Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Stanislava Blagoeva
Πρόεδρος ETTFA
Διευθύνων Σύμβουλος ITE Exhibitions

08 Ιανουάριος 2004, 00:00

Stanislava Blagoeva
Πρόεδρος ETTFA
Διευθύνων Σύμβουλος ITE Exhibitions

TravelDailyNews:   Κυρία Blagoeva, η ETTFA έχει ήδη 20 εκθέσεις – μέλη, που είναι μεταξύ των πιο σπουδαίων εκθέσεων τουρισμού της Ευρώπης. Πως βλέπετε το μέλλον του Συνδέσμου των Τουριστικών Εκθέσεων ETTFA;

Stanislava Blagoeva: Όπως έχουμε αποφασίσει στην τελευταία μας συνάντηση, η ETTFA θα διευρυνθεί και θα καλωσορίσει νέα μέλη. Ήδη έχουμε τρία νέα μέλη, μια έκθεση στο Βελιγράδι, μια στην Ουκρανία την Ukrain International Travel Market, και μια έκθεση στο Ρίμινι που σύντομα θα γίνει επίσημα μέλος μας.

TDN:  Αυτές οι νέες εκθέσεις πιστεύετε ότι είναι ανταγωνιστές με ορισμένες από τις εκθέσεις που είναι ήδη μέλη σας; Ποια είναι η φιλοσοφία της ETTFA για τον ανταγωνισμό και την θέση του τουρισμού στην Ενωμένη Ευρώπη;

S.B.:Η φιλοσοφία της ΕΤΤFA είναι η ακόλουθη. Δεν είμαστε ανταγωνιστές, είμαστε μέλη ενός Συνδέσμου που βοηθούμε ο ένας τον άλλο, για θέματα σχετικά με τους πελάτες μας και την προώθηση. Η ETTFA πιστεύω ότι θα γίνει δυνατότερη με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Κατά τη γνώμη μου η περίοδος που διανύουμε είναι μια επαναστατική περίοδος. Η ΕΕ γίνεται όλο και πιο μεγάλη, αναπτύσσει σχέσεις με την Κίνα, και ψηφίζει κανονισμούς για την τουριστική βιομηχανία. Ψηφίσαμε επίσης, τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, ώστε να γίνει πρεσβευτής του τουριστικού κλάδου στα Ηνωμένα Έθνη. Στην εποχή μας σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες ο τουρισμός είναι η κύρια βιομηχανία. Όλη η τουριστική βιομηχανία ανασυγκροτείται μέσα στην ΕΕ, ανοίγονται νέες πόρτες, και ιδιαίτερα ο ‘κώδικας του τουρισμού’, που πρόσφατα έγινε αποδεκτός από όλες τις χώρες. Μιας και προέρχομαι από την Ανατολική Ευρώπη, γνωρίζω τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν εκείνοι που είναι έξω από τον ‘κύκλο των προνομίων’: Υπάρχου περιορισμοί. Ο τουρισμός δεν έχει σχέση με τους περιορισμούς, αλλά με την ελευθερία.

  TDN:  Ποια είναι η γνώμη σας για την βίζα και τις δυσκολίες έκδοσης της;

S.B.:Στις μέρες μας τα πράγματα έχουν γίνει πολύ πιο εύκολα με την βοήθεια της ΕΕ. Οι διαδικασίες έχουν επιταχυνθεί με την ύπαρξη του Internet. Οι άνθρωποι κάνουν αίτηση για βίζα μέσω Internet και έχουν την απάντηση με ηλεκτρονική μορφή. Με την αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας τα πράγματα στον τουρισμό θα αναπτυχθούν σε μεγάλο βαθμό. Βέβαια, πολλές Ανατολικές χώρες έχουν ακόμα περιορισμούς στην βίζα. Αυτό άλλωστε είναι το κύριο θέμα μεταξύ των υπουργών τουρισμού της Ευρώπης και της Κίνας.

TDN:  Ποια είναι η γνώμη σας πάνω στο θέμα ότι υπάρχουν πολλές εκθέσεις τουρισμού και ότι το αποτέλεσμα πολλών είναι μόνο δημόσιες σχέσεις και όχι πραγματική δουλειά; Πιστεύετε ότι οι εκθέσεις τουρισμού βρίσκονται σε πτωτική τροχιά;

S.B.:Εξαρτάται πως το βλέπει κανείς. Στην εποχή της τεχνολογίας, η ανάπτυξη όλο και περισσότερης πρόσβασης είναι ελευθερία, μιας και η ελευθερία είναι η πρόσβαση. Πραγματικά πιστεύω ότι οι εκθέσεις δεν θα αντικατασταθούν από τίποτα. Οι εκθέσεις είναι ακόμα ο ‘τόπος αγοράς’. Σύμφωνα με την ιστορία των εκθέσεων, μόνο τα τελευταία χρόνια αυτός ο κλάδος έχει θεωρηθεί ξεχωριστός. Στις μέρες μας πολλά πανεπιστήμια σε διάφορες χώρες θεωρούν τις εκθέσεις ως το κύριο μέσο για την ανάπτυξη της βιομηχανίας των συνεδρίων και των ταξιδιών κινήτρων, δηλ. του κλάδου που ονομάζεται MICE. Και όπως είναι γνωστό αυτός ο κλάδος είναι στόχος κάθε χώρας και κάθε πόλης. H ETTFA αντιπροσωπεύει τις κυριότερες τουριστικές εκθέσεις της Ευρώπης, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο κλάδος των MICE συμπεριλαμβάνει και γεγονότα που άπτονται του κλάδου των εκθέσεων όπως συνέδρια, παράλληλες εκδηλώσεις κτλ κτλ. Θεωρώ ότι και αυτές οι εκδηλώσεις είναι μέρος της τουριστικής βιομηχανίας αφού δημιουργούν εισερχόμενο τουρισμό στον τόπο διεξαγωγής τους. Η βιομηχανία των εκθέσεων είναι ο κύριο αγοραστής των MICE. Στην εποχή μας υπάρχουν ορισμένα πανεπιστήμια στον κόσμο που προσφέρουν σπουδές στο ‘event management’, όπως και ένα πανεπιστήμιο στο Μιλάνο που έχει και μεταπτυχιακές σπουδές. Βέβαια αυτές οι σπουδές είναι μέρος των τουριστικών προγραμμάτων τους. Έτσι όλο και περισσότερες χώρες και κυβερνήσεις δίνουν μεγαλύτερη προσοχή σε αυτόν τον κλάδο.

