Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Βίκυ Κατσίκη: Το μάρκετινγκ και η εκπαίδευση του προσωπικού κλειδί για κερδοφόρα spa

30 March 2015, 13:08

Για τα spa και και τις ποιοτικές τους προδιαγραφές μίλησε στο πρόσφατο Hotel Quality Masterclass η κα Βίκυ Κατσίκη, διευθυντικό στέλεχος και σύμβουλος ξενοδοχείων. Σε συνέντευξή της στο Travel Daily News αναφέρθηκε στα κύρια σημεία της εισήγησής της. Το Hotel Quality Masterclass συνδιοργανώθηκε από την Travel Daily News και τον δρα. Δημήτρη Κούτουλα και εντάσσεται στην επιτυχημένη σειρά ξενοδοχειακών σεμιναρίων 'The TravelDailyNews Masterclass Series'.


Travel Daily News: Κα Κατσίκη, στο πρόσφατο Hotel Quality Masterclass παρακολουθήσαμε την πολύ ενδιαφέρουσα εισήγησή σας σχετικά με την προσφερόμενη ποιότητα στα ελληνικά ξενοδοχειακά spa. Πώς θα συνοψίζατε την κατάσταση που εντοπίσατε στα εκατοντάδες spa που κάλυψε η έρευνά σας;

Βίκυ Κατσίκη: Από την απογραφική έρευνα που κάλυψε το σύνολο των ελληνικών ξενοδοχειακών spa προέκυψαν πολλά ενδιαφέροντα συμπεράσματα, τα οποία σύντομα θα δημοσιοποιηθούν.

Ένα από τα ευρήματα που με στενοχώρησε περισσότερο είναι ότι μόνο ένα μικρό μέρος των ξενοδοχείων προβάλλουν το spa τους με τον ενδεδειγμένο τρόπο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι αποτελούν μειοψηφία τα ξενοδοχεία που έχουν αναρτημένο στην ιστοσελίδα τους το μενού του spa – δηλαδή το βασικό εργαλείο πώλησης – με αποτέλεσμα οι ενδιαφερόμενοι πελάτες να μην μπορούν να ενημερωθούν για το τι προσφέρει η εκάστοτε επιχείρηση.

Ο ελληνικός ξενοδοχειακός κλάδος δεν έχει φτάσει στον επιθυμητό βαθμό ωρίμανσης ως προς την παροχή αυτής της υπηρεσίας, καθώς ναι μεν βλέπουμε έναν αριθμό ξενοδοχείων να παρέχουν υπηρεσίες πολύ υψηλού επιπέδου, αλλά στον αντίποδα και έναν μεγάλο αριθμό ξενοδοχείων, τα οποία έχουν άγνοια για το τι σημαίνει να φιλοξενούν ένα τέτοιο τμήμα στην επιχείρησή τους. Αυτά τα ξενοδοχεία προσφέρουν υπηρεσίες χαμηλού επιπέδου σε υψηλές τιμές, γεγονός που εξηγεί τις αρνητικές κριτικές που λαμβάνουν από τους πελάτες τους.

TDN: Ποια είναι τα συχνότερα λάθη που συναντήσατε κατά την έρευνά σας;

Β.Κ.: Πολλά λάθη σχετίζονται με τον τεχνικό σχεδιασμό, με αποτέλεσμα σε πολλά spa να υπάρχει λάθος εξοπλισμός και κακή αξιοποίηση των χώρων. Επίσης, στελεχώνονται με ανειδίκευτο προσωπικό παρά τις υψηλές τιμές που χρεώνουν.

Από την άλλη υπάρχουν spa που προσφέρουν πραγματικά καλές υπηρεσίες, αλλά δεν ξέρουν πώς να τις αναδείξουν και να τις πουλήσουν με το κατάλληλο μάρκετινγκ.

Το αποτέλεσμα είναι τα μειωμένα έσοδα από το τμήμα του spa και η αδυναμία να κεφαλαιοποιηθούν οι σημαντικές επενδύσεις που έχουν γίνει για αυτές τις εγκαταστάσεις.

TDN: Ποιες συμβουλές θα δίνατε σε έναν ξενοδόχο που θέλει να αυξήσει τα έσοδά του από το spa;

Είναι σημαντικό το τμήμα του spa να εκπληρώνει τις προσδοκίες που δημιουργεί, δηλ. να μην υπόσχεται παραπάνω από αυτά που μπορεί πραγματικά να προσφέρει. Αντί λ.χ. να έχουμε στο μενού του spa 40 μέτριες θεραπείες είναι προτιμότερο να προσφέρουμε 10 πραγματικά καλές εμπειρίες ευεξίας.  

Πρέπει να έχουμε ως προτεραιότητα να επενδύσουμε στην εκπαίδευση του προσωπικού μας σε σχέση τόσο με την άριστη παροχή των προσφερόμενων θεραπειών όσο και με την άριστη γνώση των προϊόντων που χρησιμοποιούνται στις συγκεκριμένες θεραπείες. Ωστόσο, η εκπαίδευση δεν θα πρέπει να περιοριστεί στο προσωπικό του spa αλλά να καλύψει και τα άμεσα εμπλεκόμενα τμήματα του ξενοδοχείου μας όπως την υποδοχή και τις κρατήσεις, για να συνεισφέρουν στην πώληση και προώθηση του spa. Γενικά, πρέπει να προβάλλουμε το spa με κάθε πρόσφορο εργαλείο του μάρκετινγκ, αξιοποιώντας ιδίως τα κοινωνικά δίκτυα.

Επίσης πάντα ενθαρρύνω τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία να βάζουν την προσωπική τους σφραγίδα και υπογραφή στις θεραπείες που προσφέρουν μέσω των signature treatments, προκειμένου να αυξήσουν τη μέση είσπραξη ανά πελάτη.

Επειδή το μάνατζμεντ των spa απαιτεί ειδική τεχνογνωσία που πολλά ξενοδοχεία δεν διαθέτουν, ας αναζητήσουν τις συμβουλές ειδικών για να αποφύγουν λάθη και αστοχίες και να επιτύχουν την υψηλότερη δυνατή απόδοση της επένδυσής τους.

Share |
1 Σχόλια
Σχόλια Αναγνωστών

Εταιρεία: Ιδιότητα:
O/Η "Mathemagenesis e-learning" έγραψε στις 31-03-2015 13:26:

Εξαιρετικό άρθρο. Θα πρόσθετα στην τελευταία ενότητα ότι ο ξενοδόχος θα πρέπει να ξεπερνά τις προσδοκίες των πελατών του. Μόνο τότε δημιουργείται customer loyalty και προώθηση μέσω του word-of-mouth.
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top