Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Προσεγγίζοντας τις αγορές του εναλλακτικού – θεματικού τουρισμού για προσέλκυση πελατών για 12 μήνες τουρισμό

13 Φεβρουάριος 2019, 16:04

Οι ειδικές – εναλλακτικές μορφές τουρισμού (τουρισμός ειδικών ενδιαφερόντων) είναι κρίσιμες για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τη διεύρυνση των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. Αναπτύσσοντας και προωθώντας με σωστές επικαιροποιημένες τεχνικές μάρκετινγκ τις ειδικές – εναλλακτικές μορφές τουρισμού υποστηρίζουμε την 12-μηνη τουριστική δραστηριότητα, ενώ κερδίζουμε γιατί ο «θεματικός τουρίστας» γενικά ξοδεύει περισσότερα.


Σε πέντε εναλλακτικές μορφές τουρισμού, στον οικοτουρισμό, στον ποδηλατικό τουρισμό, στον περιηγητικό τουρισμό / trekking, στον ιαματικό, και στον θρησκευτικό τουρισμό θα εστιάσει το σεμινάριο του TravelDailyNews.
 
 
TravelDailyNews Special Interest Tourism Seminars
«Προσεγγίζοντας τις αγορές του εναλλακτικού –θεματικού τουρισμού για προσέλκυση πελατών για 12 μήνες τουρισμό»
 
Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019
 
AIROTEL Parthenon Hotel • Μακρή 6 • Αθήνα
 
Κύριος Εισηγητής / Συντονιστής του Σεμιναρίου:
Χρήστος Πετρέας • Εμπειρογνώμων - Σύμβουλος Τουριστικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης
Σύμβουλος υπουργείων, αυτοδιοίκησης, οργανισμών και επαγγελματικών φορέων 
– Εμπειρογνώμων ΕΕ σε θέματα τουριστικής και περιφερειακής ανάπτυξης – Διδάσκων - Πρώην Καθηγητής – Πανεπιστημιακός σε θέματα Τουριστικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης, Τουριστικού Μάρκετινγκ, Μάνατζμεντ, κ.α.
Δραστηριοποιείται ως: Επιστημονικός Σύμβουλος Ένωσης Ξενοδοχείων Νομού Τρικάλων, 
Επιστημονικός Σύμβουλος Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος – ΣΙΤΕΣΑΠ Μέλος της Συνοδικής Επιτροπής Προσκυνηματικών Περιηγήσεων και 
της Κοινής Επιτροπής Εκκλησίας και Υπουργείου Τουρισμού για τον προσκυνηματικό - θρησκευτικό τουρισμό 
Έχει διατελέσει: Επιστημονικός Συνεργάτης Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, 
Επιστημονικός Σύμβουλος Επιμελητηρίων Λέσβου, Κυκλάδων και Λασιθίου, 
Επιστημονικός Συνεργάτης Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης  Ελληνικών Νησιών - ΕΟΑΕΝ, 
 
ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΙ ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ
Προσκεκλημένη Εισηγήτρια προγράμματος Green Key για τον οικολογικό τουρισμό
Η περιβαλλοντική ευαισθησία της τουριστικής αγοράς και το label «Green Key”
Νατάσσα Αντωνοπούλου • Υπεύθυνη Συντονισμού Προγράμματος Green Key
 
Προσκεκλημένος Εισηγητής πεζοπορικού τουρισμού:
Η ανάπτυξη πιστοποιημένων πεζοπορικών μονοπατιών - η εμπειρία του Menalon Trail στην Αρκαδία
Γιάννης Λαγός • Εμπνευστής, συντονιστής και πρόεδρος του Menalon trail του πρώτου Πιστοποιημένου Ελληνικού Μονοπατιού και 10ου στην Ευρώπη, από την Πανευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Πεζοπόρων (εκπροσωπεί 55 ομοσπονδίες σε 33 χώρες με 3.000.000 μέλη) που βραβεύτηκε με το χάλκινο βραβείο των TOURISM AWARDS 2016 και με το Χρυσό το 2017
 
Προσκεκλημένη Εισηγήτρια Ποδηλατικού τουρισμού - Σήματος Bike Friendly Hotels & Destinations
Γιατί και πώς γινόμαστε «ποδηλατική επιχείρηση» ή «προορισμός»
Βίκυ Καραντζαβέλου • Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων ΝΑΤΤΟΥΡ
 
Προσκεκλημένος Εισηγητής προσκυνηματικού τουρισμού:
Ταξιδεύοντας στα Βήματα του Αποστόλου Παύλου
Βασίλης Τζέρπος • Διδάκτωρ Θεολογίας – Διδάσκων Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Μέλος Συνοδικής Επιτροπής Προσκυνηματικών Περιηγήσεων και Κοινής Επιτροπής Εκκλησίας και Υπουργείου Τουρισμού για τον προσκυνηματικό - θρησκευτικό τουρισμό
Συγγραφέας του Οδηγού για τον Απόστολο Παύλο για τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού
 
