Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Νέο βιβλίο για τη διοίκηση του αθλητικού τουρισμού από τον Κων. Αλεξανδρή

30 Αύγουστος 2018, 12:43

Το σύγγραμμα έχει ως στόχο να καλύψει βασικά θέματα που σχετίζονται με τη διοίκηση και ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού, μέσα από παραδείγματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.


Η ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού, ως μια ειδική και ξεχωριστή μορφή τουρισμού, έχει έρθει τα τελευταία χρόνια στο προσκήνιο, αποκτώντας μια θέση στα πλάνα ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού. Τόσο οι επαγγελματίες όσο και οι τοπικές κοινωνίες που ασχολούνται με αυτό το είδος τουρισμού, έχουν καταλάβει ότι μπορεί να είναι εξαιρετικά κερδοφόρος και μπορεί να συνεισφέρει στην γενικότερη τουριστική ανάπτυξη. Για αρκετά χρόνια, και ίσως ακόμα και σήμερα, ο αθλητικός τουρισμός δίνει την εντύπωση ότι πρόκειται απλώς για τα κλασικά αθλήματα, όπως το ποδόσφαιρό, το μπάσκετ και ο στίβος, όπου στις περισσότερες των περιπτώσεων τα κέρδη πηγαίνουν σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Ο αθλητικός τουρισμός δεν είναι όμως μόνο αυτό, κρύβει μια πληθώρα ενασχολήσεων και αθλημάτων που μπορούν να αναπτυχθούν περισσότερο και να αποφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα στην οικονομία, και αυτός μάλιστα είναι και ο σκοπός του βιβλίου “Διοίκηση Αθλητικού Τουρισμού” από τις Εκδόσεις Αφοί Κυριακίδη, του συγγραφέα κ. Κωνσταντίνου Αλεξανδρή.

Το σύγγραμμα έχει ως στόχο να καλύψει βασικά θέματα που σχετίζονται με τη διοίκηση και ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού, μέσα από παραδείγματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει γίνει μια επιλογή θεμάτων τα οποία βάση της διδακτικής, επαγγελματικής και ερευνητικής εμπειρίας του συγγραφέα θεωρούνται σημαντικά για όσους εμπλέκονται στον αθλητικό τουρισμό. Τα κεφάλαια του συγγράμματος εισάγουν βασικές θεωρητικές έννοιες με στόχο να κατανοηθεί η εφαρμογή τους στον αθλητικό τουρισμό. Στο τέλος κάθε κεφαλαίου υπάρχει επίσης λίστα από διεθνείς βιβλιογραφικές αναφορές στις οποίες ο αναγνώστης που ενδιαφέρεται περαιτέρω μπορεί να ανατρέξει. Τέλος, μέσα από μια σειρά από πραγματικά case studies από την Ελλάδα, παρουσιάζονται παραδείγματα καλών πρακτικών για την ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού.

Πιο συγκεκριμένα, στο βιβλίο αναλύονται αρχικά οι εννοιολογικοί ορισμοί του τουρισμού γενικά, του αθλητικού τουρισμού πιο ειδικά, και της αναψυχής, με απώτερο σκοπό να γίνει η σωστή διάκριση ανάμεσα στις έννοιες και τις ορολογίες για την καλύτερη κατανόηση από τον αναγνώστη. Ακόμη, παρουσιάζεται ο αντίκτυπος του αθλητικού τουρισμού στην οικονομία, την κοινωνία, το περιβάλλον αλλά και την πολιτική σκηνή, μέσα από πραγματικά παραδείγματα. Ένα στοιχείο που αναλύεται είναι και όλα τα είδη των αθλητικών διοργανώσεων, με στοιχεία από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου και το Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου της Γαλλίας. Σε πιο ειδικό επίπεδο, παρουσιάζονται ακόμη, οι μεταβλητές τμηματοποίησης της αγοράς και παρουσιάζονται συγκεκριμένες ομάδες αθλητικών τουριστών μέσα από έρευνες που συμπεριλήφθηκαν υπόψιν.

Επίσης δεν θα μπορούσε να λείπει και το κομμάτι του στρατηγικού σχεδιασμού και της διοίκησης των θεμάτων που είναι άμεσα συνυφασμένα με τον αθλητικό τουρισμό με σκοπό την εφαρμογή τους σε αντίστοιχες επιχειρήσεις. Για τον λόγο αυτό παρουσιάζονται βασικές αρχές μάρκετινγκ που αφορούν αυτή τη μορφή τουρισμού με στόχο την σωστή διαχείριση της έννοιας της ποιότητας στον τουρισμό αλλά και το πώς αυτή η ποιότητα μπορεί να καταγραφεί και να μετρηθεί. Τέλος, ένα ακόμη σημαντικό κεφάλαιο είναι η ανάλυση της σημασίας της ανάπτυξης της επωνυμίας στις αθλητικές υπηρεσίες και η σχέση της επωνυμίας των τουριστικών προορισμών και με την επωνυμία των αθλητικών διοργανώσεων. Όλα αυτά που αναλύονται στο βιβλίο είναι βασισμένα σε case studies και έρευνες δημοσιευμένες, καθώς και από αληθινά παραδείγματα τα οποία επίσης παρουσιάζονται στο σύγγραμμα.

Ο Κωνσταντίνος Αλεξανδρής, ο οποίος είναι διδάκτορας στο αντικείμενο της Διοίκησης Αθλητισμού και Αναψυχής του University of Manchester, UK και κάτοχος δύο μεταπτυχιακών τίτλων (ΜΑ in Leisure Management, University of Sheffield, και MEd in Education, University of Manchester). Έχει διατελέσει επίκουρος καθηγητής στο University of Illinois at Urbana-Champaign (Dept of Sport, Recreation and Tourism), USA. Είναι συγγραφέας των βιβλίων “Sport Consumer Behavior: Marketing Strategies” (Routledge Publication), “Performance Measurement in Leisure Management” (Routledge Publications) και “Αρχές Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Επιχειρήσεων Αθλητισμού και Αναψυχής”. Έχει δημοσιεύσει πάνω από 70 άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά σε θέματα που σχετίζονται με τη διοίκηση αθλητισμού, τουρισμού και αναψυχής. Συμμετέχει στην εκδοτική επιτροπή 6 διεθνών επιστημονικών περιοδικών. Έχει συνεργαστεί σε επίπεδο συμβουλευτικών υπηρεσιών και επαγγελματικής κατάρτισης με τουριστικούς φορείς, ιδιωτικές εταιρίες, αθλητικούς οργανισμούς, ομοσπονδίες και οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης σε θέματα σχεδιασμού, μάρκετινγκ, ανάπτυξης, και εκπαίδευσης ανθρώπινου δυναμικού. Σήμερα είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο αντικείμενο της Διοίκησης Αθλητισμού και Αναψυχής στο ΤΕΦΑΑ του ΑΠΘ, μέλος ΣΕΠ στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη Διοίκηση Τουρισμού και Τουριστικών Επιχειρήσεων) και επισκέπτης καθηγητής στο Sheffield Hallam University, UK. Είναι διευθυντής του Εργαστηρίου “Διοίκηση Αθλητισμού, Τουρισμού και Αναψυχής” στο ΤΕΦΑΑ του ΑΠΘ.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top