Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςFocus σε ένα ΘέμαΟι αεροπορικές εταιρείες του Κόλπου απαντούν στους αμερικανικούς φόβους για κυριαρχία των αιθέρων

Οι αεροπορικές εταιρείες του Κόλπου απαντούν στους αμερικανικούς φόβους για κυριαρχία των αιθέρων

Ο James Hogan, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Etihad Airways προειδοποιεί για ενέργειες οι οποίες θα περιόριζαν την ανταγωνιστική επιλογή που μπορούν να έχουν οι ταξιδιώτες, ενώ ο πρόεδρος της Emirates Airlines, Sir Tim Clark λέει ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές, οι διεθνείς αεροπορικοί κόμβοι, οι τοπικές και περιφερειακές οικονομίες και οι επιχειρήσεις θα είναι τα τελικά θύματα της εκστρατείας προστατευτισμού των Delta, American και United Airlines.

Οι Ανοικτοί Ουρανοί έχουν αποτελέσει “ένα μοντέλο επιτυχίας, δημιουργώντας τεράστια οφέλη για τους ταξιδιώτες και για τις αεροπορικές εταιρείες στις ΗΠΑ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αλλά και σε όλο τον κόσμο”, δήλωσε ο James Hogan, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Etihad Airways, μιλώντας στο Επιμελητήριο των ΗΠΑ στη 14η Ετήσια Σύνοδο Κορυφής του Ιδρύματος της Αεροπορίας Εμπορίου στην Ουάσιγκτον.

Στις πρώτες δημόσιες δηλώσεις του, από τότε που τρεις αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ ξεκίνησαν μια εκστρατεία κατά της Etihad Airways και άλλων φορέων του Κόλπου, ο κ. Hogan ζήτησε αιτιολογημένη συζήτηση που να βασίζεται σε γεγονότα. Προειδοποίησε επίσης για ενέργειες οι οποίες θα περιόριζαν την ανταγωνιστική επιλογή εκατομμυρίων ταξιδιωτών των ΗΠΑ και διεθνών ταξιδιωτών που οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ έχουν επιλέξει να μην εξυπηρετούν.

Η ομιλία του κ. Hogan αναφέρει τα βασικά γεγονότα πίσω από την ανάπτυξη της Etihad Airways και την ανταγωνιστική στρατηγική της.

“Ως μία από τις νεότερες εθνικές αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, έπρεπε να δημιουργήσουμε τα πάντα από το μηδέν: κάθε κομμάτι του προϊόντος, κάθε κομμάτι των δραστηριοτήτων μας, κάθε κομμάτι της υποδομής μας”, δήλωσε.

“Η Etihad είναι ένας Δαβίδ. Ένας Δαβίδ, ο οποίος από τότε που ξεκινήσαμε, το 2003, αντιμετώπιζε τον Γολιάθ. Σχεδόν σε κάθε αγορά που έχουμε εισέλθει, είχαμε να αντιμετωπίσουμε τους υπάρχοντες ανταγωνιστές, με τις καθιερωμένες επιχειρήσεις, εγκατεστημένες υποδομές, με εδραιωμένες πωλήσεις, μάρκετινγκ, εμπορικά σήματα και πελατειακές βάσεις. Σε πολλές περιπτώσεις, αυτές οι αεροπορικές εταιρείες ήταν προικισμένες με εκπληκτικές υποδομές – αερολιμένες, αεροστάθμης, slots, δικαιώματα προσγείωσης – επί δεκαετίες. Για να τους αντιμετωπίσουμε, έπρεπε να εργαστούμε σκληρότερα και εξυπνότερα. Αυτό είναι που αποκαλούμε ανταγωνισμό.

Έχουμε ήδη βοηθηθεί από την γεωγραφική θέση μας. Ο Κόλπος βρίσκεται στο κέντρο του εμπορίου και των δρομολογίων του σήμερα. Η σημερινή τεχνολογία των αεροσκαφών και οι μεταβαλλόμενες συνθήκες του παγκόσμιου εμπορίου σημαίνει ότι είμαστε σε θέση για πολλές νέες και αναδυόμενες αγορές.