 
 
Αναπτύσσοντας τις ειδικές – θεματικές μορφές τουρισμού – Γιατί;
 
Το TravelDailyNews, με στόχο να υποστηρίξει τις τουριστικές επιχειρήσεις όλων των κλάδων, και κυρίως των λιγότερο γνωστών τουριστικών περιοχών – προορισμών, συγκρότησε τα σεμινάρια για την προσέλκυση πελατών εναλλακτικών – θεματικών μορφών τουρισμού. Στο νέο μοντέλο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης που χρειάζεται η Ελλάδα, ο τουρισμός των εναλλακτικών – θεματικών μορφών και οι περιβαλλοντικά συμβατές δραστηριότητες αποτελούν κρίσιμο παράγοντα.
 
Οι εναλλακτικές – θεματικές μορφές τουρισμού (τουρισμός ειδικών ενδιαφερόντων = “special interest tourism”) είναι κρίσιμες για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τη διεύρυνση των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. Αναπτύσσοντας τις ειδικές – εναλλακτικές μορφές τουρισμού υποστηρίζουμε την 12-μηνη τουριστική δραστηριότητα. 
 
Μετά την αρχική υλοποίηση μιας γενικής προσέγγισης για τις εναλλακτικές - θεματικές μορφές, προσφέρονται σε βάθος σεμινάρια που επικεντρώνονται κάθε φορά σε περιγραφή εξειδικευμένων τουριστικών αγορών και εξετάζουν τους τρόπους για την προσέγγιση τους, και με τις παραδοσιακές αλλά και με τις διαδικτυακές μεθόδους, περιγράφοντας που βρίσκονται, τι ζητούν, πως αποφασίζουν και τελικά πως τους κάνεις πελάτες σου. 
 
Για την εξοικείωση των συμμετεχόντων το σεμινάριο ακολουθεί την συμμετοχική διδακτική πρακτική –περιγράφεται «μελέτη περίπτωσης» και οι συμμετέχοντες θα την αναλύσουν συνεργαζόμενοι σε ομάδες, για να μπορούν να μεταφέρουν την εμπειρία στις δικές τους επιχειρήσεις και διοικητικές δομές. 
 
Οι θεματικές μορφές τουρισμού επιδεικνύουν μία ιδιαίτερη αύξηση τα τελευταία χρόνια, και αναπτύσσονται σε όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ συνήθως προσελκύουν και επισκέπτες – τουρίστες που όχι μόνο έχουν ταξιδιωτικές εμπειρίες και αποζητούν ποιοτικές υπηρεσίες,  αλλά και είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα, για να απολαύσουν τις δραστηριότητες αυτές και έτσι η τουριστική επιχείρηση να μπορεί να αντιμετωπίσει την μειωνόμενη κατά κεφαλήν τουριστική δαπάνη.
 
Το σεμινάριο: Στόχευση και σκοπός
 
Οι παρουσιάσεις στο Σεμινάριο Ειδικών - Θεματικών Μορφών Τουρισμού, που συνδιοργανώνει το TravelDailyNews με τον Χρήστο Πετρέα την 4η Μαρτίου στην Αθήνα θα εστιάσουν και σε «καλές πρακτικές» και στοιχεία για την προσέγγιση στις εξειδικευμένες πελατειακές αγορές: οικοτουρισμός / οικολογικός τουρισμός, ποδηλατικός τουρισμός, περιηγητικός τουρισμός / trekking, ιαματικός τουρισμός, προσκυνηματικός – θρησκευτικός τουρισμός.
 
Η στόχευση του σεμιναρίου καλύπτει:
• Την σκοπιμότητα ανάπτυξης του θεματικού τουρισμού
• Τα χαρακτηριστικά των επιλεγμένων στο σεμινάριο θεματικών μορφών
• Περιγραφή εξειδικευμένων παραδειγμάτων και πρακτικών
• Διαμόρφωση του προϊόντος των θεματικών μορφών
• Προσέγγιση μάρκετινγκ για την ανάδειξη, την προβολή και την προώθηση, σε επίπεδο προορισμού και επιχείρησης
 
Η σεμιναριακή ημέρα (09:00 – 17:00 μμ) διατίθεται για την παρουσίαση των δραστηριοτήτων και για την πρακτική εξάσκηση των συμμετεχόντων με εφαρμογή σε μία εξειδικευμένη «μελέτη περίπτωσης» (case study). Μέσα από την συμμετοχή σας θα αποκτήσετε καλύτερη αντίληψη για τις παραπάνω δραστηριότητες εναλλακτικού - θεματικού τουρισμού, που θα σας βοηθήσουν, με πρακτικά παραδείγματα, στην προσέλκυση πελατών - τουριστών για όλη τη διάρκεια του χρόνου. 
 
