Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΤο Θέμα της ΕπικαιρότηταςΑποριών εξηγήσεις αναφορικά με τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής & Ανάπτυξης του Αεροδρομίου Βόλου

Αποριών εξηγήσεις αναφορικά με τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής & Ανάπτυξης του Αεροδρομίου Βόλου

Το Επιμελητήριο Μαγνησίας και η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Μαγνησίας έδωσαν στη δημοσιότητα ένα κείμενο, προς διευκρίνιση σχετικά με το Αεροδρόμιο Βόλου.

“Κατόπιν της δεύτερης συνάντησης που πραγματοποιήθηκε μεταξύ Επιμελητηρίων και Ενώσεων Ξενοδόχων της Κεντρικής Ελλάδας για τη δημιουργία φορέα προσέλκυσης αεροπορικών εταιρειών και επισκεπτών, παρατηρήθηκε μια μεγάλη “κινητοποίηση” απο τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αλλά και από πολλούς ανθρώπους του τουρισμού με αμφιβολίες και ερώτηματα ως προς την επιτυχία του εγχειρήματος. Γι’αυτό και θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε όσες “απορίες” έπεσαν στην αντίληψη μας.

Θα αναλάβουμε την οργάνωση του αεροδρομίου;
Όχι. Αυτό δεν είναι ούτε στα σχέδια μας, αλλά ούτε και είναι εφικτό. Είμαστε όμως σίγουροι ότι η λειτουργία του θα είναι όπως πρέπει. Εξάλλου η δουλειά της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) είναι αυτή ακριβώς. Διασφάλιση των υποδομών για την ασφαλή κίνηση αεροσκαφών, επιβατών, αλλά και των υποδομών του κράτους. Η ΥΠΑ ουδέποτε έχει δηλώσει ότι αναλαμβάνει την προώθηση των αεροδρομίων, και παράλληλα δεν προβλέπεται απο πουθενά. Ενδεχομένως κάποιοι να το παρεξηγούν με τα ιδιωτικά κριτήρια που λειτουργούν οι επιχειρηματίες για την αύξηση των εργασιών τους. Κάτι τέτοιο όμως, μέχρι σήμερα, το ελληνικό κράτος έχει αποδείξει ότι δε γίνεται. Εάν και εφόσον το αεροδρόμιό μας είχε την απαιτούμενη κίνηση, θα προσέλκυε τον ιδιώτη επιχειρηματία και σε αυτήν την περίπτωση θα μπορούσαμε να ακούσουμε τις “μαγικές” λέξεις “Ανάπτυξη πτήσεων”… Δυστυχώς, δε συνέβη και εξού θεωρήσαμε ότι πρέπει να αναλάβουμε δράση!

Θα συγκεντρώσουμε κεφάλαια για να το “πάρουμε”;
Όχι φυσικά… Δεν μπορεί κανένας να οικειοποιηθεί μια δομή του ελληνικού δημοσίου. Ευελπιστούμε να δημιουργήσουμε εκείνες τις προϋποθέσεις που θα το κάνουν ελκυστικό, ενδιαφέρον και παράλληλα με αυτό ευελπιστούμε να προβάλλουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ευρύτερης περιοχής της Κεντρικής Ελλάδας (1 πτήση, 1 αεροδρόμιο – αμέτρητοι προορισμοί = οικονομίες κλίμακος για tour operators), αλλά και να επιστήσουμε την προσοχή σε αεροπορικές εταιρείες σχετικά με την δύναμη του σχεδόν 1 εκ. πληθυσμού και δυνητικών επιβατών της εν λόγω περιοχής.

Θα στερήσουμε τα κονδύλια απο τις Επιτροπές Τουρισμού;
Όχι. Οι Περιφέρειες, οι Περιφερειακές Ενότητες, οι Δήμοι κ.λπ. έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στον Οργανισμό με πολλούς τρόπους. Σε καμία περίπτωση ο οργανισμός δεν έχει διάθεση να υποκαταστήσει τις τουριστικές επιτροπές ή την πολιτική του κάθε δήμου, περιφέρειας ξεχωριστά. Θα προσπαθήσει σε κάποιες περιπτώσεις να λειτουργήσει ώς “γέφυρα” μεταξύ όλων για μια ολοκληρωμένη προβολή, αποφεύγοντας επικαλύψεις ή παρόμοιες δράσεις στον ίδιο τόπο καθώς επίσης και η προσπάθεια μείωσης των δαπανών όπου αυτές δεν είναι δυνατές. Εμείς θα συνεργαστούμε με όλους και στη βάση αυτή κάποιες φορές θα προσπαθούμε να συντονίσουμε κοινές δράσεις.

