Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΓιατί το ΝΑΙ στο Δημοψήφισμα σημαίνει ΝΑΙ στον τουρισμό

Γιατί το ΝΑΙ στο Δημοψήφισμα σημαίνει ΝΑΙ στον τουρισμό

Ο ελληνικός τουρισμός ως τομέας είναι καταρχάς βαθύτατα διεθνοποιημένος και εξαιρετικά ευρωποκεντρικός στη ζήτησή του και αυτά τα δύο – ιδιαίτερα ευαίσθητα σε πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές χαρακτηριστικά του – πρέπει να διατηρηθούν διότι όσο δύσκολα "χτίζονται" τόσο δύσκολα σκορπίζονται, σέ μία πιθανότατα μεσοπρόθεσμη οικονομική και πολιτική αναταραχή.

Στις κρίσιμες ώρες που διανύει η χώρα η έκφραση γνώμης σε ένα θέμα, το οποίο μπορεί αμεσα να επηρεάσει τη λειτουργία του τουριστικού τομέα της χώρας είναι μονόδρομος αλλά και υποχρέωση ενός κοινωνικά ενεργού πολίτη με τριαντάχρονη πλέον παρουσία στο χώρο του τουρισμού και της τουριστικής εκπαίδευσης. Πόσο μάλλον όταν ο τουρισμός -όλοι πλέον το αναγνωρίζουν -ειναι η πραγματική ατμομηχανή (σε επίπεδο  άμεσης και έμμεσης συμμετοχής  στό ΑΕΠ και στην απασχόληση) αυτής της χώρας και ο βασικός πυλώνας των αναπτυξιακών μας προσπαθειών για έξοδο απο τις μνημονιακές πολιτικές…

  • Ο ελληνικός τουρισμός ως τομέας είναι καταρχάς βαθύτατα διεθνοποιημένος και εξαιρετικά ευρωποκεντρικός στη ζήτησή του και αυτά τα δύο – ιδιαίτερα  ευαίσθητα σε πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές χαρακτηριστικά του – πρέπει να διατηρηθούν διότι όσο δύσκολα “χτίζονται” τόσο δύσκολα σκορπίζονται, σέ μία πιθανότατα μεσοπρόθεσμη οικονομική και πολιτική αναταραχή, η οποία θα ωφελήσει μόνον τους πολλούς ανταγωνιστές μας σε όλο τον κόσμο.
  • Η άποψη επίσης ότι μία πιθανή επιστροφή σε εθνικό νόμισμα θά είχε θετικές επιπτώσεις στη ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος ειναι απόλυτα λανθασμένη, γιατί ξεχνά πρώτο την καταβαράθρωση της εγχώριας ζήτησης λόγω της τεράστιας υποτίμησης, αλλά και την απολύτως αναγκαία πλέον υπερφορολόγηση του τομέα γιά να υπάρξουν έσοδα για την πτωχευμένη “άλλη” Ελλάδα. Επιπλέον, η αύξηση τών τιμών και υπηρεσιών του τομέα θα είναι αναπόφευκτη, λόγω τών πολλών και αναγκαίων εισαγωγών σέ πολύ ψηλότερες τιμές πλέον.
  • Τα πολλά επιτεύγματα του ελληνικού τουρισμού δεν ειναι τυχαίο οτι πραγματποιήθηκαν εντός ΕΕ: πρόκειται για τη μοναδική πολιτική ένωση κρατών όπου εδώ και σαράντα χρόνια εκτός της ενεργού ζήτησης και της ενιαίας αγορας (που ωφελούν άμεσα τον ελληνικό τουρισμό) παράγονται και εφαρμόζονται σημαντικότατες πολιτικές για: τη λειτουργία τού τουριστικού τομέα, την επιχειρηματικότητα, τα δικαιώματα τού καταναλωτή, τον Βιώσιμο και Εναλλακτικό Τουρισμό, την τουριστική εκπαίδευση και κατάρτιση, την προστασία του Περιβάλοντος κ.ά. Κάθε διατάραξη της ήδη προβληματικής σχέσης με την Ευρωπαϊκή Ένωση θα έχει μόνον αρνητικές συνέπειες για τον ελληνικό τουρισμό.
  • Τέλος, υπάρχει καί το ζήτημα της “εικόνας” μιας χώρας, η οποία όπως όλοι όσοι εργάζονται στον τουρισμό γνωρίζουν αποτελεί στοιχείο εξαιρετικής σημασίας άσχετα με οικονομικά ή ποιοτικά δεδομένα ενός προορισμού. Η εικόνα αυτή ήδη έχει κατά, τη γνώμη μου υποστεί σημαντική βλάβη, όταν το βασικό μήνυμα που εκπέμπεται από παντού είναι η έλλειψη αξιοπιστίας στο πεδίο της διαπραγμάτευσης Είναι απόλυτη ανάγκη – και θα χρειαστεί πολλή δουλειά σε αυτό το ζήτημα – αυτή η εικόνα να αλλάξει και αυτό θα γίνει μόνον με το ΝΑΙ όλων στο Δημοψήφισμα και την άμεση υπογραφή συμφωνία με τους εταίρους.

Ο Πάρις Τσάρτας είναι καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης, πρώην πρύτανης Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024