Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςFocus σε ένα ΘέμαΛιμενικό Ταμείο Σκύρου: Κριτική και προτάσεις επί του νέου προτεινόμενου νόμου για τα υδατοδρόμια

Λιμενικό Ταμείο Σκύρου: Κριτική και προτάσεις επί του νέου προτεινόμενου νόμου για τα υδατοδρόμια

Οι θέσεις του Λιμενικού Ταμείου Σκύρου επί των άρθρων του νέου προτεινόμενου νομοσχεδίου για τα Υδατοδρόμια και η αντίθεσή του -μέσω επιστολής στον αρμόδιο υπουργό κ. Χρήστος Σπίρτζη- στη ρύθμιση που επιβάλλει την κατασκευή των υδατοδρομίων με δημόσια χρήματα με ευθύνη των φορέων του Δημοσίου.

Στη νέα πρόταση νόμου “Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών” του Υπουργείου Υποδομών που έχει αναρτηθεί για διαβούλευση προτείνονται μια σειρά αλλαγών με κυριότερη αυτήν του άρθρου 2 που θέλει την Άδεια Ίδρυσης Υδατοδρομίου να χορηγείται μόνο σε Δημόσιο Φορέα ενώ στον μέχρι σήμερα ισχύοντα νόμο 4146/13, η Άδεια Ίδρυσης του Υδατοδρομίου μπορούσε να εκδίδεται και στο όνομα Ιδιωτικού Φορέα.

Ιστορικό
Την 11η Απριλίου 2014, ημέρα της εβδομάδος Παρασκευή και ώρα από 11.00 ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής του άρθρου 26 του Π.Δ. 715/1979.2014 το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου διενέργησε τον πρώτο στην Ελλάδα διαγωνισμό με αντικείμενο την παραχώρηση χρήσης χώρου μεθ εκτέλεσης έργου εντός Ζώνης Λιμένα, σε ιδιωτικό φορέα έναντι ανταλλάγματος, χωρίς κόστος για το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου, με σκοπό την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση Υδατοδρομίου, με χρονική διάρκεια παραχώρησης τα 10 έτη.

Η διακήρυξη του διαγωνισμού του Λ.Τ. Σκύρου αποτέλεσε “οδηγό” για δεκάδες φορείς που ακολούθησαν και μέσω διαγωνισμών έκαναν την ίδια επιλογή, αυτή της ανάθεσης της ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης Υδατοδρομίου σε Ιδιωτικό φορέα.
Η Υπηρεσία μας πριν διενεργήσει το διαγωνισμό, είχε να επιλέξει μεταξύ δύο εναλλακτικών.
1. Την έκδοση της άδειας ίδρυσης στο όνομα της αναλαμβάνοντας με ίδιες δυνάμεις την διαδικασία με ανάθεση των απαιτούμενων ενεργειών σε εργολάβο μέσω διαγωνισμού έναντι αμοιβής.
2. Την ανάθεση όλων των ενεργειών σε εταιρεία μέσω διαγωνισμού, (Ιδρυση – κατασκευή-λειτουργία και εκμετάλλευση), χωρίς κόστος για το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου το οποίο επί πλέον θα εισέπραττε αντάλλαγμα για τον παραχωρούμενο χώρο.

Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου επέλεξε τη δεύτερη λύση, την παραχώρηση σε ιδιωτικό φορέα μέσω διαγωνισμού με σκοπό την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση του Υδατοδρομίου διότι:
1. Δε διέθετε την απαιτούμενη στελέχωση και κυρίως τα απαραίτητα κεφάλαια για την εκπόνηση των δεκάδων απαιτούμενων μελετών και εν συνεχεία των κατασκευών που θα ακολουθούσαν και θα ανερχόταν περίπου στο ποσόν των 200.000,00 ευρώ.
2. Μόλις είχε προηγηθεί το αιφνιδιαστικό «κούρεμα» των αποθεματικών των φορέων του Δημοσίου όπως και του Λ.Τ. Σκύρου κατά 73% τον Απρίλιο του 2013 κατά την αναδιάρθρωση του Δημόσιου Χρέους και η Υπηρεσία μας όπως και όλοι οι φορείς του Δημόσιου Τομέα (Ασφαλιστικά Ταμεία – Νοσοκομεία – Πανεπιστήμια κλπ) είχαν καταρρεύσει μην μπορώντας να ανταποκριθούν στις τρέχουσες υποχρεώσεις τους.
3. Θεωρήσαμε ότι η παραχωρησιούχος ιδιωτική εταιρεία που επιλέχθηκε είχε την απαραίτητη στελέχωση και τα κεφάλαια και θα ενεργούσε ταχύτερα για την εξασφάλιση της αδειοδότησης προκειμένου ξεκινήσει αποσβέσεις από την εκμετάλλευση του Υδατοδρομίου.
4. Θα λαμβάναμε χρηματικό αντάλλαγμα για την παραχώρηση του Χώρου κατά το διάστημα που θα εκπονούνταν οι μελέτες, και θα εκτελούνταν οι κατασκευές και για όλη τη χρονική διάρκεια της παραχώρησης.
5. Παράλληλα θεωρήσαμε ότι διαδικασία που επιλέξαμε ήταν η ταχύτερη και οικονομικότερη, αφού παρακάμπταμε ένα ακόμα διαγωνισμό που θα έπρεπε να διενεργηθεί μετά την έκδοση της άδειας ίδρυσης και την ολοκλήρωση της κατασκευής, ο οποίος θα αφορούσε την επιλογή του φορέα λειτουργίας και εκμετάλλευσης από ιδιωτική εταιρεία του κλάδου.
6. Σημαντικά μας επηρέασε το γεγονός πως οτιδήποτε κατασκευαστεί από ιδιωτικό φορέα σε Δημόσιο κτήμα (το Λιμάνι εν προκειμένω) ανήκει αυτοδικαίως στο Δημόσιο. Έτσι θεωρήσαμε πως το Δημόσιο δεν θα έπρεπε να επενδύσει σε κάτι που μπορεί να χρηματοδοτηθεί από ιδιωτικό φορέα. Και μάλιστα όταν οι σχετικές διατάξεις τον κατοχυρώνουν αφού προβλέπουν ότι, “τα έργα που θα εκτελεστούν θα περιέχονται στη κυριότητα του Δημοσίου, το οποίο μπορεί να τα καταργεί ή να τα μετατρέπει οποτεδήποτε για λόγους δημοσίου συμφέροντος και ασφάλειας ή εθνικής άμυνας χωρίς καμία υποχρέωσή του για αποζημίωση ή για καταβολή της δαπάνης του ιδιώτη”.

Κάτι που αναφερόταν σαφώς και στη διακήρυξη του διαγωνισμού που διενεργήσαμε.

…”Παν οικοδόμημα, εγκατάσταση, παράπηγμα κ.λπ. γινόμενο από τον παραχωρησιούχο επί του παραχωρημένου χώρου τμήματος, περιέρχεται στην κυριότητα του Δημοσίου διαχειριζόμενο και εκμεταλλευόμενο υπό του Λιμενικού Ταμείου Σκύρου μετά τη λήξη της παραχώρησης, άνευ αποζημίωσης, μη δυναμένου του παραχωρησιούχου να αφαιρέσει τα προστεθέντα κατασκευάσματα”.

  • Έχουν ήδη παρέλθει περίπου 2,5 χρόνια από τον διαγωνισμό του της 11ης Απριλίου 2014, απομένουν ακόμα 7,5 για να λήξει η 10ετης παραχώρηση, το Υδατοδρόμιο Σκύρου έχει λάβει έγκριση περιβαλλοντικών όρων από την 15η Ιουνίου 2015, επίκειται η έναρξη της κατασκευής του αλλά με το προτεινόμενο νέο σχέδιο νόμου το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου και τόσοι άλλοι Δημόσιοι φορείς καλούνται να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή των Υδατοδρομίων με ίδιους πόρους τους οποίους η πλειοψηφία τους δεν διαθέτει.
  • Μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του Υδατοδρομίου Σκύρου ακολούθησαν οι εγκρίσεις των περιβαλλοντικών όρων των Υδατοδρομίων της Αλοννήσου της Σκοπέλου & του Βόλου που όπως και άλλων φορέων είχαν ακολουθήσει την ίδια διαδικασία.
  • Το πρώτο δίκτυο Υδατοδρομίων – αυτό των Σποράδων – φαινόταν να είναι πρώτο ολοκληρωμένο και ώριμο να αδειοδοτηθεί, να υλοποιηθούν οι κατασκευές και να αρχίσουν οι πτήσεις.
  • Η κτιριακή υποδομή και ο λοιπός εξοπλισμός του Υδατοδρομίου Σκύρου είχαν ήδη παραγγελθεί από τον ανάδοχο και ακυρώθηκαν με την ανάρτηση του νέου νόμου προς διαβούλευση.
  • Η επόμενη μέρα βρήκε όλους τους εμπλεκόμενους να αιφνιδιάζονται, και οι ελπίδες για την άμεση έναρξη των πολυπόθητων εργασιών να εξανεμίζονται.

