Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΤο Θέμα της ΕπικαιρότηταςΟι Ολυμπιακές Αερογραμμές στην υπηρεσία του ελληνικού και διεθνούς επιβατικού κοινού

Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές στην υπηρεσία του ελληνικού και διεθνούς επιβατικού κοινού

Ανακοινώνεται η δημιουργία της Νέας Ολυμπιακής Αεροπορίας

Η Κυβέρνηση ανακοινώνει τη δημιουργία της Νέας Ολυμπιακής Αεροπορίας, με τη κατάθεση σχετικής τροπολογίας στη Βουλή. Πρόκειται για ένα αποφασιστικό βήμα στην προσπάθεια για την εξυγίανση του Εθνικού Αερομεταφορέα, βασισμένο σε ένα δυναμικό επιχειρηματικό σχέδιο, με φιλόδοξο όραμα και στρατηγική.

Η νέα εταιρεία θα ονομάζεται Olympic Airlines (Ολυμπιακές Αερογραμμές), και θα έχει αποκλειστικά πτητικό έργο, το οποίο προκύπτει από την ενοποίηση των σχετικών τομέων της Ολυμπιακής Αεροπορίας, της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας και των Μακεδονικών Αερογραμμών. Η νέα εταιρία θα λειτουργεί με βάση σύγχρονο επιχειρηματικό μοντέλο, πλήρως εναρμονισμένο με τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς κανονισμούς λειτουργίας. Οι υπηρεσίες για την υποστήριξη του πτητικού έργου της Olympic Airlines, όπως υπηρεσίες εδάφους, cargo και τεχνικής υποστήριξης, θα παρέχονται από την παλαιά Ολυμπιακή Αεροπορία με ανταγωνιστικούς όρους αγοράς.

Η Κυβέρνηση, γνωρίζοντας και τις αυξημένες ανάγκες εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, προχωρεί στην υλοποίηση της δημιουργίας μιας σύγχρονης, παραγωγικής και λειτουργικής αεροπορικής εταιρίας με τη διεθνή ακτινοβολία του ονόματος “Ολυμπιακή›.

Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Χρίστος Βερελής, αναφερόμενος στην ίδρυση της Νέας Ολυμπιακής Αεροπορίας, δήλωσε:

«Σήμερα, γίνεται το βασικό βήμα για τη νέα εποχή της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Με την ίδρυση της νέας εταιρείας, εξασφαλίζουμε τη βιωσιμότητα της Ολυμπιακής Αεροπορίας και τις θέσεις των εργαζομένων. Με τη λύση που δίδει η κυβέρνηση, τα αεροπλάνα της Ολυμπιακής θα συνεχίσουν να φέρουν το παγκοσμίως αναγνωρισμένο σήμα της εταιρείας».

Εργασιακές σχέσεις και κοινωνική ευθύνη

Η Olympic Airlines θα απασχολεί 1.850 εργαζομένους, απασχολούμενους με βάση νέους κανονισμούς εργασίας. Επιπλέον, θα εξυπηρετεί το ίδιο σχεδόν δίκτυο με την παλαιά Ολυμπιακή Αεροπορία, αλλά θα έχει μειωμένο κόστος εργασίας κατά περίπου 45% σε σχέση με το αντίστοιχο πτητικό έργο, ενώ θα έχει παράλληλα την δυνατότητα να εκτελεί μεγαλύτερο έργο λόγω της διαφοροποίησης των Κανονισμών Εργασίας.

Η Κυβέρνηση, τηρώντας την δέσμευσή της προς τους εργαζόμενους της Ολυμπιακής Αεροπορίας και τον ελληνικό λαό, πραγματοποιεί την εξυγίανση του Εθνικού αερομεταφορέα με τήρηση της νομοθεσίας και μετά από διάλογο με τα σωματεία των εργαζομένων. Αυτό επιτυγχάνεται με βάση σχέδιο που προβλέπει έξοδο μέρους του ιπτάμενου προσωπικού και μεταφορά των υπολοίπων στη νέα εταιρία.