Έχουμε βοηθηθεί από το γεγονός ότι δεν μας έχουν κληροδοτηθεί ούτε συστήματα, ούτε αεροσκάφη ούτε συγκεκριμένη νοοτροπία. Και εμείς καθοδηγούμαστε μόνο από το όραμα και τη φιλοδοξία των μετόχων μας, ώστε να δημιουργήσουμε μια ανταγωνιστική σε παγκόσμιο επίπεδο αεροπορική εταιρεία”.

Ο κ. Hogan είπε ότι το “μυστικό” πίσω από την ταχεία ανάπτυξη της Etihad Airways, δεν ήταν τίποτα περισσότερο από την άψογη εξυπηρέτηση των πελατών, η οποία διατυπώθηκε στα σύγχρονα νέα αεροσκάφη, με κορυφαία προϊόντα, σε ανταγωνιστικές τιμές, με διαδρομές στις οποίες οι ταξιδιώτες θέλουν να πετάξουν”.

Είπε, επίσης, ότι η Etihad Airways είχε μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με τις δραστηριότητές της σε σχέση με άλλες αεροπορικές εταιρείες.

“Η Etihad Airways εστίασε κυρίως στην επίτευξη και εξασφάλιση αειφόρου κερδοφορίας – πιστεύουμε – συγκριτικά με οποιαδήποτε άλλη εθνική αεροπορική εταιρεία στην ιστορία”, δήλωσε. “Θέσαμε ένα χρονοδιάγραμμα δεκαετίας και κερδίσαμε αυτόν τον στόχο. Έχουμε καθαρό κέρδος στα τρία τελευταία χρόνια. Λέω ‘πιστεύουμε’, επειδή είναι εκπληκτικά δύσκολο να βρεθούν οικονομικές πληροφορίες σχετικά με τις πρώτες μία ή δύο δεκαετίες από τις εθνικές αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο. Λαμβάνουμε τακτικά επικρίσεις για τη λεγόμενη δική μας έλλειψη διαφάνειας, αλλά βλέπουμε λίγες εθνικές αεροπορικές εταιρείες να έχουν υπάρξει τόσο ανοιχτές σε πρώτα στάδια της ανάπτυξής τους, όπως είμαστε εμείς“.

Ως εθνική κρατική αεροπορική εταιρεία, είπε ο κ. Hogan, η Etihad Airways δεν είναι διαφορετική από δεκάδες αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο. Η αεροπορική εταιρεία έχει κάνει πάντα σαφές ότι έχει λάβει επενδύσεις με μετοχικό κεφάλαιο και τα δάνεια των μετόχων, οι οποίες έχουν συμπληρωθεί με 10,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε δάνεια από διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

“Οι μέτοχοί μας πιστεύουν στο επιχειρηματικό σχέδιο μας. Έχουν αυξήσει τη δέσμευσή τους καθώς αναπτυσσόμαστε – έχουν επενδύσει στην επιτυχία μας. Έχουν δει την επιτυχία μας να γίνεται πραγματικότητα, τόσο ως επιχείρηση για εμάς του ίδιους όσο και ως καταλύτης για άλλες επιχειρήσεις, το εμπόριο και τον τουρισμό, στο Άμπου Ντάμπι και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Είμαστε τώρα όχι μόνο μια αεροπορική εταιρεία, αλλά ένα επιτυχημένο γκρουπ αερομεταφορών, ενσωματώνοντας δυνατότητες χειρισμού, συντήρησης και διανομής.

Οι μέτοχοί μας, όπως κάθε συνετός μέτοχος στον κόσμο, έχει δεσμευτεί ως προς εμάς, προσδοκώντας κάποια ανταπόδοση, και καθώς βλέπει μεγαλύτερη επιτυχία από την επιχείρησή μας, βλέπει την ευκαιρία για ακόμα μεγαλύτερες αποδόσεις στο μέλλον”.