Σχολιασμός επι των Άρθρων του Προτεινόμενου Νόμου
Α. Στο Αρθρο 2, & 2α του νέου προτεινόμενου νόμου αναφέρεται:
“Η άδεια ίδρυσης Υδατοδρομίου χορηγείται μόνο στο Δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου των οποίων την πλειοψηφία των μετοχών έχει το Δημόσιο”.
α) “Άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου»: Η άδεια που χορηγείται στον ενδιαφερόμενο, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος μόνο για την ίδρυση εγκαταστάσεων, κατασκευή υποδομών και εξοπλισμού του υδατοδρομίου”.

Σχόλια
Καλείται λοιπόν το Δημόσιο και οι φορείς του να χρηματοδοτήσουν τις μελέτες για λάβουν την αδειοδότηση αλλά και την κατασκευή των Υδατοδρομίων.

  • Κατά την άποψη μας λαμβανομένων υπ όψη των οικονομικών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα δεν θα ήταν φρόνιμο να επιλέγεται η λύση αυτή.
  • Δημόσιοι ή Δημοτικοί Φορείς χωρίς στελέχωση, χωρίς Οικονομική δυνατότητα, με Διοικητική ανεπάρκεια, πως θα εξασφαλίσουν άδειες ίδρυσης και θα κατασκευάσουν υδατοδρόμια;
  • Το “κούρεμα” των αποθεματικών των φορέων του Δημοσίου όπως και του Λ.Τ. Σκύρου κατά 73% τον Απρίλιο του 2013 κατά την αναδιάρθρωση του Δημόσιου Χρέους, τους κατέστησε οικονομικά ανενεργούς και εκτεθειμένους στις υποχρεώσεις τους.
  • Πρόσφατα η κυβέρνηση ζήτησε και πάλι την μεταφορά των ελάχιστων αποθεματικών τους στην Τράπεζα της Ελλάδας και τώρα τους επιβάλλει να επενδύσουν με Δημόσιο χρήμα που δεν διαθέτουν, αντί να εισπράττει ανταλλάγματα όσο τα υδατοδρόμια κατασκευάζονται από ιδιωτικά κεφάλαια!
  • Επιπρόσθετα, με το δεδομένο πως οτιδήποτε κατασκευαστεί από ιδιωτικό φορέα σε χώρο κυριότητας του Δημοσίου ανήκει αυτοδικαίως στο Δημόσιο “το οποίο μπορεί να τα καταργεί ή να τα μετατρέπει οποτεδήποτε για λόγους δημοσίου συμφέροντος και ασφάλειας ή εθνικής άμυνας χωρίς καμία υποχρέωσή του για αποζημίωση ή για καταβολή της δαπάνης του ιδιώτη” θεωρούμε πως δεν θα πρέπει εμπλακεί το Δημόσιο σε αυτή την επένδυση που μπορεί να χρηματοδοτηθεί από ιδιωτικό φορέα.
  • Βάσει της κείμενης νομοθεσίας το Δημόσιο σε ότι αφορά τις παραχωρήσεις σε Ιδιωτικούς Φορείς σε Ζώνες Λιμένων είναι απόλυτα εξασφαλισμένο.
  • Γιατί λοιπόν να συμμετέχει το Δημόσιο πλειοψηφικά σε ιδιωτικό φορέα (όπως αναφέρεται στο άρθρο 2α) προκειμένου αυτός να αποκτήσει την άδεια ίδρυσης, αφού μέσω της διαδικασίας παραχώρησης προς τον ιδιώτη το Δημόσιο έχει τον απόλυτο έλεγχο, επαυξάνει την περιουσία του και μπορεί να ανακαλέσει την παραχώρηση εάν κάτι τέτοιο απαιτηθεί;
  • Γιατί το Δημόσιο να δαπανήσει χρήματα για την κατασκευή των Υδατοδρομίων, ειδικά τώρα που η Χώρα αναζητά τη στοιχειώδη χρηματοδότηση για να καλύψει τις απόλυτα βασικές της λειτουργίες της ενώ οι κοινωνικές και οι προνοιακές ανάγκες του πληθυσμού δεν ικανοποιούνται;

Πρόταση:
Η Άδεια Ίδρυσης να εκδίδεται στο Δημόσιο, στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου ή δεύτερου βαθμού, σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου και σε Φυσικά Πρόσωπα όπως προβλέπονταν στον προηγούμενο νόμο 4146/2013.