“Έπρεπε και στην πρώτη, αλλά και στην δεύτερη συνάντηση για την ίδρυση του Οργανισμού να συμμετέχει η Περιφέρεια Θεσσαλίας και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας”. Εξηγήσαμε πολλές φορές (οι Περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας είναι ενήμερες) οτι ακολουθούμε αυτήν την πορεία. Δηλαδή πρώτα ίδρυση του Οργανισμού και μετά πρόσκληση ενδιαφέροντος σε όσους θέλουν να συμμετέχουν, παράλληλα με μια μεγάλη και πλήρη ενημέρωση, καθώς κρίθηκε ως η πλέον αποδοτική ενέργεια για να “τελειώσουμε” κάποια στιγμή και με αυτό το θέμα. Η ΥΠΑ -εξ ορισμού της- δεν ασχολείται με την προώθηση του αεροδρομίου. Η συνεργασία μας όμως με την ΥΠΑ και τον αερολιμενάρχη είναι άψογη, και είμαστε βέβαιοι ότι αυτό θα το δούμε και στο μέλλον. Έχουμε την τύχη να έχουμε έναν αερολιμέναρχη και ένα team ανθρώπων που φροντίζουν για τη σωστή λειτουργία του αεροδρομίου, οι οποίοι πιστεύουν σε αυτό και πάντα φροντίζουν να μην ακυρωθούν πτήσεις λόγω ωραρίων, να λειτουργούν οι υποδομές άψογα, και να βρίσκονται κοντά μας με οποιεσδήποτε πληροφορίες και ενημέρωση χρειαζόμαστε.

“Έχει το Επιμελητήριο την πείρα…”;
Σε αυτή την ερώτηση θα μπορούσαμε και να μην απαντήσουμε καν. Σοβαρά όμως, τουλάχιστον δυο άνθρωποι του τουρισμού ασχολούνται εδώ και 8 μήνες με τον οργανισμό. Και είναι προς τιμή των επιμελητηρίων, τα οποία σε αντίθεση με αυτούς που τα ξέρουν όλα, ανέθεσαν σε αυτούς τους δυο ανθρώπους να πάνε μπροστά και τους πιστέψανε!

Ούτως ή άλλως και εμείς δε δηλώνουμε παντογνώστες. Με αφετηρία την γνώση και τα αποτελέσματα της Στρογγυλής Τράπεζας, που έγινε τον Μάιο του 2015 για το αεροδρόμιο, προχωράμε. Και έτσι στο Marketing Plan προτείνουμε τεχνοκράτες που θα κάνουν τη “δουλειά” και αν είναι δυνατόν με καταγωγή απο διαφορετικές περιοχές απο την περιοχή κάλυψης του αεροδρομίου. Όπως βλέπετε, προσπαθούμε να τα διαφυλάξουμε όλα.

Είμαστε μπροστάρηδες; Όχι. Η δουλειά ειναι αμιγώς -αποκλειστικά και μοναδικά- συλλογική. Ανακαλύπτουμε τον τροχό; Όχι. Κάναμε προσαρμογές και μικρές βελτιώσεις σε ένα δύσκολο εγχείρημα, για το οποίο απαιτήθηκε πολύ δουλειά και προσοχή από μέρους μας με μοναδικό γνώμονα την προώθηση και προσέλκυση πτήσεων στο Αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου. Ένα δύσκολο εγχείρημα το οποίο κατόρθωσε να ενοποιήσει ένα μεγάλο τμήμα της Κεντρικής Ελλάδας, κάτι που μέχρι σήμερα φάνταζε αδύνατον. Να όμως που έγινε πραγματικότητα.

Και τώρα μερικές δικές μας απορίες…

  • Πώς κάθε φορά μετά από μια συνάντηση που αφορά τον οργανισμό υπάρχει έξαρση του ενδιαφέροντος;
  • Γιατί όψιμα κάποιοι προτείνουν ίδρυση τοπικών οργανισμών; (Όχι ότι είναι κακό. Ούτως ή άλλως, εξηγήσαμε ότι και οι επιμέρους οργανισμοί προβολής μπορούν να συμμετέχουν στον οργανισμό)
  • Γιατί, ενώ εξηγήσαμε ότι θα “μιλάμε” μόνο όταν έχουμε κάτι να πούμε, κατηγορηθήκαμε για μη ενημέρωση;

Όποιοι πραγματικά ενδιαφέρονται για το μέλλον του αεροδρομίου σαφώς και μπορούνε να κάνουνε κριτική. Είναι καλοδεχούμενη, ειδικότερα όταν είναι καλοπροαίρετη. Όμως ίσως πρώτα θα έπρεπε να ερωτηθούμε για να ενημερώσουμε ακριβώς για το σκεπτικό και τη μεθοδολογία, καθώς επίσης και την αιτιολόγηση τους. Και πάνω σε αυτό το σημείο να υπάρξει κριτική και γόνιμη ανταλλαγή απόψεων. Εξάλλου ο σκοπός είναι ένας, φανταζόμαστε και ελπίζουμε, και κοινός για όλους… Το αεροδρόμιό μας να αναπτυχθεί. Ας δώσουμε λοιπόν μία ευκαιρία σε αυτήν την προσπάθεια και ας μην την πολεμούμε “εν τη γεννέση της”… όσο περισσότεροι είμαστε κοντά σε αυτόν το στόχο, τόσο πιο επιτυχημένο αποτέλεσμα θα έχουμε. Όλοι μαζί μπορούμε”.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024