Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Η τουριστική πολιτική, οι αριθμοί - Η διολίσθηση του ελληνικού τουρισμού

Μανώλης Α. Γκύζης - 03 December 2015, 11:47

Θέλετε ποιοτικότερο τουρισμό; Στοχεύσατε νέες αγορές του τρίτου κόσμου με προδιαγραφές. Ποιες; Πότε; Υπάρχουν; Αναμφισβήτητα. Έχετε μακροπρόθεσμο σχεδιασμό προσέλκυσης; Έχετε συγκριτικά πλεονεκτήματα προσέλκυσης; Ή έχετε μόνο χαρούμενες παρουσίες στις διεθνείς εκθέσεις, με μηδενικά στρατηγικά κίνητρα;


Σχέδια επί χάρτου ξανά και ξανά τώρα και για την περιφερειάρχη Αττικής, αλλά και την ερίτιμο υπουργό Τουρισμού. Θέλουν 12μηνο τουρισμό στην Αττική. Επικαλούνται νέα σχέδια δράσης, στρατηγική προβολή και άλλα μεγαλόσχημα. Ιδιαίτερα η υπουργός κα Έλ. Κουντουρά υπερηφανεύθηκε ότι το 2015 θα αγγίξουμε τα 26 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα. Είπε πως: “...στόχος του υπουργείου είναι η αναρρίχηση της χώρας μας στην πεντάδα των πιο δημοφιλών χωρών παγκοσμίως”.

Λησμόνησε όμως να μας αναφέρει για ποια ποιότητα τουρισμού ομιλεί. Γιατί τα καραβάνια των Βρετανών που καθυβρίζουν τη χώρα μας με τη συμπεριφορά τους και τη διαρκή ελαχιστοποίηση της συνεισφοράς τους στην ελεύθερη τουριστική αγορά, φαίνεται πως τα καταπίνει αμάσητα. Ακόμη, τα 2 και πλέον εκατομμύρια των Γερμανών που είναι όμοια μαζική εισδοχή τουρισμού μικρής προστιθέμενης αξίας για την ελεύθερη αγορά, τα ξεχνά επίσης.

Πιεστικά και σε χρόνια βάση αναμηρυκάζουμε γράφοντας σε κάθε τόνο τα ίδια. Πώς θα φέρετε κυρίες μου τουρισμό σ’αυτήν την πατρίδα 12 μήνες το χρόνο, όταν τα οργανωμένα συμφέροντα των πολυεθνικών κολοσσών σας βλέπουν αφ’υψηλού; Όταν στενάζει η αγορά, τα μαγαζιά, όλες οι μικροεπιχειρήσεις, γιατί τα πακέτα τα’χουν όλα προπληρωμένα; Θέλετε ποιοτικότερο τουρισμό; Στοχεύσατε νέες αγορές του τρίτου κόσμου με προδιαγραφές. Ποιες; Πότε; Υπάρχουν; Αναμφισβήτητα. Έχετε μακροπρόθεσμο σχεδιασμό προσέλκυσης; Έχετε συγκριτικά πλεονεκτήματα προσέλκυσης; Ή έχετε μόνο χαρούμενες παρουσίες στις διεθνείς εκθέσεις, με μηδενικά στρατηγικά κίνητρα;

Χώρα ανάδελφη είναι η πατρίδα μας πράγματι; Σαφώς όχι! Μπορεί να διεκδικήσει ένα καλύτερο μέλλον στον παγκόσμιο τουρισμό. Χρειάζεται πλουραλισμός δομών, θάρρος και διάθεση λελογισμένης σύγκρουσης με εκείνους που θέλουν “υπάκουο παιδί” τον ελληνικό τουρισμό.

Πώς όμως τολμάτε να ομιλείτε για ανέβασμα ποιότητας όταν η καθ’υμάς πέμπτη δύναμη του παγκόσμιου τουρισμού στερείται ανώτατης παιδείας στον τομέα; Γιατί επιτρέπετε στους “Mega Carriers” των ελάχιστων Mega ξενοδοχείων να δημιουργούν “κράτος εν κράτει” στη χώρα;

Θα ισχυρισθεί κάποιος, ”μα μπορείς να επιβάλλεις ανάσχεση στην ελεύθερη αγορά”; Βεβαίως και όχι. Μπορείς όμως να δώσεις σε νέες δυνάμεις του τομέα δυνατότητες για να συρρικνώσεις την μαύρη εργασία, να δημιουργήσεις τη νέα γενιά στελεχών που θα έχουν άποψη, και δεν θα είναι πειθήνια όργανα των μεγάλων αφεντικών τους.

