Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Team Building & Cooking... (Μέρος Α')

Μάρκος Κομνηνάκης - 28 Νοέμβριος 2018, 12:27

Για τους επαγγελματίες του τουρισμού, ιδιαίτερα των επιχειρήσεων που ασχολούνται με τη γαστρονομία και τον τουρισμό, όπως τα εστιατόρια, τα ξενοδοχεία, τα τουριστικά γραφεία, οι ακαδημίες γαστρονομίας, το ρεύμα των εταιρικών πελατών που αποφασίζουν να διοργανώσουν γαστρονομικά events για τα στελέχη τους αποκτά αξιοπρόσεκτη προσοχή.


Είναι γεγονός ότι σημαντικό μέρος της ανάπτυξης της παραγωγικότητας, της ομαδικής εργασίας και της συνεργασίας του ανθρώπινου δυναμικού επιτυγχάνεται με δημιουργικές ενέργειες και δραστηριότητες “team building” ή “team bonding”όπου τα μέλη της ομάδας εργάζονται μέσα σε ένα ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον για την ολοκλήρωση κάποιου έργου (project). Η επιχειρησιακή πρακτική αποδεικνύει ότι η “γαστροεκπαίδευση” μπορεί να προσφέρει σημαντικά αποτελέσματα στο τομέα της ανάπτυξης της ομαδικής εργασίας, της δημιουργικότητας, της φαντασίας, της συνεργασίας. Έχουν γραφτεί αρκετά για το γεγονός ότι “χέρια που μαγειρεύουν μαζί, μένουν μαζί...”. Το gastrotraining θεωρείται μία δυναμική και δημιουργική μορφή-εφαρμογή του “εργαλείου” που ονομάζουμε “gamification”. Δηλαδή της χρήσης των τεχνικών παιχνιδιού στην επίτευξη ενός στόχου (π.χ. ο ανταγωνισμός των ομάδων στοχεύοντας την κατάκτηση της νίκης, η δημιουργική φαντασία στην επίλυση προβλημάτων, κ.ά.)

Για τους επαγγελματίες του τουρισμού, ιδιαίτερα των επιχειρήσεων που ασχολούνται με τη γαστρονομία και τον τουρισμό, όπως τα εστιατόρια, τα ξενοδοχεία, τα τουριστικά γραφεία, οι ακαδημίες γαστρονομίας, το ρεύμα των εταιρικών πελατών που αποφασίζουν να διοργανώσουν γαστρονομικά events για τα στελέχη τους αποκτά αξιοπρόσεκτη προσοχή.

Πελάτης των υπηρεσιών οργάνωσης “gastrotraining” είναι κυρίως οι υπεύθυνοι Αθρώπινου Δυναμικού των επιχειρήσεων που κατανοούν τα πλεονεκτήματα του “gamification”. Η γνωστή ιστοσελίδα Officevibe παρουσιάζει στατιστικά στοιχεία που δείχνουν τη τεράστια σημασία της συμμετοχής του ανθρώπινου δυναμικού σε τέτοιες δραστηριότητες. Το προσωπικό που συμμετέχει αποδεικνύεται πιο παραγωγικό δεν εγκαταλείπει την επιχείρηση και η επιχείρηση παρουσιάζει τελικά περισσότερα κέρδη. Ενδεικτικά, το 70% των μεγάλων και επιτυχημένων επιχειρήσεων έχει υιοθετήσει το “gamification” ως “εργαλείο” ενδυνάμωσης της συμμετοχικότητας και συνεργασίας των εργαζομένων και παράλληλα οι εταιρείες που επενδύουν σε τέτοιες ενέργειες παρουσιάζουν 2,5 φορές περισσότερα κέρδη.