Από τις διαπραγματεύσεις με τους εργαζόμενους που υπήρξαν επίπονες, μακρές, με εξαιρετικά δύσκολους τεχνικούς όρους, προέκυψαν εν μέρει συμφωνίες, αμοιβαία κατανόηση των προβλημάτων, και διαμορφώθηκε το σχέδιο που αποτυπώνεται στις διατάξεις της προτεινόμενης τροπολογίας. Βασική αντίληψη για την επεξεργασία του σχεδίου αλλαγής των εργασιακών σχέσεων υπήρξε η προσαρμογή των υφισταμένων ρυθμίσεων για τα ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά θέματα, στις ανάγκες του επιχειρησιακού σχεδίου για τον αναγκαίο αριθμό των αποχωρήσεων και η κατάργηση των προνομιακών ρυθμίσεων στην Olympic Airlines, οι εργαζόμενοι της οποίας εντάσσονται στα ισχύοντα στον κλάδο ελληνικά και διεθνή πρότυπα.

Επιχειρηματικό μοντέλο και προοπτικές

Η δημιουργία της Olympic Airlines αποτελεί μια αποφασιστική τομή στην μέχρι σήμερα πορεία του εθνικού αερομεταφορέα, με την οποία εξασφαλίζεται η λειτουργία του σύμφωνα με τους διεθνείς επιχειρηματικούς όρους, και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για μεγαλύτερη παραγωγικότητα, ανταγωνιστική κερδοφόρα πορεία, και σταδιακή αναβάθμιση των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό. Το επιχειρηματικό σχέδιο δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες ώστε η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου της νέας εταιρείας να διατεθεί σε ιδιώτη επενδυτή, εν μέρει μέσω εξαγοράς και εν μέρει μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, ο οποίος θα έχει και την ευθύνη διοίκησης της εταιρείας.

Η δημιουργία της Νέας Ολυμπιακής Αεροπορίας είναι σήμερα εφικτή και λόγω της σημαντικής βελτίωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων του Ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας κατά το 2002 (αύξηση των εσόδων κατά 3% παράλληλα με σημαντική μείωση των δαπανών, που οδήγησε σε ισοσκελισμένο ισολογισμό από έλλειμμα 145 εκ. Ευρώ το 2001), παρά τις εξαιρετικά δυσμενείς διεθνείς συνθήκες στις αερομεταφορές και τα αυξημένα κόστη που η εταιρεία είχε να αντιμετωπίσει μετά τη μετεγκατάστασή της στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος›.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η διαδικασία της δημιουργίας της Olympic Airlines δεν θα έχει κόστος για το ελληνικό Δημόσιο και τον φορολογούμενο. Η μετάβαση από την Ολυμπιακή Αεροπορία στην Olympic Airlines θα είναι συνεχής, χωρίς διακοπή πέραν ενδεχομένως ενός ή δύο εικοσιτετραώρων αν αυτό κριθεί επιχειρησιακά αναγκαίο οπότε και θα υπάρξει εγκαίρως αναγγελία.

Παλαιά Ολυμπιακή Αεροπορία

Η αναδιάρθρωση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, έχει ξεκινήσει από το 2002, με την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της θυγατρικής της Olympic Catering σε ιδιώτη επενδυτή, και συγκεκριμένα στον Όμιλο Everest. Η πώληση αυτή κρίθηκε απόλυτα επιτυχής, όχι μόνο επειδή απέφερε σημαντικά έσοδα στην Ολυμπιακή Αεροπορία, αλλά και επειδή αποδείχθηκε εύστοχη επιχειρηματική κίνηση, καθώς η Olympic Catering εμφάνισε ουσιαστική κερδοφορία στον πρώτο χρόνο λειτουργίας υπό τη νέα της ιδιοκτησία. Σημειώνεται ότι η πώληση της Olympic Catering έγινε κατόπιν συνεννόησης με τους 680 εργαζόμενούς της, και με την δέσμευση της Κυβέρνησης για την κατοχύρωση και διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Παράλληλη διαδικασία έχει δρομολογηθεί και με την επίσης θυγατρική εταιρία της Ολυμπιακής Αεροπορίας, Galileo Hellas, η πώληση της οποίας βρίσκεται στο τελικό στάδιο ενώ έχει ήδη υπογραφεί M.O.U. (Memorandum of Understanding – Μνημόνιο Συνεργασίας) με τους υποψήφιους αγοραστές.