Η τεράστια αγορά του Ιράν, της Κίνας, της Ιαπωνίας, της Νότιας Αμερικής, της Μέσης Ανατολής, των χωρών του Κόλπου είναι εδώ. Δώστε τους την ευκαιρία να δείξουν την επιρροή τους. Ανοίξτε νέα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια στη χιλιομετρική υπέρβαση του ορίου του μονοπωλίου του AIA. Που θα’ναι φθηνά, θα τους δώσουν οι χρήστες τους με δικά τους κεφάλαια πνοή και χρήση. Γιατί υπάρχουν έτοιμοι τέτοιοι επενδυτές. Δημιουργήστε σχολές πιλότων, επανδρώστε με τεχνοκράτες τη δύστυχη ελληνική πολιτική αεροπορία. Αναπροσανατολίστε τις αγορές κρουαζιέρας. Αφαιρέστε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα από τους γεωπολιτικούς ανταγωνιστές της πατρίδας μας. Γεννήστε το νέο ελληνικό τουρισμό με την προοπτική μιας ουσιαστικής ποιοτικής πορείας. Αφήστε το πραγματικό υπερβατικό θετικό σας στίγμα στη μεγαλύτερη βιομηχανία της Ελλάδας. Τολμήστε, γιατί αλλιώς το τέλμα καραδοκεί. Εδώ εμείς σαν τεχνοκράτες είμαστε αρωγοί. Γέννητω!



Ο Μανώλης Α. Γκύζης ασκεί δικηγορία με τους συνεργάτες του, με ειδίκευση στο Δίκαιο των Αερομεταφορών στην Ελλάδα και διεθνώς, από το 1974.


Share |
2 Σχόλια
Σχόλια Αναγνωστών

Εταιρεία: IANNOUS Ιδιότητα: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ - ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
O/Η "ΜΙΤΣΟΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ" έγραψε στις 13-12-2015 13:32:

Το άρθρο του κου Γκύζη είναι εξαιρετικό, οι αριθμοί πάντοτε θα είναι αφορμή για αναλύσεις και επεξεργασίες, και η τουριστική πολιτική φυσικά είναι μια ζωντανή διαδικασία που επηρεάζεται από όλα τα μεταβαλλόμενα μεγέθη στην κοινωνία όχι βέβαια μόνο τα οικονομικά. Η τουριστική πολιτική αφορά τα σενάρια διαχείρισης του τουριστικού τομέα της οικονομίας και όταν διατυπώνονται προτάσεις σε επί μέρους τομείς οφείλουν να απαντούν στα κρίσιμα ζητήματα που θέτουν οι δύο βασικές ανταγωνιστικές πολιτικές αυτή του υφιστάμενου και κυρίαρχου νεοφιλελεύθερου αναπτυξιακού υποδείγματος της αυτορύθμισης της αγοράς και η άλλη της βιώσιμης ενδογενούς ανάπτυξης που στηρίζεται στον πρωταγωνιστικό ρόλο της γνώσης και της εργασίας και όχι μόνο του κεφαλαίου.
Οι αερομεταφορές είναι βασικός παράγοντας για την άσκηση οποιασδήποτε τουριστικής πολιτικής και εδώ το θέμα είναι τι επιτρέπει η πρόσφατα υπογραφείσα σύμβαση ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Μήπως περιορίζει την δυνατότητα λήψης των όποιων αποφάσεων; Την έχουμε διαβάσει;
Εταιρεία: Ιδιότητα: φοιτητής
O/Η "dmitry ivanov" έγραψε στις 04-12-2015 10:27:

εδώ στην Ελλάδα δεν ξέρουμε καν ποιό προιόν εξάγουμε, δεν ξέρουμε τι τουριστικούς πόρους έχουμε, ασχολούμαστε με το πόσα χρήματα αφήνει ένας τουρίστας σε έναν τόπο. Κατασκευάζονται συνέχεια καταλύματα λες και δεν υπάρχουν, δεχόμαστε περίπου 25 εκ. τουρίστες ετησίως και με τα υπάρχοντα καταλύματα θα μπορούσαμε να δεχτούμε 45 εκ. περίπου, οπότε υπάρχει υπερπροσφορά. Αποκεντρωμένες διοικήσεις στον τουρισμό δεν υπάρχουν, όπως για παράδειγμα στην Γαλλία,Αυστρία. Οι δήμοι και κοινότητες δεν έχουν σχεδόν κανέναν ρόλο στον τουρισμό, τουριστική εκπαίδευση στον τουρισμό (μέτρια). Οπότε ας κοιτάξουμε να λύσουμε αυτά τα θέματα. Γιατί λέτε να κάνουμε 12μηνο τουρισμό, αλλά δεν το βασίζετε πουθενά αυτό. Νομίζετε ότι ο τουρισμός θα αναπτυχθεί από μόνος του. Δεν είναι μόνο το τι έχουμε στην Ελλάδα, αλλά και το πώς το διαχειριζόμαστε.
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top