Η λέξη κλειδί είναι η ανταπόδοση
Ο κ. Hogan συνέχισε περιγράφοντας την οικονομική συμβολή της Etihad Airways στις Ηνωμένες Πολιτείες, με τις απευθείας καθημερινές πτήσεις μεταξύ του Άμπου Ντάμπι και έξι προορισμών των ΗΠΑ, που η εταιρεία εξυπηρετεί αποκλειστικά, καθώς επίσης και μέσω των εκτεταμένων εταίρων στην αλυσίδα εφοδιασμού της σε ολόκληρη τη χώρα.

“Εμείς οι ίδιοι θεωρούμε ως φίλο τις Ηνωμένες Πολιτείες», είπε. “Σίγουρα, οι δεσμοί μεταξύ των ΗΑΕ και των ΗΠΑ είναι απίστευτα ισχυροί και πιστεύουμε ότι η Etihad Airways πάντοτε το αντανακλά αυτό μέσα από τις λειτουργίες της επιχείρησής μας.

Είμαστε μεγάλοι πελάτες της Boeing, της GE, της Sabre, καθώς και πολλών άλλων αμερικανικών επιχειρήσεων. Συνεργαζόμαστε με τους στρατηγικούς εταίρους της Αμερικής – για παράδειγμα, με την Atlas, στην ανάπτυξη και τη βελτίωση της παγκόσμιας φορτοεκφόρτωσης. Συνεργαζόμαστε με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα των ΗΠΑ, με τους τουριστικούς φορείς των ΗΠΑ, με τα αεροδρόμια των ΗΠΑ. Η δέσμευσή μας για την οικονομία των ΗΠΑ υποστηρίζει περισσότερες από 200.000 θέσεις εργασίας”.

ο κ. Hogan χρησιμοποίησε το παράδειγμα της πρώτης πτήσης με Boeing 787 Dreamliner της αεροπορικής εταιρείας στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία ξεκίνησε την Κυριακή από το Αμπού Ντάμπι προς Ουάσιγκτον. Το αεροσκάφος είναι το δεύτερο από τα 71 Dreamliners σε παραγγελία από την Boeing, μέρος ενός συνόλου παραγγελιών που ανέρχεται στα 120 αεροσκάφη αξίας άνω των 36 δισ. δολ., όλα αμερικανικής κατασκευαστής.

Επιπλέον, είπε, η Etihad Airways μετέφερε 180.000 ταξιδιώτες μέσω του δικτύου των αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών κατά το 2014, και 50.000 κατά τους δύο πρώτους μήνες του 2015.

Ο κ. Hogan τελείωσε την ομιλία του λέγοντας ότι οι “Ανοιχτοί Ουρανοί” αφορούν στη δυνατότητα επιλογής του πελάτη.

“Όλα γίνονται με απώτερο σκοπό την επιλογή του καταναλωτή. Οι πελάτες επιλέγουν να πετούν με την Etihad Airways, διότι προσφέρουμε ένα εξαιρετικό προϊόν, με εξαιρετική εξυπηρέτηση, στις γραμμές που θέλουν να πετάξουν, σε τιμές που είναι ανταγωνιστικές σε σχέση με την αγορά.

Μας επιλέγουν υπέρ πολλών διαφορετικών ανταγωνιστών, ανάλογα σε ποια αγορά απευθυνόμαστε. Αλλά ειλικρινά, είναι πολύ σπάνιο οι αερομεταφορείς των ΗΠΑ να μπορούν να προσφέρουν αυτές τις εναλλακτικές λύσεις. Κανένας αερομεταφορέας των ΗΠΑ δεν πετά στο Άμπου Ντάμπι. Υπάρχουν πολύ λίγες αερομεταφορείς των ΗΠΑ που λειτουργούν στην ινδική χερσόνησο, στη νοτιο-ανατολική Ασία, ή στην ευρύτερη Μέση Ανατολή.