Οι εισηγητές αναγνωρίζουν και επικεντρώνονται στην ανάγκη γεωγραφικής διάχυσης του τουρισμού, κυρίως στην ενδοχώρα, που έχουν μείνει πίσω στην στρατηγική των προσπαθειών προσέλκυσης επισκεπτών – τουριστών γιατί οι παράκτιες περιοχές έχουν αποτελέσει το επίκεντρο δράσεων τουριστικής προβολής.
 
Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν εξοικείωση, γνωριμία με τα χαρακτηριστικά της αγοράς, ενημέρωση για τεχνικές ανάδειξης των προσφερόμενων υπηρεσιών, προτάσεις δημιουργίας του “προϊόντος”, ιδέες για την προσέγγιση των πελατειακών ομάδων, ενώ θα συζητηθούν και πρακτικά θέματα οργάνωσης και υλοποίησης των δραστηριοτήτων.
 
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να γίνουν κατανοητές οι δραστηριότητες του θεματικού τουρισμού – και επιλέγονται μερικές διαφορετικές σε κάθε σεμινάριο - και οι δράσεις που περιλαμβάνουν, που έχουν πρόσφατα γίνει πιο δημοφιλείς στην Ελλάδα. Αν και δεν είναι καινούργιες για την ελληνική τουριστική πραγματικότητα, και είναι δραστηριότητες με τάσεις διεθνούς ανάπτυξης, έχουν το πλεονέκτημα ότι μπορούν να ασκούνται ουσιαστικά καθόλη τη διάρκεια του έτους, συντείνοντας και στην απεξάρτηση από την εποχικότητα που πλήττει τον ελληνικό τουρισμό.
 
Οι δραστηριότητες αυτές επιλέγονται γιατί έχουν αρκετά μεγάλες δυνητικές πελατείες, από διάφορες χώρες και κυρίως χώρες που ήδη δέχεται τουρισμό η Ελλάδα. Επίσης, για τις δραστηριότητες αυτές η τουριστική επιχείρηση μπορεί σχετικά εύκολα να δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές – υπηρεσίες – προϊόντα, ενώ το αντικείμενό τους καλύπτει γεωγραφικά σχεδόν όλη την Ελλάδα.
 
Ειδικότερα, το σεμινάριο θα περιλάβει:
 
• Ποιές είναι οι επιλεγμένες δραστηριότητες - μορφές εναλλακτικού – θεματικού τουρισμού; 
• Ποιοι είναι οι  δυνητικοί πελάτες και ποια τα χαρακτηριστικά της πελατειακής αγοράς; 
• Πώς αποκτώνται τα ειδικά σήματα (BIKE FRIENDLY, GREEN LABEL, κ.α.) που μπορούν να προσελκύσουν τους ενδιαφερόμενους πελάτες;
• Ποιες μεθόδους και πρακτικές χρησιμοποιούμε για την προσέγγιση και προσέλκυση των δυνητικών αγορών και πελατών;
• Πρακτική εφαρμογή με την συμμετοχική επεξεργασία μίας εξειδικευμένης μελέτης περίπτωσης (case study)
• Πώς μπορεί η τουριστική επιχείρηση να αναπτύξει την δραστηριότητα;
• Πώς επιδρούν οι νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο στην ανάπτυξη των θεματικών μορφών;
• Πώς πρέπει να παρουσιάζεται η επιχείρηση και οι υπηρεσίες για εναλλακτικές μορφές στο διαδίκτυο;
 
Το σεμινάριο απευθύνεται σε:
 
• Επιχειρηματίες, στελέχη, και επαγγελματίες τουριστικών επιχειρήσεων: καταλυμάτων (ξενοδοχειακών μονάδων, ενοικιαζομένων, κλπ), τουριστικών γραφείων και πρακτορείων, και πάσης φύσεως επιχειρήσεων που εξυπηρετούν τουρίστες
• Αιρετούς και στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης είτε άμεσα είτε έμμεσα ασχολούμενα με γενικότερα θέματα τοπικής ανάπτυξης και με αρμοδιότητες για την ανάδειξη τουριστικών, φυσικών και πολιτιστικών πόρων   
• Εκπροσώπους και στελέχη φορέων και οργανώσεων σχετικών με τον τουρισμό και τις διάφορες δραστηριότητες σε κάθε περιοχή
• Τοπικούς επαγγελματίες παρόχους υπηρεσιών προς τους τουρίστες 
• Νέους που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν μία τουριστική επιχειρηματική ή ατομική δραστηριότητα ως επαγγελματική απασχόληση
 
Πώς θα ωφεληθούν οι συμμετέχοντες; 
 