Είναι βέβαιο ότι η σύγχρονη τάση για περισσότερο “gamification” ταιριάζει απόλυτα στη στρατηγική και τη πρακτική που προτείνει τις δραστηριότητες στη κουζίνα. Η μαγειρική έχει χρησιμοποιηθεί τα τελευταία χρόνια – όπως και τα σπορ – ως η πλέον ουσιαστική και αποτελεσματική τεχνική ανάπτυξης δεξιοτήτων συνεργασίας και ομαδικότητας μεταξύ των ανθρώπων ανεξαρτήτως ηλικίας ή φύλου ή τομέα εξειδίκευσης. Το περιβάλλον της οργανωμένης κουζίνας εντυπωσιάζει και ενεργοποιεί τη φαντασία των συμμετεχόντων.

Με τη μαγειρική τέχνη, τα μέλη της ομάδας εργάζονται στην ολοκλήρωση ενός γαστρονομικού project, δηλαδή μπορούν

  • Να εκτελέσουν την παρασκευή συνταγής μαγειρεύοντας μέσα σε πραγματική κουζίνα.
  • Να σχεδιάσουν ένα πιάτο (ή μενού), να μαγειρέψουν και να το δοκιμάσουν !
  • Να σχεδιάσουν ένα ειδικό μενού (π.χ. παιδικό) χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους.
  • Να παρασκευάσουν μία τούρτα για την επέτειο ίδρυσης της εταιρείας
  • Να μάθουν για το κρασί και να δοκιμάσουν ειδικές κατηγορίες/ποικιλίες ελληνικού κρασιού
  • Να δοκιμάσουν –με κλειστά μάτια- διάφορα τυριά και να τα ονοματίσουν.
  • Να λειτουργήσουν ένα “εικονικό εστιατόριο”
  • Να μαγειρέψουν για ένα κοινωφελή σκοπό.
  • Να μάθουν με την καθοδήγηση barista να παρασκευάζουν διάφορα είδη καφέ χρησιμοποιώντας τη μηχανή ατμού.

Ειδικά με τις γαστρονομικές δραστηριότητες οι συμμετέχοντες:

  • Αναπτύσσουν το επίπεδο συνεργασίας και ομαδικότητας. Για τον σχεδιασμό του μενού οι συμμετέχοντες ανταλλάσουν απόψεις, συζητούν και στο τέλος αποφασίζουν για το τι θα παρασκευάσουν, σε πόσο χρόνο, για ποιό πελάτη, ποιά υλικά θα χρησιμοποιήσουν, πως θα συνοδέψουν τα πιάτα τους με ποτό, κρασί, κ.α.
  • Αναπτύσσουν τη δημιουργική φαντασία τους. Η μαγειρική είναι -εκτός των άλλων-τέχνη που απαιτεί φαντασία και γούστο! Σε πολλές περιπτώσεις οι επίδοξοι “σεφ” δημιουργούν τις δικές τους συνταγές ή εφευρίσκουν ιδιαίτερους τρόπους ψησίματος.
  • Αναπτύσσουν την διαπροσωπική επικοινωνία. Η ανταλλαγή απόψεων στο σχεδιασμό και εκτέλεση του μενού απαιτεί διαπροσωπική επικοινωνία, οπότε αναπτύσσεται η επικοινωνία σε προσωπικό επίπεδο, οι συμμετέχοντες γνωρίζονται μεταξύ τους και συχνά μέσα από την επικοινωνία αυτή αναπτύσσονται οι ικανότητες, οι δεξιότητες και τα ταλέντα της ηγεσίας.
  • Αναπτύσσουν ηγετικές ικανότητες. Ο ηγέτης-σεφ έχει την ευκαιρία να αναδείξει την ικανότητά του καθοδηγώντας την ομάδα με το να αποφασίζει για την σύνθεση του μενού, τα υλικά, την ποιότητα και ποσότητα, το σέρβις, κ.ά.
  • Αναπτύσσουν σημαντικές δεξιότητες όπως αυτή της αντιμετώπισης του στρες και της “πίεσης” του χρόνου, της λήψης αποφάσεων, κ.ά. Τεράστια σημασία έχει η εξάσκηση της ομάδας στην αντιμετώπιση του άγχους από την αρχή μέχρι το τέλος της μαγειρικής δραστηριότητας. Το αποτέλεσμα της εργασίας, η επιτυχία ή αποτυχία της συνταγής, η γεύση και η εμφάνιση, είναι συχνά οι αιτίες του άγχους. Σε αυτό προστίθεται ο παράγοντας “χρόνος”, αφού η εκτέλεση της συνταγής έχει χρονικές προδιαγραφές.
  • Αναπτύσσουν τη συνεργασία μεταξύ τμημάτων. Κλασικές περιπτώσεις η συνεργασία της ανώτερης διοίκησης και του προσωπικού βάσης, η συνεργασία μεταξύ παραρτημάτων, η επικοινωνία μεταξύ του προσωπικού οργανισμών που συγχωνεύτηκαν, η ενσωμάτωση νέων μελών στην ομάδα, η συνεργασία ομάδων με διακριτούς ρόλους εντός του οργανισμού, όπως για παράδειγμα το θεραπευτικό προσωπικό (ιατροί) με το νοσηλευτικό προσωπικό (νοσηλευτές) ή το προσωπικό front desk του ξενοδοχείου με το προσωπικό των επισιτιστικών τμημάτων.

