμένουν σταθερά, το ancillary revenue δείχνει αυξητικές τάσεις. Το 2012, κατά μέσο όρο ήταν γύρω στα 10 δολ. ανά επιβάτη, ενώ το 2014 έφτασε τα 13,93 δολ.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top