• Θα ενημερωθούν για τα χαρακτηριστικά της δυνητικής αγοράς
• Θα κατανοήσουν πως λειτουργούν οι συγκεκριμένες δραστηριότητες εναλλακτικού τουρισμού
• Θα ενημερωθούν για «καλές πρακτικές» και τι κάνουν άλλες περιοχές και χώρες
• Θα ενημερωθούν για τις προϋποθέσεις και διαδικασίες για να αποκτήσουν τις «κατάλληλες πιστοποιήσεις» εξειδίκευσης στις δραστηριότητες αυτές
• Θα συμμετάσχουν σε μία πρακτική άσκηση – μελέτη περίπτωσης (case study) μεθόδων προσέλκυσης των πελατών αυτών 
• Θα μάθουν πως είναι μία σωστή προετοιμασία παρουσίασης για να επιλέγεται η περιοχή ή η επιχείρηση από την συγκεκριμένη αγορά
• Θα μπορούν να ακολουθήσουν απλά βήματα προκειμένου μεσο-μακρο-πρόθεσμα να επιτύχουν προσέλκυση των δυνητικών πελατών
• Θα ενημερωθούν τι χρειάζεται και πως «στήνεται» η παροχή της υπηρεσίας για τις ειδικές – δραστηριότητες αυτές
• Θα αποκτήσουν εξοικείωση με τον κατά περίπτωση σχετικό εξοπλισμό που χρειάζεται
• Θα έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να θέσουν ερωτήσεις σε εξειδικευμένους εισηγητές
 
Το θεματολόγιο - επιλεγμένες θεματικές μορφές σε αυτό το σεμινάριο:
 
Ποδηλατικός τουρισμός
 
Ο ποδηλατικός τουρισμός γίνεται όλο και πιο δημοφιλής σε όλο τον κόσμο. Πολλά γραφεία ασχολούνται αποκλειστικά με ποδηλατικό τουρισμό, εκτός από άλλα που ασχολούνται γενικότερα με sports travel. Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες καλύπτουν την δραστηριότητα, ενώ η Αυστραλία έχει εκπονήσει ολόκληρο marketing plan για την εξειδικευμένη αυτή μορφή.
 
Στην Ελλάδα μόνο πρόσφατα αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε την δυναμική που έχει αυτό το είδος τουρισμού. Άλλωστε από τις παραδοσιακές μας αγορές, οι Γερμανοί είναι κατά εκατομμύρια λάτρεις της δραστηριότητας και πηγαίνουν και οικογενειακές διακοπές με τον σκοπό της ποδηλασίας, ενώ η European Cycle Route εκτιμά ότι ετησίως στην Ευρώπη πραγματοποιούνται περισσότερα από 20 εκατομμύρια ποδηλατικά ταξίδια. 
 
Το ευρωπαϊκό δίκτυο ποδηλατικών διαδροµών έχει έκταση περισσότερο από 70.000 χιλιόμετρα, και ο ποδηλατικός τουρισµός αναπτύσσεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, ενώ όπως δήλωσε εκπρόσωπος της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενθαρρύνει τη διαφοροποίηση της τουριστικής προσφοράς και αναγνωρίζει τον ρόλο που διαδραµατίζει η ποδηλασία στην ανάπτυξη βιώσιµου, φιλικού προς το περιβάλλον, τουρισµού. 
 
Η προσέγγιση της αγοράς προϋποθέτει σαφή αντίληψη του τι ζητάει ο «ποδηλάτης – πελάτης» και πώς αξιολογεί θετικά τον ποδηλατικό προορισμό και την επιχείρηση την οποία θα επιλέξει. Στο σεμινάριο θα περιγραφούν τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του ποδηλάτη πελάτη και πώς αναπτύσσουν άλλες χώρες τον ποδηλατικό τουρισμό, με παραδείγματα και προτάσεις για την Ελλάδα.
 
Περιηγητικός – πεζοπορικός τουρισμός / trekking 
 
Κατά την εγκυκλοπαίδεια, το trekking ορίζεται ως «η πράξη του να κάνει κανείς ένα μακρύ ταξίδι σε δύσβατη περιοχή, με τα πόδια, συνήθως για ευχαρίστηση». Τουριστικά έχει επικρατήσει ο περιηγητικός τουρισμός – πεζοπορία – trekking, να αναφέρεται σε πεζοπορική διαδρομή, σε χαραγμένο ή μη μονοπάτι, για την απόλαυση του φυσικού περιβάλλοντος και για την υποστήριξη της φυσικής υγείας, και είναι δραστηριότητα λιγότερο κουραστική από την ορειβασία. Στην Ευρώπη ήδη «πεζοπορούν» περισσότεροι από 30 εκατομμύρια Ευρωπαίοι, που αποτελούν δυνητική αγορά για την Ελλάδα.
 
Ο σκοπός του περιηγητικού - πεζοπορικού τουρισμού μπορεί να είναι φυσιολατρικός, δηλαδή για να θαυμάσει κανείς τις ομορφιές της φύσης ή και για λόγους υγείας και ευεξίας, μιας και δεν υπάρχει τίποτε καλύτερο από το περπάτημα στη φύση. Συνήθως πρόκειται για πεζοπορίες μικρών ή μεγάλων διαδρομών, σε χαραγμένα πεζοπορικά - ορειβατικά μονοπάτια. 
 
Τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί πολλή δραστηριότητα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδος για να δημιουργούν πεζοπορικές διαδρομές, ενώ μόνο πρόσφατα έγινε αντιληπτό και συνείδηση ότι χρειάζεται να πληρούνται προϋποθέσεις για να αναδειχθούν οι περιοχές σε «πεζοπορικούς προορισμούς». Οι συμμετέχοντες θα παρακολουθήσουν την εμπειρία από το πεζοπορικό μονοπάτι Menalon Trail, το πρώτο που πιστοποιήθηκε στην Ελλάδα, και που οργάνωσε τον Νοέμβριο 2017 την 1η Πανελλήνια Διάσκεψη Μονοπατιών στην Βυτίνα και Δημητσάνα Αρκαδίας, και ήδη κερδίζει τα οφέλη από την προβολή του, και θα ενημερωθούν πώς μπορούν να αναπτύξουν την μορφή αυτή στην περιοχή τους.
  
Τουρισμός στην ύπαιθρο: Οικοτουρισμός / Οικολογικός τουρισμός
 
Ο οικοτουρισμός αποτελεί τουριστική δραστηριότητα στη φύση («τουρισμός φύσης» ή «φυσιολατρικός τουρισμός»). Αναπτύσσεται σε οικολογικά αξιόλογες περιοχές (και θεσμοθετημένης περιβαλλοντικής προστασίας π.χ. περιοχές Natura) και περιέχει δραστηριότητες που μπορεί να έχουν επιστημονικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα (πχ. τουρισμός παρατήρησης των οικοσυστημάτων).
 
Η άγρια φύση, η πανίδα και η χλωρίδα του ελληνικού χώρου προστατεύονται από διεθνείς και εθνικούς οργανισμούς. Στην ελληνική επικράτεια διαβιούν, περίπου, 50.000 είδη ζώων, ένας πλούτος άγριας ζωής μοναδικός στον ευρωπαϊκό χώρο που οφείλεται στο έντονο ανάγλυφο, το οποίο δημιουργεί διαφορετικά οικοσυστήματα, που μπορούν να είναι επισκέψιμα ως μέρος τουριστικής δραστηριότητας, ενώ ο οικοτουρισμός μπορεί να συνδυάζεται με άλλες μορφές τουρισμού που εντάσσονται στο παρόν σεμινάριο.
 
Η πιστοποίηση “Green Key”
 
Το πρόγραμμα Green Key είναι ένα διεθνές πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης, που δημιουργήθηκε από το Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Foundation for Environmental Education – FEE, www.fee.global), με εθνικό χειριστή την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, την παλαιότερη περιβαλλοντική μη κυβερνητική οργάνωση εθνικής εμβέλειας, με έτος ίδρυσης το 1951. 
 
Το Green Key βραβεύει μονάδες που εφαρμόζουν με συνέπεια πρακτικές πράσινης διαχείρισης και απευθύνεται σε ξενοδοχεία, ξενώνες, camping, συνεδριακά κέντρα και εστιατόρια σε 50 χώρες. Βασικός στόχος του προγράμματος Green Key είναι η συμβολή στη διαμόρφωση φιλικής περιβαλλοντικά αντίληψης στη βιομηχανία τουρισμού και στην ενίσχυση του περιβαλλοντικού προφίλ της χώρας και στην προσέλκυση των πελατών που είναι οικολογικά ευαίσθητοι και ενεργοί. Από τις 2400 μονάδες διεθνώς βραβευμένες μονάδες, οι 205 βρίσκονται στην Ελλάδα.
 
Η πιστοποίηση “Bike Friendly”
 
Η ΝΑΤΤΟΥΡ, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης (Ε.Ε.Π.Φ.), και για να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς του ποδηλατικού τουρισμού, που αυξάνεται αλματωδώς τα τελευταία χρόνια, δημιούργησε το label, «Bike Friendly» (Hotel & Destination) στην Ελλάδα, ακολουθώντας διεθνή κριτήρια που προάγουν την βιώσιμη κινητικότητα. Στόχος του label «Bike Friendly» είναι ένα οργανωμένο επίπεδο διαμονής για Έλληνες και ξένους λάτρεις της ποδηλατικής περιήγησης και άθλησης. Ήδη ποδηλατικές τουριστικές δραστηριότητες αναπτύσσονται ραγδαία, γιατί υπάρχει μεγάλη ζήτηση και από τις ευρωπαϊκές και άλλες χώρες. Η τουριστική επιχείρηση μπορεί να διαφοροποιήσει  το προϊόν της με την πιστοποίηση του label «Bike Friendly» και να γίνει πιο ανταγωνιστική για να προσελκύει ποδηλάτες πελάτες από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ενώ εντάσσεται και στις γενικότερες δραστηριότητες προβολής που διενεργεί η ΝΑΤΤΟΥΡ για τον ποδηλατικό τουρισμό. Οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια για την πιστοποίηση και απόκτηση του label «Bike Friendly» θα περιγραφούν και θα παρουσιαστούν παραδείγματα από τις δράσεις διάφορων μονάδων σε όλη την Ελλάδα. 
 