  TDN:  Τι κάνει η ETTFA για τα μέλη της; Δώστε μας μερικά πρακτικά παραδείγματα.

S.B.:Το πρώτο πράγμα που προσφέρει η ETTFA στα μέλη της είναι πληροφόρηση, ένα πολύ σπουδαίο εργαλείο που όλοι χρειαζόμαστε. Στην βιομηχανία των εκθέσεων όλοι μας μοιραζόμαστε τους ίδιους πελάτες. Η βιομηχανία του τουρισμού μπορεί να είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία του κόσμου, αλλά όλοι είμαστε σαν μία οικογένεια. Είμαστε μια ομάδα ανθρώπων που μετακινούμαστε σε όλο τον κόσμο, κάνοντας την ίδια δουλειά κάθε περίοδο. Κάθε έκθεση έχει την ίδια δομή, τα ίδια θέματα, και τους ίδιους πελάτες. Πρέπει να βρισκόμαστε μεταξύ μας να συζητούμε για το πώς θα αναπτύξουμε και άλλο τον Σύνδεσμο, να μιλάμε με όλους τους υπόλοιπους, το κοινό, και βέβαια και τον τύπο. Επιπλέον, όλο και περισσότερο ενδιαφερόμαστε για τα θέματα που αφορούν την τουριστική βιομηχανία, και έτσι συζητούμε για την έκδοση βίζας, τους νέους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και βέβαια και για πιο γενικά θέματα όπως αυτό της παγκόσμια φτώχιας που το συζητούμε με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού.

Επίσης, υπάρχει ένας αριθμός χωρών που τις βοηθάμε σε θέματα εκθέσεων. Θα έλεγα ότι αυτές οι χώρες αποτελούν την ‘αναδυόμενη’ αγορά, γιατί μισώ την έκφραση ‘τρίτος κόσμος’. ‘Αναδυόμενη αγορά’ είναι η σωστή έκφραση για τις αναπτυσσόμενες χώρες. Σαν ETTFA βοηθάμε στην προβολή αυτών των χωρών μέσω των εκθέσεων μας. Ακόμα, υποστηρίζουμε την τοπική βιομηχανία, που έχει υποφέρει πολύ σε χώρες όπως η Γιουγκοσλαβία, και γενικά τα Βαλκάνια, από διάφορες πολιτικές αναταραχές.

Ένα άλλο πράγμα που προσφέρει η ETTFA στα μέλη της είναι ότι με δεδομένο ότι οι εκθέσεις γίνονται σε διαφορετικές αγορές, υπάρχει ένας πολύ μεγάλος όγκος πληροφοριών και γνώσεων από όλες αυτές τις αγορές που μοιράζονται τα μέλη. Πιστεύω ότι αυτά τα στοιχεία είναι πολύ σπουδαία για τους διοργανωτές των εκθέσεων.

TDN:  Ξανά θα ρωτήσω αν υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων σε αυτό το σημείο

S.B.:Δεν υπάρχει καμιά σύγκρουση συμφερόντων. Ας δούμε για παράδειγμα την Ρωσική αγορά. Στην έκθεση World Travel Market, WTM, πάντα υπάρχουν Ρώσοι εκθέτες, αλλά αν κάποιος θέλει να κάνει επαφές με την Ρωσική τουριστική βιομηχανία πρέπει να γίνει εκθέτης στην MITT στην Μόσχα. Στην WTM οι Ρώσοι πουλούν την Ρωσία, στην MITT υπάρχουν οι επαγγελματίες εκείνοι που ασχολούνται με τον εξερχόμενο τουρισμό. Αυτή είναι η διαφορά. Έτσι κανένας από εμάς δεν είναι πραγματικά ανταγωνιστής. Στόχος μας είναι να βοηθούμε ο ένας τον άλλο.

TDN:  Είναι μέσα στα σχέδια σας να προσφέρετε στα μέλη σας ορισμένα εργαλεία όπως για παράδειγμα ένα σύστημα κεντρικής διαχείρισης για τους εκθέτες;

S.B.:Υπάρχουν πολλές εταιρίες που προσφέρουν τέτοιου είδους προγράμματα, όπως επίσης και πολλές που προσπαθούν να αναπτύξουν ένα σύστημα για τις εκθέσεις σαν αυτό των CRS. Πιστεύω ότι είναι πολύ νωρίς για όλες αυτές τις προσπάθειες, μιας και η βιομηχανία των εκθέσεων είναι κατακερματισμένη και αντιπροσωπεύει διάφορους κλάδους όπως τις εκθέσεις, τους προμηθευτές, τους διοργανωτές, τα συνεδριακά και εκθεσιακά κέντρα, κτλ.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top