Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΥπάρχει νέα εποχή για τον ελληνικό τουρισμό; Νέα χάραξη και πορεία με εθνικά δεδομένα

Υπάρχει νέα εποχή για τον ελληνικό τουρισμό; Νέα χάραξη και πορεία με εθνικά δεδομένα

Για να γυρίσει πρώτα το καράβι του ελληνικού τουρισμού, εκτός από γνώση και πίστη στον εθνικό στόχο, θέλει απαρέγκλιτα 'ελεγχόμενη σταθερή στροφή' χωρίς αυτό να αποδειχθεί 'Τιτανικός'.

Ο νέος υπερυπουργός Ανάπτυξης, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργος Σταθάκης, αλλά και η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά, που μάλλον όπως φαίνεται θα αναλάβει τα ζητήματα που αφορούν τις Τουριστικές αγορές, τον μαζικό εισερχόμενο τουρισμό και όλη την οργάνωσή του, χρειάζονται σοβαρή προμελέτη για αυτά, πριν ξεκινήσουν επικοινωνία με τους ξένους τουριστικούς φορείς.

Απαιτείται ακόμη πριν από κάθε προς τα έξω ενέργεια, η ενδελεχής μελέτη των ζητημάτων που άπτονται με τους διεθνείς οργανισμούς τουρισμού, αεροπορικές εταιρείες, φορείς και μεγάλους επιχειρηματικούς σχηματισμούς που έχουν σχέση με τα αεροδρόμια, μονοπώλια αερομεταφορών και σωρεία άλλων οργανισμών που επηρεάζουν τον τουρισμό στη χώρα μας.

Η προμελέτη και μελέτη της πολιτικής και των χωρών που μας ανταγωνίζονται είναι επίσης μέγα ζήτημα προς απάντηση.

Παράλληλα, είναι αναγκαία η δυνατότητα της νέας κυβέρνησης να διεμβολίσει νέα εθνική πολιτική και πιο ανεξάρτητη στον ελληνικό τουρισμό, με γνώμονα την ταυτότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και τις παραμέτρους που το επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά.

Θα ήταν παράλειψη αν δεν προχωρούσε και μία βαθύτερη εντρύφηση στα ζητήματα προβολής, νέων μορφών τουρισμού με πραγματικά δεδομένα, και όχι σαπουνόφουσκες για προσωπική προβολή των επικεφαλής των τουριστικών φορέων.

Ακόμη γνώση χρειάζεται και για το αντικείμενο της κρουαζιέρας.

Οι φορείς του τουρισμού HATΤA και ΣΕΤΕ, εταιρείες διάφορες υπαγόμενες στον ΣΕΤΕ που αφορούν στο εσωτερικό οργανωμένο μέτωπο ιδιωτικών μέγα-συμφερόντων στον τουρισμό, αυτούς χρειάζεται να τους χειρισθεί ο υπουργός με σταθερότητα, επιχειρήματα και γνώση του αντικειμένου.

Τα μέτωπα περαιτέρω που άπτονται ιδιωτικοποιήσεων αεροδρομίων, περιλαμβανομένου και του ΔΑΑ, του Καστελίου της Κρήτης, των περιφερειακών αεροδρομίων που ο διαγωνισμός του κατέληξε σε μονοπωλιακό αποτέλεσμα, με καταστρατήγηση κάθε έννοιας ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού με ποικίλες συνεπόμενες παρενέργειες, θέλουν κι αυτά αντιμετώπιση  σώφρονα.

Η νέα πορεία που θα έχει ελληνική – εθνική ταυτότητα είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί χωρίς επιτελική ομάδα ευρυγώνιας γνώσης και εμπειρίας στα μέγα-τουριστικά ζητήματα. Η ομάδα, το επιτελείο δηλαδή αυτό, πρέπει να πιστεύει και να έχει τη δυνατότητα να καταθέσει σε κάθε συζήτηση στο τραπέζι των διεθνών διαπραγματεύσεων για τα αντικείμενα που προαναφέρθηκαν στοιχεία – αλλά και διεθνή εμπειρία και κύρος.