Εμείς δεν πρόκειται να απολογηθούμε για την προσφορά νέων ανταγωνιστικών επιλογών για τους ταξιδιώτες. Ελπίζουμε να συνεχίσουμε να το πράττουμε αυτό σε όλο τον κόσμο”.

Sir Tim Clark (Emirates): Οι Αμερικανοί καταναλωτές είναι τα τελικά θύματα της εκστρατείας προστατευτισμού των aμερικανικών Αεροπορικών εταιρειών
Οι Αμερικανοί καταναλωτές, οι διεθνείς αεροπορικοί κόμβοι, οι τοπικές και περιφερειακές οικονομίες και οι επιχειρήσεις θα είναι τα τελικά θύματα της εκστρατείας προστατευτισμού των Delta, American και United Airlines, δήλωσε ο πρόεδρος της Emirates Airlines, Sir Tim Clark, στην ενημέρωση Τύπου που πραγματοποιήθηκε στην Ουάσινγκτον.

Μετά το τέλος της ενημέρωση ακολούθησαν συναντήσεις με αξιωματούχους του Αμερικανικού Υπουργείου Μεταφορών, του Υπουργείου Εσωτερικών, του Υπουργείου Εμπορίου και του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου, όπου ο πρόεδρος της Emirates παρουσίασε τη θέση της εταιρείας σχετικά με την επίσημη έρευνα των Delta, American και United Airlines.

“Όλη η συζήτηση αναφορικά με το τι συνιστά επιδότηση, στο πλαίσιο ποιού νόμο έγκειται ο θεμιτός ή αθέμιτος ανταγωνισμός… αποτελούν απλά αντιπερισπασμούς από το πραγματικό θέμα – το οποίο είναι ότι οι τρεις μεγαλύτεροι αερομεταφορείς των ΗΠΑ, οι οποίοι μαζί με τα μέλη της κοινοπραξίας τους ελέγχουν περίπου τα 2/3 των διεθνών πτήσεων από τις ΗΠΑ[i], θέλουν να περιορίσουν ακόμα περισσότερο τις διεθνείς αεροπορικές επιλογές των Αμερικανών καταναλωτών, αεροδρομίων, τοπικών και περιφερειακών οικονομιών” δήλωσε ο Sir Tim Clark.

“Οι καταναλωτές θα πρέπει να ρωτήσουν τις Delta, American και United γιατί βρίσκονται ανάμεσα στις πιο κερδοφόρες[ii] αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως, αλλά δεν κατατάσσονται ανάμεσα στις καλύτερες εταιρείες βάσει των υπηρεσιών και των προϊόντων τους[iii].

Τα αεροδρόμια, οι τουριστικοί φορείς, τα εμπορικά επιμελητήρια και οι επιχειρήσεις, θα πρέπει να ρωτήσουν τις ρυθμιστικές αρχές γιατί οι πολύτιμες απευθείας διεθνείς αεροπορικές συνδέσεις, οι οποίες είναι τόσο σημαντικές για τις επιχειρήσεις και κρίσιμες για τον τουριστικό τομέα, θα πρέπει να περιοριστούν σε μερικούς αεροπορικούς κόμβους που εξυπηρετούνται από τις τρεις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ και τα μέλη της κοινοπραξίας τους, μαζί με τα οποία ελέγχουν τις τιμές και τη διαθεσιμότητα θέσεων μέσω μονοπωλιακής ασυλίας”.