Β. Στο Άρθρο 32 παρ. α αναφέρεται: “Οι διατάξεις του παρόντος νόμου έχουν εφαρμογή και επί των εκκρεμών αιτήσεων οι οποίες κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου δεν έχουν λάβει άδεια ίδρυσης και λειτουργίας Υδατοδρομίου. Στις περιπτώσεις αυτές εφόσον έχει εκδοθεί απόφαση του αρμόδιου φορέα για την παραχώρηση του χώρου της χερσαίας ζώνης λιμένα για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου η άδεια ίδρυσης χορηγείται στον φορέα που προέβη στην παραχώρηση αυτή”.

Σχόλιο
Εφ όσον η άδεια ίδρυσης θα εκδίδεται στο όνομα του φορέα παραχώρησης αυτό σημαίνει ότι βάσει του διαγωνισμού παραχώρησης που έχει προηγηθεί, η άδεια λειτουργίας και εκμετάλλευσης του Υδατοδρομίου θα εκδοθεί στο όνομα του παραχωρησιούχου που έχει ήδη επιλεγεί; Ή θα πρέπει να γίνει νέος διαγωνισμός;

Πρόταση: Να αφαιρεθεί η διάταξη. Αν τούτο δεν γίνει κατορθωτό, το προτεινόμενο νέο νομοσχέδιο να έχει εφαρμογή επί των νέων αιτημάτων αδειοδότησης που θα υποβληθούν από την ημέρα της δημοσίευσης του.

Γ. Στο άρθρο 27 γ & δ – Υδάτινα πεδία, αναφέρεται:
“Το αεροσκάφος δεν προέρχεται από άλλο υδάτινο πεδίο παρά μόνο από αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο ή αεροδρόμιο”.
“Η πτήση να εκτελείται κατά τη διάρκεια της αεροπορικής ημέρας”.

Κατά το άρθρο 2 παρ.18 ως υδάτινο πεδίο ορίζεται:
“Η υδάτινη περιοχή προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης αεροσκάφους, που χρησιμοποιείται περιστασιακά ή εκτάκτως για την εξυπηρέτηση πτήσεων”.

Κατά το άρθρο 2 παρ. 3 ορίζεται:
Αεροπορική ημέρα: Το χρονικό διάστημα που ορίζεται 30 λεπτά πριν την ανατολή έως και 30 λεπτά μετά τη δύση του ηλίου”).

Σχόλια

  • Πώς θα ανταποκριθεί ένα αεροσκάφος που μεταφέρει ασθενή που παρέλαβε από υδάτινο πεδίο και πρέπει, εάν κληθεί, να παραλάβει από άλλο υδάτινο πεδίο άλλο ασθενή; Θα πρέπει να επιστρέψει πρώτα στο υδατοδρόμιο;
  • Πώς θα γίνει επείγουσα διακομιδή ασθενούς αν έχει εκπνεύσει το χρονικό διάστημα που ορίζει την αεροπορική ημέρα, η αν κατά την αναμονή παραλαβής του ασθενούς παρέλθει χρονική της προθεσμία;
  • Γιατί τα υδροπλάνα μην μπορούν να ενεργήσουν μεταξύ υδάτινων πεδίων ή προερχόμενα από υδάτινο πεδίο, προκειμένου να επιβιβάσουν/αποβιβάσουν επιβάτες από/προς π.χ. Ξενοδοχείο ή Κρουαζιερόπλοιο με σκοπό τον προορισμό σε υδατοδρόμιο ή αεροδρόμιο με σκοπό την μετεπιβίβαση σε πλοίο η αεροπλάνο;
  • Τα Υδάτινα πεδία και οι ιδιωτικές ναυλώσεις των υδροπλάνων θα προσδώσουν την βιωσιμότητα στις εταιρείες που θα επενδύσουν. Οι τακτικές δρομολογήσεις μεταξύ Υδατοδρομίων δύσκολα θα είναι ανταγωνιστικότερες της κλασσικής αεροπορικής σύνδεσης. Το δίκτυο με 200 υδατοδρόμια πότε θα έχει ολοκληρωθεί; Με τις νέες διατάξεις που θέλουν τις κατασκευές από το Δημόσιο;

Πιθανότερη είναι η αποχώρηση των ενδιαφερομένων.

