Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Πως μπορεί να επιτευχθεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

Γεώργιος Ματσίγκος - 23 October 2015, 12:42

Η Ευρώπη πλημμυρίζει από Ρώσους επισκέπτες τον χειμώνα. Εμείς πόσους δεχτήκαμε; Γιατί νεκρώνει η χώρα από τουρισμό τον χειμώνα; Δεν είμαστε κατώτεροι, δε χρειαζόμαστε μεγάλες επενδύσεις, λίγες βελτιώσεις υποδομών χρειαζόμαστε στα νησιά μας. Δε χρειάζονται υποδομές η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Αλλαγή νοοτροπίας χρειάζεται, αναδιοργάνωση υπηρεσιών, σωστή και έγκαιρη προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, επιμονή, υπομονή και πίστη στο προϊόν, στις υπηρεσίες και στην ποιότητα σε προσιτή τιμή!


Ως πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, ο κ. Γεώργιος Ματσίγκος παρουσιάζει τα συμπεράσματα, τις προτάσεις και τις ιδέες από τις εκδηλώσεις που διοργάνωσε ο Σύλλογος τα τελευταία τέσσερα χρόνια και πως μπορεί να επιτευχθεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

”Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου ‘μοχλός’ τουριστικής ανάπτυξης”
”Η μεγάλη πρόκληση”
”Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ένα στοίχημα που αν κερδηθει θα αλλάξει τις ισορροπίες”
”Αναγκαία προϋπόθεση”
”Βόμβα 20 μεγατόνων”
”Ευνοϊκή η συγκυρία για την επιμήκυνση”
”Εφικτός ο στόχος επιμήκυνσης”
”Μεγάλο στοίχημα η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν”
”Μονόδρομος η επέκταση της σεζόν για την επιβίωση του κλάδου και των εργαζομένων”
”Κλειδί για τη βιωσιμότητα του κλάδου επισιτισμού, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου”
”Επιμήκυνση, η χρυσή ευκαιρία”
Όλγα Κεφαλογιάννη: “Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου με στοχευόμενες ενέργειες”, Σεπτέμβριος 2013
Γιώργος Νικητιάδης: “Μέτρα για την επιμήκυνση, πιλοτικό πρόγραμμα επιμήκυνσης, Ιούνιος 2011

Μερικοί από τους τίτλους μέσων μαζικής ενημέρωσης για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Θα μπορούσε η παρουσίαση αυτή, να είναι μόνο οι τίτλοι των τριών τελευταίων ετών. Επειδή όμως τίποτε δεν άλλαξε, θα πρέπει να αναζητήσουμε την αιτία και τις ιδιομορφίες, όπως επίσης να δούμε τι έκαναν οι γείτονες μας, οι ανταγωνιστές μας και πέτυχαν. Τι πρέπει να κάνουμε που δεν κάναμε εμείς μέχρι σήμερα.

Δυστυχώς, ήμασταν το θαύμα της Ευρώπης που κατόρθωνε να επιβιώνουν επιχειρήσεις και εργαζόμενοι στον τουρισμό με 6μηνη απασχόληση. Δεν είναι δυνατό να συνεχίσουμε να ζούμε με επιδοτήσεις και δανεικά. Πρέπει επιτέλους να συνεργαστούμε ειλικρινά για την επιμήκυνση της Τουριστικής Περιόδου. Ας μην περιμένουμε μόνο την κυβέρνηση και την Υπουργό. Εμείς γνωρίζουμε καλύτερα το προϊόν μας, τις δυνατότητες μας, τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που έχουμε, αλλά ποτέ δεν προβάλαμε. Ανταγωνίστριες χώρες όπως Πορτογαλία, Μάλτα, Τουρκία, Βουλγαρία ξεκίνησαν τον τουρισμό μετά από εμάς. Και όμως, οργανώθηκαν, πρόβαλαν και πέτυχαν. Δεν έχουν καλύτερες κλιματολογικές συνθήκες, ούτε περισσότερες εναλλακτικές μορφές και ομορφιές, κι όμως, πέτυχαν. Βάσει του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, η Μάλτα και η Πορτογαλία δέχονται τους περισσότερους επισκέπτες όχι για ήλιο και θάλασσα αλλά για πολιτισμό, γαστρονομία, city break και υγεία, ενώ η Βουλγαρία, η οποία ξεκίνησε τουρισμό την τελευταία δεκαετία, με χαρά και υπερηφάνεια ο υπουργός Τουρισμού της δήλωσε στη WTM του Λονδίνου, ότι την σαιζόν 2013-2014, η χώρα του υποδέχτηκε 1.100.000 τουρίστες και ευελπιστεί στη σημαντική αύξηση φέτος. Η Αντάλια της Τουρκίας, δέχεται εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χειμώνα με πάνω από 300.000 Ρώσους, φιλοξενεί δε, δεκάδες ομάδες ποδοσφαίρου και χιλιάδες παίκτες του Golf από την Ευρώπη. Η Ευρώπη πλημμυρίζει από Ρώσους επισκέπτες τον χειμώνα. Εμείς πόσους δεχτήκαμε; Γιατί νεκρώνει η χώρα από τουρισμό τον χειμώνα; Δεν είμαστε κατώτεροι, δε χρειαζόμαστε μεγάλες επενδύσεις, λίγες βελτιώσεις υποδομών χρειαζόμαστε στα νησιά μας. Δε χρειάζονται υποδομές η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Αλλαγή νοοτροπίας χρειάζεται, αναδιοργάνωση υπηρεσιών, σωστή και έγκαιρη προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, επιμονή, υπομονή και πίστη στο προϊόν, στις υπηρεσίες και στην ποιότητα σε προσιτή τιμή!

