Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΠροσαρμογή της τουριστικής αντίληψης στα νέα δεδομένα ή διατήρηση παραδοσιακών αρχών

Προσαρμογή της τουριστικής αντίληψης στα νέα δεδομένα ή διατήρηση παραδοσιακών αρχών

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτήν την στιγμή η απουσία σχεδίου τουριστικής φιλοσοφίας και σκέψης (αν εξαιρέσουμε κάποιες περιοχές και επιχειρήσεις που λειτουργούν αυτόνομα και με επιτυχία) και αντιμετωπίζουμε κάθε αύξηση αφίξεων η εσόδων πανηγυρικά αγνοώντας πολλές φορές τις βάσεις που στηρίζεται η εγχώρια τουριστική βιομηχανία με απέναντί της την ελληνική κοινωνία μετά από δέκα (10) χρόνια ισχυρής οικονομικής, αλλά και κυρίως ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ κρίσης.

Στην τουριστική Ελλάδα τα τελευταία χρόνια γίνονται επιμέρους απεγνωσμένες προσπάθειες στην προσαρμογή νέων δεομένων   που δημιουργούνται σε σχέση με την τουριστική ζήτηση και τις παγκόσμιες τεχνολογικές εξελίξεις που πολλές φορές παραμελείται ή αφαιρείται σκοπίμως από τη φιλοσοφία αυτή ο πρωταρχικός ρόλος και σκοπός των βασικών αρχών και κατευθύνσεων από όπου ξεκινήσαμε κάποτε και εξελιχθήκαμε.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτήν την στιγμή η απουσία σχεδίου τουριστικής φιλοσοφίας και σκέψης (αν εξαιρέσουμε κάποιες περιοχές και επιχειρήσεις που λειτουργούν αυτόνομα και με επιτυχία) και αντιμετωπίζουμε κάθε αύξηση αφίξεων η εσόδων πανηγυρικά αγνοώντας πολλές φορές τις βάσεις που στηρίζεται η εγχώρια τουριστική βιομηχανία με απέναντί της την ελληνική κοινωνία μετά από δέκα (10) χρόνια ισχυρής οικονομικής, αλλά και κυρίως ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ κρίσης. Γεννάται ένα ερώτημα σχετικά με το αν θέλουμε να έχουμε ένα κοινό Τουριστικό προϊόν με κοινούς παραμέτρους και αναφορά σε μία συγκεκριμένη βάση ή ένα διάσπαρτο διαφοροποιημένο από περιοχή σε περιοχή που θα έχει εκκίνηση ανεξάρτητη και θα εξαρτάται άμεσα αφενός από τις διεθνείς τάσεις και αφετέρου από τις καθαρά οικονομίες κλίμακας όπως υψηλή ζήτηση υψηλή προσφορά και αντίστροφα. Η απάντηση που επικρατεί ανήκει στην δεύτερη άποψη σύμφωνα με τα αποτελέσματα και τους δείκτες που έχουμε μέχρι τώρα.

Συμπερασματικά λοιπόν πουλάμε και προωθούμε πολύ λιγότερο  Ελλάδα (με εξαιρέσεις πάντα) και πολύ περισσότερο ένα μεσογειακό προϊόν, που ο επισκέπτης δεν το αναγνωρίζει σαν κάτι διαφορετικό. Σε μία κοινωνία τρομαγμένη και ηθικά αποδεκατισμένη όμως ο τουρισμός μπορεί αποδεδειγμένα να λειτουργήσει πλέον σαν βάση αισιοδοξίας και αναπτέρωση του ηθικού αρχικώς και μετέπειτα της οικονομίας. Μήπως ήρθε η ώρα να ενεργοποιηθεί η πολιτιστική, ιστορική ταυτότητα της χώρας-και όχι μόνο- σε όλη την επικράτεια ανάλογα, αλλά αυτή την φορά με σωστό υποδειγματικό τρόπο και την τοπική κοινωνία να έχει ηγετικό και πρωταγωνιστικό ρόλο. Αυτό για να επιτύχει χρειάζονται κάποιες καίριες παρεμβάσεις από την Πολιτεία, κυρίως σε θέματα κυρίως αντίληψης κουλτούρας που θα καθορισθούν από τη δύναμη που έχει το σχολείο και η εκπαίδευση. Μία εισαγωγή μαθημάτων στην υποχρεωτική εκπαίδευση που αφορούν στον τουρισμό- σε συσχέτιση με τη δυναμική των social media- όπου ο στόχος θα είναι η δημιουργία ειδικής τουριστικής ψυχολογίας και αντίληψης μέσα από την καλλιέργεια βασικών αρχών σε ηλικίες όπου διαμορφώνεται ο χαρακτήρας και αρχίζουν να τίθενται οι στόχοι του ατόμου αποτελεί μία καλή αρχή, που πρέπει να γίνει άμεσα αν θέλουμε να παρουσιαζόμαστε ως βασικός παγκόσμιος τουριστικός προορισμός.

Μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε για ακόμα μία φορά ότι είναι ανάγκη θεσμοθετηθεί μία παράταση των καλοκαιρινών διακοπών για τα σχολεία με συνέπεια την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου για τον εγχώριο τουρισμό με νομοθετική ρύθμιση, ώστε τα σχολεία να ανοίγουν το πρώτο δεκαήμερο κάθε Οκτώβριο, χωρίς να εθελοτυφλούμε ότι θα επηρεάσει την προβλεπόμενη διδακτέα ύλη.

εκπαιδευτικός Τουρισμού | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Ο κ. Δημήτρης Σούκουλης είναι εκπαιδευτικός Τουρισμού και διοικητικό στέλεχος ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024
08/03/2024