Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Διατήρηση διαρκούς ταλαιπωρίας: Τα δύο Airbus A340–300, οι αμαρτίες που πληρώνουν οι Έλληνες

Μανώλης Γκύζης - 07 November 2014, 11:00

Πιθανολογούμε σφόδρα ότι τα δύο Airbus A340–300 θα γίνουν κι αυτά "κατσαρόλες", αφού το hall τους προσφέρεται για τέτοια χρήση. Στην καλύτερη περίπτωση και με την απαραίτητη προϋπόθεση, ότι θα είναι επαρκώς συντηρημένα, όπως προβλέπει και η δαπάνη των 219.500 ευρώ, θα μπορούσαν να κατακτήσουν σήμερα τιμή maximum 3-4 εκατ. ευρώ το καθένα, δηλαδή συνολικά 6-8 εκατ. ευρώ αμφότερα.


Το αμαρτωλό και αναποτελεσματικό ΤΑΙΠΕΔ ξαναχρεώνει τους δυστυχείς Έλληνες, με 219.500 ευρώ. Και αυτό διότι αναγγέλθηκε ότι η Διυπουργική Επιτροπή αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων συνεδρίασε και ενέκρινε την παραπάνω δαπάνη συντήρησης των δύο αεροπλάνων, προκειμένου να διατηρηθούν αξιόπλοα.

Και μπορεί να παίζουν με τις λέξεις αναφέροντας στην αιτιολογία της απόφασης, ότι η δαπάνη αυτή θα καλυφθεί από τον λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου: “Ελληνικό Δημόσιο – Λογαριασμός εσόδων από αποκρατικοποιήσεις”, και δε θα βαρύνει δήθεν τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά ποιος στην πραγματικότητα πληρώνει; Είναι ευνόητον...

Τα ποσά αναλυτικά που συναπαρτίζουν την τελική δαπάνη είναι:
α+β) 61.500 ευρώ για το CAMO, σε καθεστώς καθήλωσης, (preservation), και με υπηρεσίες ασφάλισης και στάθμευσης.
γ+δ) 48.500 ευρώ και 109.500 ευρώ για την πληρωμή των ανεξόφλητων τιμολογίων σύμβασης συντήρησης με την ευρισκόμενη σε “τεχνητό σωλήνα”, Ολυμπιακές Αερογραμμές ΑΕ.

Η συνοπτική παράθεση της “περιπέτειας” των παραπάνω αεροσκαφών είναι χαρακτηριστική του τρόπου που το “κράτος/τέρας” διαχειρίζεται την αεροπορική του περιουσία, δηλαδή:

Τα αεροσκάφη αυτά είχαν αγοραστεί την περίοδο 1998-1999 με 200 εκατ. ευρώ, μαζί με ομάδα άλλων δύο όμοιων. Πριν δύο χρόνια η αμερικανική  εταιρεία Apollo Aviation αγόρασε μόνο τα δύο, με 20 εκατ. ευρώ. Τα εναπομείναντα δύο αναζητούν μάταια αγοραστή από τότε, αλλά και σήμερα μ’αυτήν τη δαπάνη δίνουν “λόγο υπάρξεως” στην Ολυμπιακές Αερογραμμές ΑΕ, που ανήκει πλέον στην Εθνική Κεφαλαίου ΑΕ.

Πιθανολογούμε σφόδρα ότι θα γίνουν κι αυτά “κατσαρόλες”, αφού το hall τους προσφέρεται για τέτοια χρήση. Στην καλύτερη περίπτωση και με την απαραίτητη προϋπόθεση, ότι θα είναι επαρκώς συντηρημένα, όπως προβλέπει και η δαπάνη των 219.500 ευρώ, θα μπορούσαν να κατακτήσουν σήμερα τιμή maximum 3-4 εκατ. ευρώ το καθένα, δηλαδή συνολικά 6-8 εκατ. ευρώ αμφότερα.

Θα είναι πάντως καλύτερα από τις “κατσαρόλες”, όπως έγινε με τα παλιά Boeing. Και οι δυστυχείς φορολογούμενοι θα απωλέσουν μόνο 192-194 εκατ. ευρώ! Ουσιαστικά, “ψυχία” σε τέτοια περίοδο οικονομικής “ευημερίας” της τάλαινας χώρας μας! Εις δόξαν της γραφειοκρατίας και των άξιων διαχειριστών της...



Ο Μανώλης Α. Γκύζης ασκεί δικηγορία  με τους συνεργάτες του, με ειδίκευση στο Δίκαιο των Αερομεταφορών στην Ελλάδα και διεθνώς, από το 1974 (http://www.egyzislaw.com).

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top