Ισχυρισμοί στην επίσημη έρευνα των αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών
Ο Sir Tim Clark δήλωσε ακόμη: “Οι αερομεταφορείς των ΗΠΑ χρειάστηκαν δύο χρόνια, και ένας Θεός ξέρει πόσα λεφτά από τους μετόχους τους, για να δημιουργήσουν την εκστρατεία τους και μια σειρά από ισχυρισμούς, οι οποίοι περιλαμβάνουν λανθασμένες υποθέσεις και καμία λογική. Έχουμε εξετάσει την έρευνα τους και μπορούμε να καταρρίψουμε όλους τους ισχυρισμούς ότι η Emirates έλαβε κρατικές επιχορηγήσεις. Έχουμε ήδη ξεκινήσει να συγκεντρώνουμε τα δικά μας στοιχεία που θα αντικρούσουν κάθε σημείο της έρευνας με επίσημα οικονομικά και νομικά έγγραφα, αλλά θα χρειαστεί χρόνος. Παρ’όλα αυτά, μπορούμε να απαντήσουμε στις βασικές κατηγορίες εναντίον της Emirates”.

Ισχυρισμός: Η Emirates επωφελήθηκε με επιδοτήσεις ύψους 2,7 δισ. δολ. από την κυβέρνηση σχετικά με την υπόθεση των ζημιών από το πρόγραμμα αντιστάθμισης καυσίμων, ενώ η κυβέρνηση παρείχε επίσης 1,6 δισ. δολ. σε πιστωτικές επιστολές:

Η απάντηση της Emirates: Αυτό είναι απολύτως αναληθές. Όλες οι απώλειες κεφαλαίου της Emirates που αφορούν τις συναλλαγές καυσίμων και πραγματοποιήθηκαν την περίοδο 2008/2009, έχουν πλήρως αποπληρωθεί από τα ταμειακά αποθέματα της ίδιας της εταιρείας και όχι από την κυβέρνηση του Ντουμπάι. Οι πιστωτικές επιστολές που αναφέρονται στην έρευνα, στην πραγματικότητα τις παρείχε η Emirates προς τους ιδιοκτήτες μας, την Investment Corporation of Dubai (ICD), για να στηρίξουν την ανανέωση της αντιστάθμισης καυσίμων, και όχι το αντίστροφο.

Η απάντηση της Emirates: Οι επενδύσεις στις υποδομές είναι μέρος των εργασιών μας για πολύ μεγάλο διάστημα. Η κυβέρνηση του Ντουμπάι έχει πραγματοποιήσει αυτές τις επενδύσεις, όπως και άλλες πρωτοπόρες αναδυόμενες οικονομίες (π.χ. Κίνα, Σιγκαπούρη) έχοντας στο μυαλό της τα μακροπρόθεσμα οφέλη. Τα συγκριτικά χαμηλότερα αεροπορικά τέλη ή η απαλλαγή χρέωσης των επιβατών δεν αποτελεί επιχορήγηση ή διάκριση προς την Emirates καθώς όλες οι εταιρείες που χρησιμοποιούν τις υποδομές του Διεθνούς Αερολιμένα του Ντουμπάι (DXB) επωφελούνται από τα ίδια μέτρα.

Η Emirates πληρώνει το σύνολο των δημοσιευμένων χρεώσεων του Διεθνούς Αερολιμένα του Ντουμπάι (DXB), οι οποίες είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές σε εμπορικό επίπεδο, και για την ακρίβεια είναι πιο υψηλές σε σχέση με αντίστοιχα μεγάλα αεροδρόμια, όπως αυτό της Κουάλα Λουμπούρ (KUL).

Ισχυρισμός: Οι αερομεταφορείς του Κόλπου παίρνουν μέρος της επιβατικής κίνησης και των εσόδων των Αμερικανικών αερομεταφορέων και τους αναγκάζουν να μειώσουν, τερματίσουν ή να παραιτηθούν από τα διεθνή δρομολόγια.