Ενέργειες επιμήκυνσης τουριστικής περιόδου
Για να ξεκινήσουμε τις ενέργειες επιμήκυνσης πρέπει πρώτα να ερευνήσουμε από ποια κράτη συνήθως ταξιδεύει ο επισκέπτης τον χειμώνα, πότε, που και τι αναζητά, τι διαθέτουμε και τι δεν διαθέτουμε, πως θα προβάλουμε τον προορισμό, πότε, πως, και που!

Αυτό το οποίο ζητά στο μεγαλύτερο ποσοστό, σίγουρα δεν είναι ο Ήλιος και η Θάλασσα. Ζητά ξεκούραση, χαλάρωση, διασκέδαση, αλλαγή παραστάσεων, αξιοθέατα, γαστρονομία, ψώνια ….καλύτερες καιρικές συνθήκες, αλλαγή συνηθειών. Εάν τα αναλύσουμε ένα-ένα τότε θα δούμε ότι η Ελλάδα μπορεί να προσφέρει σχεδόν όλα, ανάλογα τον προορισμό-πόλη και εποχή.

Υπάρχουν προορισμοί έτοιμοι όπως Αθήνα-Θεσσαλονίκη εμπορικά, πολιτιστικά αστικά κέντρα με υποδομές, η Ρόδος η Κρήτη τουριστικά ανεπτυγμένα, με άριστες ξενοδοχειακές υποδομές, αντάξια προορισμών που έχουν πελάτες 12 μήνες τον χρόνο με πολύ καλές κλιματολογικές συνθήκες και τώρα τελευταία η Πελοπόννησος με κάτι διαφορετικό για τον επισκέπτη.

Για να επιτύχουμε, πρέπει πάνω από όλα ο κάθε προορισμός να ορίσει ΕΝΑΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟ, μια μικρή ομάδα υλοποίησης, έρευνας, συντονισμού και οργάνωσης του προορισμού σε συνεργασία με τους φορείς, αεροπορικές εταιρίες, τουριστικά γραφεία, κράτος, τις επιχειρήσεις, τον πολίτη και την κοινωνία. Να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις - συνθήκες, υποδομές όπου χρειάζονται, οργάνωση προβολής και διαφήμισης, επιμονή και υπομονή για τουλάχιστον δύο χρόνια... Πάνω απ’ όλα όμως, θα πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία και να έχουμε ειλικρινή συνεργασία!

Μείναμε στο “Ήλιος και Θάλασσα”, “Σουβλάκι και Μουσακά”, “Ζορμπά και Ακρόπολη”. Αυτά ήταν η τουριστική Ελλάδα για πολλά χρόνια. Οι καιροί άλλαξαν, τα ενδιαφέροντα, οι εθνικότητες, οι συνθήκες... Εμείς μείναμε στο… λίγο απ’όλα, οι επιχειρηματίες περιμένουν τον επόμενο αναπτυξιακό νόμο με επιδοτήσεις και οι εργαζόμενοι το επίδομα ανεργίας την διπλό απασχόληση και την αγροτική αδήλωτη απασχόληση του χειμώνα. Δεν είδαμε καμία κινητοποίηση για την επιμήκυνση από τους εργαζόμενους, παρά μόνο για την ανεργία. Πρέπει επιτέλους να αλλάξουμε πορεία!

