Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Προσεγγίζοντας τις αγορές του εναλλακτικού – θεματικού τουρισμού για προσέλκυση πελατών για 12 μήνες τουρισμό

17 Σεπτέμβριος 2018, 15:17

Οι ειδικές – εναλλακτικές μορφές τουρισμού (τουρισμός ειδικών ενδιαφερόντων) είναι κρίσιμες για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τη διεύρυνση των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. Αναπτύσσοντας τις ειδικές – εναλλακτικές μορφές τουρισμού υποστηρίζουμε την 12-μηνη τουριστική δραστηριότητα.


Σε τέσσερεις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, στον οικοτουρισμό, στον ποδηλατικό τουρισμό, στον περιηγητικό τουρισμό / trekking και στον τουρισμό σκαφών αναψυχής – γιώτινγκ, θα εστιάσει το σεμινάριο του TravelDailyNews.
 
 
TravelDailyNews Special Interest Tourism Seminars
«Προσεγγίζοντας τις αγορές του εναλλακτικού –θεματικού τουρισμού για προσέλκυση πελατών για 12 μήνες τουρισμό»
 
Παρασκευή, 12 Οκτωβρίου 2018
 
AIROTEL Parthenon Hotel • Μακρή 6 • Αθήνα 
 
Κύριος Εισηγητής:
Χρήστος Πετρέας • Εμπειρογνώμων - Σύμβουλος Τουριστικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης
Σύμβουλος Αυτοδιοίκησης, οργανισμών και φορέων – Εμπειρογνώμων ΕΕ – Διδάσκων 
Επιστημονικός Σύμβουλος Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών - ΕΟΑΕΝ, 
Επιστημονικός Σύμβουλος Ένωσης Ξενοδοχείων Νομού Τρικάλων, 
Επιστημονικός Σύμβουλος Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος – ΣΙΤΕΣΑΠ, 
πρώην Επιστημονικός Συνεργάτης Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, 
Πρώην Καθηγητής – Πανεπιστημιακός σε θέματα Τουριστικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης, Τουριστικού Μάρκετινγκ, Μάνατζμεντ, κ.α.
 
Προσκεκλημένη Εισηγήτρια προγράμματος Green Key για τον οικολογικό τουρισμό
Νατάσσα Αντωνοπούλου • Υπεύθυνη Συντονισμού Προγράμματος Green Key
 
Προσκεκλημένος Εισηγητής πεζοπορικού τουρισμού:
Η ανάπτυξη πιστοποιημένων πεζοπορικών μονοπατιών - η εμπειρία του Menalon Trail στην Αρκαδία
Γιάννης Λαγός • Εμπνευστής, συντονιστής και πρόεδρος του Menalon trail του πρώτου Πιστοποιημένου Ελληνικού Μονοπατιού και 10ου στην Ευρώπη, από την Πανευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Πεζοπόρων (εκπροσωπεί 55 ομοσπονδίες σε 33 χώρες με 3.000.000 μέλη) που βραβεύτηκε με το χάλκινο βραβείο των TOURISM AWARDS 2016 και με το Χρυσό Βραβείο των TOURISM AWARDS 2018
 
Προσκεκλημένη Εισηγήτρια Ποδηλατικού τουρισμού - Σήματος Bike Friendly Hotel & Destinations
Βίκυ Καραντζαβέλου • Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων ΝΑΤΤΟΥΡ
 
Προσκεκλημένος Εισηγητής θαλάσσιου τουρισμού – γιώτινγκ:
Οι δραστηριότητες και τα οφέλη του γιώτινγκ στις τοπικές οικονομίες
Πάρις Λουτριώτης • Κυβερνήτης / Ναυταθλητής/ Επαγγελματίας / Επιχειρηματίας του κλάδου των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών – Μέλος ΔΣ και πρώην Πρόεδρος ΣΙΤΕΣΑΠ – πρώην Αντιπρόεδρος ΓΕΠΟΕΤ – Μέλος ΣΕΤΕ
 
 
 
Οι εναλλακτικές – θεματικές μορφές τουρισμού (τουρισμός ειδικών ενδιαφερόντων = “special interest tourism”) είναι κρίσιμες για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τη διεύρυνση των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. Αναπτύσσοντας τις ειδικές – εναλλακτικές μορφές τουρισμού υποστηρίζουμε την 12-μηνη τουριστική δραστηριότητα. 
 