Η απάντηση της Emirates: Παρότι κάποιες αεροπορικές εταιρείες μπορεί να το πιστεύουν, οι επιβάτες δεν αποτελούν ιδιοκτησία των αεροπορικών εταιρειών. Αυτό που κάνει η Emirates είναι να ανταγωνίζεται στην αγορά – δεν “παίρνουμε” ή “κλέβουμε” πελάτες. Προσφέρουμε ένα πολύ καλό προϊόν σε ανταγωνιστική τιμή, το οποίο ελκύει τους επιβάτες που επιλέγουν να πετάξουν μαζί μας. Η εμμονή των τριών αεροπορικών εταιρειών των ΗΠΑ με το μερίδιο τους στην αγορά, καθιστά ακόμα πιο εμφανές τι πραγματικά τους ενδιαφέρει: όχι ο ανταγωνισμός, όχι οι ανοιχτές αγορές ή η συμφωνία “Ανοιχτοί Ουρανοί”, αλλά η άσκηση ολοκληρωτικού ελέγχου κατανομής της αγοράς, κυβερνητικά καθοδηγούμενη.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν υπάρχει σχεδόν καμία κάλυψη μεταξύ των δρομολογίων της Emirates και αυτών της Delta, της American ή της United, αυτή η εκστρατεία από τους Αμερικανικούς αερομεταφορείς αφορά την προστασία των εσόδων που κερδίζουν από τα μέλη της κοινοπραξίας τους. Γιατί όμως θα έπρεπε η κυβέρνηση των ΗΠΑ να υπερασπιστεί τα συμφέροντα των ευρωπαϊκών συνεργατών των τριών Αμερικανικών εταιρειών; Ποιό είναι το εθνικό συμφέρον των ΗΠΑ ώστε να αναγκάσει τους επιβάτες να ταξιδεύουν με άβολες χρονικά συνδέσεις προς Φρανκφούρτη, Παρίσι, Άμστερνταμ ή Λονδίνο, ενώ θα τους στερεί το δικαίωμα να επιλέξουν ένα πιο αποτελεσματικό δρομολόγιο με υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών;

Το θετικό αντίκτυπο των υπηρεσιών της Emirates στην οικονομία των ΗΠΑ
Η Emirates έχει προοδευτικά, και βασιζόμενη στην ορθολογική εμπορική ζήτηση, αυξήσει τις υπηρεσίες της στις ΗΠΑ. Από επτά εβδομαδιαίες πτήσεις μεταξύ του Αεροδρομίου JFK της Νέας Υόρκης και του Ντουμπάι το 2004, η Emirates πραγματοποιεί σήμερα 84 εβδομαδιαίες πτήσεις από εννέα αεροπορικούς κόμβους των ΗΠΑ – Βοστώνη, Σικάγο, Ντάλλας/Φορτ Γουόρθ, Χιούστον, Λος Άντζελες, Νέα Υόρκη, Σαν Φρανσίσκο, Σιάτλ και Ουάσινγκτον.

Η εκτιμώμενη ετήσια οικονομική αξία των υπηρεσιών της Emirates σε αυτά τα αεροδρόμια και τις γύρω περιοχές ανέρχεται στα 2,8 δισ. δολ.[iv].

Οι πτήσεις μας μεταφέρουν επιβάτες από τις ΗΠΑ σε 56 προορισμούς στην Αφρική (18 προορισμοί), στην Ασία και τον Ειρηνικό (25 προορισμοί) και στην Μέση Ανατολή (13 προορισμοί), οι οποίοι δεν εξυπηρετούνται από κάποια Αμερικάνικη εταιρεία και το πραγματοποιούμε με μόνο μία στάση στο Ντουμπάι. Τα υψηλά ποσοστά πληρότητας, πάνω από 80%, στις πτήσεις μας από τις ΗΠΑ για το 2014, αποδεικνύουν την υψηλή ζήτηση των πελατών για τις υπηρεσίες της Emirates.

Από το 2004 που ξεκίνησε τη δραστηριότητα της η Emirates, υπάρχει αύξηση της τάξεως του 503% στις εξαγωγές προϊόντων από τις ΗΠΑ προς τα ΗΑΕ, και σήμερα τα ΗΑΕ αποτελούν την πρώτη αγορά για τις εξαγωγές των ΗΠΑ στην Μέση Ανατολή. Oι πτήσεις μας ανάμεσα στις ΗΠΑ και το Ντουμπάι έχουν μεταφέρει πάνω από 47.000 τόνους εμπορευμάτων μεγάλης αξίας.

