Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Τουρισμός και παραγωγή πρώτης ύλης

01 Φεβρουάριος 2018, 13:26

Νέος πυλώνας της οικονομίας ο συνδυασμός τουριστικού προϊόντος και παραγωγικής διαδικασίας.


Βασική κινητήρια δύναμη της οικονομίας της χώρας μας είναι ο τουρισμός. Η συμβολή του τουριστικού κλάδου στο ΑΕΠ της χώρας έχει ποσοστό  πάνω από 20% και βλέψεις για ανοδική τάση, αγγίζοντας το 25%. Η αύξηση του τουριστικού προϊόντος στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια είναι συγκυριακή, λόγω της αστάθειας που υπάρχει στις γειτονικές μας χώρες όπως η Τουρκία. Αυτό όμως τα επόμενα 2-3 χρόνια θα ξεπεραστεί και η κατάσταση θα αλλάξει. Ως χώρα πρέπει να επενδύσουμε ακόμη περισσότερο στο τουριστικό προϊόν και να δημιουργήσουμε ένα δυνατό brand για τα επόμενα χρόνια.

Μια δίκη μας ταυτότητα με αύξηση της τουριστικής περιόδου σε περισσότερους μήνες, κάνοντας την χώρα μας κινητήρια δύναμη στην τουριστική οικονομία παγκοσμίως. Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει και εμείς σαν χώρα να συνδυάσουμε τον τουρισμό με άλλους παραγωγικούς τομείς της χώρας μας.

Η προσθήκη νέων πηγών εναλλακτικού τουρισμού, σε συνδυασμό με την παραγωγή της πρώτης ύλης, θα αποτελέσει ένα νέο πυλώνα στην οικονομία μας. Επενδύοντας στον οινοτουρισμό, στον αγροτουρισμό, στον γαστρονομικό, στον γεωτουρισμό, στον αλιευτικό τουρισμό κ.ά. θα προωθήσουμε τον τουρισμό της χώρας, με ταυτόχρονη ώθηση στους τοπικούς φορείς, στους τοπικούς παραγωγούς και γενικότερα στην τοπική κοινωνία.



Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να δώθει η δυνατότητα στους ανθρώπους που θα επενδύσουν τα χρήματα τους για τις διακοπές τους στη χώρα μας, να μπορούν να παρακολουθήσουν ακόμη και να συμμετέχουν στην παραγωγή των πρώτων υλών όπως στην παραγωγή κρασιού, στη συλλογή ελαίων, αναδεικνύοντας έτσι τον τοπικό χαρακτήρα μας με παράλληλη αύξηση των εισοδημάτων των παραγωγικών φορέων. Ο τουρισμός αλλάζει έτσι πρέπει και εμείς ως λαός να αλλάξουμε και να προσαρμοστούμε στην αλλαγή αυτή. Ο τουρισμός πρέπει να βασίζεται πλέον στη προσωπική επαφή με ανθρώπους που κατοικούν στην περιοχή, που γνωρίζουν το έδαφος τους, ενδιαφέρονται για τον τόπο τους και παράλληλα προσδοκούν στην αύξηση του εισοδήματος τους. Η γειτονική μας Ιταλία είναι μια χώρα που έχει επενδύσει στο συνδυασμό της παραγωγικής της δύναμης με τον τουρισμό. Ο αγροτουρισμός και πιο συγκεκριμένα η Τοσκάνη έχει κάνει θαύματα σε αυτόν τον τομέα. Οι αγρότες της περιοχής καλλιεργούν αμπέλια και στη συνέχεια παράγουν μοναδικά κρασιά. Η δημιουργία ξενώνων με την ταυτόχρονη εκμετάλλευση των αγροκτημάτων τους, έδωσαν πνοή σε περιοχές που βρίσκονταν αρχοντικά και μοναστήρια τα οποία ήταν εγκαταλελειμένα. Έτσι, μια περιοχή συμβάλλει πλέον σημαντικά στην οικονομία της χώρας.