Οι τουριστικές δραστηριότητες στην ύπαιθρο βιώνουν μία ιδιαίτερη αύξηση τα τελευταία χρόνια, και αναπτύσσονται σε όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ συνήθως προσελκύουν και επισκέπτες – τουρίστες που όχι μόνο είναι περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι αλλά και είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα, για να απολαύσουν δραστηριότητες στην φύση. 
 
Το TravelDailyNews, με στόχο να υποστηρίξει τις τουριστικές επιχειρήσεις όλων των κλάδων, και κυρίως των λιγότερο γνωστών τουριστικών περιοχών – προορισμών, συγκρότησε τα σεμινάρια για την προσέλκυση πελατών εναλλακτικών – θεματικών  μορφών τουρισμού. Μετά την αρχική υλοποίηση μιας γενικής προσέγγισης για τις εναλλακτικές - θεματικές μορφές, προσφέρονται σε βάθος σεμινάρια που επικεντρώνονται κάθε φορά σε περιγραφή εξειδικευμένων τουριστικών αγορών και εξετάζουν τους τρόπους για την προσέγγιση τους, και με τις παραδοσιακές αλλά και με τις διαδικτυακές μεθόδους, περιγράφοντας που βρίσκονται, τι ζητούν, πως αποφασίζουν και τελικά πως τους κάνεις πελάτες σου. 
 
Για την εξοικείωση των συμμετεχόντων το σεμινάριο ακολουθεί την συμμετοχική διδακτική πρακτική –περιγράφεται «μελέτη περίπτωσης» και οι συμμετέχοντες θα την αναλύσουν συνεργαζόμενοι σε ομάδες, για να μπορούν να μεταφέρουν την εμπειρία στις δικές τους επιχειρήσεις και διοικητικές δομές. 
 
Σε “καλές πρακτικές” και στοιχεία για την προσέγγιση στις εξειδικευμένες πελατειακές αγορές: οικοτουρισμός / οικολογικός τουρισμός, ποδηλατικός τουρισμός, περιηγητικός τουρισμός / trekking, θαλάσσιος τουρισμός – γιώτινγκ - σκάφη αναψυχής, θα εστιάσουν οι παρουσιάσεις στο Σεμινάριο Ειδικών - Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού, που συνδιοργανώνει το TravelDailyNews με τον Χρήστο Πετρέα την 12η Οκτωβρίου στην Αθήνα. 
 
Η σεμιναριακή ημέρα (09:00 – 17:00 μμ) διατίθεται για την παρουσίαση των δραστηριοτήτων και για την πρακτική εξάσκηση των συμμετεχόντων με εφαρμογή σε μία εξειδικευμένη “μελέτη περίπτωσης” (case study). Μέσα σ’ αυτή θα αποκτήσετε καλύτερη αντίληψη για τις παραπάνω  δραστηριότητες εναλλακτικού - θεματικού τουρισμού, που θα σας  βοηθήσουν, με πρακτικά παραδείγματα, στην προσέλκυση πελατών - τουριστών για όλη τη διάρκεια του χρόνου. 
 
Οι εισηγητές αναγνωρίζουν και επικεντρώνονται στην ανάγκη γεωγραφικής διάχυσης του τουρισμού, κυρίως στην ενδοχώρα, που έχουν μείνει πίσω στην στρατηγική των προσπαθειών προσέλκυσης επισκεπτών – τουριστών γιατί οι παράκτιες περιοχές έχουν αποτελέσει το επίκεντρο δράσεων τουριστικής προβολής.
 