Ιαματικός τουρισμός  
 
Ο τουρισμός υγείας και ευεξίας ορίζεται ως συμμετοχή τουριστών σε προγράμματα που σχετίζονται με την υγεία και την υγιεινή, σε συνεργασία με την τουριστική βιομηχανία. Αφορά στην πρόληψη, διατήρηση, θεραπεία, ανάρρωση και αποκατάσταση της υγείας με σύγχρονες ιατρικές μεθόδους ή με φυσικές μεθόδους, συνδυάζοντας παράλληλα την ξεκούραση, τη χαλάρωση και τη διασκέδαση. Βασική είναι η σωματική, πνευματική και ψυχική ευεξία σε ένα όμορφο, χαλαρωτικό περιβάλλον. Σε αυτές τις δραστηριότητες, ο ιαματικός τουρισμός ή θερμαλισμός, αναφέρεται στην ειδική μορφή τουρισμού η οποία περιλαμβάνει όλες τις δραστηριότητες και σχέσεις προσωρινής διακίνησης και διαμονής ανθρώπων οι οποίοι έχουν στόχο την πρόληψη, την διατήρηση και την αποκατάσταση της σωματικής και ψυχικής υγείας καθώς και ευεξίας τους, με τη χρήση φυσικών ιαματικών πόρων. 
 
Οι περιοχές με ιαματικούς πόρους - κυρίως πηγές ιαματικών νερών – μπορούν να αναπτύξουν προσφορά προϊόντος «ευεξίας» που προέρχεται από τις δραστηριότητες αναψυχής και αναζωογόνησης που μπορούν να έχουν και μη ασθενείς τουρίστες που επισκέπτονται τις ιαματικές πηγές. Οι ιδιότητες των ιαματικών πηγών είναι γνωστές από τα ιστορικά χρόνια με τον Ηρόδοτο να είναι ο πρώτος που παρατήρησε την θεραπευτική τους δράση. Στη συνέχεια, ο Ιπποκράτης ασχολήθηκε συστηματικά με τις ιαματικές πηγές καταγράφοντας τις ασθένειες στις οποίες έχουν θεραπευτικές επιδράσεις.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, μετράμε πάνω από 26.000 εγκαταστάσεις σε 103 χώρες που έχουν ψυχαγωγικές και θεραπευτικές εγκαταστάσεις και υπηρεσίες χτισμένες γύρω από θερμικές / ιαματικές πηγές.
 
Στην Ελλάδα οι θεραπευτικές ιδιότητες ορισμένων πηγών, όπως της Ικαρίας, της Αιδηψού κ. ά., ήταν γνωστές από την αρχαιότητα. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, υπάρχουν περισσότερα από 800 σημεία στα οποία αναβλύζουν ιαματικά νερά. 

Η παρουσίαση του σεμιναρίου θα αναφερθεί στις αξιοποιημένες πηγές και στις περιοχές τους, στις υπηρεσίες που πρέπει να προσφέρουν οι επιχειρήσεις για να προσελκύσουν την «ιαματική πελατεία» και θα περιγραφούν και οι συνθήκες για την εκμετάλλευση της «διασυνοριακής οδηγίας της ΕΕ για ιατρικές θεραπείες». 
 
Επίσης θα συζητηθεί το παράδειγμα και η στρατηγική της ανάπτυξης του ιαματικού τουρισμού της Βουλγαρίας (όπου ο κ. Πετρέας ήταν κύριος Εμπειρογνώμων ΕΕ στην διαμόρφωση της «Στρατηγικής Μάρκετινγκ του Ιαματικού Τουρισμού της γείτονος χώρας για την περίοδο 2006-2009»). Εκτός από την περιγραφή της δραστηριότητας, στο σεμινάριο θα συζητηθούν οι προϋποθέσεις και οι συνθήκες που διευκολύνουν την ‘εκμετάλλευση’ με την καλή έννοια, των δυνατοτήτων της αγοράς αυτής από την τοπική κοινωνία.
 
Προσκυνηματικός – Θρησκευτικός τουρισμός
 
Η Ελλάδα είναι ευλογημένη γιατί μεταξύ των πολλών φυσικών, ιστορικών, αρχαιολογικών, πολιτιστικών πόρων και παραδόσεων, περιλαμβάνει κατάσπαρτα σε όλη την έκτασή της θρησκευτικά μνημεία και προσκυνήματα, ιερές μονές, εκκλησίες, πολλές με μοναδικά χαρακτηριστικά.
 