Πρόταση:
Να είναι δυνατή η προέλευση του αεροσκάφους από άλλο/α υδάτινα πεδία για να εξυπηρετούνται οι τουριστικές ανάγκες και οι επείγουσες διακομιδές που θα πρέπει να γίνονται και πέραν των ορίων της αεροπορικής ημέρας.

Δ. Στο Άρθρο 22 – Τέλη λειτουργίας Υδατοδρομίου αναφέρεται:
“Για κάθε αναχωρούντα επιβάτη από υδατοδρόμιο καταβάλλεται υπέρ του Δημοσίου τέλος ίσο με το πέντε τοις εκατό (5%) του καθαρού ναύλου που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο δρομολόγιο. Το ίδιο ποσό καταβάλλεται για κάθε επιβάτη και στην περίπτωση ολικής ναύλωσης αεροσκάφους, ανεξάρτητα από το ποσό που καταβλήθηκε”.

Σχόλιο
Γιατί δεν προσδιορίζεται ο Δημόσιος φορέας που θα εισπράττει το τέλος; Είναι διαφορετικό πράγμα να αποδίδεται το τέλος στο Δημόσιο και διαφορετικό στους φορείς διαχείρισης των Λιμένων που έχουν και την υποχρέωση της βελτίωσης – συντήρησης – καθαριότητας – φύλαξης των Λιμένων εντός των οποίων των θα εγκαθίστανται τα Υδατοδρόμια. Το Δημόσιο μπορεί να εισπράττει από τη φορολογία, τα παράβολα των επιθεωρήσεων και να παίρνει τέλος 5% για τη δραστηριότητα των Υδατοδρομίων που θα κατασκευαστούν εκτός Ζωνών Λιμένα, ευθύνης ΥΠ.ΟΙΚ, καθώς και από τα υδάτινα πεδία.

Πρόταση: Το τέλος 5% επί των εισιτηρίων ή του τιμήματος της ναύλωσης να αποδίδεται στους φορείς Διοίκησης και εκμετάλλευσης της έδρας του Υδατοδρομίου όταν αποθαλασσώνεται – προσθαλασσώνεται στις εγκαταστάσεις του, κατά τα ισχύοντα στην ακτοπλοΐα. Στις περιπτώσεις αποθαλάσσωσης – προσθαλάσσωσης από/σε υδάτινο πεδίο και Υδατοδρόμιο εκτός Ζώνης Λιμένα, το τέλος να αποδίδεται στο ΥΠ.ΟΙΚ.

Ε. Στο Άρθρο 15α – Μεταβίβαση άδειας – Παραχώρηση λειτουργίας, αναφέρεται:
α) Ο κάτοχος της άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου μπορεί να μεταβιβάσει την άδεια του σε φορέα που πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 6. ( Άδεια υδατοδρομίου χορηγείται σε ιδιωτικών συμφερόντων ανώνυμη εταιρεία, σε Ε.Π.Ε. σε Ο.Ε. και σε Ε.Ε.Ε.)

Σχόλιο
Ο φορέας που πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 6 θα είναι ο κάτοχος της άδειας λειτουργίας. Για να έχει λάβει άδεια λειτουργίας πρέπει να έχει εκδοθεί η άδεια ίδρυσης και να έχει μεσολαβήσει η κατασκευή. Αυτό σημαίνει ότι το Δημόσιο (ως αποκλειστικός κάτοχος της άδειας ίδρυσης) αφού κατασκευάσει το υδατοδρόμιο και έχει δαπανήσει τα χρήματα για τις κατασκευές θα μπορεί να την μεταβιβάσει; Για ποιόν λόγο δεν εκδίδεται η άδεια ίδρυσης στον ιδιωτικό φορέα εξ αρχής;