Στο νέο μοντέλο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης που χρειάζεται η Ελλάδα, ο τουρισμός των εναλλακτικών – θεματικών μορφών και οι περιβαλλοντικά συμβατές δραστηριότητες αποτελούν κρίσιμο παράγοντα. Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν εξοικείωση, γνωριμία με τα χαρακτηριστικά της αγοράς, ενημέρωση για τεχνικές ανάδειξης των προσφερόμενων υπηρεσιών, προτάσεις δημιουργίας του “προϊόντος”, ιδέες για την προσέγγιση των πελατειακών ομάδων, ενώ θα συζητηθούν και  πρακτικά θέματα οργάνωσης και υλοποίησης των δραστηριοτήτων.
 
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να γίνουν κατανοητές οι δραστηριότητες αυτές και οι δράσεις που περιλαμβάνουν, που έχουν πρόσφατα γίνει γνωστές στην Ελλάδα, αν και δεν είναι καινούργιες για την ελληνική τουριστική πραγματικότητα, και είναι δραστηριότητες με τάσεις διεθνούς ανάπτυξης, και μπορούν να ασκούνται ουσιαστικά καθόλη τη διάρκεια του έτους, συντείνοντας και στην απεξάρτηση από την εποχικότητα που πλήττει τον ελληνικό τουρισμό.
 
Οι δραστηριότητες αυτές επιλέγονται γιατί έχουν αρκετά μεγάλες δυνητικές πελατείες,  από διάφορες χώρες και κυρίως χώρες που ήδη δέχεται τουρισμό η Ελλάδα. Επίσης, για τις δραστηριότητες αυτές η τουριστική επιχείρηση μπορεί σχετικά εύκολα να δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές – υπηρεσίες – προϊόντα, ενώ το αντικείμενό τους καλύπτει γεωγραφικά σχεδόν όλη την Ελλάδα.
 
Ειδικότερα, το σεμινάριο θα περιλάβει: 
 
• Ποιές είναι οι επιλεγμένες δραστηριότητες - μορφές εναλλακτικού – θεματικού τουρισμού; 
• Ποιοι είναι οι δυνητικοί πελάτες και ποια τα χαρακτηριστικά της πελατειακής αγοράς; 
• Πώς αποκτώνται τα ειδικά σήματα (BIKE FRIENDLY, GREEN KEY, κ.α.) που μπορούν να προσελκύσουν τους ενδιαφερόμενους πελάτες;
• Ποιες μεθόδους και πρακτικές χρησιμοποιούμε για την προσέγγιση και προσέλκυση των δυνητικών αγορών και πελατών;
• Πρακτική εφαρμογή με την συμμετοχική επεξεργασία μίας εξειδικευμένης μελέτης περίπτωσης (case study)
• Πώς μπορεί η τουριστική επιχείρηση να αναπτύξει την δραστηριότητα;
• Πώς πρέπει να παρουσιάζεται η επιχείρηση και οι υπηρεσίες για εναλλακτικές μορφές στο διαδίκτυο;
 
Το σεμινάριο απευθύνεται σε:
 
• Επιχειρηματίες, στελέχη, και επαγγελματίες τουριστικών επιχειρήσεων: καταλυμάτων (ξενοδοχειακών μονάδων, ενοικιαζομένων, κλπ), τουριστικών γραφείων και πρακτορείων, και πάσης φύσεως επιχειρήσεων που εξυπηρετούν τουρίστες
• Αιρετούς και στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης είτε άμεσα είτε έμμεσα ασχολούμενα με γενικότερα θέματα τοπικής ανάπτυξης και με αρμοδιότητες για την ανάδειξη τουριστικών, φυσικών και πολιτιστικών πόρων   
• Εκπροσώπους και στελέχη φορέων και οργανώσεων σχετικών με τον τουρισμό και τις διάφορες δραστηριότητες σε κάθε περιοχή
• Τοπικούς επαγγελματίες παρόχους υπηρεσιών προς τους τουρίστες 
• Νέους που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν μία τουριστική επιχειρηματική ή ατομική δραστηριότητα ως επαγγελματική απασχόληση
 
Πώς θα ωφεληθούν οι συμμετέχοντες; 
 
Όσοι θα παρακολουθήσουν το σεμινάριο:
 