Όλοι οι νομοί της χώρας έχουν στην γεωγραφική τους έκταση μνημεία «θρησκευτικού ενδιαφέροντος». Χρησιμοποιούμε την έκφραση αυτή γιατί εκτός από την προσκυνηματική και λατρευτική ιδιότητα των ιερών λειψάνων, ιερών εικόνων, εκκλησιών και μονών, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη και τις άλλες διαστάσεις της προσωπικότητας των μνημείων αυτών. Δεν συνειδητοποιούμε πάντα ότι πέραν της θρησκευτικής, υπάρχουν πολλές διαστάσεις των θρησκευτικών μνημείων που μπορούν να συνδράμουν και να υποστηρίξουν την διαμόρφωση μιας διαφορετικής εικόνας προορισμού, και να προσθέσουν στο τουριστικό προϊόν της επιχείρησης νέα προϊόντα.
 
Μνημεία και παραδόσεις αποτελούν χαρακτηριστικούς πόλους έλξης τουριστών – επισκεπτών και μπορούν ιδιαίτερα να ενισχύσουν την τουριστική κίνηση, και πέραν της καλοκαιρινής περιόδου, που συνδυάζεται περισσότερο με τις διακοπές που βασίζονται στο τρίπτυχο «ήλιος – θάλασσα – παραλία» τα γνωστά 3-S (sun-sea-sand) του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, κυρίως «βιομηχανοποιημένου» και μαζικού τουρισμού. 
 
Η Ελλάδα έχει τις δυνατότητες εκτός από τους ήδη γνωστούς, να αναδείξει πόλους έλξης θρησκευτικού τουρισμού στις διάφορες διαστάσεις του, σε όλες τις εποχές του έτους και αυτό είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό που κάνει την μορφή αυτή τόσο ενδιαφέρουσα. Ο κ. Πετρέας είναι (από το 2015) Συνεργάτης Σύνταξης της Εφημερίδας «Ορθόδοξη Αλήθεια» όπου συγγράφει κάθε εβδομάδα την στήλη «θρησκευτικός τουρισμός» περιγράφοντας προσκυνήματα και θρησκευτικά μνημεία από την Ελλάδα και το εξωτερικό. 
 
Στο σεμινάριο θα παρουσιαστούν χαρακτηριστικά παραδείγματα, θα αναφερθούν οι πελατειακές αγορές και μέθοδοι που μία τουριστική επιχείρηση όπως και ένας προορισμός, μπορούν να «αξιοποιήσουν» (με τη σωστή έννοια) και τα θρησκευτικά μνημεία στο σύνολο της παρουσίασης των συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων.
 
Κύριος Εισηγητής:
 
Ο Χρήστος Πετρέας είναι οικονομολόγος (MBA – ΗΠΑ), εμπειρογνώμων – σύμβουλος σε θέματα Τουριστικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης και Στρατηγικού Σχεδιασμού. Έχει πολυετή επαγγελματική, ακαδημαϊκή, μελετητική και συμβουλευτική εμπειρία σε θέματα τουριστικής και περιφερειακής ανάπτυξης και στρατηγικού σχεδιασμού, τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε χώρες του εξωτερικού, σε κυβερνήσεις και κρατικούς οργανισμούς, επαγγελματικούς φορείς, επιχειρήσεις και αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης. Δραστηριοποιείται ως Σύμβουλος σε επιχειρήσεις, επαγγελματικούς τουριστικούς φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση κλπ, για την προβολή και προώθηση εναλλακτικών μορφών και τουριστικών προορισμών.
 
Ο Χρήστος Πετρέας διατέλεσε για αρκετά χρόνια Ανώτερος Εμπειρογνώμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε Προγράμματα Τεχνικής Βοήθειας σε υπουργεία, κυβερνητικούς φορείς σε διάφορες χώρες. Στην Ελλάδα δραστηριοποιείται ως Επιστημονικός Σύμβουλος σε θέματα τουριστικής και περιφερειακής ανάπτυξης και μάρκετινγκ, σε επιμελητήρια, αυτοδιοίκηση και φορείς. Ως Σύμβουλος και  Μελετητής, έχει συνεργαστεί στην εκπόνηση περισσότερων από 120 μελετών και στρατηγικών σχεδίων, marketing plans, και αναπτυξιακών σχεδιασμών και σχεδίων δράσεων για ειδικές – εναλλακτικές μορφές τουρισμού, και έχει εμπειρία στην ανάπτυξη και προβολή των επιλεγμένων στο σεμινάριο ειδικών δραστηριοτήτων – εναλλακτικών μορφών. 
 