Με τον προτεινόμενο από τον νέο νόμο τρόπο ο ενδιαφερόμενος ιδιωτικός φορέας που προσφέρονταν αβίαστα μέχρι σήμερα να κατασκευάσει το υδατοδρόμιο, εξοικονομεί χρήματα τα οποία επιβαρρύνεται ο ασθμαίνων Δημόσιος τομέας. Ο ιδιωτικός φορέας θα κληθεί να αναλάβει τη λειτουργία του υδατοδρομίου, κάτι που προβλέπεται υποχρεωτικά στο προτεινόμενο νομοσχέδιο. Υποκρύπτεται κάποιος άλλος λόγος που δεν αφήνεται ο ιδιώτης να επενδύσει με όρους που μόνο το δημόσιο ευνοούν;

Πρόταση: Εφ όσον η άδεια ίδρυσης μπορεί έστω και εκ των υστέρων να μεταβιβαστεί στον ιδιωτικό φορέα, να εκδίδεται εξ αρχής στο όνομα του και να επιβαρύνεται το κόστος κατασκευής. Οι Δημόσιοι φορείς να μπορούν επιλέγουν τον τρόπο χρηματοδότησης είτε αιτούμενοι την άδεια ίδρυσης και να χρηματοδοτούν, είτε να την παραχωρούν εξ αρχής στον ιδιωτικό φορέα λειτουργίας που θα χρηματοδοτεί την εγκατάσταση.

Κε Υπουργέ,

Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου διαγράφει μια απόλυτα επιτυχημένη και αναπτυξιακή πορεία τα τελευταία χρόνια. Η διαχείριση του έχει βασικό άξονα την ανάπτυξη του Λιμένα σε όφελος της Τοπικής κοινωνίας και της Χώρας ειδικότερα τώρα, στα χρόνια της οικονομικής ύφεσης.

Τα σχόλια και οι θέσεις μας επί του θέματος αφορμή έχουν τη δημοσιοποίηση του νέου σχεδίου νόμου για τα υδατοδρόμια. Τα σχόλια μας γίνονται βάσει όσων γνωρίζουμε και έχουν δημοσιευτεί. Έχουμε πολλά ερωτηματικά για τις προτεινόμενες διατάξεις και δεν έχουμε τις απαντήσεις.

Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου έχει εμπλακεί ενεργά, καθοριστικά και με πάθος στην Υπόθεση Υδατοδρόμια –Υδροπλάνα.

Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου έχει διενεργήσει παρόμοιους διαγωνισμούς μεθ΄ εκτέλεσης έργου από ιδιωτικό φορέα με μεγάλη επιτυχία σε όφελος του Δημοσίου και της τοπικής κοινωνίας.

Οι διαδικασίες θα πρέπει να απλουστεύονται να επιταχύνουν την ανάπτυξη και να θα εξοικονομούν πόρους από το Δημόσιο.

Στο πεδίο των υδατοδρομίων, εφ’όσον θεωρείται αναπτυξιακή επένδυση, δεν υπάρχουν περιθώρια για καθυστερήσεις.

Γιατί επιχειρείται η αλλαγή του ισχύοντος επενδυτικού πλαισίου στις επενδύσεις για τα Υδατοδρόμια;

Ποια είναι η διαφορά από τις άλλες επενδύσεις των ιδιωτικών φορέων σε Δημόσια κτήματα;

Κε υπουργέ,

Τον Απρίλιο του 2013 είχε γίνει προσπάθεια κατάργησης του Λιμενικού Ταμείου Σκύρου όταν ενοποιήθηκαν όλα τα Λιμενικά Ταμεία της Ευβοίας υπό τον Οργανισμό Λιμένων Νομού Ευβοίας (ΟΛΝΕ) αντισταθήκαμε, εξαιρεθήκαμε και δικαιωθήκαμε.

Την ιδία περίοδο κάναμε παρέμβαση υπέρ του Τελωνειακού κλιμακίου Σκύρου, το οποίο και αυτό τελούσε υπό κατάργηση, ζητήσαμε να το συστεγάσουμε στο Γραφείο του Λ.Τ. Σκύρου αναλαμβάνοντας τα έξοδα του και το Πετύχαμε.

Σήμερα, τρία χρόνια μετά, το Τελωνειακό κλιμάκιο Σκύρου έχει διατηρήσει τους δύο υπαλλήλους του και το Νησί της Σκύρου μπορεί να εξυπηρετείται στα αφορολόγητα καύσιμα στο Λιμάνι και στον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών στο Αεροδρόμιο Σκύρου και να προσδοκά ανάπτυξη από τον θαλάσσιο και τον αεροπορικό τουρισμό.