• Θα ενημερωθούν για τα χαρακτηριστικά της δυνητικής αγοράς
• Θα κατανοήσουν πως λειτουργούν οι συγκεκριμένες δραστηριότητες εναλλακτικού τουρισμού
• Θα ενημερωθούν για “καλές πρακτικές” και τι κάνουν άλλες περιοχές και χώρες
• Θα ενημερωθούν για τις προϋποθέσεις και διαδικασίες για να αποκτήσουν τις «κατάλληλες πιστοποιήσεις» εξειδίκευσης στις δραστηριότητες αυτές
• Θα συμμετάσχουν σε μία πρακτική άσκηση – μελέτη περίπτωσης (case study) μεθόδων προσέλκυσης των πελατών αυτών 
• Θα μάθουν πως είναι μία σωστή προετοιμασία παρουσίασης για να επιλέγεται η περιοχή ή η επιχείρηση από την συγκεκριμένη αγορά
• Θα μπορούν να ακολουθήσουν απλά βήματα προκειμένου μεσο-μακρο-πρόθεσμα να επιτύχουν προσέλκυση των δυνητικών πελατών
• Θα ενημερωθούν τι χρειάζεται και πως “στήνεται” η παροχή της υπηρεσίας για τις ειδικές – δραστηριότητες αυτές
• Θα αποκτήσουν εξοικείωση με τον κατά περίπτωση σχετικό εξοπλισμό που χρειάζεται
• Θα έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να θέσουν ερωτήσεις σε εξειδικευμένους εισηγητές
 
Το θεματολόγιο:
 
Ποδηλατικός τουρισμός
 
Ο ποδηλατικός τουρισμός γίνεται όλο και πιο δημοφιλής σε όλο τον κόσμο. Πολλά γραφεία ασχολούνται αποκλειστικά  με ποδηλατικό τουρισμό, εκτός από άλλα που ασχολούνται γενικότερα με sports travel. Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες καλύπτουν την δραστηριότητα, ενώ η Αυστραλία έχει εκπονήσει ολόκληρο marketing plan για την εξειδικευμένη αυτή μορφή.
 
Στην Ελλάδα μόνο πρόσφατα αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε την δυναμική που έχει αυτό το είδος τουρισμού. Άλλωστε από τις παραδοσιακές μας αγορές, οι Γερμανοί είναι κατά εκατομμύρια λάτρεις της δραστηριότητας και πηγαίνουν και οικογενειακές διακοπές με τον σκοπό της ποδηλασίας, ενώ η European Cycle Route εκτιμά ότι ετησίως στην Ευρώπη πραγματοποιούνται περισσότερα από 20 εκατ. ποδηλατικά ταξίδια. 
 
Το ευρωπαϊκό δίκτυο ποδηλατικών διαδροµών έχει έκταση περισσότερο από 70.000 χιλιόμετρα, και ο ποδηλατικός τουρισµός αναπτύσσεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, ενώ όπως δήλωσε εκπρόσωπος της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενθαρρύνει τη διαφοροποίηση της τουριστικής προσφοράς και αναγνωρίζει τον ρόλο που διαδραµατίζει η ποδηλασία στην ανάπτυξη βιώσιµου, φιλικού προς το περιβάλλον, τουρισµού. 
 
Περιηγητικός – πεζοπορικός τουρισμός / trekking 
 
Κατά την εγκυκλοπαίδεια, το trekking ορίζεται ως “η πράξη του να κάνει κανείς ένα μακρύ ταξίδι σε δύσβατη περιοχή, με τα πόδια, συνήθως για ευχαρίστηση”. Τουριστικά έχει επικρατήσει ο περιηγητικός τουρισμός – πεζοπορία – trekking, να αναφέρεται σε πεζοπορική διαδρομή, σε χαραγμένο ή μη μονοπάτι, για την απόλαυση του φυσικού περιβάλλοντος και για την υποστήριξη της φυσικής υγείας, και είναι δραστηριότητα λιγότερο κουραστική από την ορειβασία. Στην Ευρώπη ήδη “πεζοπορούν” περισσότεροι από 30 εκατ. Ευρωπαίοι, που αποτελούν δυνητική αγορά για την Ελλάδα.
 
