Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Η μάχη των αεροπορικών κατασκευών στην κορύφωσή της

Μανώλης Α. Γκύζης - 21 September 2015, 13:41

Σε Ευρώπη, Ασία, Αφρική, αμερικανική ήπειρο συνολικά και Αυστραλία οι κατασκευαστές 'σφάζονται' στα πόδια μικρών και μεγάλων ή και Mega-αερομεταφορέων.


Ο φετινός Αύγουστος, όπως φυσικά προκύπτει από τα στοιχεία που δίνουν στη δημοσιότητα οι δύο mega-κατασκευαστές πολιτικών αεροσκαφών, η Airbus και η Boeing, υπήρξε ένας εξαιρετικά αποδοτικός μήνας. Και για παραγγελίες και για παραδόσεις διαφόρων τύπων αεροσκαφών.

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία οργίασε κυριολεκτικά σε παραγγελίες του μόνιμα δημοφιλέστερου τύπου της, του Α320. Βεβαίως ομιλούμε για όλη την γκάμα του τύπου αυτού, δηλαδή περιλαμβανομένου και του Α320neo και των διάφορων versions του.

Οι εντολές λοιπόν ήταν 662, με αντίστοιχες παραλαβές 315 αεροσκαφών.


Η Airbus ολοκλήρωσε τη φάση σχεδιασμού του νέας γενιάς αεροσκάφους Beluga XL, βασισμένο στο A330.


Όσον αφορά την σειρά των Α330 υπήρξαν 83 παραγγελίες και 61 παραδόσεις. Ακολουθεί το νεότευκτο δημιούργημα Α350 σε 3 εκδόσεις και μηχανές που θαυμάσαμε προσωπικά εφέτος στο Παρίσι, στο Bourget, με εννέα (9) παραγγελίες και (4) τέσσερις παραλαβές.


Κατασκευή των φτερών του A350-1000.


Ακόμη, το υπερσκάφος Α380 με 17 παραδόσεις, αλλά χωρίς παραγγελίες κατά τον Αύγουστο. Φυσικά, ο τύπος του Α340 χωρίς παραγγελίες και παραδόσεις δείχνει ότι εξάντλησε ίσως τη διαδρομή του στον εμπορικό στερέωμα.

Από την πλευρά της, η Boeing έχει “αυτοκράτορα” στις παραγγελίες και παραδόσεις της τη σειρά 737 σε όλα τις εκδόσεις από το 500 έως το 800, 900 και τώρα το 1.000, αλλά και επέκεινα, με αντίστοιχες 321 και 324 για τον Αύγουστο.

Το Boe 747 δε δέχθηκε παραγγελίες, αλλά είχε 11 παραδόσεις. Δείγμα ότι παρά τις βελτιώσεις και τις ανανεωμένες εκδόσεις του τύπου, δέχεται πιέσεις στο “pal-mare” του κατασκευαστή από νεώτερους τύπους αεροσκαφών. Παρ’όλα βέβαια αυτά η Korean Air επιμένει στην έκδοση 747-8s με capacity 368 επιβάτες και αρκετές παραγγελίες και για freighters του τύπου.


Το Boe 767-300.


Έκπληξη προκαλεί το Boe 767 που δέχθηκε 48 παραγγελίες και είχε 12 παραδόσεις. Ο τύπος αυτός διατηρείται στο προσκήνιο γιατί έχει με αλλεπάλληλες εκδόσεις γίνει “αντικείμενο του πόθου” εταιρειών και χωρών της Αφρικής, της Νότιας Αμερικής, με σημαντικό αριθμό του τύπου να αξιοποιείται και σαν cargo με νέες μηχανές και αυξημένη δυνατότητα ταξιδιωτικής εμβέλειας.

Και, βέβαια, η σειρά BOE/777 σε εκδόσεις πολλές, ευρίσκεται στο απόγειό της με κύριους “εραστές” τις χώρες του Κόλπου, δηλαδή την Emirates, την ETIHAD και την Qatar, με αποδοχή και από τους Αμερικανικούς κολοσσούς.

Τον Αύγουστο λοιπόν είχε 54 παραγγελίες και 66 παραδόσεις.

Φυσικά, το BOE/777 δεν είπε ακόμη την τελευταία του λέξη, αφού παρουσιάζεται οσονούπω και σε έκδοση με πτυσσόμενο τμήμα των πτερυγίων του για να προσαρμόζεται στη χωρητικότητα των αεροδρομίων με μεγάλη κίνηση και όχι μόνο (εκδόσεις 777-8 και 777-9).

Και η ώρα του νέου δημιουργήματος της BOE/787 με τα ανθρακονήματα σε εκδόσεις και μηχανές ποικίλλων δυνατοτήτων έφθασε τις 24 παραγγελίες και 90 [μάλιστα (90) παραδόσεις], κατά τη διάρκεια του Αυγούστου 2015.

Για το BOE/787 που διεκδικεί με ισχυρές πιθανότητες τον χαρακτηρισμό του ως το βέλτιστο για ανά θέση/κόστος, ιπτάμενο δημιούργημα της αεροπορικής βιομηχανίας, με κύριο ανταγωνιστή του το A 350 όπως εξελίσσεται σταδιακά, οι καινοτομίες είναι εξαιρετικές. Θα αποτελέσει σύντομα αντικείμενο ενός νεώτερου εξειδικευμένου άρθρου μας, μολονότι έχουμε αρχικά αναφερθεί στο Α350 σε προγενέστερο άρθρο μας.

Συνοψίζοντας και με πηγές πληροφόρησης τις ίδιες τις εταιρείες Airbus και Boeing, οι συνολικές παραγγελίες τους τον Αύγουστο, για μεν την Airbus ανήλθαν σε 754, οι δε παραδόσεις σε 397. Αφετέρου για τη Boeing σε 447 και 503 αντίστοιχα.

Είναι μεγάλο το διακύβευμα... Σε Ευρώπη, Ασία, Αφρική, αμερικανική ήπειρο συνολικά και Αυστραλία οι κατασκευαστές “σφάζονται” στα πόδια μικρών και μεγάλων ή και Mega-αερομεταφορέων.

Θετικό σημάδι ανάπτυξης, για την απασχόληση εργατικού δυναμικού, την καινοτόμα τεχνολογική ανάπτυξη των αερομηχανών, των υλικών του hull, της οικονομίας, της ταχύτητας, της ασφάλειας προεχόντως, αλλά και της σαφούς υπεροχής του εναέριου μέσου, έναντι όλων των άλλων μέσων μεταφοράς.
 
Υψηλές προσδοκίες, υψηλοί στόχοι, διαρκής αναζήτηση της υπέρβασης, για τον επιβάτη, τον άνθρωπο, αλλά και την δυνατότητα της παγκοσμιοποιημένης επικοινωνίας του.



Στη φωτογραφία, εργοστάσιο κατασκευής Boeing 767.





Ο Μανώλης Α. Γκύζης ασκεί δικηγορία με τους συνεργάτες του, με ειδίκευση στο Δίκαιο των Αερομεταφορών στην Ελλάδα και διεθνώς, από το 1974.


Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top