Σήμερα, 3 χρόνια μετά το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου που λειτουργεί χωρίς υπάλληλο από το 2008, έχει καταφέρει να καταστήσει το Λιμένα Λιναριάς στο καλύτερο Δημόσιο Λιμάνι της Χώρας.

Αποδείξαμε έμπρακτα ότι οι αποφάσεις μας υλοποιούνται με στόχο την αναβάθμιση του λιμένα του νησιού.

Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου προβάλει το Δημόσιο που όλοι οι Έλληνες θέλουμε, όσο λίγοι φορείς του αφού διακρίνεται και βραβεύεται σε τομείς που δραστηριοποιούνται και διαγωνίζονται επιχειρηματικοί κολοσσοί και έχει τιμηθεί με,

  • Αργυρό βραβείο στα Βραβεία Περιβάλλοντος 2015 (Environmental Awards 2015),
  • Τιμητικό βραβείο στα Βραβεία Υποδομών 2015 (Facilities Management Awards 2015)
  • Χρυσό Βραβείο στα Βραβεία Τουρισμού 2015 (Tourism Awards 2015-) για την συνεισφορά του στον εισερχόμενο Τουρισμό
  • Χρυσό Βραβείο στα Βραβεία Τουρισμού 2016 για το πρόγραμμα Σκύρος 2016 (Πρακτική άσκηση Φοιτητών σε Λιμάνι – Τουριστικό Παρατηρητήριο)
  • Βραβείο Περιβαλλοντικής Ευαισθησίας (Βραβεία Οικόπολις 2016).
  • Το Αδειοδοτημένο τουριστικό καταφύγιο του Λιμένα Λιναριάς παρουσιάζει αύξηση στις αφίξεις τουριστικών σκαφών της τάξης του 932% – εν μέσω ύφεσης- την τελευταία πενταετία, λόγω των καινοτόμων παροχών και των υπηρεσιών του. Το Λιμάνι της Λιναριάς θεωρείται το καλύτερο Δημόσιο Λιμάνι της Χώρας και ανταγωνίζεται τις καλύτερες ιδιωτικές Μαρίνες.
  • Το Λ.Τ. Σκύρου από το 2015 συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Τμήμα Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου. Περισσότεροι από 100 φοιτητές έκαναν την πρακτική τους άσκηση το 2015 και το 2016 για πρώτη φορά σε Λιμάνι στη Χώρα, στο Λιμάνι της Λιναριάς της Σκύρου.
  • Διενεργήθηκαν περιβαλλοντικές δράσεις και ενημερώσεις, Τουριστικό παρατηρητήριο στη Σκύρο, λειτούργησε Περιβαλλοντική κατασκήνωση στο Λιμάνι και προωθήθηκε η ορθή περιβαλλοντική ενημέρωση σε ντόπιους και ξένους.
  • Τον Ιούλιο του 2016 το Λ.Τ. Σκύρου και το Τμήμα Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου οργάνωσαν την Πρώτη στην Ελλάδα Ακαδημία Περιβαλλοντικών Εκπαιδευτών στην οποία έκαναν Παρουσιάσεις και Διαλέξεις Πανεπιστημιακοί και υψηλόβαθμα στελέχη του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

Κε υπουργέ,

Τα μέλη της Λιμενικής Επιτροπής του Λιμενικού Ταμείου Σκύρου είναι υπερήφανα για το Δημόσιο χαρακτήρα του λιμένα μας.
Και αγωνίζονται για να εκπροσωπούν τη Σκύρο και τη Χώρα παρέχοντας στο Λιμάνι της Σκύρου την καλύτερη ποιότητα υποδομών και υπηρεσιών.

Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου υπερασπίζεται το Δημόσιο χαρακτήρα του και προωθεί με αναπτυξιακές του πρωτοβουλίες, και το Δημόσιο συμφέρον το οποίο για εμάς είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το κοινωνικό όφελος.

Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου είναι υπέρ των ιδιωτικών επενδύσεων στα Δημόσια κτήματα όταν οι επενδύσεις έχουν αναπτυξιακό αντίκρισμα και είναι ωφέλιμες για την κοινωνία.