Ο σκοπός του περιηγητικού - πεζοπορικού τουρισμού μπορεί να είναι φυσιολατρικός, δηλαδή για να θαυμάσει κανείς τις ομορφιές της φύσης ή και για λόγους υγείας και ευεξίας, μιας και δεν υπάρχει τίποτε καλύτερο από το περπάτημα στη φύση. Συνήθως πρόκειται για πεζοπορίες μικρών ή μεγάλων διαδρομών, σε χαραγμένα πεζοπορικά - ορειβατικά μονοπάτια. 
 
Τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί πολλή δραστηριότητα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδος για να δημιουργούν πεζοπορικές διαδρομές, ενώ μόνο πρόσφατα έγινε αντιληπτό και συνείδηση ότι χρειάζεται να πληρούνται προϋποθέσεις για να αναδειχθούν οι περιοχές σε “πεζοπορικούς προορισμούς”. Οι συμμετέχοντες θα παρακολουθήσουν την εμπειρία από το πεζοπορικό μονοπάτι Menalon Trail, το πρώτο που πιστοποιήθηκε στην Ελλάδα, και ου οργάνωσε τον Νοέμβριο 2017 την 1η Πανελλήνια Διάσκεψη Μονοπατιών στην Βυτίνα και Δημητσάνα Αρκαδίας, και ήδη κερδίζει τα οφέλη από την προβολή του.
 
Οικοτουρισμός / Οικολογικός τουρισμός
 
Ο οικοτουρισμός αποτελεί τουριστική δραστηριότητα στη φύση (“τουρισμός φύσης” ή “φυσιολατρικός τουρισμός”). Αναπτύσσεται σε οικολογικά αξιόλογες περιοχές (και θεσμοθετημένης περιβαλλοντικής προστασίας π.χ. περιοχές Natura) και περιέχει δραστηριότητες που μπορεί να έχουν επιστημονικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα (πχ. τουρισμός παρατήρησης των οικοσυστημάτων).
 
Η άγρια φύση, η πανίδα και η χλωρίδα του ελληνικού χώρου προστατεύονται από διεθνείς και εθνικούς οργανισμούς. Στην ελληνική επικράτεια διαβιούν, περίπου, 50.000 είδη ζώων, ένας πλούτος άγριας ζωής μοναδικός στον ευρωπαϊκό χώρο που οφείλεται στο έντονο ανάγλυφο, το οποίο δημιουργεί διαφορετικά οικοσυστήματα, που μπορούν να είναι επισκέψιμα ως μέρος τουριστικής δραστηριότητας.
 
Ο οικοτουρισμός μπορεί να συνδυάζεται με άλλες μορφές τουρισμού όπως ο επιστημονικός τουρισμός, ο περιηγητικός/ πεζοπορικός τουρισμός και ο τουρισμός περιπέτειας, που δεν αναφέρονται άμεσα στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά περιλαμβάνουν δραστηριότητες που διοργανώνονται στο φυσικό περιβάλλον.
 
Η πιστοποίηση “Green Key”
 
Το πρόγραμμα Green Key είναι ένα διεθνές πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης, που δημιουργήθηκε από το Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Foundation for Environmental Education – FEE, www.fee.global), με εθνικό χειριστή την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, την παλαιότερη περιβαλλοντική μη κυβερνητική οργάνωση εθνικής εμβέλειας, με έτος ίδρυσης το 1951. Το Green Key βραβεύει μονάδες που εφαρμόζουν με συνέπεια πρακτικές πράσινης διαχείρισης και απευθύνεται σε ξενοδοχεία, ξενώνες, camping, συνεδριακά κέντρα και εστιατόρια σε 50 χώρες. Βασικός στόχος του προγράμματος Green Key είναι η συμβολή στη διαμόρφωση φιλικής περιβαλλοντικά αντίληψης στη βιομηχανία τουρισμού και στην ενίσχυση του περιβαλλοντικού προφίλ της χώρας και στην προσέλκυση των πελατών που είναι οικολογικά ευαίσθητοι και ενεργοί. Από τις 2400 μονάδες διεθνώς βραβευμένες μονάδες, οι 205 βρίσκονται στην Ελλάδα.
 