Επιπλέον, οι ζωτικής σημασίας αεροπορικές συνδέσεις που προσφέρει η Emirates από τις ΗΠΑ σε πολλές αναπτυσσόμενες αγορές που δεν εξυπηρετούνται από τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, διευκολύνει το εξαγωγικό εμπόριο των ΗΠΑ, ενώ παράλληλα ανοίγει νέες αγορές για τους Αμερικανούς εξαγωγείς, βοηθώντας στην περαιτέρω ανάπτυξη της αμερικανικής οικονομίας, του εμπορίου και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Επιλεκτικός προστατευτισμός σε μία παγκόσμια οικονομία
Αντί να βλάπτουν τα Αμερικανικά συμφέροντα, όπως ισχυρίζεται η επίσημη έρευνα των Delta, American και United, οι υπηρεσίες της Emirates έχουν αυξήσει τις επιλογές των καταναλωτών, έχουν καλύψει ένα κενό της αγοράς με τη μεταφορά επιβατών σε προορισμούς που δεν εξυπηρετούν οι εγχώριοι αερομεταφορείς και συμβάλλουν στην οικονομία, το εμπόριο και τον τουρισμό των ΗΠΑ. Είναι σημαντικό ότι η Emirates προσφέρει επίσης μια εναλλακτική ανταγωνιστική λύση στις τρεις συμμαχίες των αεροπορικών εταιρειών με την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία που τους επιτρέπει να κρατούν τους ναύλους σε τεχνητά υψηλό επίπεδο.

Τον Ιανουάριο, μία  ανεξάρτητη έρευνα που δημοσιεύθηκε από οικονομολόγους και ακαδημαϊκούς των ΗΠΑ[v], εξέτασε τις επιπτώσεις του ανταγωνισμού των αεροπορικών εταιρειών του Κόλπου στον αριθμό των επιβατών και στα ναύλα των Αμερικάνικων εταιρειών στα διεθνή  δρομολόγια και διαπίστωσε ότι “η είσοδος των εταιρειών του Κόλπου τόνωσε την επιτάχυνση της ανάπτυξης της αγοράς” σε σχέση με τον όγκο της κυκλοφορίας μεταξύ των ΗΠΑ και της Μέσης Ανατολής. Η έρευνα καταλήγει ότι σε σχέση με άλλες αγορές “η είσοδος των εταιρειών του Κόλπου είναι πιθανό να έχει ως αποτέλεσμα μία πιο ανταγωνιστική αγορά που δείχνει, σε παγκόσμιο επίπεδο, ένα συνολικό κέρδος για την κοινωνία”.

Ο Sir Tim Clark δήλωσε: “Μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι οι τρεις μεγάλοι αερομεταφορείς των ΗΠΑ απολαμβάνουν μια σειρά από αθέμιτα προνόμια, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης στη μεγαλύτερη αεροπορική αγορά του κόσμου στο χώρο τους, αντιμονοπωλιακής ασυλίας για τα μέλη της κοινοπραξίας τους, το Άρθρο 11 και τη νομοθεσία επιχορήγησης για την χρηματοδότηση συνταξιοδοτικών προγραμμάτων, διάφορους τύπους στήριξης από μεμονωμένες πολιτείες και φοροαπαλλαγές καυσίμων. Θα μπορούσαμε να φτιάξουμε μία έρευνα παρόμοια με τη δική τους. Αλλά και πάλι δεν είναι αυτή η πραγματική ουσία του θέματος, αλλά η επιλογή των καταναλωτών και τα οφέλη των απευθείας διεθνών αεροπορικών συνδέσεων για πολλούς φορείς των ΗΠΑ που βρίσκονται εκτός της συμμαχίας των Delta, American και United.

