Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Η 'έφοδος' της British Airways στα ελληνικά νησιά - Το σκεπτικό των Βρετανών

Μανώλης Α. Γκύζης - 18 May 2015, 12:08

Η British Airways ευθέως 'χτυπά' τις εταιρείες charter και τους L.C.C., ενώ αποφεύγει με έξυπνη μανούβρα τον πανάκριβο ΑΙΑ και δημιουργεί οικονομικότερα ανελαστικά κόστη.


... Δεν ξαφνιαστήκαμε διαβάζοντας την ανακοίνωση του προγράμματος πτήσεων για το 2015 της βρετανικής εταιρείας, ειδικά για τα έξι ελληνικά νησιά που ξεκινά να πετά. Έτσι, το Λονδίνο συνδέεται απ’ευθείας με Κω, Μύκονο, Σαντορίνη, Ρόδο, φυσικά και όχι μόνο. Επανέρχεται στην Κρήτη (Ηράκλειο) μετά από περίπου τρεις δεκαετίες και με πολύ δυνατό πρόγραμμα, τεσσάρων (4) πτήσεων ανά εβδομάδα. Το ίδιο και στην πανέμορφη νησιωτική θεά του Ιονίου, την Κέρκυρα, επίσης με (4) τέσσερις πτήσεις εβδομαδιαία.

Τα σημεία που πρέπει να τονίσουμε για να κατανοήσουμε το σκεπτικό της British είναι:
α) Στη πλειοψηφία οι πτήσεις της περιλαμβάνουν τις τρεις τελευταίες ημέρες της κάθε εβδομάδας. Δηλαδή δημιουργεί γέφυρα-weekend.
β) Αυτό ευθέως “χτυπά” τις εταιρείες charter και τους L.C.C.
γ) Αποφεύγει με έξυπνη μανούβρα τον πανάκριβο ΑΙΑ και δημιουργεί οικονομικότερα ανελαστικά κόστη.
δ) Συνέπεια του προηγούμενου είναι η προσφορά φθηνότερων ναύλων, και σε ιδιώτες κατά μόνας και σε επίπεδο μικρών T.Os.
ε) Παράλληλα, έχει την ευχέρεια εποχικότητας, δηλαδή μέχρι το τέλος της τουριστικής περιόδου.

Συνεπόμενα στα ανωτέρω η σφυγμομέτρηση που θα κάνουν οι Βρετανοί στην ανταπόκριση ή όχι της αγοράς, θα τους επιτρέψει να ξαναπετάξουν directly ή όχι. Εδώ θα ήταν ιδιαίτερα έξυπνη κίνηση από το Υπουργείο Τουρισμού να προτείνει επιμήκυνση σεζόν και μικρή επιδότηση στην εταιρεία για 12μηνες πτήσεις, έστω και λιγότερες ανά εβδομάδα. Συμπερασματικά λοιπόν, η British θα κάνει πολύμορφο γκάλοπ, αλλά θα έχει και κάποιες περιπέτειες, όπως την δυσχερέστατη κατάσταση στο Ηράκλειο. Ελάχιστες θέσεις parking στην πίστα, οριακή εναέρια κυκλοφορία στα “slots”, επίγεια εξυπηρέτηση των επιβατών σε ατελείωτες ουρές και αναμονή.

Τί λέτε, μήπως ήλθε τελικά η ώρα για νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι;

Και με την Κέρκυρα πάντως η κατάσταση θα έχει ζητήματα, γιατί το συγκεκριμένο αεροδρόμιο έχει φθάσει περίπου στα δικά του όρια.

Ας παλέψει η ηγεσία του “υπερυπουργείου” και η αναπληρώτρια υπουργός για ουσιαστικές λύσεις. Οι εξαγγελίες δεν αρκούν. Η πράξη μετράει, για να γίνουν ποιοτικές και ποσοτικές ανατροπές στον τουρισμό της Ελλάδας. Η χώρα χρειάζεται άμεσα υποδομές ανάπτυξης μέσω Επενδύσεων, σταθερό Νομοθετικό πλαίσιο για μια 10ετία αμετακίνητο. Μπορεί να υλοποιηθεί τέτοια εθνική τουριστική στρατηγική, σ’ αυτούς τους καιρούς; Δύσκολο πολύ. Αφού δεν έχουμε σήμερα ανάγκη από πολιτικούς που σκέπτονται την πολιτική τους καριέρα, αλλά από professionals στο τουριστικό γίγνεσθαι. Και πάντως, όχι καθηγητές πανεπιστημίων.



Ο Μανώλης Α. Γκύζης ασκεί δικηγορία με τους συνεργάτες του, με ειδίκευση στο Δίκαιο των Αερομεταφορών στην Ελλάδα και διεθνώς, από το 1974.



Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top