Κε υπουργέ,

  • Δεν υπάρχει εγγύηση και αισιοδοξία ότι οι δημόσιοι φορείς θα καταφέρουν, ανεξάρτητα ο καθένας, να εξασφαλίσουν κονδύλια για τις κατασκευές, τις άδειες λειτουργίας άρα και την ολοκλήρωση επαρκούς δικτύου υδατοδρομίων. Και κάτι τέτοιο θα θέσει σε κίνδυνο την ολοκλήρωση του όλου εγχειρήματος.
  • Εάν αποτελεί εθνικό στόχο η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων γιατί η υλοποίησή του αφήνεται στην πρόθεση και τη δυνατότητα κάθε φορέα διαχείρισης;
  • Ο τουρισμός ως εθνικό κεφάλαιο και βασικός χρηματοδότης μιας πτωχευμένης χώρας θα εξαρτάται από την διάθεση των προεδρείων των φορέων και τα ανύπαρκτα οικονομικά τους για το αν θα υλοποιηθεί ή όχι το απαιτούμενο δίκτυο;
  • Έχουμε διαρκή επαφή με τους εμπλεκόμενους με τα Υδατοδρόμια φορείς και ενδιαφερόμενους. Αυτό που έχουμε διαπιστώσει πως μετά από 2,5 χρόνια με ατέρμονες διαδικασίες (ενταγμένες στο… fast track) το ηθικό των εμπλεκομένων είναι σε εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο εξ αιτίας των μέχρι τώρα καθυστερήσεων.

Φοβόμαστε ότι το εγχείρημα θα αποτύχει εάν επιμείνετε στην χρηματοδότηση των κατασκευών από το Δημόσιο.

Η Υπηρεσία μας αγκάλιασε αυτή την προσπάθεια, πρωτοστάτησε στις διαδικασίες σε πανελλήνιο επίπεδο με μόνο κίνητρο την ανάπτυξη των τόπων, τον εμπλουτισμό του ελληνικού τουρισμού, την ανάπτυξη των μεταφορών και της ανακούφισης των απομακρυσμένων νησιών με τη δυνατότητα διακομιδής ασθενών με τα υδροπλάνα.

Η προοπτική του πολλαπλασιασμού των διασυνδέσεων των νησιωτικών περιοχών της Χώρας μας με τον κεντρικό κορμό της Χώρας μας συγκινεί.

Σπάζει την απομόνωση των νησιωτικών περιοχών.
Ανοίγει τα φτερά του τουρισμού.
Ανακουφίζει τους κατοικούντες και ασθενούντες στην νησιωτική παραμεθόριο.

Η πραγματοποίηση των χαμηλών πτήσεων πάνω από τα Ελληνικά ακρογιάλια που θα αναδεικνύει τις ομορφιές της χώρας μας μόνο σε κινηματογραφικές ταινίες μέχρι τώρα απολαμβάναμε.

Δεν υπάρχει άνθρωπος που να έχει πετάξει με αεροπλάνο και να μην κοιτάζει με συγκίνηση από το παράθυρο του αεροπλάνου έστω και από τα 30.000 πόδια ύψους, τις ομορφιές της Χώρας μας τα και ελληνικά νησιά.

Πόσο μάλλον όταν οι πτήσεις των υδροπλάνων θα γίνονται σε χαμηλά υψόμετρα. Θα αποτελούν τη καλύτερη διαφήμιση για τη Χώρα. Και μια από τις καλύτερες εμπειρίες στη ζωή όλων μας.

Κε υπουργέ,

Θεωρούμε ότι θα λάβετε υπ όψη τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις μας.
Προσδοκούμε με αγωνία την αδειοδότηση των Υδατοδρομίων και την έναρξη του πτητικού έργου.
Χωρίς εμπόδια,
Χωρίς αγκυλώσεις,
Με Δημόσια παρέμβαση που να διευκολύνει και να επιταχύνει και όχι να να δυσκολεύει και να αποθαρρύνει.
Να εξοικονομεί και όχι να επιβαρύνει.
Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο, δεν υπάρχει χρόνος ούτε καν για αρνητικές σκέψεις.
Τα υδροπλάνα έπρεπε ήδη να πετούν.
Το μέλλον τους είναι τώρα.

Με τιμή,

Εκ μέρους της Λιμενικής Επιτροπής του Λιμενικού Ταμείο Σκύρου,
Ο πρόεδρος,
Κυριάκος Αντωνόπουλος.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024