Το σήμα “Bike Friendly”
 
Η ΝΑΤΤΟΥΡ, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης (Ε.Ε.Π.Φ.), και για να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς του ποδηλατικού τουρισμού, που αυξάνεται αλματωδώς τα τελευταία χρόνια, δημιούργησε το label, “Bike Friendly” (Hotel & Destination) στην Ελλάδα, ακολουθώντας διεθνή κριτήρια που προάγουν την βιώσιμη κινητικότητα. Στόχος του label “Bike Friendly” είναι ένα οργανωμένο επίπεδο διαμονής για Έλληνες και ξένους λάτρεις της ποδηλατικής περιήγησης και άθλησης. Ήδη ποδηλατικές τουριστικές δραστηριότητες αναπτύσσονται ραγδαία, γιατί υπάρχει μεγάλη ζήτηση και από τις ευρωπαϊκές και άλλες χώρες. Η τουριστική επιχείρηση μπορεί να διαφοροποιήσει το προϊόν της με την απόκτηση του label “Bike Friendly” και να γίνει πιο ανταγωνιστική για να προσελκύει ποδηλάτες πελάτες από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο. Οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια για την πιστοποίηση και απόκτηση του label “Bike Friendly” θα περιγραφούν και θα παρουσιαστούν παραδείγματα από τις δράσεις διάφορων μονάδων σε όλη την Ελλάδα. 
 
Θαλάσσιος τουρισμός – γιώτινγκ – σκάφη αναψυψής
 
Με το όρο “γιώτινγκ” είναι γνωστή διεθνώς η θαλάσσια δραστηριότητα, κατά την οποία ο ταξιδιώτης χρησιμοποιεί – ναυλώνει θαλαμηγό σκάφος για λόγους αναψυχής, με ελευθερία κινήσεων, σε αντίθεση με την κρουαζιέρα, κατά την οποία τα δρομολόγια, τα ωράρια, οι προς επίσκεψη χώροι και όλα τα προγράμματα εκδηλώσεων είναι αυστηρά προκαθορισμένα και πρέπει υποχρεωτικά να τα ακολουθούν όλοι οι τουρίστες. Το γιώτινγκ βασίζεται στο θαλαμηγό σκάφος που περιέχει υπηρεσίες διαμονής και εστίασης στον τουρίστα, καθώς και τη δυνατότητα προσέγγισης σε νησιωτικές και παράκτιες περιοχές. Ακόμη, παρέχει στον ταξιδιώτη μεγάλο εύρος επιλογών ως προς την απόλαυση του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
 
Ο θαλάσσιος τουρισμός άρχισε να αναπτύσσεται στην Ελλάδα από την δεκαετία του ‘60. Αποτελεί παράγοντα κεφαλαιώδους σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας και κυρίως γιατί συνεισφέρει στην ανάπτυξη περιοχών λιγότερο ευνοημένων, και αυτών των μικρότερων και λιγότερο γνωστών τουριστικά νησιών, των οποίων η οικονομία βασίζεται κατά κύριο λόγο στη θάλασσα και την παράκτια ζώνη. Συνδυαστικά ο τουρισμός με επαγγελματικό ενοικιαζόμενο σκάφος, προσφέρεται και αξιοποιεί συμπληρωματικά και άλλες μορφές τουρισμού, διευκολύνει στο να φέρει τον επισκέπτη σε επαφή και με τα πολιτιστικά, θρησκευτικά, ιστορικά και άλλα χαρακτηριστικά του τόπου. Η δραστηριότητα αναπτύσσεται σε όλο τον θαλάσσιο χώρο της Ελλάδος, τα σκάφη κινούνται ακόμη και σε μη εύκολα χερσαία προσβάσιμες ακτές, προσεγγίζουν όλες τις παράκτιες περιοχές και ενισχύουν τις τοπικές οικονομίες.
 