Μεταξύ άλλων, η εμπειρία του περιλαμβάνει την διερεύνηση και ανάδειξη του εύρους των – εναλλακτικών - θεματικών μορφών τουρισμού στην Ελλάδα και σε χώρες του εξωτερικού, μεταξύ των οποίων για το Regional Development Plan 2007-2013 σε όλες τις Περιφέρειες της Ρουμανίας, και έχει εκπονήσει στρατηγικές για την ανάδειξη διαφόρων ειδικών μορφών τουρισμού σε πολλές περιοχές της Ελλάδος (επαγγελματική δραστηριότητα σε περισσότερους από 35 νομούς), ενώ έχει συντονίσει – εκπονήσει στρατηγικές τουριστικής ανάπτυξης και προβολής – μάρκετινγκ για εναλλακτικές - θεματικές μορφές σε διάφορες περιοχές της Ελλάδος και για πολλές Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις, Νομαρχιακές Διοικήσεις και Δημοτικές Αρχές.
 
Έχει εκτεταμένη συγγραφική και αρθρογραφική δραστηριότητα (>200 δημοσιεύσεις, σε βιβλία, άρθρα, επιστημονικές εργασίες, κλπ), σε θέματα τουριστικής και περιφερειακής ανάπτυξης, ανάδειξης τουριστικών πόρων και προορισμών, μάρκετινγκ θεματικών μορφών τουρισμού, και γενικότερα στον τουρισμό και την ανάπτυξη της επιχειρηματικής τουριστικής δραστηριότητας. 
 
Είπαν για τα σεμινάρια του TravelDailyNews:
 
Προτείνω στο TravelDailyNews να συνεχίσει τα χρηστικά και απαραίτητα σεμινάρια με ξενοδοχειακή θεματολογία” 
Γιώργος Μιχάλης, Director of Sales & Marketing, Spyrou Hotels
 
Η παρακολούθηση του σεμιναρίου μου έδωσε πολλά ερεθίσματα και ιδέες για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του ξενοδοχείου μου, προκειμένου να παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες στους Έλληνες και ξένους πελάτες μας.
Δημήτρης Λιανός, ιδιοκτήτης, Hotel Grotta, Νάξος
 
Το σεμινάριο ήταν ιδιαίτερα ενημερωτικό, εύστοχο δείχνοντας τις απαιτήσεις και τις ιδιομορφίες του σύγχρονου ταξιδιώτη. Παράλληλα προτάθηκαν πολλές πρακτικές οι οποίες θα πρέπει να υιοθετηθούν από τους επιχειρηματίες και τα στελέχη στον τομέα του τουρισμού, ώστε να κατορθώσουμε να έχουμε όσο το δυνατόν πιο ευχαριστημένους πελάτες.
Γεώργιος Ματσίγκος, γενικός διευθυντής, Atrium Hotels, Ρόδος
 
Ενδιαφέρον σεμινάριο με παρουσίαση πλούσιου υλικού από αξιόλογους και έμπειρους επαγγελματίες
Δήμητρα Δολιανίτη, στέλεχος Marketing, Κρατήσεων & Πωλήσεων, Coral Hotel, Αθήνα
 
Τα σεμινάρια του TravelDailyNews είναι πάντα επίκαιρα, με έμπειρους εισηγητές μέσα από τον τομέα μας που γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενο
Βάσω Μίντζα, Sales & Marketing Manager, AKS Hotels
 
Στοχευμένο, χρήσιμο σεμινάριο-εργαλείο για κάθε σύγχρονο ξενοδόχο
Μαρία Πασλή, E-market, Zafolia Hotel
 
Χρήσιμο, πλούσιο και ουσιαστικό για κάθε ιδιοκτήτη και στέλεχος ξενοδοχείου
Στέλιος Ζαχαρουδάκης, ιδιοκτήτης, Latania Hotel
 
Τόπος και χρόνος διεξαγωγής του σεμιναρίου:
 
Τόπος: AIROTEL Parthenon Hotel • Μακρή 6 • Αθήνα
Ημερομηνία διεξαγωγής: Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019
Ώρα έναρξης: 09:00
Ώρα λήξης: 17:00
 
Κόστος συμμετοχής:
 
Εγγραφή 80,00 Ευρώ 
Συμμετοχή επιπλέον ατόμων από την ίδια επιχείρηση ανά άτομο  70,00 Ευρώ 
Φοιτητές - Άνεργοι  70,00 Ευρώ 
 
Ειδική προσφορά για όσους παρακολούθησαν στο παρελθόν σεμινάριο του TravelDailyNews με το παρακάτω κόστος συμμετοχής:
 
Εγγραφή 70,00 Ευρώ 
Συμμετοχή επιπλέον ατόμων από την ίδια επιχείρηση ανά άτομο  60,00 Ευρώ 
Φοιτητές - Άνεργοι  60,00 Ευρώ 
 
Στις παραπάνω τιμές περιλαμβάνεται ελαφρύ γεύμα και καφές. Στους συμμετέχοντες θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.
 
Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με την Travel Media Applications: Τηλ: 210 9374050 Email: tma@tma.travel







Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top