Έχουμε ιδανικές κλιματικές συνθήκες για τουρισμό χειμώνα καλοκαίρι, έχουμε αξιοθέατα, πολιτισμό, αρχαιότητες, μοναστήρια, εμπορικά κέντρα, ποιοτικά αγροτικά προϊόντα, ξενοδοχειακές υποδομές, κέντρα Spa, CASINO, γήπεδα, γυμναστήρια, μόνο λίγα γήπεδα του Golf χρειαζόμαστε.

Έχουμε τόσες πολλές εναλλακτικές μορφές τουρισμού που ποτέ δεν προβάλαμε όπως... Θρησκευτικός (μοναστήρια-εκκλησίεςς) – Πολιτιστικός (Μεσαιωνική Πόλη, μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι) - Γαστρονομίας- Αγροτουρισμός (καλλιέργεια – συγκομιδή καρπών, γιορτές πορτοκαλιού, λαδιού, ελιάς)- περιπατητικός - shopping - city breaks - casino - χαλάρωσης - ιατρικός -διασκέδασης - αθλητικός - συνεδριακός - μαθητικός - Honeymoon – γιορτή καρναβαλιού, ενώ οι ανταγωνιστές μας ήδη τα κάνουν.

Περιοχές που μπορεί να επιτύχουμε την επιμήκυνση: Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Κρήτη-Ρόδος-Πελοπόννησος. Ήδη οι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί το σκέπτονται, το συζητούν, εμείς τι κάνουμε; Αποφασιστικότητα χρειάζεται εδώ και τώρα!

Προϋποθέσεις επιμήκυνσης τουριστικής περιόδου και ανάπτυξης χειμερινού προορισμού:
1. Απευθείας αεροπορική τακτική σύνδεση περιοχών με κράτη, όπως Ρωσία, Τουρκία, Αγγλία, Γερμανία, Ισραήλ και άλλα ευρωπαϊκά κράτη... (μεγάλο ενδιαφέρον από Ρωσία – Ισραήλ/Ρόδος), σε συνεργασία με Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες
2. Συνεχής λειτουργία πλήρως εξοπλισμένων ξενοδοχείων με θερμαινόμενη πισίνα... Χώρους εκδηλώσεων κ.λπ.
3. Σημαντικές μειωμένες τιμές σε σχέση με τους θερινούς μήνες
4. Συνειδητοποίηση ότι η λειτουργία των μονάδων κατά τη χειμερινή περίοδο δεν είναι αποδοτική, τουλάχιστον στην αρχή, αλλά χρειάζεται “προσάναμμα”.
5. Οργάνωση εκδηλώσεων – προγραμμάτων – Ειδικών Βραδιών εντός των ξενοδοχείων (μαθήματα χορού, μαγειρικής, παιχνίδια...)
6. Προσήλωση στην ποιότητα - τιμή!
7. Τήρηση υποσχέσεων υπηρεσιών με υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων
8. Συνεχής και έντονος προσανατολισμός marketing

Ενέργειες από κράτος – περιφέρειες, δήμους κατά τη διάρκεια του χειμώνα
1. Βελτιώσεις υποδομών αεροδρομίων, οδικών δικτύων, στάσεων λεωφορείων, δρομολογίων - Οργάνωση παραλιών
2. Βελτιώσεις αθλητικών εγκαταστάσεων – Ψυχαγωγίας και χρήση από επισκέπτες
3. Δημιουργία γηπέδων γκολφ και αθλοπαιδιών
4. Ικανοποίηση ειδικών ενδιαφερόντων
5. Πολιτιστικές δραστηριότητα, ενημέρωση - προβολή
6. Συνεραγσία επιχειρηματιών - Τοπικής Αυτοδιοίκησης – ΕΟΤ - τουριστικών οργανισμών - αεροπορικών εταιρειών
7. Μείωση φόρων
8. Μειωμένο ενεργεικό τιμολόγιο
9. Μείωση τιμών εισόδου αρχαιλογικών χώρων
10. Μείωση κόστους visas από Ρωσία – Ουκρανία - Τουρκία
11. Μείωση τελών αεροδρομίου
12. Έγκαιρη ενημέρωση - Προβολή προγραμμάτων
13. Τήρηση υποσχέσεων
14. Επιδότηση εργασίας αντί ανεργίας στις επιχειρήσεις (ασφαλιστικές εισφορές)
15. Προγράμματα 3ης ηλικίας (επιδοτούμενα από Ευρωπαϊκή Ένωση)
16. Στοχευόμενο marketing ανά προορισμό, ανάλογα με το ενδιαφέρον των πελατών. Π.χ. Ισραήλ (ταξίδια αγορών - διασκέδασης - αξιοθέατα), Ρωσία (θρησκευτικός τουρισμός - γαστρονομίας - χαλάρωσης - ψώνια) Σκανδιναβικά κράτη (golf)...
17. Προβολή όλων τωνε ναλλακτικών μορφών τουρισμού ανά περιοχή και προορισμό

