Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Ποιοι είναι οι influencers και πως μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή μου;

Αρσένης Πασχόπουλος - 15 March 2019, 11:33

Τα βασικά οφέλη από τη συνεργασία μίας επιχείρησης με influencers θα είναι η αναγνωρισιμότητα, η ενδυνάμωση του κύρους της επιχείρησης, το περιεχόμενο που θα δημιουργήσει ο influencer και ότι κάποιοι από τους followers του influencer θα αρχίσουν να ακολουθούν και τη συνεργαζόμενη μάρκα.


Οι influencers είναι άτομα τα οποία έχουν από μερικές χιλιάδες έως και εκατοντάδες χιλιάδες (ή και εκατομμύρια) ακολούθους στα social media και οι οποίοι έχουν τη δύναμη να τους επηρεάζουν λόγω του:
 
• Ποιοι είναι: celebrities, media personas
• Σε τι ειδικεύονται: αθλητές, καθηγητές, managers, εξειδικευμένοι σε κάποιο αντικείμενο
• Τι κάνουν (lifestyle): π.χ. κάνουν τζόκινγκ και ο τρόπος ζωής τους περιστρέφεται γύρω από την φυσική κατάσταση (χωρίς απαραίτητα να είναι αθλητές)
 
Τι μπορούν να προσφέρουν στην επιχείρησή μου;
 
Τα βασικά οφέλη από τη συνεργασία σας με influencers θα είναι:
 
• Αναγνωρισιμότητα: Η μάρκα σας γίνεται γνωστή στο κοινό των influencers
• Ενδυνάμωση του κύρους της μάρκας: ο καταναλωτής δηλαδή πιστεύει στις αξίες της μάρκας (π.χ. το γιαούρτι αυτό θα συμβάλει στην υγεία και ευεξία μας γιατί το τρώει για πρωϊνό η τάδε πρωταθλήτρια)
• Περιεχόμενο: ο influencer θα δημιουργήσει (μόνος του ή με τη βοήθειά σας), video, φωτογραφίες, κείμενα που θα χρησιμοποιηθούν στα social media και το διαδίκτυo
• Followers / likers: κάποιοι από τους followers του influencer θα αρχίσουν να ακολουθούν και τη δική σας μάρκα
 
Ποιους influencers θα επιλέξουμε;
 
Υπάρχουν ποσοτικά χαρακτηριστικά που θα μας οδηγήσουν στην επιλογή influencer:
 
• Αριθμός ακόλουθων (εδώ χρειάζεται προσοχή στο πως έχει “μαζέψει” τους ακόλουθους του ο influencer)
• Αριθμός των likes και σχολίων που δέχονται τα posts του influencer
• Σε ποια / ποιες social media πλατφόρμες γράφει ο influencer
• Πόσο περιεχόμενο θα δημιουργήσει για μας και που θα αναρτηθεί αυτό το περιεχόμενο
 
 
Τα σημαντικά όμως είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως το τι θέλουμε να πετύχουμε
 
• Αν θέλουμε αύξηση αναγνωρισιμότητας θα επιλέξουμε κάποιον με πολλούς ακόλουθους
• Αν θέλουμε αύξηση κύρους θα επιλέξουμε κάποιον του οποίου το status ή οι γνώσεις θα “δένουν” με την εικόνα που θέλουμε να περάσουμε στο κοινό για τη μάρκα μας
 
Θα πρέπει επίσης να προσέξουμε την περίπτωση σύγκρουσης συμφερόντων
 
• Έχει υποστηρίξει ή πρόκειται να υποστηρίξει ο influencer κάποιο άμεσα ανταγωνιστικό προϊόν;
• Έχει υποστηρίξει ή πρόκειται να υποστηρίξει ο influencer κάποιο προϊόν ή υπηρεσία που είναι ασύμβατο με την εικόνα του δικού μας προϊόντος;
 
Πόσο θα μας κοστίσουν;
 
Αν εξαιρέσουμε τα δύο άκρα, δηλαδή influencers όπως η Kim Kardashian η οποία χρεώνει έως και 250.000 δολ. για κάθε post ή influencers οι οποίοι βρίσκονται στην αρχή της “καριέρας” τους και δεν χρεώνουν παρά μόνο την κάλυψη εξόδων ή πρόσβαση στο προϊόν ή την υπηρεσία δωρεάν, μια μέση τιμή για τους influencers του εξωτερικού είναι 1.000 ευρώ ανά 100.000 ακόλουθους.
 
Η παραπάνω τιμή όμως είναι απλά ένας “μπούσουλας”, ο οποίος βγαίνει από ένα μέσο όρο των χρεώσεων των influencers παγκοσμίως.
 
Το κόστος που τελικά θα κληθείτε να πληρώσετε εξαρτάται από πολλούς παράγοντες:
 
• Τον αριθμό των ακόλουθων του influencer
• Την εμπλοκή των ακόλουθων του influencer
• Τον αριθμό των posts που θα δημιουργήσει
• Το είδος των posts
• Ποιος θα δώσει το υλικό για τα posts
• Που θα προβληθούν (σε πόσα social media)
• Ποιος θα έχει τα δικαιώματα του περιεχομένου
• Πόσο χρόνο θα διαρκέσει η συνεργασία
• Αν θα υπάρχει αποκλειστική συνεργασία και για ποιο χρονικό διάστημα
 
Κάποιοι influencers πληρώνονται και ανάλογα με τα αποτελέσματα της δουλειάς τους (αριθμό likes, comments, shares ή ακόμη και πωλήσεις).
 
Για όλα τα παραπάνω εννοείται πως θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα πλάνο και ένα συμφωνητικό συνεργασίας.
 
 
Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι από τους πρώτους marketers του διαδικτύου στην Ελλάδα με δράση η οποία ξεκινά το 1996. Είναι Managing Partner στην εταιρεία υπηρεσιών διαδικτύου Just On Line.
 
Είναι συγγραφέας των βιβλίων “Social Media Marketing”, (2010, εκδόσεις Κλειδάριθμος) και “Ηλεκτρονικό Εμπόριο” (3η έκδοση 2007, εκδόσεις Κλειδάριθμος). Έχει εργαστεί στα τμήματα marketingτων εταιρειών Shell, Johnson & Johnson, Fiat, Boston University, Όμιλος Δ. Αγγελόπουλου, Γενική Χημικών Προϊόντων.
 
Από τους πρώτους (1996) που δημιούργησαν σεμινάρια Ηλεκτρονικού Εμπορίου για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και διεξήγαγε κύκλο σεμιναρίων ηλεκτρονικού εμπορίου για την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου. Για 4 χρόνια υπεύθυνος προώθησης και εκπαίδευσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου στον ΑΣΔΑ (Αναπτυξιακό Σύνδεσμο Δυτικής Αθήνας).
 
Έχει 15ετή διδακτική εμπειρία σε ιδιωτικά κολέγια στην Αθήνα και σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς (Οργανισμός Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ΕΣΕΕ, Καριέρα, κ.ά.). Απόφοιτος του Deree College με μεταπτυχιακό στο Boston University. Άρθρα του για την επιχειρηματική χρήση του διαδικτύου εκδίδονται στα startup.gr, socialmedialife.gr και Marketing Week.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top