Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΗ Aegean Airlines “μονομαχεί” με τα όριά της

Η Aegean Airlines “μονομαχεί” με τα όριά της

Η εσωτερική αγορά έχει δημιουργήσει δύο mega – μονομάχους. Την Aegean και τη Ryanair με την ελληνική εταιρεία να υπερβαίνει ελαφρά το 52% και τη Ryanair στο 47%, με μικρά μερίδια και για την Elinnair του Ομίλου Μουζενίδη.

Πραγματικά το 2016 το ελληνικό μονοπωλιακό αεροπορικό συγκρότημα της Aegean συνταιριασμένο με την Olympic που παρέδωσε αμαχητί η MIG, επιδίδεται σε επιχειρηματικές “πιρουέτες”, μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό διεθνές σκηνικό των αεροπορικών μεταφορών.
 
Παρήγγειλε νέα αεροσκάφη όπως ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο του 2015 με το στόλο της να υπερβαίνει τα 60 αεροσκάφη, και στόχο περισσότερους από 16,0 εκατομμύρια επιβάτες.

Έχει πλάνο για 145 προορισμούς συνολικά και 6-7 χώρες νέες όπου θα επιχειρεί.

Σημαντικό βήμα η Τεχεράνη που με τις 3 μόνο πτήσεις την εβδομάδα παρουσιάζει κάποια δυσχρησία για τους επιχειρηματίες, γι’ αυτό και με την άρση των αντιμέτρων των ΗΠΑ είναι σκόπιμο οι πτήσεις να γίνουν τουλάχιστον 5 εβδομαδιαία.
Ο ανταγωνισμός στο εξωτερικό με AirFrance/ KLM και British ειδικά για Λονδίνο της δίνει μερίδιο δεύτερου μεταφορέα στο περίπου 30%, με πρώτη τη British στο 34%.

Ακόμη, πρέπει να υπολογίζουμε τη Γερμανία, όπου οι κοινοί κωδικοί με Lufthansa παρέχουν επιπρόσθετο πλεονέκτημα εξαιρετικής κερδοφορίας.

Παράλληλα, η επιθετική διαφήμιση στα media με εκπτωτικές προσφορές κάθε τύπου προωθούν το προϊόν της εταιρείας θετικά.

Το μέλλον του παιχνιδιού που παίζεται διεθνώς με το πετρέλαιο στα -30 USD και ίσως 25 USD το βαρέλι και με διαρκείς πτωτικές τάσεις, επιστηρίζουν το πλεονέκτημα της Aegean.

Κι όλα αυτά διατηρούν τη μετοχή, εν μέσω ενός διαρκούς απαξιούμενου ελληνικού χρηματιστηρίου, σε αξιοζήλευτη σταθερότητα. Μάλιστα η πρόβλεψη για υπέρβαση του τζίρου το 2016 στο 1 δισ. ευρώ, δίνει ελπίδες για καθαρά κέρδη περισσότερα από 70 εκατομμύρια.

Ειδικά για το Λονδίνο η προφητική αλλαγή αεροδρομίου, με το Heathrow να πρωτοστατεί, εκτόξευσαν την μέση πληρότητα στο (±81%), με ταυτόχρονη μείωση του ανά θέση κόστους, όπως αυτό συνεπικουρείται και από τους άλλους παράγοντες μείωσής του, δηλ. καύσιμο, συχνότητα πτήσεων, συνολικό αριθμό επιβατών που φθάνουν για το 2015 στους 1,2 εκατομμύρια περίπου.

Ταυτόχρονα, η εσωτερική αγορά έχει δημιουργήσει δύο mega – μονομάχους. Την Aegean και τη Ryanair με την ελληνική εταιρεία να υπερβαίνει ελαφρά το 52% και τη Ryanair στο 47%, με μικρά μερίδια και για την Elinnair του Ομίλου Μουζενίδη.

Συνακόλουθα οι μείζονος σημασίας προορισμοί της Σαντορίνης, της Μυκόνου, της Ρόδου, των Χανίων, του Ηρακλείου, της Κω, θα αποκτήσουν όταν “μπει στο παιχνίδι” η σύμβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων καταλυτικό διακύβευμα για τον ελληνικό αερομεταφορέα.

Βέβαια οι υπόλοιπες εταιρείες χαμηλού κόστους (LCC), δίνουν κι εκείνες μάχη για τα μερίδια αγοράς.

Αδυνατούν φυσικά να συγκριθούν με την Aegean στον “ακριβό” AIA, όμως στα περιφερειακά αεροδρόμια δύσκολα θα υστερήσουν σε κίνηση.

Και παράλληλα δυναμικός παράγοντας που θα δικαιώσει τα ανοίγματα της εταιρείας στην αγορά, θα ΄ναι η μελλοντική, όχι μακρινή, εξέλιξη της ισοτιμίας Euro και USD.

Το ευρωπαϊκό νόμισμα αυτή την εποχή εμφανίζει σταθερότητα επίπλαστη περί το (± 1,10), αλλά μετά το β’ εξάμηνο του 2016 και αρχές του 2017 αναμένεται να “πέσει” στο 0,95/1 ή και λιγότερο.

Αν ετούτο γίνει πραγματικότητα, τότε η Aegean εκμεταλλευόμενη και τη μεγάλη συμμαχία που εγκαθίδρυσε με τον Όμιλο Starwood, θα γίνει ένας υπολογίσιμος μέσου βεληνεκούς ευρωπαϊκός αερομεταφορέας.

Όμως δύσκολα θα “μετρήσει” σε ευρύτερο πλαίσιο, αν απωλέσει την ευκαιρία να αποκτήσει WideBodies a/c, για transatlantic δρομολόγια. Εγχείρημα υψηλού κινδύνου αλλά ουσιαστικό.

Το μεσοπρόθεσμο μέλλον θα είναι η “Λυδία λίθος” για ένα τέτοιου βεληνεκούς “άνοιγμα”. Οι ισορροπίες είναι ευπαθείς, αλλά ο προγραμματισμός και η στοχευμένη ανάπτυξη βοηθά τους τολμηρούς. Τούτο βέβαια αν η εταιρεία ακολουθήσει περισσότερο ισορροπημένη πολιτική και για πληρώματα κάθε είδους.

Ο Μανώλης Α. Γκύζης ασκεί δικηγορία με τους συνεργάτες του, με ειδίκευση στο Δίκαιο των Αερομεταφορών στην Ελλάδα και διεθνώς, από το 1974. – See more at: http://traveldailynews.gr/columns/article/2952#sthash.80joQReA.dpuf

Ο Μανώλης Α. Γκύζης ασκεί δικηγορία με τους συνεργάτες του, με ειδίκευση στο Δίκαιο των Αερομεταφορών στην Ελλάδα και διεθνώς, από το 1974.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024