Επιχειρήσεις - Λοιπές δραστηριότητες
1. Ανοιχτά καταστήματα  - Εστιατόρια - Μπαρ
2. Ειδικές τιμές το χειμώνα – Εκπτωτικές κάρτες
3. Rent-a-cars: Ειδικές τιμές – Δωρεάν parking
4. Χειμερινές εκδρομές - Διαδρομές
5. Ανάδειξη - Προβολή τοπικής γαστρονομίας
6. Κατάλογος ανοιχτών επιχειρήσεων – Εκπτωτικά κουπόνια - Προβολή
7. Ανάδειξη εποχικών πλεονεκτημάτων του τόπου μας
8. Προβολή της διαφορετικότητας των ελληνικών διακοπών και φιλοξενίας
9. Συνεχής προβολή με επιμονή και υπομονή
10. Συνεργασία με Aegean και Ellinair για αεροπορικές συνδέσεις - διευκολύνσεις
11. Συνεργασία με ΠΡΟΤΟΥΡ και Marketing Greece!

Τελειώνοντας, θα ήθελα να επισημάνω για άλλη μία φορά ότι δεν υστερούμε σε τίποτα από τους ανταγωνιστές μας. Είναι ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια καινούρια εμπειρία ζωής προβάλλοντας εξειδικευμένα και αναδεικνύοντας όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που διαθέτουμε, βελτιώνοντας παράλληλα τις υποδομές. Συνεργαζόμενοι όλοι μαζί ειλικρινά και ειδικά με την Marketing Greece και τον ΠΡΟΤΟΥΡ, επιδεικνύοντας μεγαλύτερο επαγγελματισμό και ικανότητα συνεργασίας, συντονισμό στρατηγικών δραστηριοτήτων, σωστή και έγκαιρη προβολή με διαφοροποίηση του προϊόντος μας, μπορούμε να πετύχουμε την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στοχεύοντας πάντα στην ποιότητα σε προσιτή τιμή.


Share |
2 Σχόλια
Σχόλια Αναγνωστών

Εταιρεία: Ιδιότητα:
O/Η "Χρήστος ΠΕΤΡΕΑΣ" έγραψε στις 27-10-2015 04:49:

Είναι πολύ σωστές και στοχευμένες οι επισημάνσεις του κ. Ματσίγκου, και προέρχονται και από έμπειρο γνώστη της τουριστικής αγοράς. Το θέμα όμως είναι, ότι παρά το ότι αναγνωρίζουμε την σκοπιμότητα και τη σημασία της επιμήκυνσης (και γιατί όχι του 12-μηνου τουρισμού) για την Ελληνική οικονομία και την "οικονομική υγεία" των τουριστικών επιχειρήσεων, χωλαινουμε στην υλοποίηση των απαιτούμενων δράσεων. Ας μου επιτρέψει ο έγκριτος κ. Ματσίγκος να προσθέσω μία επι πλέον ιδέα-σκέψη-πρόταση σε αυτά που προτείνει: να μπεί μία προτεραιοποίηση και να συζητηθούν με τις αρμόδιες αρχές και επαγγελματίες οι πραγματικές και πρακτικά εφικτές δυνατότητες, με κάποιο όμως αντίστοιχο χρονοδιάγραμμα, για να πραγματοποιηθούν τα προαπαιτούμενα, για να αποκομίσουμε τα σαφώς σημαντικά ωφέλη. Αλλιώς θα μείνουμε πάλι στα λόγια. Ευχαριστώ για την φιλοξενία ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΕΑΣ
Εταιρεία: Atrium Hotels Ιδιότητα:
O/Η "ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΤΣΙΓΚΟΣ" έγραψε στις 14-11-2015 11:51:

"

Είναι πολύ σωστές και στοχευμένες οι επισημάνσεις του κ. Ματσίγκου, και...

"
Αξιότιμε Κύριε Πετρέα, σας ευχαριστούμε πολύ για τα σχόλια σας, απώτερος στόχος μας είναι η ευαισθητοποίηση των εμπλεκομένων φορέων και πιέζουμε συνεχώς ώστε εντέλει να επιτευχθεί η αρμονική συνεργασία μέσω της οποίας θα τεθεί χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και θέλω να πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να πετύχουμε την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου προς όφελος όλων και πρωτίστως του τόπου.
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top