Ο κλάδος έχει ένα ετήσιο τζίρο άνω των 100 εκατ ευρώ, στον οποίο προστίθεται αποδιδόμενος ΦΠΑ εκτός την ατομική φορολογία των εργαζομένων, χωρίς να υπολογίζουμε τον τζίρο στα περίπου 50 διαφορετικά επαγγέλματα, που επηρεάζει. Η συνεισφορά του κλάδου στις τοπικές νησιωτικές και παράκτιες κοινωνίες είναι επιπρόσθετη, διότι, τα σκάφη που κινούνται σε όλες τις παράκτιες περιοχές, όπου κατά κανόνα και διανυκτερεύουν, δημιουργούν εισόδημα στις περιοχές αυτές (νησιά, παράκτιοι οικισμοί, κ.λπ.), ενώ εκτιμάται ότι ο κάθε επιβαίνων σε σκάφος μπορεί να ξοδεύει μεταξύ 50 και 100 ευρώ κάθε νύκτα που αγκυροβολεί σε μία παράκτια περιοχή.
 
Εκτός από την περιγραφή της δραστηριότητας, στο σεμινάριο θα συζητηθούν οι προϋποθέσεις και οι συνθήκες που διευκολύνουν την “εκμετάλλευση” με την καλή έννοια, των δυνατοτήτων της αγοράς αυτής από την τοπική κοινωνία.
 
Κύριος Εισηγητής:
 
Ο Χρήστος Πετρέας είναι οικονομολόγος (MBA – ΗΠΑ), εμπειρογνώμων – σύμβουλος σε θέματα Τουριστικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης και Στρατηγικού Σχεδιασμού. Έχει πολυετή επαγγελματική, ακαδημαϊκή, μελετητική και συμβουλευτική εμπειρία σε θέματα τουριστικής και περιφερειακής ανάπτυξης και στρατηγικού σχεδιασμού, τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε χώρες του εξωτερικού, σε κυβερνήσεις και κρατικούς οργανισμούς, επαγγελματικούς φορείς, επιχειρήσεις και αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης. Δραστηριοποιείται ως Σύμβουλος σε επιχειρήσεις, επαγγελματικούς τουριστικούς φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση κλπ, για την προβολή και προώθηση εναλλακτικών μορφών και τουριστικών προορισμών.
 
Ο Χρήστος Πετρέας διατέλεσε για αρκετά χρόνια Ανώτερος Εμπειρογνώμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε Προγράμματα Τεχνικής Βοήθειας σε υπουργεία, κυβερνητικούς φορείς σε διάφορες χώρες. Στην Ελλάδα δραστηριοποιείται ως Επιστημονικός Σύμβουλος σε θέματα τουριστικής και περιφερειακής ανάπτυξης και μάρκετινγκ, σε επιμελητήρια, αυτοδιοίκηση και φορείς. Ως Σύμβουλος και Μελετητής, έχει συνεργαστεί στην εκπόνηση περισσότερων από 120 μελετών και στρατηγικών σχεδίων, marketing plans, και αναπτυξιακών σχεδιασμών και σχεδίων δράσεων για ειδικές – εναλλακτικές μορφές τουρισμού, και έχει εμπειρία στην ανάπτυξη και προβολή των επιλεγμένων στο σεμινάριο ειδικών δραστηριοτήτων – εναλλακτικών μορφών. 
 
Μεταξύ άλλων, η εμπειρία του περιλαμβάνει την διερεύνηση και ανάδειξη του εύρους των – εναλλακτικών - θεματικών μορφών τουρισμού στην Ελλάδα και σε χώρες του εξωτερικού, μεταξύ των οποίων για το Regional Development Plan 2007-2013 σε όλες τις περιφέρειες της Ρουμανίας, και έχει εκπονήσει στρατηγικές για την ανάδειξη διαφόρων ειδικών μορφών τουρισμού σε πολλές περιοχές της Ελλάδος (επαγγελματική δραστηριότητα σε περισσότερους από 35 νομούς), ενώ έχει συντονίσει – εκπονήσει στρατηγικές τουριστικής ανάπτυξης και προβολής – μάρκετινγκ για εναλλακτικές - θεματικές μορφές σε διάφορες περιοχές της Ελλάδος και για πολλές Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις, Νομαρχιακές Διοικήσεις και Δημοτικές Αρχές.
 
