Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραH Alitalia σε πτήση… χωρίς επιστροφή

H Alitalia σε πτήση… χωρίς επιστροφή

Από 23,5 περίπου εκατομμύρια επιβάτες που μετέφερε το 2014, πέρυσι, 2016, η Alitalia είχε πτώση 500.000 περίπου λιγότερους επιβάτες. Γι’αυτόν τον λόγο και η μέση πληρότητα έμεινε στο 75% περίπου, ενώ η κυριότερη ανταγωνίστρια Ryanair, άγγιξε το 95%.

Όταν το 2014 η Etihad Airways αγόρασε το 49% του ιταλικού αερομεταφορέα αφήνοντας στους Ιταλούς το 51% έκανε μεγάλα σχέδια ανάπτυξης γι’ αυτήν. Επιθυμούσε αφ’ενός μεν να επεκτείνει τα δρομολόγια, μειώνοντας το ενδοϊταλικό της έργο. Παράλληλα, είχε στόχους και ένα service εν πτήσει και στα αεροδρόμια εξαιρετικά υψηλού επιπέδου.

Σε μία τριετία από την παραπάνω αγορά οι Άραβες ήθελαν να εξαφανίσουν και τις πολιτικές παρεμβάσεις στο έργο του μεταφορέα, να βελτιώσουν την οικτρή οικονομική του διαχείριση και να ανανεώσουν τον υπερήλικο στόλο.

Τα σεμινάρια επιμόρφωσης όλου του προσωπικού εντάθηκαν πιεστικά.

Δυστυχώς από 23,5 περίπου εκατομμύρια επιβάτες που μετέφερε το 2014, πέρυσι, 2016, είχε πτώση 500.000 περίπου λιγότερους επιβάτες. Γι’αυτόν τον λόγο και η μέση πληρότητα έμεινε στο 75% περίπου, ενώ η κυριότερη ανταγωνίστρια Ryanair, άγγιξε το 95%.

Ο ανταγωνισμός όμως που ζημιώνει δραματικά την Alitalia είναι τα δρομολόγια εσωτερικού, όπου πολεμά σκληρά, άνισα και ζημιογόνα με εταιρείες χαμηλού κόστους, ξοδεύοντας περισσότερα περίπου 18% για καύσιμα και leasing.

Τούτο αφού οι παλιές αμαρτίες δεν επιτρέπουν επωφελή διαπραγμάτευση με τους lessors (εκμισθωτές).

Δε λείπουν βέβαια ταυτόχρονα και οι λανθασμένες αποφάσεις της εταιρίας του Άμπου Ντάμπι να δημιουργήσει πλέγμα ετερόκλητων αεροπορικών, για να ανταγωνιστεί την αληθινή αντίπαλό της Emirates Airways με την παροχέτευση επιβατικής κίνησης στο Άμπου Ντάμπι.

Φυσικά, οι χαμηλού κόστους αεροπορικές παρακάμπτουν και άλλες παραμέτρους, όπως η ζημιογόνα καταλυτική διανυκτέρευση των πληρωμάτων σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Τελικά η “θυγατρική” θνήσκει καθημερινά, πετάει με εισιτήριο χωρίς επιστροφή. Τι θα πράξει η μητέρα εταιρεία; Θα συνεχίσει την άνιση μάχη, ή θα πουλήσει περαιτέρω με μεγάλες ζημίες ό,τι ονειρεύθηκε ως κερδοφόρα επιχείρηση;

Είμαστε σίγουροι από την μακρόχρονη ενασχόλησή μας με τον τομέα του Aviation, ότι θα πωλήσουν σύντομα, λαμβάνοντας ένα σοβαρό μάθημα από ένα τέτοιου μεγέθους επικίνδυνο επιχειρηματικό project.

O Μανώλης Α. Γκύζης ασκεί δικηγορία με τους συνεργάτες του, με ειδίκευση στο Δίκαιο των Αερομεταφορών στην Ελλάδα και διεθνώς, από το 1974.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024