Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Η καταδίκη των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων της Ελλάδας

Μανώλης Γκύζης - 19 October 2015, 12:01

Γιατί να πληρώσει ο ξένος, αλλά και ο Έλληνας επισκέπτης διαστημικό αντίτιμο στο Αρχαιολογικό Μουσείο που έχει τις μισές αίθουσες κλειστές εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού, δεν έχει πρόσβαση για ΑΜΕΑ, και έχει τουαλέτες της συμφοράς παντού;



Ελάχιστα θέλουμε να πιστέψουμε ότι στα Υπουργεία Οικονομικών, Τουρισμού και περαιτέρω, θητεύουν “μαθητευόμενοι μάγοι”.

Όμως ο αυτοχειριασμός που επιχειρείται κατά του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, με την άφρονα αύξηση των τιμών εισόδου στα ελληνικά μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους, δείχνει αυταπόδεικτα κάτι παρόμοιο.

Τέλη Οκτωβρίου με όλα τα συμβόλαια υπογεγραμμένα ήδη στο εξωτερικό για το 2016, καλούμε τους τουριστικούς οργανισμούς που δουλεύουν με τη χώρα μας να μοχλεύσουν τις τιμές, δηλαδή να απορροφήσουν μεταξύ των άλλων αυξήσεων (ΦΠΑ, μεταφορές, εστίαση) και την παρούσα.

Οι τροποποιήσεις φυσικά αυτές καθ’αυτές εισόδου, (σε λογικότερα όμως επίπεδα), θα μας έβρισκαν σύμφωνους, αν είχαν αληθινή προστιθέμενη αξία (added value). Ποια είναι αυτή; Είναι η ποιοτική, ουσιαστική αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τους Τουρίστες- επισκέπτες, από τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους.

Όπως παραδείγματος χάριν οι ηλεκτρονικοί κατάλογοι. Η επαγωγικότερη παρουσίαση των εκθεμάτων. Η άρτια ομαδική ξενάγηση από τα ίδια τα στελέχη των μουσείων και χώρων.

Ακόμη γιατί να πληρώσει ο ξένος, αλλά και ο Έλληνας επισκέπτης διαστημικό αντίτιμο στο Αρχαιολογικό Μουσείο που έχει τις μισές αίθουσες κλειστές εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού, δεν έχει πρόσβαση για ΑΜΕΑ, και έχει τουαλέτες της συμφοράς παντού;

Παρατηρούμε αυξήσεις από 100% έως 400%, για καθαρά εισπρακτικούς λόγους, που πιθανά αποπειρώνται να “κλείσουν” άλλα “ανοίγματα”.

Αυτός ο υποβαθμισμένος σε ποιότητα εισερχομένων επισκεπτών, ελληνικός τουρισμός, στρεβλώνεται καταλυτικά από παρόμοιες αδόκιμες κινήσεις, καταδικάζεται και τελικά θα σταυρωθεί. Πώς; Μα από εκείνες τις χώρες που καραδοκούν να τον κανιβαλλήσουν και να επωφεληθούν.

Οι λύσεις όπως το γράφουμε επίμονα επί μακρόν είναι απλές και σίγουρες. Γιατί χωρίς την συναντίστοιχη αξία για τα χρήματα που πληρώνει ο πελάτης / επισκέπτης δηλαδή χωρίς, (value-for-money), οι ανταγωνιστές θα είναι παρόντες και η πατρίδα θα συρρικνώσει τη συναλλαγματική της πρόσοδο από τον τουρισμό, και εξ αυτής της αιτίας.

Τι χρειαζόμαστε τώρα; Αναβάθμιση- Αναβάθμιση- Αναβάθμιση των υπηρεσιών, καλύτερους πελάτες, νέες αγορές, γνώση της διεθνούς αγοράς στο συνολικό Τουριστικό πεδίο. Είναι εφικτό τούτο και υπό την τρέχουσα συγκυρία; Αναντίρρητα ναι!




Ο Μανώλης Α. Γκύζης ασκεί δικηγορία με τους συνεργάτες του, με ειδίκευση στο Δίκαιο των Αερομεταφορών στην Ελλάδα και διεθνώς, από το 1974.


Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top