Σοβαρός αρωγός μπορεί να είναι στο υπουργείο και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού που με γενικό γραμματέα άφθαρτο, γνώση και συμπλέον επιτελείο ειδημόνων θα αναδιατάξει τα “βήματα” του ελληνικού τουρισμού.

Η προεργασία που είναι αναγκαία, υπήκουσα και στο σύνθημα του νέου Έλληνα πρωθυπουργού, για μηδενικό χρόνο ανοχής στο νέο ξεκίνημα της κυβέρνησης σε όλους τους τομείς και όλα τα Υπουργεία, ας γίνει οδηγός για συγχρονισμό, ορθή μεθόδευση, συγκροτημένη πορεία.

Γιατί μόνο μ’αυτόν τον τρόπο θα αντικρύσουμε μια καινούργια εποχή για ολόκληρο το φάσμα του ελληνικού τουρισμού.

Που θα ανακαλύψει νέες αγορές. Όχι όμως αγορές “all inclusive”. Αλλά αγορές ποιοτικές. Κυρίως από τρίτες χώρες.

Έτσι θα μειώσει τις τιμολογιακές εξαρτήσεις του σε όλα τα πάσης φύσεως επίπεδα από τα ξένα μονοπώλια, που θα νιώσουν ότι δεν έχουν μόνο υπηκόους σε τούτη τη μεγάλη, άξια και φιλόξενη χώρα. Που θα δώσει αναπνοή σε μεγάλο εύρος τουριστικών περιοχών, και όχι μόνο των εμπορικά προβεβλημένων.

Που θα δημιουργήσει ανώτατου επιπέδου μορφωτικά ιδρύματα, κάτι που δεν έχει δυστυχώς μία κατ’εξοχήν τουριστικά χώρα σαν την Ελλάδα… Γιατί; Για ευνόητους λόγους.

Για να συντηρείται το εργατικό κόστος σε επίπεδα πείνας με αμέτρητους ανασφάλιστους αλλοδαπούς. Για να προωθούνται όσα επιτάσσουν οι mega-οργανισμοί της διεθνούς τουριστικής πολιτικής.

Τα έχουμε αναλύσει όλα αυτά επανειλημμένα και σε ελληνική και διεθνή αρθρογραφία μας. Τα έχουμε τονίσει και σε σειρά διεθνών και εγχώριων  συνεδρίων για τον τουρισμό και τους φορείς του.

Η συνταγή είναι απλή. Πραγματική ανεξάρτητη πολιτική βούληση έλειπε και λείπει ακόμη. Η σύγκληση συμφερόντων της χώρας και ξένων, μόνο σταδιακά μπορεί να επιτευχθεί. Χωρίς μεγάλα λόγια, στερημένα ρεαλισμού.

Ελάχιστα, χρειαζόμαστε 24 εκατ. τουρίστες με 13,5 δισ. ευρώ συνάλλαγμα (2014), ενώ πέρυσι (2013) με 17 εκατ. είχαμε 13 δισ. ευρώ. Δηλαδή αύξηση ανάξια λόγου. Αφού ο τουρισμός που ανεχόμαστε να μας εισάγουν είναι η πιο φτωχή μερίδα των Ευρωπαίων.

Για να γυρίσει πρώτα το καράβι του ελληνικού τουρισμού, εκτός από γνώση και πίστη στον εθνικό στόχο, θέλει απαρέγκλιτα “ελεγχόμενη σταθερή στροφή” χωρίς αυτό να αποδειχθεί “Τιτανικός”.

Πιστεύουμε και ελπίζουμε. Εμείς πάντως είμαστε διαθέσιμοι να συνδράμουμε σε αυτές τις νέες προκλήσεις  χωρίς… “εκπτώσεις”.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024