Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Μια ίδια γεύση από τον ελληνικό τουρισμό το 2016

Μανώλης Α. Γκύζης - 27 June 2016, 11:26

Πόσες φορές θα φωνάξουμε στεντόρεια, θα γράψουμε σκωπτικά ότι, 25, 26, 27 εκατομμύρια τουρίστες αυτού του επιπέδου είναι μια μακροχρόνια ασθένεια για τον ελληνικό τουρισμό; Το πρόβλημα βρίσκεται στην αναντιστοιχία εσόδων ως προς τους αριθμούς αφικνούμενων και στην εποχικότητα.


Πολλά και μεγαλεπήβολα εκτοξεύονται από τους “τυπικά” αρμόδιους υπουργούς για τον ελληνικό τουρισμό εφέτος.
 
Υποσχέσεις, δήθεν δυνατότητες, αριθμοί που μπορεί ίσως να γίνουν προσβάσιμοι, αλλά χωρίς ουσία.
 
Πόσες φορές θα φωνάξουμε στεντόρεια, θα γράψουμε σκωπτικά ότι, 25, 26, 27 εκατομμύρια τουρίστες αυτού του επιπέδου είναι μια μακροχρόνια ασθένεια για τον ελληνικό τουρισμό;
 
Οι Γερμανοί, οι Βρετανοί, οι ιδιότυποι Ρώσοι που προσηλυτίζουμε είναι ρουτίνας φθοροποιοί τουρίστες, που πρέπει σιγά, μα σταθερά, σαν είδος να “μεταβολίσουμε”.
 
Μα θα πει κάποιος, ο ΑΙΑ έχει συνεχή άνοδο, η Τουρκία χάνει κάθε τουριστική κίνηση ραγδαία λόγω της αβεβαιότητας που αισθάνονται οι επισκέπτες από τις βομβιστικές επιθέσεις, γιατί κάνεις τόσο απαισιόδοξες προβλέψεις για τα έσοδα;
 
Εδώ ακριβώς ευρίσκεται το πρόβλημα. Στα αναντίστοιχα έσοδα ως προς τους αριθμούς αφικνούμενων. 
 
Και όχι μόνο σ’αυτά.
 
Αλλά και στην εποχικότητα, όταν δηλαδή το 56-60% των συνολικών αφίξεων πραγματοποιείται σε Ιούλιο – Αύγουστο – Σεπτέμβριο. 
 
Σε 3 μόνο μήνες. 
 
Αλλά και στην υδροκεφαλική συγκέντρωση του 70% των κλινών σε 4 (τέσσερις!) μόνον!!! περιοχές της Ελλάδος. 
 
Χωρίς να ξεχνούμε ότι εκτός από τον ΑΙΑ, το Ηράκλειο με 2,6-2,8 εκ τουρίστες κάθε χρόνο, αποτελεί “όνειδος” για τα ελληνικά αεροδρόμια, ως τριτοκοσμικών συνθηκών αερολιμένας, αφού το Καστέλι ξανά και ξανά μετατέθηκε τώρα για ξεκίνημα υποβολής των προσφορών για το Σεπτέμβριο 2016 και τρέχα γύρευε!
 
Ακόμη εκείνοι που “κόπτονται” για ποιοτικούς επισκέπτες, στην πράξη ναρκοθετούν την Air China από το να αρχίσει εφέτος τακτικά δρομολόγια ευρείας χρονικής διάρκειας απ’ ευθείας για τη χώρα μας.
 
Και ας μην ομιλούμε για την κρουαζιέρα. Εκεί οι πελάτες κουβαλάνε τις βαλίτσες τους σαν αχθοφόροι, και αν προσεγγίσουν στο Κατάκολο κρουαζιερόπολοια, οι επισκέπτες απολαμβάνουν, κάτω από τη μύτη τους στο λιμάνι, άπειρους τόνους σκουπιδιών, που συνδυασμένοι με τις υψηλές θερμοκρασίες είναι πρόδρομοι δυσοσμίας και όχι μόνο.
 
Μάλιστα, οι επισκέπτες αυτοί εκφράζονται πολύ δυσάρεστα για τη χώρα μας και σίγουρα θα μείνουν “αναμνήσεις” γι΄αυτήν.
 
Όπως πάντα λέμε, χωρίς επαναλαμβανόμενους τουρίστες, χωρίς γνώστες του τομέα, έχει παραδοθεί η Ελλάδα στα χέρια εκείνων που σίγουρα οδηγούν το προϊόν της στο τέλμα.
 
Να φύγουν οι άσχετοι είναι επιταγή. 
 
Για να μπορέσουμε και να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας και να έχουμε υπό εκκόλαψιν ένα ισχυρό και πολυποίκιλο πακέτο τουριστικών προϊόντων, όπως ο ναυτικός τουρισμός, ο ιατρικός, ο πολιτιστικός, ο θρησκευτικός, ο αγροτουρισμός, ο eco-τουρισμός, ο τουρισμός ευζωίας για την τρίτη ηλικία, και ανταλλαγή ενδοευρωπαϊκά ή και πιο ευρέως ακινήτων μεταξύ φίλων, πάντα με τιμολογήσεις και φορολόγηση χαμηλού συντελεστή.
 
Πολλά ζητάμε; 
 
Ας ξεκινήσουμε άμεσα. 
 
Οι υποδομές που προαναφέρθηκαν χρειάζονται διαδρομή. 
 
Κάθε χθες είναι αργά!
 


Ο Μανώλης Α. Γκύζης ασκεί δικηγορία με τους συνεργάτες του, με ειδίκευση στο Δίκαιο των Αερομεταφορών στην Ελλάδα και διεθνώς, από το 1974.
 






 

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top