Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθρα'Όχι' στη θυσία της εικόνας του ελληνικού τουρισμού για εσωτερική κατανάλωση

'Όχι' στη θυσία της εικόνας του ελληνικού τουρισμού για εσωτερική κατανάλωση

Κανείς δε θέλει να πάει σε μια χώρα που παρουσιάζει πτώση τις αφίξεις, δηλαδή σε μια χώρα που δεν την προτιμούν οι άλλοι τουρίστες. 'Σκοτώνει' την ψυχολογία, ιδίως των τουριστών με υψηλή οικονομική δύναμη.

Η χώρα μας βρίσκεται σε οικονομική κρίση και σε δεινή κατάσταση όπως είναι γνωστό σε όλους μας. Η τηλεόραση εδώ και ένα χρόνο κάθε μέρα στο κύριο δελτίο ειδήσεων αναφέρει ότι ο τουρισμός ως οικονομική δραστηριότητα θα “σώσει” τη χώρα μας, κυρίως λόγω της εισαγωγής “ζεστού” συναλλάγματος. Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να αυξήσουμε κυρίως τα έσοδα από τον τουρισμό και, κατ’επέκταση, και τις διεθνείς αφίξεις.

Μέχρι εδώ όλα καλά. Όλοι είχαμε καταλάβει ότι η προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό ως ιδανικός προορισμός για διακοπές και γενικά για ταξίδια (για να μειωθεί και η εποχικότητα) πάση θυσία πρέπει να συνεχιστεί και βέβαια αυτό έχει κόστος. Έτσι λοιπόν όχι μόνο ο ιδιωτικός τομέας που ξοδεύει τεράστια ποσά για διαφήμιση, μέσω ταξιδιών στο εξωτερικό και συναντήσεων με τουριστικά γραφεία, αλλά και ο δημόσιος τομέας έκανε μόνο τις αναγκαίες περικοπές στη διαφήμιση. Οι υπουργοί Τουρισμού ‘οργώνουν’ την υφήλιο τις περισσότερες φορές εύστοχα, προσπαθώντας να διατηρήσουν τις τουριστικές σχέσεις μας με τις παραδοσιακές αγορές, αλλά και να δημιουργήσουν σχέσεις με νέες αγορές. Θα λέγαμε ότι πάμε καλά, πολύ καλά. Δε θα δείξουμε σε μεγάλο βαθμό την κατάσταση των γειτονικών μας χωρών που πολλαπλά επιδρά τον τουρισμό μας. Με “κλειστή” ουσιαστικά την Αίγυπτο, έναν από τους κυριότερους ανταγωνιστές μας, και με προβλήματα σε όλη την Βόρειο Αφρική, είναι φυσικό να υπάρχει ραγδαία αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα. Η μάχη δίνεται στο εξωτερικό για να πεισθούν οι δυνητικοί τουρίστες ότι η Ελλάδα είναι ένας ασφαλής προορισμός, και παρέχει το πολυπόθητο “value for money”, άρα πρέπει να την επισκεφθούν.

Και μέχρι εδώ όλα καλά. Γιατί λοιπόν χρειαζόμαστε δελτία Τύπου του στυλ “Αλλαγή κλίματος στις κρατήσεις-Εντείνονται οι ανησυχίες του τουριστικού κόσμου” τα οποία αναπαράγονται από μέσα ενημέρωσης του εξωτερικού. Και πού βοηθούν αυτά τον ελληνικό τουρισμό; Περιμένουμε μήπως να μας λυπηθούν για να έρθουν οι τουρίστες; Αν λειτουργούσε έτσι ο τουρισμός θα ήταν γεμάτη η Αίγυπτος και όλος ο τρίτος κόσμος! Θυσιάζουμε την εικόνα του ελληνικού τουρισμού για εσωτερική κατανάλωση; Ή στο βωμό της ενημέρωσης; Δηλαδή, ότι αφού είχαμε, αν όντως είχαμε τέτοια πτώση, πρέπει να τη διαλαλήσουμε;

Τέτοια δελτία Τύπου στην αρχή της τουριστικής περιόδου, μόνο τρόμο μπορούν να σπείρουν και να αλλάξουν τη γνώμη των τουριστών της τελευταίας στιγμής και των τουριστικών γραφείων του εξωτερικού για τη χώρα μας και να έχουν φυσικά ως αποτέλεσμα ακυρώσεις. Κανείς δε θέλει να πάει σε μια χώρα που παρουσιάζει πτώση τις αφίξεις, δηλαδή σε μια χώρα που δεν την προτιμούν οι άλλοι τουρίστες. “Σκοτώνει” την ψυχολογία, ιδίως των τουριστών με υψηλή οικονομική δύναμη. Ίσως να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστών που ψάχνουν πολύ φθηνές λύσεις, αλλά… αυτούς τους τουρίστες θέλουμε να προσελκύσουμε;

Ελπίζουμε στο μέλλον να βλέπουμε δελτία Τύπου με θετικό περιεχόμενο και ενθαρρυντικό, με στόχο την προσέλκυση τουριστών. Μην ξεχνάμε ότι στις μέρες μας ο,τιδήποτε παράγουμε στη χώρα μας, ακόμα και αν ο στόχος είναι η πίεση της εκάστοτε κυβέρνησης, μεταδίδεται άμεσα στο εξωτερικό.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024