Η δραστηριότητα της μαγειρικής ως teambuilding event έχει πολλαπλά θετικά στοιχεία αφού συνδυάζει βασικά στοιχεία όπως η παραγωγικότητα, η αποτελεσματικότητα, η ευθύνη, η συνεργασία, η ομαδικότητα, η ηγεσία και η επικοινωνία. Παράλληλα, η φύση της δραστηριότητας συνδυάζει την παραγωγική εργασία  μέσα σε ένα ευχάριστο περιβάλλον. Η κουζίνα δημιουργεί μια μορφή “δέους” αφού συνδέεται με την παραγωγή χειροπιαστού προϊόντος που είναι προϊόν φαντασίας, δεξιότητας και τέχνης!

Μαρτυρίες προσωπικού αναφέρουν τις πρώτες εντυπώσεις στελεχών επιχειρήσεων που μπήκαν στην επαγγελματική  κουζίνα να μαγειρέψουν! Κάποιοι αναφέρουν τον φόβο ως πρώτο συναίσθημα, το δέος για το επάγγελμα του σεφ, τον εντυπωσιασμό, την ευθύνη, ακόμη και την επικινδυνότητα από τη χρήση μηχανημάτων, εργαλείων και υλικών. Η συνεχής και έντονη προβολή της μαγειρικής στα ΜΜΕ και η προβολή των επώνυμων “σεφ-γκουρού” από την εποχή που ο Jamie Oliver παγκοσμιοποίησε το επάγγελμα του σεφ ως επιτυχημένου εφευρετικού δημιουργικού σεφ-επιχειρηματία με ξεχωριστές επικοινωνιακές ικανότητες και των “δικών μας” Μαμαλάκη και Παρλιάρου που κυριάρχησαν στην ελληνική τηλεόραση τη δεκαετία του ’90 μέχρι σήμερα, που η τηλεοπτική “καταιγίδα” με τις δεκάδες εκπομπές μαγειρικής και του Master Chef concept έχει “εισβάλει” στο σαλόνι του σπιτιού της σύγχρονης οικογένειας. Προάγεται η φήμη της μαγειρικής και δημιουργείται το αφήγημα που θέλει και φέρνει τη μαγειρική στη κορυφή των δραστηριοτήτων που συνδυάζουν γνώσεις, δημιουργική φαντασία, διασκέδαση και συνεργατικό πνεύμα.

Συνεχίζεται…



Ο κ. Μάρκος Κομνηνάκης είναι International Tourism & Hospitality consultant, συγγραφέας και πιστοποιημένος εκπαιδευτής από το IBCT (International Board of Certified Trainers).


Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top