Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Le Bourget 2015, Παρίσι: Το κορυφαίο αεροπορικό γεγονός

Μανώλης Α. Γκύζης - 30 June 2015, 11:32

Έχοντας επί 20 περίπου χρόνια τη χαρά να το επισκέπτομαι για να μένω συγχρονισμένος στις αεροπορικές εξελίξεις των εμπορικών αεροσκαφών, δεν άφησα κι ετούτη την ευκαιρία να παρέλθει.


Κι εφέτος μεταξύ 15-21 Ιουνίου έλαβε χώρα στο Παρίσι της Γαλλίας το μοναδικό για τα αεροπορικά δρώμενα του πλανήτη αυτό εκθεσιακό γεγονός. Έχοντας επί 20 περίπου χρόνια τη χαρά να το επισκέπτομαι για να μένω συγχρονισμένος στις αεροπορικές εξελίξεις των εμπορικών αεροσκαφών, δεν άφησα κι ετούτη την ευκαιρία να παρέλθει. Έστω και για 36 ώρες έζησα την επανάσταση στη σύγχρονη αεροναυπηγική.
 
Το μεγαλεπήβολο Α350-900 ΧB αλλά και το Α350-1000 ΧΒ της Airbus, αεροσκάφη που διεμβολίζουν με πολλές παραγγελίες και καινοτόμες αεροναυπηγικές γνώσεις την αγορά, έδωσε ρεσιτάλ. Το νέο κατασκεύασμα της Bombardier το CS300 με 135 θέσεις, προσπαθεί να δώσει λύση στις μεσαίες χωρητικότητες. Παράλληλα το νέο επίσης προϊόν της βραζιλιάνικης Embraer το Ε195-Ε2 δίνει μάχη για πολλές παραγγελίες.
 
Ελάχιστα λησμονώ το Boeing 737 max 7 ένα ακόμη αεροσκάφος που περιεργάσθηκα με εξαιρετικό ενδιαφέρον. Που καινοτομεί και οδηγεί την οικογένεια του τύπου 737 σε νέους δρόμους και ασφαλή πορεία. Φυσικά το Α319 neo και το Α320 neo είναι δύο περαιτέρω αεροπλάνα που “βλέπουν” μακριά στο μέλλον.
 
Δεν θα μπορούσαν βέβαια να λείπουν και οι Ρώσοι που προσπαθούν να δώσουν εμπορική υπόσταση στο περίφημο superjet Sukhoi, έστω και με λίγους πελάτες από τη Δύση, όπως η μεξικανική Interjet.
 
Το υπεραεροσκάφος 787-10 ετοιμάζεται να κάνει το 2018 το ντεμπούτο με παράδοση σε εταιρεία, και έχει ήδη 142 κλειστές παραγγελίες. Μοναδικό αερομηχάνημα με ανθρακονήματα και καινοτόμες λύσεις επαναστατικές. Η Boeing προχωρεί ακόμη περισσότερο επίσης το 777X σε νέα version (τροποποίηση), προσπαθώντας να ελκύσει τους mega πελάτες της στη Μέση Ανατολή.
 
Θα ‘μενε άραγε πίσω το Α380 της Airbus; Εκεί βέβαια προχωρεί και διεκδικεί νέες δάφνες και παραγγελίες, με νέες μηχανές και ανανεωμένη εσωτερική διάταξη.
 
Όμως από μια τέτοια φιέστα θα έλειπαν τα δημιουργήματα της πολεμικής αεροπορίας;
 
Κι έτσι τα ρωσικά Sukhoi έδωσαν παρόν κόντρα στα αμερικανικά δημιουργήματα, F-16 Β52+, πρωτοπορώντας σε δύναμη και συμπεριφορά ευστάθειας και αεροναυπηγικής αρχιτεκτονικής. Άραγε θα ήταν απόντα το Eurofighter, και η πολυεθνική του δυναμική; ή τα Rafales της Γαλλίας;
 
Ήταν πράγματι για εμάς αεροπορική ευδαιμονία, η όσμωση με τόσες αεροπορικές μηχανές και δόγματα, αυτή τη χρονιά. Σπουδαίες εμπειρίες, αναζήτηση νέων οριζόντων από πλειάδα κατασκευαστών των κυρίως αεροσκαφών και των μηχανών τους.
 
Μέσα στα επόμενα 5-10 χρόνια ο παγκόσμιος στόλος των επιβατηγών αεροσκαφών υπολογίζεται να αυξηθεί κατά 23.000 και πλέον αεροσκάφη. Ο παγκόσμιος πληθυσμός, απλοί επιβάτες και επιχειρηματίες ψηφίζουν με πάγιο τρόπο την αερομεταφορά σαν το ασφαλέστερο, ταχύτερο και πιο δυναμικό μέσο μεταφοράς.
 
Κι έτσι δημιουργούνται και νέα αεροσκάφη με νέες ταχύτητες, νέους τρόπους προώθησης, νέο “όνειρο”. Αυτό που οδηγεί τον άνθρωπο πιο πέρα ίσως κι από τα όριά του. Αυτά τα νέα όρια θα τα δούμε του χρόνου στην Αγγλία. Στο Farnborough. Ελπίζουμε να είμαστε πάλι εκεί, για νέες εμπειρίες, νέους αεροπορικούς ορίζοντες.


 
Ο Μανώλης Α. Γκύζης ασκεί δικηγορία με τους συνεργάτες του, με ειδίκευση στο Δίκαιο των Αερομεταφορών στην Ελλάδα και διεθνώς, από το 1974.


 

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top