Ο αγροτουρισμός ως φιλοσοφία είναι κάτι βαθύτερο. Βασίζεται στη φιλοξενία, μια λέξη με προέλευση ελληνική. Έχει ως αρχή τον σεβασμό του φυσικού περιβάλλοντος και όχι την καταστροφή του, με παράλληλη μετάδοση της τοπικής κουλτούρας, των εθίμων και του πολιτισμού.

Αποτελούμε μια χώρα με πολλούς τουριστικούς προορισμούς και σαφέστατα υπάρχει έντονο το στοιχείο της αγροτικής παραγωγής. Παράγουμε μοναδικά προϊόντα τα οποία σε συνδυασμό με την τοπική φιλοξενία και την ελληνική ύπαιθρο μπορούμε να τα αναδείξουμε εμπλουτίζοντας όλους τους τομείς του εναλλακτικού τουρισμού.
 
Επίσης, δίνοντας έμφαση στον γαστρονομικό τουρισμό και την ελληνική κουζίνα η ενότητα έχει  διττό στόχο: αφενός να αναδείξει τις γευστικές διαφορές και την γαστρονομική μοναδικότητα των περιοχών της χώρας μας, προβάλλοντας όμως  ταυτόχρονα τη δύναμη της ελληνικής κουζίνας ως συνολικής πρότασης. Μιας πρότασης που θα αναδείξει όλα αυτά τα τοπικά μας προϊόντα που αναφέραμε παραπάνω, πάλι σε συνδυασμό με την ανάδειξη του τουριστικού μας  προϊόντος.

Κλείνοντας, θα πρέπει να καταλάβουμε ότι πρέπει να εμβαθύνουμε σε έννοιες του τουριστικού μάρκετινγκ. Η συμπεριφορά του καταναλωτή προσαρμόζεται σε νέες τεχνολογίες. Ο καταναλωτής θέλει πλέον να μοιράζεται τις ταξιδιωτικές του εμπειρίες είτε online, δηλαδή μέσω του διαδικτύου, είτε offline, απλά συζητώντας με φίλους. Ο ταξιδιώτης  είναι “storyteller”. Σε αυτές τις εμπειρίες-ιστορίες  πρέπει να επενδύσουμε σαν τουριστική χώρα, δημιουργώντας την αίσθηση στον ταξιδιώτη ότι είναι co-producer στην διαδικασία παραγωγής των πρώτων υλών, αγγίζοντας ταυτόχρονα και τις 5 αισθήσεις του μέσω των μορφών εναλλακτικού τουρισμού. Αλλά ακόμη κάτι πιο σημαντικό είναι να μπορέσουμε να εστιάσουμε στο συναίσθημα που θα δημιουργηθεί μέσω αυτής της διαδικασίας δίνοντας του την ευκαιρία να γνωρίσει την ελληνική κουλτούρα, τον ελληνικό πολιτισμό και τον τουρισμό στην Ελλάδα.





Ο Παναγιώτης Μάρκου σπούδασε Μάρκετινγκ στο ΤΕΙ Αθήνας και στη συνέχεια προχώρησε σε μεταπτυχιακές σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, καθώς και στα Ναυτιλιακά (Institute Of Chartered Shipbrokers Greek Branch| Professional Maritime Programme). Σημαντικό κομμάτι στην επιλογή της επαγγελματικής του κατεύθυνσης ήταν το ταξιδιωτικό γραφείο της οικογένειάς του, Giovanti Travel, που εδρεύει στον Πειραιά και στο οποίο εργάζεται από το 2005. Αποκτώντας εμπειρίες για τη ναυτιλία και τον τουρισμό και πιστεύοντας πως αποτελούν τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας της χώρας, προσπαθεί για την άνοδο και την ανάπτυξη τους. Είναι μέλος του Τομέα τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top