Πέρυσι σημειώθηκε ο αριθμός ρεκόρ των 75 εκατ. διεθνών επισκεπτών στις ΗΠΑ, τονώνοντας την οικονομία. Στόχος του Προέδρου Ομπάμα είναι αυτός ο αριθμός να φτάσει τα 100 εκατ. μέχρι το 2021 και η Emirates επιθυμεί να συμβάλλει στην επίτευξη αυτού του στόχου.

Η συμφωνία ‘Ανοιχτοί Ουρανοί’ ανάμεσα στις ΗΠΑ και τα ΗΑΕ είναι πολύ επιτυχής για τους Αμερικανούς καταναλωτές, το εμπόριο και το σύνολο της οικονομίας. Δεν υπάρχει λόγος η κυβέρνηση των ΗΠΑ να παγώσει τη συγκεκριμένη συμφωνία ή να κάνει μια αντίθετη στροφή στην αντιμετώπιση της μόνο και μόνο για να προστατέψει τα συμφέροντα λίγων και των Ευρωπαίων συνεργατών τους. Ειδικά όταν ο περιορισμός ή η απαγόρευση των ανταγωνιστικών επιλογών θα είναι εις βάρος των συμφερόντων του καταναλωτή και θα επιδράσουν αρνητικά στις χιλιάδες των αμερικανικών επιχειρήσεων και βιομηχανιών που εξαρτώνται από τις αποτελεσματικές αεροπορικές συνδέσεις προκειμένου να είναι ανταγωνιστικές στην παγκόσμια αγορά”.

[i] US DOT T-100 International Data (Σεπτ. 2014). Τα στοιχεία που αναφέρονται στην έρευνα περιλαμβάνουν όλες τις λειτουργίες των Delta, United και American (συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών λειτουργιών  ως United Express, Delta Connection, American Eagle και US Airways Express). Τα μέλη της κοινοπραξίας περιλαμβάνουν: Delta (Air France/KLM, V-Australia, Alitalia, Virgin Atlantic), American (British Airways/Iberia, Qantas, JAL), United (Lufthansa, Swiss, Brussels, Austrian, Air Canada and ANA).
[ii] Σύμφωνα με τα Airline Business 2014 World Airline Rankings (στοιχεία του 2013), η Delta ήταν η πιο κερδοφόρα εταιρεία στον κόσμο (καθαρό κέρδος $10 δισ. συμπεριλαμβανομένης μίας εφάπαξ μείωσης φόρου, ύψους $8 δισ.), και η United ($571 εκατ. καθαρά κέρδη) κατετάγη ανάμεσα στις 10 Καλύτερες Αεροπορικές Εταιρείες. Η American Airlines μετά την έξοδο της από τη συγχώνευση των αεροπορικών εταιρειών των ΗΠΑ, ανέφερε 4.2 δισ. δολ. πλήρη κέρδη για το 2014.
[iii] Σύμφωνα με την έρευνα των “Καλύτερων Αεροπορικών Εταιρειών” από τη Skytrax για το 2014 – η μεγαλύτερη μη-κερδοσκοπική και μη-συνδρομητική έρευνα καταναλωτών για τις υπηρεσίες των αεροπορικών εταιρειών στον κόσμο – η Emirates κατετάγη 4η, ενώ οι Delta, Unitted και American ήταν 49η, 53η και 89η αντίστοιχα.
[iv] Σύμφωνα με τις οικονομικές επιπτώσεις από τα αντίστοιχα αεροδρόμια και περιφέρειες
[v] “Το αντίκτυπο του ανταγωνισμού των αερομεταφορέων του Κόλπου στους αμερικάνικους αερομεταφορείς” – Martin Dresner (Πανεπιστήμιο του Μέριλαντ), Cuneyt Eroglu (Πανεπιστήμιο Northeastern), Christian Hofer (Πανεπιστήμιο του Αρκάνσας), Fabio Mendez και Kerry Tan (Πανεπιστήμιο Loyola του Μέριλαντ).

Στη φωτογραφία, ο James Hogan, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Etihad Airways (αριστερά) και ο πρόεδρος της Emirates Airlines, Sir Tim Clark.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024