Όσον αφορά στη λειτουργία της παλαιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας μετά την δημιουργία της Olympic Airlines, οι τρέχουσες υποχρεώσεις της που δεν έχουν μεταφερθεί στον πτητικό κλάδο γιατί δεν συνδέονται μαζί του, σε συνδυασμό με τις πρόσθετες δαπάνες συνταξιοδότησης σημαντικού αριθμού μισθωτών Ιπτάμενων Χειριστών και Συνοδών Φροντιστών, θα καλυφθούν:

  • από έσοδα προερχόμενα από συμβάσεις παροχής υπηρεσιών προς την ΝΟΑ και λοιπούς τρίτους
  • από έσοδα προερχόμενα από την ιδιωτικοποίηση των κλάδων που δυνητικά θα αποσχισθούν
  • από τον ειδικό λογαριασμό, τα έσοδα του οποίου θα προέλθουν άμεσα από την ιδιωτικοποίηση της Olympic Airlines.

Με τη διαδικασία αυτή, η οποία θα διαρκέσει περί τα 4 έως 5 έτη, υπολογίζεται ότι το σημερινό παθητικό του Ομίλου θα ελαχιστοποιηθεί αφού θα αξιοποιηθούν οι υπεραξίες που δημιουργούνται. Για την διαχείριση αυτή, και προκειμένου να υπάρχει πλήρης διαφάνεια και πληροφόρηση, θα δημιουργηθεί Ειδικός Λογαριασμός στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Νομικό πλαίσιο

Το νομικό κέλυφος για τη δημιουργία της νέας εταιρείας παρέχεται από τις Μακεδονικές Αερογραμμές. Η ακολουθούμενη διαδικασία της απόσχισης κλάδου
είναι απολύτως σύμφωνη με την κοινοτική και εθνική νομοθεσία, έχει γίνει ομόφωνα δεκτή από την Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, και δεν απαιτεί ουδεμία απολύτως κρατική ενίσχυση, άμεση ή έμμεση. Η ελληνική Κυβέρνηση ενημερώνει τακτικά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο της συνεπούς προσέγγισης που ακολουθεί με στόχο την εξυγίανση και ιδιωτικοποίηση του Ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Η έναρξη πτήσεων της Olympic Airlines θα γίνει εντός λίγων εβδομάδων από την ίδρυσή της.

Η νέα εταιρία

Η Olympic Airlines θα απασχολεί προσωπικό 1850 ατόμων. Η νέα εταιρία θα εξυπηρετεί το ίδιο σχεδόν δίκτυο με την Ολυμπιακή Αεροπορία, το οποίο θα περιλαμβάνει εθνικούς, διεθνείς και υπερατλαντικούς προορισμούς. Υπολογίζεται ότι, στον πρώτο χρόνο της λειτουργίας της, η Olympic Airlines θα εξυπηρετήσει περίπου 4.93 εκατομμύρια επιβάτες.

Με βάση το επιχειρηματικό σχέδιο της Νέας Εταιρίας, υπολογίζεται ότι θα επιτευχθεί σταθερή βελτίωση στα έσοδα ανά επιβάτη, γεγονός το οποίο θα έχει άμεσα αποτελέσματα στην οικονομική της απόδοση. Παράλληλα, οι προσπάθειές της θα ενισχυθούν από συντονισμένες εμπορικές ενέργειες (μάρκετινγκ), την μοναδική ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004 (η εταιρεία είναι επίσημος χορηγός των Αγώνων), την ευθύνη ανάπτυξης των οποίων θα έχουν οι διοικούντες ιδιαίτερα μετά την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας. Θέμα επίσης της διοίκησης που θα προκύψει από την ιδιωτικοποίηση θα αποτελέσει και η αναδιάρθρωση του στόλου της εταιρίας.

Για την αναβάθμιση της εικόνας της εταιρείας, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί από την νέα εταιρεία στην εμφάνιση των αεροσκαφών, την εμφάνιση και την εκπαίδευση του προσωπικού, καθώς και στην βελτίωση της ακρίβειας και λειτουργικότητας στην εξυπηρέτηση των επιβατών.
Τέλος, η Olympic Airlines θα συνεχίσει το πρόγραμμα εξυπηρέτησης των άγονων γραμμών που εκτελεί σήμερα η Ολυμπιακή Αεροπλοΐα. Το πρόγραμμα αυτό έχει εξαιρετική σημασία τόσο για την καθημερινή διαβίωση των κατοίκων των περιοχών αυτών, όσο και για την εμπορική και τουριστική ανάπτυξή τους, και υλοποιείται μετά από σχετικούς διαγωνισμούς.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024