Έχει εκτεταμένη συγγραφική και αρθρογραγική δραστηριότητα (>200 δημοσιεύσεις σε βιβλία, άρθρα, επιστημονικές εργασίες, κ.λπ.), σε θέματα τουριστικής και περιφερειακής ανάπτυξης, ανάδειξης τουριστικών πόρων και προορισμών, μάρκετινγκ εναλλακτικών μορφών τουρισμού, και γενικοτερα στον τουρισμό και την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας. 
 
Είπαν για τα σεμινάρια του TravelDailyNews:
 
Προτείνω στο TravelDailyNews να συνεχίσει τα χρηστικά και απαραίτητα σεμινάρια με ξενοδοχειακή θεματολογία” 
Γιώργος Μιχάλης, Director of Sales & Marketing, Spyrou Hotels
 
Η παρακολούθηση του σεμιναρίου μου έδωσε πολλά ερεθίσματα και ιδέες για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του ξενοδοχείου μου, προκειμένου να παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες στους Έλληνες και ξένους πελάτες μας.
Δημήτρης Λιανός, ιδιοκτήτης, Hotel Grotta, Νάξος
 
Το σεμινάριο ήταν ιδιαίτερα ενημερωτικό, εύστοχο δείχνοντας τις απαιτήσεις και τις ιδιομορφίες του σύγχρονου ταξιδιώτη. Παράλληλα προτάθηκαν πολλές πρακτικές οι οποίες θα πρέπει να υιοθετηθούν από τους επιχειρηματίες και τα στελέχη στον τομέα του τουρισμού, ώστε να κατορθώσουμε να έχουμε όσο το δυνατόν πιο ευχαριστημένους πελάτες.
Γεώργιος Ματσίγκος, γενικός διευθυντής, Atrium Hotels, Ρόδος
 
Ενδιαφέρον σεμινάριο με παρουσίαση πλούσιου υλικού από αξιόλογους και έμπειρους επαγγελματίες
Δήμητρα Δολιανίτη, στέλεχος Marketing, Κρατήσεων & Πωλήσεων, Coral Hotel, Αθήνα
 
Τα σεμινάρια του TravelDailyNews είναι πάντα επίκαιρα, με έμπειρους εισηγητές μέσα από τον τομέα μας που γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενο
Βάσω Μίντζα, Sales & Marketing Manager, AKS Hotels
 
Στοχευμένο, χρήσιμο σεμινάριο-εργαλείο για κάθε σύγχρονο ξενοδόχο
Μαρία Πασλή, E-market, Zafolia Hotel
 
Χρήσιμο, πλούσιο και ουσιαστικό για κάθε ιδιοκτήτη και στέλεχος ξενοδοχείου
Στέλιος Ζαχαρουδάκης, ιδιοκτήτης, Latania Hotel
 
Τόπος και χρόνος διεξαγωγής του σεμιναρίου:
 
Τόπος: AIROTEL Parthenon Hotel • Μακρή 6 • Αθήνα
Ημερομηνία διεξαγωγής: 12 Οκτωβρίου 2018
Ώρα έναρξης: 09:00
Ώρα λήξης: 17:00
 
Κόστος συμμετοχής:
 
Εγγραφή 80,00 Ευρώ 
Συμμετοχή επιπλέον ατόμων από την ίδια επιχείρηση ανά άτομο  70,00 Ευρώ 
Φοιτητές - Άνεργοι  70,00 Ευρώ 
 
Ειδική προσφορά για όσους παρακολούθησαν στο παρελθόν σεμινάριο του TravelDailyNews με το παρακάτω κόστος συμμετοχής:
 
Εγγραφή 70,00 Ευρώ 
Συμμετοχή επιπλέον ατόμων από την ίδια επιχείρηση ανά άτομο  60,00 Ευρώ 
Φοιτητές - Άνεργοι  60,00 Ευρώ 
 
Στις παραπάνω τιμές περιλαμβάνεται ελαφρύ γεύμα και καφές. Στους συμμετέχοντες θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.
 
Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με την Travel Media Applications: Τηλ: 210 9374050 Email: tma@tma.travel
 


 

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top